Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری زنجان در خدابنده به اختصاص ۱/۵میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی با کسب اجازه از محضر مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: سهم استان زنجان از این مبلغ ۲۸۵میلیارد تومان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴،امروز جلسه کار گروه تخصصی اشتغال شهرستان خدابنده به ریاست حمید میرزایی فرماندار شهرستان در محل سالن جلسات امام علی (ع) فرمانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه محمودی مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها  استانداری زنجان ضمن تشریح قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری ، بیکاری را یکی از معضلات گریبان گیر جامعه و زمینه ساز معضلات دیگر از جمله مهاجرت روستائیان به شهرها دانسته و اظهار داشت : ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان و توسعه ی روستاها برای توازن در توزیع جمعیت شهرها ضروری و مهم است .

محمودی به اختصاص ۱/۵میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی با کسب اجازه از محضر مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی اشاره کرد و سهم استان زنجان را از این مبلغ ۲۸۵میلیارد تومان اعلام داشت که بر اساس شاخص جمعیتی و سرانه اختصاصی بین شهرهای زیر ده هزار نفر جمعیت و روستاهای تابعه شهرستانها توزیع خواهد شد.

میرزایی فرماندار شهرستان خدابنده نیز در این جلسه گفت: با حمایت و مساعدت مقام معظم رهبری مبلغ ۱۲هزار میلیارد تومان برای تحقق ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی تخصیص یافته و سهم شهرستان خدابنده از این اعتبار  ۹۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.
فرماندار شهرستان خدابنده  با اعلام سهمیه مشخص شده بخشهای تابعه خواستار همکاری کلیه اعضاء کمیته و بانکهای عامل شهرستان برای موفقیت اجرای طرحهای اشتغالزایی شهرستان شد.
در ادامه بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی مسائل و آسیب های اجتماعی موجود در مملکت را از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری عنوان کرد و به اهمیت این موضوع و صدور مجوز  برداشت از صندوق توسعه ملی اشاره کرد.

وی با اعلام سهم اختصاصی شهرستان خدابنده، اشتغال زایی و رفع بیکاری و جلو گیری از ایجاد آسیب های بیشتر را با تقسیم و واگذاری بهینه و تصمیم گیری و معرفی طرحهای مفید و اشتغالزا به بانکهای عامل کشاورزی ، پست بانک ، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید که مسئولیت توزیع این تسهیلات را بر عهده خواهند داشت ، خواستار شد.

میرزایی اظهار داشت: دولت در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار اقدام به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به عناوین مختلف ازجمله طرح فراگیر اشتغال، اشتغال پایدار روستایی و عشایری و... کرده است.

وی عنوان کرد: این تسهیلات فرصتی مناسب برای بهره گیری و کاهش بیکاری در شهرستان است چراکه بسیاری از مردم این شهرستان باتوجه به اینکه شغل آن ها کشاورزی و دامپروری بوده است به دلیل خشکسالی گرفتار و بیکار شدند.

فرماندار خدابنده برلزوم همت مسؤولان شهرستانی در این زمینه تأکید کرد و عنوان داشت: باید با تعامل و همت جهادی، موانع را برداشته و در راستای روان سازی کار و راهنمایی متقاضیان دریافت تسهیلات و اجرای طرح های اشتغال زایی قدم برداریم.

وی تصریح کرد: اولویت در تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری با طرح‌های کشاورزی، منابع طبیعی، دامداری و دام‌پروری و سپس صنعت، سرمایه در گردش، خرید ادوات و... است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در فرمانداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای شاخص دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه در تمامی مناطق شهری و روستایی امری مهم و ضروری در راستای توسعه فرهنگی است.

وی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب به منظور توسعه سطح خدمات خود، نیازمند حمایت سایر دستگاه‌ها و نهادها به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها است.

عسکری بیان کرد: بر این اساس برخی دستگاه‌ها که دارای ساختمان‌های بلااستفاده در مناطق روستایی و حاشیه شهرها هستند می‌توانند حق انتفاع این مکان‌ها را به منظور راه‌اندازی کتابخانه در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار دهند.

فرماندار سنندج با بیان اینکه ارتقای سرانه مطالعه یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: راه‌اندازی کتابخانه امری عام‌المنفعه است و باید از ظرفیت خیرین نیز در این زمینه استفاده شود.

وی اضافه کرد: سنندج یکی از شهرهای فعال کشور در زمینه فعالیت خیرین است و باید از این ظرفیت به منظور توسعه کتابخانه‌های عمومی استفاده کرد.

کد خبر 6086344

دیگر خبرها

  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران