Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجمع خیران برای حمایت از بهبودیافتگان در استان راه اندازی می شود، گفت: ۸۷درصد درمان معتادان در استان را مردم و سمن‌ها برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی زندی امروز (29 آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تاکنون 99 نفر از استان خراسان جنوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر جان خود را نثار کرده‌اند و 89 نفر جانباز شدند و امروز جوانانی که در بهترین دوران زندگی باید سرپناهی برای خانواده خود باشند برای امنیت جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر چهار هزار شهید و بیش از 12 هزار نفر جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خداوند دو موهبت امنیت و سلامتی را برای ما به ارمغان آورده است، گفت: اما اگر امنیت نباسد سلامتی هم نخواهد بود.

 

31 تن و 595 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی هشت ماهه امسال کشف شد

زندی در ادامه به کشفیات مواد مخدر در هشت ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: 31 تن و 595 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی این مدت در استان کشف و ضبط شده که رشد 43 درصدی داشته است.

 

به گفته وی بیشترین فراوانی کشفیات از نوع تریاک با میزان 26 تن و 693 کیلوگرم بوده است که در این حوزه نیز شاهد رشد 44 درصدی هستیم.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی از دستگیری سه هزار و 710 نفر در حوزه قاچاق، توزیع و عرضه مواد مخدر در استان طی این مدت خبر داد و گفت: دستگیری‌ها در این حوزه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد دارد.

 

زندی بیان کرد: توقیف خودرو با 668 دستگاه در هشت ماهه امسال رشد 53 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد و همچنین در مدت یاد شده 70 دستگاه موتوسیکلت توقیف شده اند.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان که بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در دنیا است، ادامه داد: در سال 2017 سطح زیر کشت خشخاش 63 درصد افزایش یافته است و برآورد میزان تریاک تولید 9 هزار تن است که در مقایسه به سال قبل 78 درصد رشد کرده است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت پیشگیری در حوزه موادمخدر، گفت: اگر امروز در حوزه پیشگیری اعتباراتی هزینه شود این اعتبارات خروجی مناسبی را خواهد داشت.

 

فعالیت 34 سازمان مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان

زندی عنوان کرد: در بهترین شرایط 20 درصد توفیق داشته ایم افرادی که متاسفانه در این چرخه سیاه گرفتار شده اند را به جامعه سالم برگردانیم اما با همت و درایت سازمان های مردم نهاد، رسانه ها، ائمه جمعه و جماعت و مردم می توان اقدامات ارزنده ای در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام دهیم.

 

به گفته وی در عرصه مبارزه با مواد مخدر بدون مردمی کردن توفیق نمی یابیم و به مشکلات زیادی مواجه می شویم و از کلیدی ترین ابزارهای مهم در این حوزه اجتماعی شدن آن است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی از فعالیت 34 سازمان مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد و افزود: 87 درصد درمان و تولیت درمان معتادان در استان را مردم و سمن‌ها برعهده دارند.

 

12 هزار نفر در استان تحت پوشش مراکز درمانی اعتیاد هستند

زندی با اشاره به اینکه مجمع خیران در راستای مبارزه با مواد مخدر و حمایت از بهبودیافتگان در استان راه اندازی می شود، ادامه داد: از مهمترین آسیبهایی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر با آن مواجه هستیم عدم مقبولیت فرد بهبودیافته است.

 

وی با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری 800 نفر در مراکز اقامتی استان پذیرش شدند، گفت: بیش از 12 هزار نفر در استان تحت پوشش مراکز درمانی هستند و امسال درمان بیش از یکصد زن معتاد در استان مدیریت شده است.

 

 درمان کودکان معتاد متولی ندارد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی با اشاره به وجود 35 تخت درمان برای کودکان و دانش آموزان معتاد، تصریح کرد: در بیرجند، قائن، طبس و فردوس کودکان و دانش آموزان معتاد پذیرش می شوند.

 

زندی با تاکید بر اینکه درمان کودکان معتاد متولی ندارد، افزود: در سال جاری بیش از 30 کودک معتاد با پرداخت کامل هزینه ها درمان شدند.

 

هیچ مرکز درمانی غیرمجازی در استان خراسان جنوبی وجود ندارد

وی بیان کرد: در سال جاری هشت جلسه کمیته نظارت در استان برگزار شده که منجر به تعطیلی 2 مرکز درمان اعتیاد به دلیل عدم رعایت پروتکل های ابلاغی شد و در حال حاضر هیچ مرکز درمانی غیرمجازی در استان خراسان جنوبی وجود ندارد.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی تاکید کرد: باورهای غلط موجب می شود تا قربانیان اعتیاد در جامعه داشته باشیم و متاسفانه بعضی از مواد مخدر به عنوان تسکین دهنده آلام استفاده می کنند.

 

زندی یکی از دغدغه های بهبودیافتگان را اشتغال دانست و گفت: باید فرهنگ سازی و نهادینه شود نا نگاه جامه به معتادان تغییر یابد.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران

فرمانده انتظامی استان تهران از توقیف خودروی باری حامل ۲۶۷ کیلو گرم موادمخدر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار کیومرث عزیزی، اظهار کرد: درپی اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر غرب استان تهران و رصد و پایش قاچاقچیان موادمخدر مشخص شد فردی در ارتباط با قاچاقچیان در استان‌های دیگر مقادیری موادمخدر در پوشش بار تهیه و با یک دستگاه خودروی کامیون در حال انتقال به حوزه غرب استان تهران است، بنابراین بررسی جدی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

وی افزود: دو تیم از ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر پس از چندین ساعت کنترل و پایش محورهای مواصلاتی منتهی به شهرستان‌های غرب استان تهران، خودروی قاچاقچیان را در یکی از محورهای منتهی به شهرستان شهریار مورد شناسایی قرار داده و در فرصتی مناسب، کامیون را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: در بازرسی از کامیون توقیفی، ۲۶۷ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه از داخل گونی‌های باری کشف و خودروی توقیفی به همراه راننده به پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی غرب استان تهران منتقل شد.

منبع: فارس

کد خبر 749446

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم