Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه با شروع کار دولت دوازدهم بسیاری از استانداران کشور تغییر کردند، از رئیس جمهور و دولت‌مردان خواست تکلیف سکاندار مازندران را هرچه زودتر مشخص کنند تا مردم بی‌انگیزه و سردرگم نباشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ؛ حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران اظهار کرد: رمز عوامل جاودانگی کربلا در ماه محرم که چرا کربلا زنده ماند در حالی که یک‌هزار و 400 سال از واقعا کربلا می‌گذرد رنگ بوی محرم و عاشورای اباعبدالله تازه‌تر و حرکت بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی عامل جاودانگی حاصل از کربلا را اراده خداوند دانست چون خدا می‌خواهد امام حسین(ع) زنده بماند دومین عامل شان و عظمت حسینی است، افزود: همانگونه که پیامبر اسلام در گذشته فرمودند کشته شدن فرزندم حسین آتشی در وجود قلوب مردم ایجاد می‌کند که هیچ کس نمی‌تواند این آتش را خاموش کند.

امام جمعه موقت ساری تصریح کرد: جامعیت ویژه کربلا نیز دلیل بر جاودانگی واقعه کربلاست پیام‌رسانی کربلا بعد از واقعه عاشورا زینب کبری و امام زین‌العابدین است و عامل بعدی گریه برای امام حسین است.

این مسؤول با اشاره به سوره توبه بیان کرد: تعدادی از دشمن خدا می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند اما این قدرت را کافران و مشرکان نخواهند داشت، دشمنان با دهان می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند، و شاید علتش این باشد که یکی از ابراز مهم دشمن گفتمان است که در مقابل ذات اقدس خدا ایستاده است ولی خدا در سوره یوسف می‌فرماید هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل ذات خدا ایستادگی کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: خداوند منان اراده کرده که باطل در مقابل حق فناشدنی است و از بین می‌رود، زمانی که یزیدیان به اصلاح خودشان پیروز شدند مانند کف روی آب عمل کردند آنها در مقابل خدا ایستادند و تفکر شیطانی خود را عملی کردند ولی نتوانستند نام امام حسین(ع)، محمد(ص) و ائمه اطهار را که سر زبان‌ها جاری است حذف کنند.

وی تصریح کرد: اباعبدالله نور خداست و هیچ قدرت و ابر قدرتی نمی‌تواند نور خدا را خاموش کند خدا می‌خواهد نامش زنده بماند، خیلی‌ها بارگاه حضرت را خراب کرده و با خاک یکسان کردند ولی نتوانستند جلوی مردم را بگیرند که وعده خدا را پذیرفتند این آتش خاموش شدنی نیست.

امام جمعه موقت ساری با اعلام اینکه هفته نیروی انتظامی از امروز شروع می‌شود، ادامه داد: از آنجایی که مقوله امنیت یکی از ارکان مهم جامعه است و این هفته هفته‌ای مردمی و اسلامی است، نیروی انتظامی شبانه‌روز جان برکف است و مجاهد فی سبیل الله است مرد و مردانه در مقابل تمام بلایا ایستاده و دور ایران اسلامی همانند آتش شعله‌ور است امنیت ایران به برکت حضور نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی است.

این مسؤول افزود: استان مازندران نیز از نیروهای بسیار پرتلاشی از نیروی انتظامی برخوردار است، همانگونه که در دهه اول محرم حضور نیروی انتظامی بسیار موثر بوده است زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای نیروی انتظامی وظیفه همه ماست.

قاسمی تصریح کرد: روز نیروی دریایی سپاه مصادف با 16 مهر است که حافظ دریا هستند و نیروی ارزشی و ولایت‌مداری هستند و با دستگیری تفنگداران امریکایی و انگلیسی ثابت کردند که سپاه با هیچ دشمنی تعارف ندارد.

وی با بیان اینکه موضوع همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق از موضوعات مهم است گفت : نظام استکبار رژیم صهیونیستی و آمریکا با زایمان زودهنگام فرزندی ناقص‌الخلقه ایجاد کردند که با هوشیاری کشورهای سوریه، ترکیه، عراق و ایران نقشه‌های آنها نقش بر آب شد.

امام جمعه موقت ساری تصریح کرد: خباثت آمریکا هر روز برای مردمان ما آشکارتر می‌شود با بد قولی‌هایی که در برجام انجام دادند به تعبیر مقام معظم رهبری شیطان کبیر شدند.

این مسؤول با اعلام اینکه از برجام توقعات خودمان را محقق نکردیم، بیان کرد: هر روز که می‌گذرد سنای آمریکا اراجیف جدیدی می‌بافد خطاب ما به سران آمریکاست که دورانشان دیگر تمام شده است آنها در اداره مملکت خودشان درمانده‌اند.

قاسمی با اشاره به اینکه مردم ایران در مکتب اباعبدالله درس گرفتند افزود: مردم ایران نیازی به دخالت‌های آمریکا ندارد، مردم مازندران هم مردم ولایت‌مداری هستند و با توجه به اینکه استان قطب کشاورزی و گردشگری است ولی کشاورزان با مشکلات زیادی روبرو هستند و در بخش کشاورزی ناراضی‌اند، اگر قرار باشد اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد باید مدیریت همه جانبه باشد.

قاسمی در پایان با اشاره به اینکه با شروع کار دولت دوازدهم بسیاری از استانداران کشور تغییر کردند، از رئیس جمهور و دولت‌مردان خواست تکلیف سکاندار مازندران را هرچه زودتر مشخص کنند تا مردم بی‌انگیزه و سردرگم نباشند.

استقلال کردستان عراق تبعات گسترده‌ای دارد

حجت‌السلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار اظهار کرد: به روزهای پایانی عمر داعشی‌ها رسیدیم.

وی با بیان اینکه آمریکای مدعی حقوق بشر مردم غیرنظامی را در دیرالزور بمباران می‌کند و بدون اجازه کشور سوریه وارد خاک آنها شده است، تصریح کرد: قانون بین‌الملل، سازمان ملل و حقوق بشر از سوی آمریکا رعایت نمی‌شود و تنها زبان زور را می‌فهمد.

امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته ناجا، گفت: بخش بزرگی از امنیت کشور مدیون خدمات شبانه‌روزی نیروی انتظامی است.

جلالی خاطرنشان کرد: در مرزها در مبارزه با قاچاق و در داخل کشور در مقابله با بزهکاری و جنایت‌هایی که صورت می‌گیرد برخورد می‌کنند و جلوی رشد اینگونه طغیان‌ها را می‌گیرد.

امام جمعه فریدونکنار گفت: نیروی انتظامی با برنامه‌‌ریزی بهتر نواقص احتمالی را برطرف کند تا ملت با امنیت بیشتری در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشد.

وی با اشاره به دیدار خانواده شهید حججی با رهبر انقلاب، تصریح کرد: روحیه شجاعت و با استقامت شهید حججی نشان‌دهنده آموختن از مکتب امام حسین(ع) بوده است.

جلالی با بیان اینکه شهید حججی یک نمونه از این حرکت عاشورایی در عصر حاضر است، اظهار کرد: اگر چه نبود این افراد برای جامعه مصیبت بزرگی است اما عزتی که خداوند به واسطه وی به کشور داد موجب آرامش و پیشرفت کشور می‌شود.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به دیدار مسئولان حج با رهبر انقلاب، گفت: عربستان شاید در ظاهر مودب شده باشد اما ذات آنها تغییر نکرده است.

وی با بیان اینکه عربستان در حج امسال احترام فراوانی به زائران ایرانی گذاشت، خاطرنشان کرد: باید در سال‌های آینده کیفیت تبلیغات در عربستان با هدایت‌های رهبری بهتر شود.

جلالی همچنین به سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران اشاره و اظهار کرد: همزمان بودن سفر اردوغان با تجزیه کردستان عراق پیام‌های فراوانی داشت و رسانه‌ها به آن پرداختند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه مسئولان دو کشور معتقد بودند که باید از تمامیت خاک عراق دفاع کرد، گفت: اسرائیل تصور می‌کند با تجزیه عراق می‌تواند به مرز ایران بیایند اما خواب اشتباهی می‌بینند.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای بیدار منطقه نمی‌گذارند که اسرائیل به خواب خود تحقق ببخشد، اظهار کرد: هیچ کشوری در دنیا این حرکت استقلال کردستان را تائید نکرد و اسرائیل پس از دریافت این موضوع سکوت کرد.

جلالی با اشاره به اینکه حقوق مردم کرد بر اساس قانون اساسی در هر کشوری باید رعایت شود چرا که مسلمانان هستند و حقوق شهروندی دارند، گفت: مخالفت کشورها با استقلال کردستان دشمنی با مسلمانان و مردم آنها نیست بلکه با تجزیه خاک عراق مخالفت می‌شود.

امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد: تجزیه کردستان عراق موجب تجزیه سایر کشورها مانند عربستان و امارات نیز می‌شود و جنگ گسترده‌ای در پی دارد.

وی با اشاره به تیراندازی در لاس وگاس آمریکا نیز گفت: این حرکت در آمریکایی که مدعی تامین امنیت در جهان است صورت گرفته است اما در کشور خود شکست بزرگی خورده است.

جلالی افزود: مسلمانان به کشور آمریکا ممنوع‌الورود بودند و همین امر مانع بهانه‌تراشی برای ایجاد جنگ از سوی این کشور بود.

وی با بیان اینکه ترور و تروریسم را محکوم می‌کنیم اما این حرکت صورت گرفته در آمریکا موجب شد تا ماهیت ملت این کشور بیشتر برملا شود، تصریح کرد: همه این موارد به دلیل ضعف و خوی وحشی‌گری برخی از ملت‌ها آمریکایی است و ترامپ در برابر این فرد تروریست نیز هیچ موضعی نگرفته است.

برجام برای ملت برکتی نداشت

حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری در خطبه‌های نماز جمعه بهشهر با تقدیر از برپایی باقوت و باشکوه مراسم های تاسوعا و عاشورا سید و سرور شهیدان اظهار کرد: تقویت روحیه استکبارستیزی، احساس تنفر از ظالم، نصرت و یاری دین، حمایت و وفاداری و بیعت با امام معصوم و در زمان غیبت بیعت با رهبری و پذیرش روحیه ایثار و شهادت ازجمله درس‌های حماسه عاشورا است.

وی افزود: شهادت و عزت آری اما ننگ و خفت نه، شعار کربلا بود که بر اساس همین شعار مردم ما در انقلاب، استقلال و زیر بار ظلم نرفتن بود و ما زیر با استکبار و ظلم و ستم نرفته و نخواهیم رفت و تقابل همیشگی با دنیای استکبار، برگرفته از روحیه استکبارستیزی مردم ما با درس‌آموزی از عاشورای حسینی است.

خطیب جمعه بهشهر با گرامیداشت روز و هفته نیروی انتظامی گفت: دشمن برای انقلاب ما سه هدف دارد، کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت دارد و ایجاد ناامنی مثل طلاق، مفاسد اخلاقی، بدحجابی و مواد مخدر برنامه کوتاه‌مدت دشمن است و تلاش دارند تا ناامنی ایجاد کرده و فتنه ۸۸ را تکرار کنند.

جباری بیان کرد: هدف میان‌مدت آنان اقتصاد و معیشت مردم است که می‌خواهند بیکاری را افزایش و راه را برای اشتغال جوانان سد کنند و باید بستر کار را فراهم کنیم و تسهیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف بلندمدت دشمن هم در برابر نظام ما شعار تغییر نظام است و دم از تغییر رفتار ایران می‌زنند یعنی روحیه استکبارستیزی نداشته باشیم، نماز جمعه نیاییم و شهدا را گرامی نداریم.

امام‌جمعه بهشهر با اشاره به سفر اردوغان به ایران و دیدار با رهبری گفت: رهبری هوشمندانه و عالمانه مسائل را در اقلیم کردستان و مسائل مختلف بیان کردند و اعلام داشتند که دشمنان در پی تشکیل اسراییل جدید برای نزاع و درگیری و اختلاف‌افکنی است.

جباری اظهار کرد: خانواده و اخلاق خانواده از ضروری‌ترین مباحث روز است که عواملی می‌تواند در تخریب بنیان خانواده اثرگذار باشد که نزاع بی‌مورد، جدال و ستیزه‌جویی میان اعضای خانواده یکی از این موارد است و باید حذر شود چون تردید و شک ایجاد کرده و محبت را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: سوءخلق، بدرفتاری و بد گفتاری در خانواده هم خطرناک است و کانون باصفای خانواده را به کانون ویرانگر تبدیل می‌کند و راه پیروزی بر شیطان درون و بیرون، دل را درگرو تقوا نهادن و مقابله با هوای نفسانی است.

خطیب جمعه بهشهر در پایان گفت: تقوا داروی بیماری‌های قلبی و روحی است و انسان مؤمن در پرتو تقوا می‌تواند زنگارها را از دل بزداید و دل را عرش رحمان و بیت‌الله الاکبر قرار دهد.

برنامه‌ریزی دشمن برای حذف بزرگان نظام

حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی در نماز جمعه این هفته شهرستان آمل با اشاره به بحث الگوبرداری سالم و نادرست در ماه محرم، اظهار کرد: علم گردانی و کتل‌گردانی و ... از الگوهای نادرست در مراسمات ماه محرم است که متاسفانه برخی بزرگان نیز از آن حمایت می‌کنند.


وی با بیان اینکه در آمل برخی‌ها هنگام علم گردانی پایشان شکست و کمردرد گرفتند، آیا سیدالشهدا از این کارها راضی است، افزود: این اعمال همه به بطالت گذرندان وقت است و باید گفت وضعیت حجاب در محرم و سگ‌بازی که کار یزیدگونه است همگی از الگوهای نادرست در این ماه محسوب می‌شود در حالی که باید زینبی باشیم و از حضرت زینب(س) الگو بگیریم.


امام جمعه آمل با اشاره به هفته ناجا و خسته نباشید و خداقوت به حافظان امنیت، تصریح کرد: سلامت جسم و آرامش روح بدون امنیت در جامعه مفهومی ندارد و مساله امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

مرتضوی با عنوان اینکه ما فکر می‌کردیم که با اجرای برجام همه چی درست می‌شود، خاطرنشان کرد: به فرموده امام خمینی(ره) آمریکا شیطان بزرگ و هدف نهایی آن اسلام و قرآن است و نمی‌خواهد که بیداری اسلامی باشد.


وی ادامه داد: در این راه حججی‌ها و مدافعان حرم را می‌دهیم تا اسلام زنده باشد و زیر بار زور و ظلم نرویم.


امام جمعه آمل به برپایی دو موکب شهرستان آمل در اربعین حسینی در نجف و کربلا، یادآور شد: کلیه همشهریان می‌توانند نذورات خود را به موکب شهرستان آمل پرداخت کنند تا این کار خوب و بزرگ انجام شود.


مرتضوی بیان کرد: یک سایت و کانالی به نام آمد نیوز ساخته شده که متاسفانه علیه نظام جمهوری اسلامی و دستگاه‌های امنیتی و قضایی به دروغ مطالبی را منتشر می‌کند.


وی با اشاره به مطلبی که اخیرا درباره فرزند رئیس قوه قضاییه در این کانال ضدانقلاب منتشر شده، گفت: باید دید چرا ایشان را هدف گرفتند، وقتی در حکم دوم رهبری نگاه کنید مطالبی است در سلامت این فرد؛ به همین خاطر بر روی این عالم صادق و فاضل که زندگی خود را وقف نظام کرده، زوم کردند. دشمن برای حذف این افراد از نظام در حال برنامه‌ریزی است.

ضرورت توجه بیشتر به اشتغال‌زایی و تولید در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت به شهر ‏

حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نوشهر ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته نیروی ‏انتظامی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی مظهر حاکمیت و امنیت کشور است، سه اصل اقتدار، عزت و رحمت و رأفت را به عنوان عوامل ‏موفقیت این نیرو نام برد.‏

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی باید در برابر قانون‌شکنان، ارازل و اوباش و مفسدان با اقتدار باشد، زیرا حفظ اقتدار نیروی انتظامی ضرورت ‏دارد و امنیت جامعه در صورت عدم اقتدار این نیرو به خطر می‌افتد.‏

امام جمعه نوشهر ایجاد امنیت مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی برشمرد و گفت: عزت نفس در سایه سه اصل اخلاقی، انسانی و اسلامی معنا ‏می‌شود که نیروی انتظامی باید این اصول را رعایت کند و خود و خانواده‌اش در حفظ ارزش‌های اسلامی برای همه جامعه الگو باشد. ‏

وی با بیان اینکه یک پلیس خوب می‌تواند عاملی برای توسعه و پیشرفت کشور باشد، از نقش نیروهای انتظامی در ایجاد امنیت جاده‌ها و ‏کاهش سوانح رانندگی، کشف جرایم، مبارزه با فساد و مواد مخدر و امنیت روانی جامعه قدردانی کرد.‏

مشایخ به سفر رییس جمهور ترکیه به ایران در مورد مسئله همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق و دیدار با رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و ‏گفت: رهبر انقلاب برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق را خیانت به منطقه دانستند و تأکید کردند که ایران و ترکیه باید در مقابله با این ‏حادثه، هر اقدام ممکن را انجام دهند‎.‎

وی با اشاره به اینکه همه دنیا فهمیدند که این طرح برای حفظ رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: ترکیه در ابتدا مورد داعش مماشات ‏به خرج می‌داد اما اکنون متوجه اشتباه خود شده و مسئله همه‌پرسی آن‌ها را هم نگران کرده است.‏

امام جمعه نوشهر به 15 مهر روز روستا و عشایر اشاره کرد و با بیان اینکه در روستاها فرهنگ اصیل حاکم است و مظهر ایجاد اشتغال و ‏تولید هستند، یادآور شد: در شهرستان نوشهر جمعیت روستایی بیشتر از شهری است و این شهرستان بیش از یکصد روستا در بخش مرکزی ‏و کجور دارد که باید به آن توجه بیشتری شود.‏

مشایخ ادامه داد: اگرچه محرومیت‌زدایی از روستاها در سال‌های بعد از انقلاب با توسعه برخی زیرساخت‌های آب، برق و ساخت جاده انجام ‏شده است اما به امر تولید و اشتغال در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها بی‌توجهی شده است.‏

وی حمایت از کشاورزی و تامین آب شرب و کشاورزی در روستاها را برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت به شهرها ضروری دانست و ‏متذکر شد: در روستاهای شهرستان نوشهر در بخش مرکزی و کجور زمین‌های فراوانی وجود دارد که سرمایه‌های خوبی برای شهرستان است ‏و می‌توان با کمک جهاد کشاورزی با بهره‌برداری از این زمین‌ها، زمینه ایجاد خودکفایی در بخش کشاورزی را برای شهرستان فراهم کرد.‏

امام جمعه نوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی کودک، گفت: این روز از طرف کشورهای غربی نام‌گذاری شده اما این ‏کشورها با وجود اینکه این روز را نام‌گذاری کردند و پیمان‌نامه‌ای را برای حمایت از کودکان امضاء کردند، ظلم‌ها و جنایات زیادی را نسبت به ‏کودکان سراسر دنیا در یمن، میانمار و بحرین انجام می‌دهند در حالی‌که اسلام برای کودک از زمانی که به عنوان جنین در شکم مادر است تا ‏بزرگسالی برنامه‌ریزی دارد.‏

وی در مورد دیدار کارگزاران حج امسال با رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه حج فرصت خوبی است که حجاج ما در عربستان حضور یابند تا در ‏برابر تبلیغات سوء علیه ایران دفاع و اعتقادات خود را به دنیا معرفی کنند، تصریح کرد: درست است که عربستان محدودیت‌هایی را در برخی ‏برنامه‌های حج اعمال کرد اما هیچ‌گاه مراسم حج نباید تعطیل شود.‏

مشایخ در پایان با اشاره به هجمه‌های اخیر به رئیس قوه قضائیه، گفت: دشمنان از هر راهی برای ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی استفاده ‏می‌کنند و تهمت‌زدن به مسئولان نظام برای این است که افکار مردم را علیه مسئولان خراب کنند.‏

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند

امام جمعه رشت گفت: امنیت شغلی و رفاهی کارگران باید مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی (ره) شهر با اشاره یازدهم اردیبهشت‌ماه گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: ۱۴ میلیون کارگر زحمتکش در کشور داریم که نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه لوازم زندگی مردم محصول رنج و زحمت کارگران است، افزود: به امنیت شغلی کارگران باید توجه شود؛ اینکه بعضی کارفرمایان، کارگر را ۸۹ روزه جذب می‌کنند، بی‌انصافی است و همه کسانی که درصدد جذب کارگر هستند باید به امنیت شغلی آنها توجه کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: دشمنان این مرز و بوم چهره‌های شاخص کشور را زودتر شناختند و آنان را به شهادت رساندند؛ شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ معاصر بود و مکتوبات و رساله‌های علمی ایشان هنوز قابل بهره‌برداری و منشأ اثر برای همه کسانی است که دغدغه درک معارف اسلامی دارند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: شهید مطهری یک اسلام‌شناس در تراز جامعه اسلامی، معتقد و پایبند به آموزه‌های اسلامی و یک شخصیت زمان‌شناس و فقیه تمام عیار بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برخی مزایا و دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به کشور پاکستان گفت: با توجه به اینکه روابط دو کشور به‌دلیل جنایات گروهک‌های تروریستی از جمله گروهک جیش‌الظلم، کمی تیره و ملتهب شده بود؛ یکی از دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به پاکستان‌، رفع این التهابات بود و مسئولان و مرزداران دو کشور توافقاتی کردند که منجر به رفع التهابات و رونق صادرات خواهد شد.

وی با بیان اینکه میان دو کشور ایران و پاکستان یک وحدت رویه ملی علیه رژیم غاصب صهیونیستی برقرار است، افزود: دشمن در تلاش بود تا روابط میان ایران و پاکستان تیره شود و این موضوع توسعه اقتصادی و سیاسی دو کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد اما به اهدافشان نرسیدند.

آیت الله فلاحتی با ابراز تأسف از وتوی آمریکا علیه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل اظهار کرد: آمریکایی‌ها اینکه نامی از فلسطینی‌ها در تاریخ بماند را هرگز نمی‌پذیرند و اسراییلِ غاصب را دولت برتر می‌دانند اما در این ایام با اعتراضاتِ شدید جوانان دانشگاهی خود هم مواجه شدند و این تظاهرات در آمریکا استخوانی دیگر در گلوی صهیونیست‌ها است؛ جوانان در اعتراضات خود گفتند که مسئولیت اداره فلسطین باید با حماس باشد؛ چیزی که برای آمریکا و صهیونیست‌ها پذیرفتنی نیست.

وی با قدردانی از رسانه‌ها جهت انعکاس پاسخ سخت و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به اسرایی خاطرنشان کرد: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل و ریزپرنده‌های اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم.

کد خبر 748130

دیگر خبرها

  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی: شورای تأمین تکلیف دیدارهای خانگی ما را مشخص کرد
  • حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد | تکلیف کاپیتان و دو نفر با هم مشخص می‌شود
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است