Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@05:43:53 GMT

تاکنون از طرف مردم و مسئولان شهرستان حمایت نشده ام

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۸۱۰۷۶

چهره بین المللی عکاسی برخوار گفت: وقتی فعال و اهل برنامه ریزی باشیم، دانش و تجربه در طول زمان حاصل می شود، اما به طور کلی مطالعه، برنامه ریزی و پشتکار، زمان پیشرفت ما را سرعت می بخشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازچشم برخوار؛ چهره های بین المللی در رشته های مختلف علمی، هنری، ورزشی و … بسیاری در شهرستان برخوار وجود دارد که هر کدام از آن ها گواه اصالت و علم و فرهنگ والای مردم شهرستان برخوار هستند، افراد موفقی که امروز با تلاش و توکل و پشتکار و برنامه ریزی به اهداف خود رسیده اند و نه تنها مایه افتخار مردم شهرستان برخوار، بلکه کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرحسین کمالی جوان دولت آبادی و چهره بین المللی عکاسی است که با اتکا بر پشتکار خود، توانسته ده ها جایزه ملی و بین المللی را کسب کند.

گفتگو با این جوان موفق را برگزیدیم تا بیشتر با او و هنر عکاسی آشنا شویم.

متولد کجا هستید و چطور شد عکاسی هنری را شروع کردید؟

من امیرحسین کمالی، متولد بهمن ماه سال ۱۳۶۶ شهر اصفهان و اصالتا اهل شهر دولت آباد برخوار هستم، در زمینه های طراحی، گرافیک، عکاسی و نرم افزار تخصص دارم و فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی مهندسی نرم افزار از دانشگاه آزاد دولت آباد و خود آموخته هنر عکاسی هستم.
حدود ده سال پیش در زمانی که گوشی های تلفن های همراه مجهز به دوربین شد به گونه ای هر کس را به امر عکاسی سوق می داد، من به شدت به این موضوع واکنش نشان دادم و به عکاسی علاقه مند شدم تا زمانی که متوجه شدم ابزار هم جایگاه مهمی برای ادامه راه دارد، برای همین تا بتوانم یک دوربینی برای خود تهیه کنم مطالعه در هنر عکاسی را شروع کردم و به صورت خود جوش با یک دوربین دیجیتال کامپکت خانگی عکاسی را آغاز کردم و با مطالعه کتاب های عکاسی و دیدن آموزش های مختلف در سطح اینترنت با جدیت و انسجام این کار را ادامه دادم تا زمانی فرا رسید که یک دوربین عکاسی نیمه حرفه ای خوب تهیه کردم، آن زمان مطالعه را کمتر کردم و فقط دست به سفر و اکتشاف زدم، از طبیعت جای جای ایران شروع کردم و عکاسی را با عکاسی طبیعت از ( طبیعت پنهان ایران) شروع کردم؛ از طبیعت حاشیه اصفهان تا دریاچه ارومیه، از جنگل ها تا ارتفاعات کوهستان ها، از دریا تا کویرهای مرکزی ایران و .. عکس گرفتم و اکنون به عکلاسی مستند، خیابانی و هنری علاقه مند شده و در این زمینه مشغول هستم.

علاوه بر توکل بر خدا و تلاش و پشتکار، عوامل موفقیت خود را در چه چیزهایی می دانید؟
علاقه و انگیزش درونی به همراه کسب حداقل دانش روز در این عرصه هنری توام با برنامه ریزی های دقیق در سفرهای عکاسی، از شناسایی سوژه ها و مکان های خاص در زمان های ناب گرفته تا سفرهای اکتشافی در سراسر کشور از مواردی بود که عامل موفقیت من شد.
در تمام سفرهای عکاسی ام فراز و نشیب ها و خاطرات گوناگونی رقم خورده است. زندگی در طبیعت و یا زندگی با تمام اقوام ایرانی، خاطرات تلخی و شیرینی که برای رسیدن به اهدافم بود را تجربه کردم و خدا را شاکرم که در همه حال لطف خدا شامل حال من بوده است و در اغلب سفرهایم به نظر خودم عکس های خوبی ثبت کرده ام.

به عنوان یک عکاس حرفه ای، برای کسانی که علاقه دارند عکاسی هنری را به صورت جدی دنبال کنند چه توصیه هایی دارید؟

اگر می توانستم تمام ماجراها را با کلمات بگویم پس دیگر نیازی نبود عکاسی کنم؛ بخشی مهمی از هنر عکاسی احساسی است، به گونه ای که مخاطب را درگیر خود می کند و این احساس از وجود درونی عکاس و یا سوژه داخل قاب و یا هر چیز قابل اعتنای دیگری نشئت می گیرد.

در دنیای امروز هنر عکاسی مستلزم مطالعه زیاد است. دیدن و آنالیز عکس های فاخر در سبک و ژانرهای مختلف در سطح ملی و بین المللی کمک بسیاری به عکاسان آماتور خواهد کرد، تجربه طی زمان و زیاد عکس گرفتن حاصل خواهد شد ولی بدانیم که هیچ چیز بدون مطالعه، تلاش، علاقه، پشتکار و انسجام به دست نخواهد آمد.

آیا در حال حاضر کارگاه آموزشی برگزار می کنید؟

بلی ورکشاپ های مختلفی در سطح اصفهان و حاشیه آن برگزار کرده ام و به زودی نیز در خارج استان هم برگزار خواهم کرد. همچنین در آموزشگاه های هنرهای تجسمی در سطح شهر اصفهان آموزش عکاسی آماتور و حرفه ای، همچنین پردزاش عکس برای عکاسان برگزار شده و همچنان در حال برگزاری است.

به کدام عکستان بیشتر از همه افتخار می کنید؟

خدا را شاکرم که عکس های خوب زیادی در ژانرهای مختلفی ثبت کرده ام اما آن تصاویری که نگاه عاشورایی دارد را بیشتر دوست دارم.
مجموعه عکس هایم از عاشورا و عزاداری امام حسین علیهم السلام که به لطف خدا در سراسر کشور ایران و خارج از کشور مانند موزه شهر تفلیس گرجستان، مسابقات ترکیه و دیگر کشورها تا موزه سامر هاوس لندن در کشور انگلیس نمایش داده شده است.

اگر قرار باشد به یکی از این مناطق برای عکاسی برگردید، کجا را انتخاب می کنید؟ چرا؟

هر کجا که از زندگی شهری و ماشینی امروزی فاصله زیادی داشته باشد، مانند ارتفاعات پنهان شمال کشور، همان جایی بالاتر از ابرها می روی و خواهید دید که روستاها و کلبه های چوبی قدیمی بنا شده است و فقط صدای باد در درختان و کوهستان می پیچد.

چه مقام های کشوری و بین المللی تا به حال کسب کرده اید؟

کسب مقام های بسیار مختلفی در سطح ملی که همراه با لوح تقدیر، تندیس، جوایز نقدی از مفاخر و سیاسیون کشور دریافت کرده ام و در سطح بین المللی بیش از ۱۵ کشور با مدال های طلا، نقره، برنز، دیپلم افتخار و …. به دست آورده ام اما برخی از عناوین بین المللی بنده شامل: فینالیست و نامزد دریافت جایزه ده هزار پوندی (جز ۱۰ عکس پایانی) جشنواره بین المللی سونی ۲۰۱۶ در بخش فرهنگ و هنر، کسب مدال طلا در جشنواره معتبر آساهی شیمبون ژاپن ۲۰۱۶، برگزیده در جشنواره بین المللی عکس SIENA ایتالیا ۲۰۱۷، کسب مدال طلا در جشنواره بین المللی اف۲ آرژانتین در بخش فوتوژورنالیسم، کسب مدال نقره در جشنواره بین المللی اف۲ آرژانتین، کسب مدال برنز در جشنواره بین المللی اف۲ آرژانتین ۲۰۱۵ و ده ها عنوان ملی و بین المللی دیگر است.

آیا تا به حال در شهرستان برخوار نمایشگاه عکس برپا کرده اید؟ چرا؟

خیر، متاسفانه هنوز حمایتی از همشهریان و مسئولان مربوطه حاصل نشده است.

به نظر شما تا چه اندازه توجه به علایق و استعدادها می تواند در موفقیت افراد نقش داشته باشد؟ برای شناخت و کشف استعدادهایمان چه کار باید کنیم؟

قطعا هر کسی که به هنری عشق می ورزند از آن لذت هم می برد و تا رسیدن به اهداف خود در آن خسته نمی شود و با دقت ویژه و صرف زمان و تلاش زیاد، کار خود را ادامه می دهد.
قطعا بخشی از استعدادها ذاتی است ولی ادامه آن فقط با علاقه مضاعف و پشتکار در عمل و انسجام در تحقق اهداف ادامه می یابد.

پیشنهاد و راهکار شما برای هنرمندان و هنردوستان به منظور رسیدن به درجات عالی و موفقیت چیست؟

باید بدانیم همه ما در هر کاری ابتدای راه هستیم و باید از کاری که انجام می دهیم لذت ببریم؛ مثل لذت شنیدن صدای شاتر دوربین، وقتی فعال و اهل برنامه ریزی باشیم ( زیاد عکس بگیریم) ناخود آگاه و خود به خود طی زمان دانش و تجربه حاصل می شود، اما به طور کلی مطالعه، برنامه ریزی و پشتکار، زمان پیشرفت ما را سرعت می بخشد.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند

آفتاب‌‌نیوز :

وحید شقاقی‌شهری در گفتگو با ایلنا درباره آمار‌ها و گزارش‌های بین‌المللی از شاخص‌ها و وضعیت اقتصادی ایران و منبعی که نهاد‌های بین‌المللی برای داده‌کاوی به آن رجوع می‌کنند، اظهار داشت: درباره اطلاعات و داده‌های منتشر شده در نهاد‌های بین‌المللی از شاخص‌های اقتصاد کلان ایران، باید بگویم که این شاخص‌ها و آمار‌ها عمدتا متکی به گزارش‌های رسمی مراکز آماری ایران، اخذ می‌شود و برخی تحلیل‌های کمی دستگاه‌های دولتی در کشور و در برخی شاخص‌ها مانند کسب و کار مبتنی بر نظرسنجی از فعالان اقتصادی است. همچنین گاهی برخی آمار‌های غیر رسمی کشور هم را مورد تحلیل و ارزیابی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: با این حال، چون راستی آزمایی صورت نمی‌گیرد و آمار‌های داخلی و رسمی کشور تمام واقعیت معیشت و سفره زندگی مردم را منعکس نمی‌کنند و بین آمار‌های اقتصاد دستوری و بازار تفاوت فاحش وجود دارد، بنابراین موجبات خطای تحلیلی در گزارشات نهاد‌های بین‌المللی در داخل کشور می‌شود.

این کارشناس اقتصادی افزود: به عنوان نمونه، اختلاف بیش از ۵۰ درصدی قیمت دلار در مرکز مبادله با بازار آزاد موجب شده تحلیل‌ها و آمار‌های نهاد‌های بین المللی براساس گزارشات مراکز آماری داخلی با واقعیت داخل کشور همخوانی نداشته باشد. در ضمن ساختار اقتصاد دستوری در اقتصاد ایران موجب شده قیمت کارخانه‌ای بیشتر کالا‌ها و محصولات تولیدی با قیمت بازاری آن‌ها متفاوت باشد.

وحید شقاقی‌شهری درباره گزارش اخیر بانک جهانی از جمعیت نیم درصدی فقر مطلق در ایران و کاهش ۳۷ درصدی فقر مطلق در کشورمان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ گفت: درخصوص شاخص‌های بین‌المللی فقر هم همین مساله صادق است بطوریکه در اعلام شاخص‌ها عمدتا قیمت دلار رسمی ملاک است درحالیکه دستمزد و هزینه زندگی شاغلان و کارگران کشور براساس قیمت دلار بازار آزاد محسابه می‌شود و کالا‌ها و خدمات در کشور عمدتا با قیمت دلار غیررسمی ارزش گذاری می‌شوند.

وی تاکید کرد: در مجموع باید گقت که اقتصاد دستوری و نظام چند نرخی ارز در اقتصاد ایران موجب شده واقعیت زندگی مردم با آمار‌های منتشره همخوان نباشد.

موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نیز گفت: در رابطه با چای دبش علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم، ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا، درخصوص علت سکوت و عدم واکنش از سوی نمایندگان مجلس نسبت به موضوع آقای صدیقی و اینکه آیا این مساله یکی از نتایج یکدستی قواست که اشتباهات و کم‌کاری‌ها نادیده گرفته می‌شود و در این مساله هم انتقاد و اعتراضی به این مساله مطرح نشد؟، گفت: در رابطه با بحث نظارتی مجلس من این انتقاد و ایراد را به مجلس یازدهم وارد می‌دانم و یکی از ایرادات پررنگ مجلس یازدهم این بود که تقریبا مجلس و دولت یکی بودند زمینه‌اش هم این بود که بیش از ۲۰۰ نفر طی نامه‌ای از آقای رییسی که رییس یک قوه دیگر بود دعوت کردند تا کاندیدای ریاست جمهوری شود و بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان طی نامه‌ای پیروزی در انتخابات را به ایشان تبریک گفتند و خب این باعث شد که مجلس یازدهم در بُعد نظارتی خوب عمل نکند.

وی ادامه داد: بنده هم در این مجلس بودم و این انتقاد شامل همه ما می‌شود اگرچه که ما تلاش کردیم و در بحث‌های نظارتی کار کردیم، ولی خب در مجموع شامل همه نمایندگان مجلس یازدهم می‌شود.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس خاطرنشان کرد: ما نباید بین افراد در برخورد‌ها اختلاف قائل شویم، کسی که امام جمعه بوده یا استاندار بوده یا وزیر بوده اگر تخلفی مرتکب شده باشد برخورد با این فرد نه‌تن‌ها نباید کمتر از دیگران باشد بلکه باید با شدت بیشتری اتفاق بیفتد چراکه هزینه اشتباه و تخلف چنین افرادی برای نظام و کشور بیشتر است و از سوی دیگر درس درس عبرتی برای دیگران و مسئولین باشد که در آینده ارتکاب به چنین تخلفات یا اشتباهاتی را تکرار نکنند.

محمودزاده تصریح کرد: من واقعا به این موضوع ایراد وارد می‌کنم که موضوع آقای صدیقی خیلی جدی در رسانه‌ها مطرح شد، خودش هم پذیرفت و از مردم عذرخواهی کرد، اما تا قبل از عذرخواهی و پذیرفتن خودش هیچ ورودی به این مساله نشد، در حالیکه باید به قوه قضاییه ارسال می‌شد و کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع ورود می‌کرد و این پرونده را به قوه قضاییه معرفی می‌کرد یا تحقیق و تفحص می‌کردند که در این اتفاق از این برخورد‌های نظارتی کوتاهی شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز داشت: در رابطه با چای دبش هم علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم، ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.

وی عنوان کرد: این‌ها مشکلاتی بوده که در مجلس یازدهم وجود داشته و فکر کنم در مجلس دوازدهم بدتر هم خواهد شد با توجه به اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم دایره انتخاب مردم کوچک بود، یعنی رد صلاحیت زیاد بود و بعد از جناح‌های مختلف کمتر حضور داشتند و مشارکت پایین بود. این‌ها باعث می‌شود که دوباره مجلس دوازدهم یک دست‌تر از مجلس یازده شود با دولت و خیلی نزدیک باشند که این یکی از ایرادات مجالس خواهد بود، چون در نهایت اگر تخلفاتی در بدنه دولت صورت گیرد، چون مجلس و دولت یکی هستند مجبورند که کوتاه آمده و نادیده بگیرند.

دیگر خبرها

  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما