Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی امنیت ملی که به کردستان سفر کرده است در جمع خبرنگاران در سنندج گفت: کوله‌بری پاسخ شایسته‌ای به وفاداری و فداکاری جامعه کردی نبوده و باید تلاش کنیم با فراهم کردن زمینه‌های اشتغال پایدار در کردستان این وضعیت خاتمه یابد.

خبرگزاری ایسنا: دبیر شورای عالی امنیت ملی که به کردستان سفر کرده است در جمع خبرنگاران در سنندج گفت: کوله‌بری پاسخ شایسته‌ای به وفاداری و فداکاری جامعه کردی نبوده و باید تلاش کنیم با فراهم کردن زمینه‌های اشتغال پایدار در کردستان این وضعیت خاتمه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دریابان شمخانی افزود: کوله‌بری در هیچ کجا شایسته نیست و نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی و مسوولان کشور هیچ‌گاه به دنبال به وجود آمدن این مساله نبودند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به خاطرات فراموش نشدنی خود از حضور و هم‌رزمی با پیشمرگان کرد در سال‌های قبل و حین دفاع مقدس افزود: مردم سلحشور کردستان در سال‌های غربت انقلاب با تمام وجود در برابر توطئه ضد انقلاب و متجاوزان خارجی ایستادگی کردند و کردستان قهرمان در مسیر دفاع از ارزش‌های ملی و دینی بیش‌ترین شهید اهل سنت را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

شمخانی گفت: امرار معاش از طریق کوله‌بری زیبنده و شایسته نظام اسلامی نبوده و قطعا پاسخ شایسته‌ای به وفاداری کرد‌ها نیست.

وی افزود: اخیرا تصمیمات مناسبی برای تغییر جهت‌گیری در بهره‌مندی ساکنان استان‌های مرزی غرب کشور از ظرفیت‌های تبادل مرزی گرفته شده که ضمن کاهش مشکلات معیشتی مردم کردستان به مساله کوله‌بری نیز پایان خواهد داد.

هم چنین نماینده مقام معظم رهبری در همایش بزرگداشت شهدای ترور این استان، اصلی‌ترین راهبرد دشمن علیه جمهوری اسلامی را القای ناکارآمدی نظام و ایجاد یاس و ناامیدی در مردم نسبت به آینده دانست و با اشاره به خدمات گسترده و ارزشمندی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی دولت‌های مختلف در کردستان ارایه شده و امنیت مثال‌زدنی این استان با وجود تهدیداتی مانند گروه‌های تروریستی و داعش تاکید کرد: ایستادگی مردم و عشق و همراهی آنان با انقلاب اسلامی اصلی‌ترین عامل بازدارنده در برابر تهدیدات مختلف و ایجاد ثبات و امنیت پایدار بوده است.

وی با تجلیل از مقام شامخ ۱۸۷۰ شهید عظیم الشأن این استان در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گفت: استان‌های مرزی به ویژه کردستان سد غیرقابل نفوذ و دژ مستحکم و فتح نشدنی در برابر تهاجم‌های سخت و نرم دشمنان هستند.

شمخانی با یادآوری خصوصیات فرماندهان شهید این استان که الگوی تکرار شدنی مردم‌داری، هوشمندی، شجاعت و بصیرت بوده‌اند به تفکر راهبردی و درک عمیق آنان نسبت به جداسازی صفوف مردم از ضد انقلاب و تروریست‌ها اشاره کرد و گفت: معرفی این شهدا، تلاش‌ها و ایثارگری‌های آنان رسالت مهم پیشکسوتان ایثار و جهاد و خانواده‌های شهدا در مسیر تبدیل کردن اسطوره‌های این سرزمین به قهرمانان قابل تاسی برای نسل جوان امروز است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با برشماری صفات و ویژگی‌های برجسته مردم کردستان همچون روحیه پهلوانی، استقامت، سخت کوشی و وطن‌دوستی اظهار کرد: عشق و دلبستگی عمیق مردم کردستان به هویت ایرانی و اسلامی خود، تلاش مستمر دشمنان را که در مقاطع زمانی مختلف و با طرح شعار‌های فریبنده و توخالی به دنبال ایجاد گسست و تفرقه میان جامعه کردی و ناامن جلوه دادن این منطقه بوده‌اند با شکست روبرو کرده است.

وی با اشاره به تلاش کشور‌های غربی و رژیم صهیونیستی برای ایجاد و تثبیت ناامنی و تجزیه کشور‌های منطقه گفت: توطئه جداسازی اقلیم کردستان از عراق که با هوشیاری و همکاری کشور‌های منطقه در نطفه خفه شد، نشان‌دهنده قدرت و اراده مردم و دولت‌های منطقه برای صیانت از امنیت و ثبات به عنوان ضروری‌ترین نیاز توسعه، پیشرفت و رفاه عمومی است.

شمخانی با مرور تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و گذر پر افتخار ملت ایران از فراز و فرود‌های پردامنه و خطرناک خاطر نشان کرد: در سایه حفظ روحیه و رفتار انقلابی، همبستگی، وحدت و همدلی همه اقوام ایرانی قادر خواهیم بود بر تمام توطئه‌ها و تهدیدات خارجی و مشکلات داخلی، چون گذشته غلبه کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام سرزمین کردستان را سرشار از ظرفیت‌های گسترده در حوزه‌های مختلف انسانی، منابع طبیعی و ترانزیتی دانست که با سیاستگذاری صحیح و جلب مشارکت مردمی و حمایت واقعی از بخش‌های خصوصی مولد می‌تواند تبدیل به فرصت‌های گوناگون اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار شود.

وی با اشاره به تحولات اخیر منطقه و شکست‌های پیاپی داعش و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آن و هیاهوی آمریکا و برخی کشور‌های مرتجع منطقه گفت: فعال‌سازی ظرفیت‌های سیاسی و امنیتی جدید با مشارکت کشور‌های مستقل منطقه ضمن از میان بردن تهدیدات بی‌سابقه ناشی از اقدامات جریان تروریسم وابسته، فصل نوینی از مشارکت منطقه‌ای بدون در نظر گرفتن نقشی برای کشور‌های غربی را در غرب آسیا شکل داده است.

شمخانی با اشاره به در اختیار قرار دادن هزاران موشک و سلاح ممنوعه و کشتار جمعی توسط آمریکا به عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای ارتکاب جنایت علیه مردم یمن تصریح کرد: نمایش‌های رسانه‌ای نمی‌تواند چهره کریه جلادان خون‌آشامی که هزاران نفر از زنان و کودکان و سالمندان مظلوم و بی‌دفاع یمنی را قربانی امیال و اهداف غیر انسانی خود کردند پاک کند.

نماینده مقام معظم رهبری افزود: با درخواست دولت قانونی سوریه تا زمان نابودی تمامی گروه‌های تروریستی در این کشور به حضور و ارائه خدمات مستشاری خود ادامه خواهیم داد و ادعا‌های رژیم صهیونیستی یا کشور‌های دیگر نیز هیچ اثری بر محاسبات و تصمیمات جمهوری اسلامی ایران در پیگیری منافع ملی و امنیت منطقه‌ای ندارند.

شمخانی تمام قدس شریف را پایتخت ابدی فلسطین اعلام کرد و با توجه به خطای محاسباتی و اشتباه راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی که موجب بیداری، خیزش دوباره و اتحاد جهان اسلام شد تاکید کرد: موضوع فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام و محور انسجام مسلمانان برای مقابله با رژیم کودک‌کش صهیونیستی بوده و به طور قطع اقداماتی از این دست روند زوال رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد داد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است

به گزارش جماران؛ امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: ادعای غیرمستند و ارجاعات ناصواب علیه جمهوری اسلامی ایران در نامه مورخ ۸ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد خطاب به دبیرکل و رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۴) را رد می‌ کند.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ادعای مطروحه نامه مزبور بی اساس و صرفاً تلاش مذبوحانه رژیم اسرائیل برای منحرف کردن توجه بین المللی از جنایات شنیع و اقدامات نسل کشی است که توسط این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام می شود.

ایروانی گفت: چنین ادعاهای بی‌اساسی همچنین تلاشی گمراه کننده با هدف سرپوش گذاشتن و مشروعیت بخشیدن به تجاوزات مداوم رژیم اسرائیل علیه لبنان و نقض مستمر قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های ۱۵۵۹ (۲۰۰۴) و ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) شورای امنیت سازمان ملل است.

او تصریح کرد: به همین ترتیب، اتهامات موجود در نامه مورخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد خطاب به رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۴/۳۰۴) کاملاً بی اساس بوده و قاطعانه مردود است. همانطور که در نامه مورخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۳۰۵) ما تأکید شده است، اقدام جمهوری اسلامی ایران در ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ در راستای اعمال حق ذاتی خود در چارچوب دفاع از مشروع و ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بوده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: اقدام جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک ایران برخلاف بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد اتخاذ شد.

ایروانی ادامه داد: «مجددا تاکید می‌نماید که جمهوری اسلامی ایران هرگز شروع کننده جنگ علیه رژیم اسرائیل نبوده و در آینده نیز قصد انجام آن را ندارد. با این حال، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود ذیل قوانین بین المللی برای پاسخ به هرگونه استفاده از زور یا اعمال تجاوزکارانه علیه حاکمیت، تمامیت ارضی، امنیت و منافع ملی خود محفوظ می‌دارد.»

سفیر ایران در سازمان ملل در پایان خواسته است که این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع شود.

دیگر خبرها

  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • امروز فرصت مناسبی است که اساتید ماهیت واقعی تمدن غرب را برای جوانان تبیین کنند
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم