Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر سابق نیرو گفت: کشور ما در آستانه یک جهش بزرگ در زمینه انرژی های تجدید پذیر است.

اقتصاد آنلاین _ حمیده قاسمی ؛ حمید چیت چیان،عضو هیات مدیره ساتبا گفت: همه کسانی که در جای جای مراکز تحقیقاتی و انرژی های نو در حال فعالیت هستند می توانند در زمینه کاهش انرژی های گلخانه ای خدمت بزرگی به محیط زیست و مردم کشور و جهان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاریخچه شروع فعالیت های انرژی های نو در ایران را از سال ۱۳۷۲ عنوان کرد و گفت:با وجود این که از قبل، فعالیت هایی در زمینه احداث نیروگاههای برق آبی بزرگ آغاز شده بود،اما اولین جرقه های فعالیت در حوزه انرژی های تجدید پذیر نو در در این سال در وزارت نیرو زده شد.این فعالیت ها حول ایجاد نیروگاههای برق آبی کوچک،نیروگاههای خورشیدی،نیروگاههای بادی،انرژی های زمین گرمایی و سایر انرژی های پاک و تجدید پذیر بوده است.

چیت چیان افزود:وجود یک سازمان که نقش سیاست گذاری و برنامه ریزی های کلان را ایفا کند دلیل ایجاد سازمان انرژی های نو بود که هدف آن به جای تولید،حمایت از بخش خصوصی برای تولید انرژی های تجدید پذیر باشد.

وی ادامه داد: در ابتدا به دلیل عدم اطلاعی که از مزیت ها و چگونگی اجرای فعالیت های مربوط به تولید انرژی های تجدید پذیر در همه جا حتی وزارت نیرو بود،با این نوع فعالیت ها مخالفت شد و حتی سعی می کردند موانعی را در سر راه انرژی های تجدید پذیر ایجاد کنند.

اما زمانی که در اروپا توسط شرکت های بزرگ توربین های ۱۰۰ کیلوواتی در حال نصب بود،در ایران نیز طراحی و ساخت توربین های ۶۰۰ کیلو واتی به همت بخش خصوصی و حمایت وزارت نیرو در حال انجام بود.

عضو هیات مدیره ساتبا افزود:با تصویب قانون خرید تضمینی انرژی های تجدید پذیر نصب پنل های فتوولتاییک به ۲۱۰ مگاوات در سال رسیده و تا پایان سال به ۴۱۰ مگاوات خواهد رسید.همچنین ساخت توربین های بادی واحدهای با ظرفیت های تا ۷۱۰ مگاوات نیز در حال انجام است.

چیت چیان در خصوص برنامه های فعلی این سازمان نیز خاطر نشان کرد: تا پایان سال ۹۶ حداقل ۵۰ توربین بادی در کشور در حال نصب است.علاوه بر این نیروگاههای خورشیدی و بادی به همت استادان دانشگاه شریف و دانشگاه تهران ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.

این فعالیت ها قبلا با تکیه بر منابع دولتی بود،اما امروزه بخش خصوصی وارد میدان شده و با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی به فعالیت در این زمینه می پردازد.

در حال حاضر ۱۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه های برق آبی در کشور در حال بهره برداری است که از این مقدار ۱۷۹۸ مگاوات در دولت یازدهم به بهره برداری رسیده است.تعداد ۱۵۵ مگاوات نیروگاههای برق آبی کوچک بوده است.البته پروانه های صادر شده برای ایجاد نیروگاهها بیش از ۸ هزارمگاوات است.همچنین ۱۱۰۰ میلیارد در اعتبارات بودجه امسال برای حمایت از انرژی های تجدید پذیر در نظر گرفته شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گلکسی واچ 7 قادر خواهد بود سطح قند خون کاربران را اندازه‌گیری کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گزارش‌های منتشر شده در مورد ساعت‌های گلکسی واچ ۷ نشان می‌دهد که قابلیت‌های جدیدی در زمینه ردیابی سلامتی ارائه خواهد کرد؛ برای نمونه، انتظار می‌رود که سطح قند خون کاربران را اندازه‌گیری کند، این قابلیت به افراد مبتلا به دیابت و همچنین افرادی که درگیر دیابت نیستند کمک می‌کند که سبک زندگی سالمی را دنبال کنند.

اندازه‌گیری سطح قند خون با استفاده از ساعت هوشمند به روش غیرتهاجمی است و نیاز به سوراخ کردن پوست و استخراج خون نیست، بنابراین افراد می‌توانند آسان‌تر سطح قند خون خود را اندازه‌گیری کنند، به طور کلی انتظار می‌رود که اغلب گجت‌های پوشیدنی در آینده از این قابلیت پشتیبانی کنند.

شرکت سامسونگ هنوز به قابلیت اندازه‌گیری سطح قند خون توسط گلکسی واچ ۷ اشاره نکرده است، اما این احتمال وجود دارد که به حسگر اندازه‌گیری قند خون مجهز شود، البته هنوز اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد سیستم نظارت بر قند خون فاش نشده است؛ انتظار می‌رود که ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ در تاریخ هفتم جولای همراه با گلکسی فولد ۶ و فلیپ ۶ عرضه شود.

ممکن است ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ به تراشه جدید Exynos W940 عرضه شود که ۵۰ درصد کارآمدتر از نسل قبلی خود است و تا ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی دارد.

کد خبر 748222

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت