Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@04:05:03 GMT

لزوم ارتقاء شاخص های ایمنی در جاده های کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۶۰۱۳

لزوم ارتقاء شاخص های ایمنی در جاده های کشور

سمینار هم اندیشی روسای ادارات سرمایه گذاری و بازرگانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در  ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی با حضور مدیرکل سرمایه گذاری و بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سمینار هم اندیشی روسای اداراتِ سرمایه گذاری و بازرگانیِ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در   ارومیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن حاجی اسماعیلی مدیرکل سرمایه گذاری و بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سمینار هم اندیشی که با حضور روسای اداراتِ سرمایه گذاری و بازرگانی استان های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، یزد، مازندران، خراسان رضوی، بوشهر و اصفهان برگزار شدگفت: انتقال معاونت راهداری به بدنه ادارات کل حمل و نقل و پایانه ها و تشکیل ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها فرصت بسیاری مناسبی در زمینه فعالیت ثمربخش تر حوزه بازرگانی ایجاد کرده است و از جمله آن می توان تسهیل در جمع آوری تابلوهای تبلغیاتی غیرمجاز جاده ای اشاره کرد.

وی با اشاره به پیشنهاد برخی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها در خصوص واگذاری تابلوهای تبلیغاتی جاده ای به بخش خصوصی یادآور شد: عملیاتی نمودن این پیشنهاد ساز و کارهای مخصوصی دارد بطوریکه باید برای هریک از استان ها با توجه به ویژگی ها و شرایط جغرافیایی، اجتماعی و اقلیمی نسخه های متفاوتی پیچیده شود.

وی ایمنی را اولویت اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بخش بازرگانی وسرمایه گذاری دانست و عنوان کرد: ما از تمام توان خود برای ارتقاء شاخصه های ایمنی و مناسب نمودن شرایط بصری در جاده ها بهره می گیریم و سرمایه گذاری و افزایش درآمدها در اولویت های بعدی قرار دارد.

عبدالحسین علی اکبری ،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به موقعیت استراتژیک استان و هم مرزی با 3 کشور و داشتن 5 مرز زمینی گفت: آذربایجان غربی دارای سهمی 23 درصد از کل مرزهای موجود در کشور است که این امر از جایگاه ویژه استان در بخش ترانزیت و حمل و نقل بین المللی حکایت دارد.

وی با اشاره به آمار تردد از پایانه های مرزی استان در 6 ماهه ابتدای سال جاری اظهار کرد: در این مدت افزون بر دو میلیون و 500 هزار نفر مسافر و 74 هزار دستگاه کامیون از پایانه های مرزی استان تردد کردند که به ترتیب در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از افزایش 43 و 10 درصدی برخوردار است.

علی اکبری با اشاره به اجرای طرح های عمرانی و توسعه ای با اعتبار 50 میلیارد تومانی در پایانه های مرزی آذربایجان غربی در سال جاری ادامه داد: در حال حاضر در پایانه مرزی بازرگان طرح عمرانی و توسعه ای با مبلغ 15 میلیارد تومان، مراحل ابتدایی اجرای طرح جامع پایانه مرزی رازی با اعتبار 8 میلیارد تومان، ساخت سالن مسافری در پایانه مرزی سرو با اعتبار 12 میلیارد تومان و اجرای کارهای تکمیلی در پایانه مرزی تمرچین با اعتبار 13 میلیارد تومان در حال اجرا است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ادغام معاونت راهداری با ادارات کل حمل و نقل و پایانه های استان و تشکیل ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ظرفیت بزرگی را برای سرمایه گذاری ایجاد کرده است، گفت: با توجه به اینکه آذربایجان غربی از استان های ترانزیتی به شمار می رود می توان از این فرصت در جهت تبلیغات و سرمایه گذاری بیشتر بهره برد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی واگذاری تابلوهای تبلیغاتی بین راهی به شرکت خصوصی را خواستار شد و گفت: این امر می تواند در بهره برداری بهینه از این امکانات ایمنی و جاده ای و همچنین افزایش درآمدهای سازمانی و جلوگیری از رشد قارچ گونه تابلوهای غیرمجاز جاده ای از طریق ایجاد رقابت تاثیربسزایی داشته باشد.

در ادامه این  نشست روسای ادارات سرمایه گذاری و بازرگانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص تدوین راهکارهای بهینه سازی فعالیت ها در این بخش به بحث و تبادل نظر پرداختند.


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد با بیان اینکه به منظور افزایش ایمنی راه‌های استان اقدامات مؤثری اجرا شده بوده که یکی از آنها خط‌کشی محورها است، اظهار کرد: در این راستا، در یک سال گذشته، خط‌کشی سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با ظرفیت اکیپ امانی این اداره‌کل انجام شده که موجب صرفه‌جویی حدود ۲۱۰ میلیارد ریالی شده است.

وی با اشاره به تهیه و نصب ۷۰۰ مترمربع معادل ۳۲۰ عدد تابلو اطلاعاتی در محورهای حوزه استحفاظی برای تأمین ایمنی عبورومرور جاده‌ای گفت: تهیه و نصب ۲۰۰ عدد چراغ چشمک‌زن و سولار از اقدامات دیگر این اداره‌کل در راستای افزایش ایمنی محورهای استان است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان یادآور شد: تهیه، نصب و تعمیر ۱۸ هزار عدد علائم و تجهیزات ایمنی در محورهای شمال استان در این بازه زمانی اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: کاربران جاده‌ای و مردم شریف می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل در محورهای مواصلاتی استان با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند تا در اسرع وقت رفع شود.

کد خبر 748325

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات