Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا- معاون فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال در کشور هفت هزار و 300 اثر محتوا پیرامون نماز و ترویج آن در فضای مجازی تولید شده است.

به گزارش ایرنا، حمید ضیایی پرور ظهر شنبه در سومین اجلاس استانی نماز قزوین که با موضوع 'نماز و فضای مجازی' برگزار شد با بیان اینکه 65 میلیون نفر در کشور از اینترنت استفاده می کنند،اظهار کرد: این موضوع امکان بسیار مناسبی را بوجود آورده است تا با محتواسازی در حوزه فضای مجازی اهداف فرهنگی خود را در دنیای مجاز دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تبلیغات امور فرهنگی و دینی در فضای مجازی به دلیل حجم بالای کاربران آن گاهی اوقات تاثیرگذارتر از دنیای واقعی است،اظهار کرد: ضعف ما در این بخش، تولید محتوا است که باید آنرا برطرف کنیم.
این مسئول گفت: شبکه های مجازی، فناوری مربوط به غرب هستند اما می توانیم با تولید محتوای مناسب از این شبکه ها برای پیشبرد اهداف توسعه ای خود در حوزه دین و فرهنگ نهایت بهره را ببریم.
ضیایی پرور با بیان اینکه ظرف فضای مجازی نامحدود است،افزود: این کار ما را در حوزه محتواسازی هم آسان و هم سخت می کند.
وی، کشور را نیازمند ایجاد نهضت محتواسازی در حوزه فضای مجازی دانست و افزود: باید با کمک جوانان خلاق و مبتکر و با مشارکت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در حوزه محتواسازی گام های بیشتر و جدی تری برداریم.
معاون فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بودجه فرهنگی کشور باید صرف تولید محتوای مناسب در فضای مجازی شود، اظهار کرد: باید معارف اسلامی و دینی از جمله مربوط به نماز را به فرمت های قابل انتشار در فضای مجازی تبدیل کنیم.
وی همچنین از علما و روحانیون و حوزه های علمیه خواست تا در فضای مجازی فعال باشند و از این طریق تاثیرگذاری خود بر قشر جوان را بیشتر کنند.
این مسئول اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد و صداوسیما می توانند در حوزه معرفی شبکه های مجازی فعال در حوزه های دینی به قشر جوان در راستای تعمیق مسایل اعتقادی و ترویج نماز نقش موثری ایفا کنند.
بیست و ششمین دوره اجلاس سراسری (کشوری) نماز 30 آذر ماه امسال به میزبانی هرمزگان در بندرعباس برگزار خواهد شد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رییس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد