Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین همایش قصه گویی ویژه مادران ، مدیران و مربیان از سوی معاونت تخصصی کودک و نوجوان مؤسسه کشوری مهد قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین همایش قصه گویی ویژه مادران ، مدیران و مربیان با حضور قصه نویسان و قصه گویان نام آشنای کشورمان با تأکید بر خواندن کتاب های قصه و گسترش فرهنگ مطالعه در خانواده ها از سوی معاونت تخصصی کودک و نوجوان مؤسسه کشوری مهد قرآن در سالن همایش این مؤسسه برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت کنندگان در این همایش با دیدگاه‌های کارشناسان مجرب قصه گویی و سرفصل های اصلی قصه‌گویی ، قصه نویسی و شعر خوانی آشنا شدند.

رزومه کلی مدعوین
۱- کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی الاصل :

تجربه نزدیک به سه دهه نویسندگی قصه برای کودکان

نویسنده کتاب های قصه ویژه کودکان در حوزه تربیت دینی با بیش از ۲۰ اثر معروف و ماندگار از جمله : خداحافظ راکن پیر ، کلوچه های خدا و ...

مدرس ممتاز قصه نویسی برای کودکان در سطح کشور

۲- مهتاب شهیدی :

کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی

نفر اول جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری در سالهای اخیر 

۳- کبری بابایی :

شاعره ممتاز و مشهور کودکان

کارشناس شعر در سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش – مجلات رشد و کانون پرورش فکری

مدرس کشوری کارگاه های شعر و قصه ویژه مربیان

نویسنده چندین کتاب شعر در حوزه کودکان

۴- قدیر محسنی :

نویسنده مشهور قصه های تخیلی و واگرا برای کودکان و نوجوانان

کارشناس قصه نویسی در کانون پرورش فکری

مدرس کارگاه های قصه نویسی ویژه مربیان و معلمان

"گزیده ای از سخنان و دیدگاه های تخصصی قصه نویسان ، قصه گویان کشور در این همایش"
 
همه قصه خوان شویم
مهتاب شهیدی قصه گوی برتر کشوری در چندین جشنواره داخلی و بین المللی قصه گویی : برگزاری همایش قصه گویی از سوی مؤسسه کشوری مهد قرآن کار فرهنگی ارزشمندی است با تبریک به دست‌اندرکاران بویژه اینکه درباره آموزه های قرآنی و دینی برای مقطع مهم کودکان ۳ تا ۶ سال می باشد . شهیدی می‌گوید : برخی بچه ها ممکن است در کودکی به خواندن کتاب قصه علاقه ای نداشته باشند برای اینکه بچه ها را به قصه و داستان علاقمند کنیم بهترین کار این است که قصه گویی را یاد بگیریم . قصه گویی برای قشر خاص و گروه سنی خاصی نیست همه ما باید این هنر را بلد باشیم .
قصه بال پرواز کودک
کلر ژوبرت نویسنده مشهور قصه های دینی و تصویرگر کتاب های قصه ویژه کودک در حوزه تربیت دینی از تأثیر قصه و قصه خوانی برای کودکان می گوید : وقتی برای بچه‌ها قصه می خوانیم آنها را به کتاب خواندن علاقمند می کنیم . بچه هایی که در کودکی قصه می خوانند وقتی بزرگ می شوند یاد میگیرند که مطالعه را فراموش نکنند . من قصه نویسی را از تعریف قصه های خودم برای فرزندانم شروع کردم . بعدها تصمیم گرفتم این قصه ها را پر وبال بدهم و آن را چاپ کنم .
ضرورت مصرف کالاهای فرهنگی
قدیر محسنی : هر کس (والدین به ویژه مادران) باید شبیه خودش قصه بخواند . میزان مصرف کالاهای فرهنگی (خواندن کتاب ، مجله ، روزنامه ، دیدن فیلم ، تأتر ، سینما و ...) از شاخص های مهم پیشرفت هر جامعه می باشد .
با خودتان عهد ببندید هر میزان که برای تقویت جسمتان کالا (غذا ، خوراکی، میوه و ...) مصرف می کنید به همان اندازه هم در تقویت فکر و اندیشه خود کالای فرهنگی مصرف کنیم . جهان بینی خود را افزایش دهید . جرأت طرح مسئله از سوی والدین با خواندن کتاب ، شعر ، قصه زیاد می شود .
والدین باید مهارت های خود را افزایش دهند تا مهارت بچه ها زیاد شود و دارای تفکر و خلاقیت شود . کودک شما باید جرأت طرح مسأله را پیدا کند تا بتواند قدرت حل آن را بدست بیاورد . دانسته ها (دانش) خود را به اشتراک بگذاریم با دوستان و خانواده ها نخستین همایش قصه گویی ویژه مادران ، مدیران و مربیان با حضور قصه نویسان و قصه گویان نام آشنای کشورمان با تأکید بر خواندن کتاب های قصه و گسترش فرهنگ مطالعه در خانواده ها از سوی معاونت تخصصی کودک و نوجوان مؤسسه کشوری مهد قرآن در سالن همایش این مؤسسه برگزار شد .
شرکت کنندگان در این همایش با دیدگاه‌های کارشناسان مجرب قصه گویی و سرفصل های اصلی قصه‌گویی ، قصه نویسی و شعر خوانی آشنا شدند .
نخستین همایش قصه گویی ویژه مادران ، مدیران و مربیان با حضور قصه نویسان و قصه گویان نام آشنای کشورمان با تأکید بر خواندن کتاب های قصه و گسترش فرهنگ مطالعه در خانواده ها از سوی معاونت تخصصی کودک و نوجوان مؤسسه کشوری مهد قرآن در سالن همایش این مؤسسه برگزار شد .
شرکت کنندگان در این همایش با دیدگاه‌های کارشناسان مجرب قصه گویی و سرفصل های اصلی قصه‌گویی ، قصه نویسی و شعر خوانی آشنا شدند .
تعامل فرهنگی پیدا کنیم . کتاب خواندن باید عادت زندگیمان شود ما باید نگران کتاب نخواندن باشیم .
 
چه کتابی انتخاب کنیم ؟
مسعود تهرانی فرجاد معاون تخصصی کودک و نوجوان مؤسسه کشوری مهد قرآن : همایش قصه گویی برای والدین و مربیان فرصتی است برای انتقال و آشنایی بیشتر والدین با کتاب و کتابخوانی همچنین از دیگر فواید این همایش نحوه انتخاب کتاب خوب و آشنایی با ناشران تخصصی و آثار برتر در حوزه کودک و نوجوان است .
کارگاه های آموزشی قصه گویی و قصه نویسی
تشکیل کارگاه های قصه نویسی ، قصه گویی ، شعر و داستان از جمله دست آوردهای دیگر همایش می‌باشد به گفته زینب کریمی مدیر مهد شکوفه های دفتر مرکزی مؤسسه کشوری مهد قرآن عنوان کارگاه و روزهای برگزاری و مدرس آن بشرح ذیل می باشد .
کارگاه قصه گویی          روزهای یکشنبه           ساعت ۳۰/۱۲ تا ۳۰/۱۶ مهتاب شهیدی
کارگاه شعر و قصه         روزهای پنجشنبه          ساعت ۳۰/۱۲ تا ۳۰/۱۶ کبری بابایی
کارگاه قصه نویسی         روزهای شنبه              ساعت ۳۰/۱۲ تا ۳۰/۱۶ قدیر محسنی

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود

نماینده ولی فقیه در سپاه استان تهران با بیان اینکه هدف هفته عقیدتی سیاسی آشنایی جامعه با آثار شهید مطهری است گفت: ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی با محوریت آشنایی جامعه با افکار و عقاید ارزشمند شهید مطهری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام علی معبودی امروز - شنبه هشتم اردیبهشت- در نشست خبری گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در جمع اصحاب رسانه که در سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار شد با اشاره به تقارن روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: پایه‌های اصلی تفکر بسیج، سپاه و نیروهای مسلح مسائل اعتقادی است لذا ارتباط دائمی و مستمر پاسداران و بسیجیان با افکار شهید مطهری در اثبات افکار نیروهای مسلح در مسائل اعتقادی و اخلاقی کمک‌رسان خواهد بود.

وی افزود: بیشتر جامعه به ویژه جامعه هدف با آثار و افکار شهید مطهری آشنایی دارند و اگر پاسداران، بسیجیان و همه جامعه با افکار شهید مطهری هر چه بیشتر آشنایی پیدا کنند یقیناً در مسیر پاسداری از دستاوردهای انقلاب بهتر و محکم تر حرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام معبودی خاطرنشان کرد: همه ما در زندگی نیازمند الگوهای مناسبی هستیم و شهید مطهری آن الگویی است که می تواند ما را از نظر فکری، اعتقادی، رفتاری و علمی تامین بکند یعنی پاسداران، عالمان ربانی عالمان عامل عالمان آگاه با الگو گیری از جملات و رهنمودهای شهید مطهری به انقلاب خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: از هفتم تا ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان هفته عقیدتی سیاسی نام‌گذاری شده که برنامه‌های متنوعی با موضوع "شهید مطهری، خودسازی و تمدن سازی"، "شهید مطهری، تعلیم و تربیت و حقوق زنان"، شهید مطهری، مکتب انقلاب و بسیج"، شهید مطهری، عترت، قرآن و ولایت، "شهید مطهری، شهدا و ولایتمداری" و "شهید مطهری، معنویت، مهدویت و قدس شریف" برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز اول به عنوان شهید مطهری خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند همه ما نیاز به خودسازی جامعه پردازی و تمدن سازی داریم، روز دوم شهید مطهری تعلیم و تربیت منزلت و حقوق زنان، هم بحث تعلیم خیلی مهم است هم تربیت و هم منزلت حقوق زنان به نظر می رسد تنها دینی که به صورت کامل و جامع از حقوق زنان دفاع کرده اسلام است.

حجت الاسلام معبودی بیان داشت: روز سوم به عنوان شهید مطهری مکتب انقلاب و بسیج است البته مکتبی که برگرفته از مکتب ناب اسلام است اما بیان اجزای و عناصر این مکتب می تواند آنرا تقویت کند و نیاز است با نگاه به اندیشه شهید مطهری در این جهت حرکت کنیم، روز چهارم عنوان شهید مطهری پژوهش و تولید علم است که باز تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم همین مقوله ی پژوهش و تولید علم است.

وی افزود: روز پنجم به عنوان شهید مطهری قرآن عترت و ولایت است شهید مطهری شاگرد قرآن و عترت بودند و اگر در آثار او این عظمت دیده می شود به برکت قرآن و اهل بیت است، روز ششم شهید مطهری شهدا و ولایت مداری است فرهنگ شهید و شهادت یکی از نکاتی است که به درستی در آثار شهید مطهری بیان شده شهید مطهری میگوید در این عالم هر کسی مدیون کسی است جز شهید، شهید کسی است که همه مدیون آنها هستند، روز هفتم شهید مطهری معنویت، مهدویت و قدس شریف است شهید مطهری می گوید گم شده بشر امروز اقتصاد نیست بلکه معنویت به معنای صحیحش است و اگر معنویت مردم از بحران معنویت نجات پیدا کنند از همه بحرانها نجات پیدا خواهند کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748489

دیگر خبرها

  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد