Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اینکه کاخ سفید استراتژی جامع آمریکا در مقابل ایران را روز جمعه منشر کرد؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده در مورد راهبرد جدید این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران و به طور ویژه اعلام پایبندی یا عدم پایبندی ایران به توافق هسته ای (برجام) سخنرانی کرد. البته سخنانی که ترامپ بر زبان راند؛ حاوی نکته جدیدی نبود، بلکه تکرار همان ادعاها و تهدیدات او در مورد ایران و برجام از زمان آغاز ریاست جمهوری اش تا کنون بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، ترامپ و دولتش همچون خیلی از اسلاف خود در آمریکا بازهم به تلاش (بیهوده) آمریکا برای تغییر حکومت در جمهوری اسلامی ایران اذعان می کنند. او در سخنان روز جمعه خود مجموعا تلاش کرد تا این موضوع را بگوید. البته «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه ایالات متحده روز گذشته اگرچه تلاش کرد مواضع روز جمعه ترامپ را تعدیل کند، اما او به طور صریح به تلاش آمریکایی ها برای تغییر حکومت در ایران اشاره کرد.

ترامپ تاریخ را بیشتر بخواند!

رئیس جمهور آمریکا در حالی سخن از تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 گفت و ادعاهایی را در خصوص دست داشتن ایرانی ها در حمله به سفارتخانه های آمریکا در لبنان مطرح کرد که این کشور پس از پیروزی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به دلیل از دست رفتن منافع شان تلاش های زیادی را علیه جمهوری اسلامی و برای محدود کردن شهروندان ایرانی انجام داده است. هدف قراردادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی، تلاش برای تحریک گروه های تروریستی علیه ایران و حمایت از منافقین بخشی از اقدامات آمریکایی ها علیه ایرانیان بوده است.

در آخرین اقدام هم اخیرا و پس از ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» او قانونی را ابلاغ کرد که به موجب آن صدور روادید برای ایرانیان را محدود کرده و با طرح ادعاهایی شهروندان هشت کشور از جمله ایران را با محدودیت هایی برای ورود به ایالات متحده مواجه ساخت. بر اساس طرح ترامپ مسافرت به آمریکا برای شهروندان 6 کشور اسلامی «ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن» در کنار «کره شمالی و ونزوئلا» به خاطر آنچه ایجاد یک آمریکای امن از سوی رئیس جمهور آمریکا عنوان شده بود، با محدودیت مواجه شد.

ترامپ پس از اینکه سیاست جدید آمریکا اعلام شد در پیامی در توئیتر نوشت: «ایجاد یک آمریکای امن، اولویت شماره یک من است. ما افرادی را که نتوانیم با اطمینان صلاحیت شان را بررسی کنیم، به کشورمان راه نخواهیم داد.» این در حالی است که مراجع قضایی آمریکا به دلیل نادرست دانستن این موضوع مقابل آن ایستاد و آن را رد کرد. البته خود آمریکایی ها هم به خوبی می دانند که جمهوری اسلامی ایران تاکنون آغازگر هیچ جنگی نبوده و هیچیک از ایرانیان تا کنون در عملیات های تروریستی دنیا حاضر نبوده اند.

فرصتی برای پاسخگویی به ادعاهای پر اشتباه ترامپ

اکنون مسئولان ایرانی می توانند، استدلال های نادرست و پر اشتباه «دونالد ترامپ» در عالم سیاست را دستمایه سخن قرار داده و حال که رسانه های دنیا اشتیاق زیادی دارند به شنیدن پاسخ ها و سخنان مقامات ایرانی در قبال تصمیمات و سخنان آمریکایی ها؛ یک مناظره غیر مستقیم را با آمریکایی ها در فضای مجازی و رسانه ای دنیا صورت دهند؛ موضوعی که خیلی از مردم و سیاستمداران دنیا علاقه مند به پیگیری آن خواهند بود.

علاوه بر نکات فوق که جزو استدلال های نامعقول و غیر اقناعی ترامپ محسوب می شوند؛ مسائل و موضوعاتی نظیر حمله بی سرانجام آمریکایی ها به افغانستان و عراق برای تحت فشار قراردادن جمهوری اسلامی که منجر به کشته شدن مردم بیگناه این کشورها شد و در نهایت حاصلی هم برای آنها نداشت از مسائل و موضوعاتی است که می توان به آن اشاره کرد و نسبت به آن برای مردم دنیا روششنگری نمود.

ایجاد و حمایت از داعش برای تخریب چهره اسلام و مقابله نیابتی با جمهوری اسلامی توسط آمریکایی ها، از موضوعات مهم دیگری است که می توان درباره آن سخنان زیادی را در رسانه های دنیا و افکار عمومی جهان عنوان کرد. همین دونالد ترامپی که امروز ایران را به حمایت از تروریست متهم می کند، بهتر است فیلم های مناظره های انتخاباتی خود با «هیلاری کلینتون» را در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری امریکا بار دیگر به نظاره بنشیند.

اگر هم ترامپ از مشاهده دوباره فیلم های مناظره های انتخاباتی اش سرباز زد و این کار را نکرد؛ بد نیست ایرانیان قسمتی از این مناظره ها و سخنرانی های انتخاباتی ترامپ را جدا کنند و در رسانه ها و شبکه های اجتماعی دنیا به نمایش بگذارند. حال که «دروغگو کم حافظه است» بهتر است ما به جهان نشان بدهیم که ابر تروریست قرن یعنی داعش را چه کسی ایجاد کرد، چه کسی حمایت کرده و چه کسی ساپورت می کند. تا مشخص شود که معنای حمایت از تروریسم یعنی چه؟

سخنان ترامپ در مناظره‌های انتخاباتی را بازنشر کنید

انگار تعریف آمریکایی ها از ایجاد، حمایت و مبارزه با تروریسم متفاوت از دیگر نقاط دنیاست! حال جدای از مسئولانی که باید در رسانه ها و افکار عمومی دنیا روشنگری کنند، مردم هم هر کدام می توانند یک رسانه باشند و با حضور فعالانه خود در شبکه های اجتماعی به جای هجوم بردن به صفحه شخصی افراد، نسبت به یادآوری سخنان ترامپ در خصوص ایجاد داعش توسط آمریکا اقدام کنند.

همه اینها در حالی است که آمریکایی ها در راستای تعریف متفاوت خود از مبارزه با تروریست؛ نسبت به ایجاد ائتلاف ضد داعش با حضور برخی کشورهای غربی اقدام کرد؛ البته تلاش هایی هم برای حضور ایران در این ائتلاف انجام دادند، اما ایران نه تنها فریب این دعوت را نخورد بلکه محور مقاومت را بر اساس ائتلاف ایرانی، روسی و سوری تعریف کرد و اقدامات شایسته ای در مقابله با داعش انجام داد. تا جایی که این روزها خبر می رسد که بساط داعشی ها بزودی در عراق و سوریه به طور کامل برچیده خواهد شد.

ائتلاف غربی ضد داعش نه تنها هیچ اقدامی علیه تروریست ها انجام نداد، بلکه هر جا داعشی ها با شکست مواجه می شدند نسبت به حمایت از آنها، ارسال سلاح و آذوقه و حمایت های آفندی از آنان اقدام می کرد که نمونه آن را در جریان شهادت شهید محسن حججی می توان به وضوح دید. حالا که تیغ سپاه در مقابله دسیسه ایجاد داعش توسط آمریکایی ها به خوبی برید و کار خود را کرد؛ آمریکایی ها نگران از قدرت گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فراگیر شدن این مدل نظامی جمهوری اسلامی در منطقه و قدرت گرفتن ایران هستند و برای همین امر هم در سخنان ترامپ به طور مشخص نام این نیروی نظامی مقتدر جمهوری اسلامی عنوان می شود.

دلارهایی که باعث وارونگی اسم «خلیج فارس» شد

از جمله موضوعات دیگری که مقامات جمهوری اسلامی می توانند پاسخ محکمی به آن بدهند، همسویی «دونالد ترامپ» با برخی کشورهای مرتجع منطقه در نامگذاری جعلی برای «خلیج فارس» است. ترامپ البته تحت تاثیر دلارهای نفتی برخی کشورها به این سناریو وارد شد؛ غافل از اینکه وحدت ایرانیان به دلیل بیان این ادعای کاملا نادرست و غلط توسط رئیس جمهور آمریکا بیش از پیش تحکیم یافت و همان طور که به درستی هم برخی اشاره کرده اند، قدمت «خلیج فارس» خیلی بیشتر از تاریخچه و تاریخ ایالات متحده است.

نکته دیگری که نهادهای بین المللی نظیر آزانس بین المللی انرژی هسته ای و طرف های مذاکره ایران در جریان مذاکرات هسته ای به آن حساس هستند و تنها این ساز و کار را مورد پذیرش می دانند، نحوه تائید اقدامات جمهوری اسلامی و سایر طرفین قرارداد هسته ای در راستای اجرای برجام است. رئیس جمهور آمریکا در حالی در سخنان خود مدعی شد ایران به برجام پایبند نبوده که مطابق با ساز و کار تعریف شده، آزانس تا کنون 8 بار اقدامات جمهوری اسلامی در راستای اجرای برجام را مورد تائید قرارداده است.

تقابل علنی اعضای 1+5 با رویکرد جدید آمریکا

پس از رویکرد یک جانبه رئیس جمهور آمریکا که گزارش های یک نهاد بین المللی را نمی پذیرد و یک قرارداد چند جانبه بین المللی را زیر پا می گذارد، بسیاری از مقامات ارشد طرفین مذاکره در 1+5 از این رویکرد انتقاد کردند و تاکید داشتند که ایران به تمامی تعهدات خود در برجام پایبند بوده و به طور کامل به تعهداتش عمل کرده است؛ در حالی که نسبت به انجام تعهدات از سوی طرف آمریکایی هنوز تردیدها زیادی وجود دارد.

خیلی از کارشناسان در جریان برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل اینگونه تحلیل کردند که جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند تا اروپا را در مقابل آمریکا قرار دهد، اما در حقیقت این رویکرد به هیچ عنوان از سوی ایران دنبال نمی شد، بلکه اقدامات آمریکایی ها در خصوص برجام و جمهوری اسلامی کار را به جایی رسانده است که صدای اعتراض اروپایی ها بلند شده و روسیه و چین هم این رویکرد را مورد انتقاد قرار می دهند.

حال که چنین فضایی ایجاد شده است و حتی خیلی از سیاستمداران و تحلیل گران آمریکایی در خصوص آن نگرانی دارند تا جایی که بار دیگر طرح استیضاح ترامپ در رسانه های آمریکایی مطرح می شود و سناتورهای مطرح جمهوری خواه سخن از طرحی به میان می آورند که ارتباطی به سخنان رئیس جمهور این کشور ندارند، بهترین فرصت است تا بتوان به ادعاهای خلاف واقع رئیس جمهور آمریکا پاسخ داد و رویکردهای جمهوری اسلامی را به طور مبسوط تشریح کرد.

اکنون که رسانه ها و افکار عمومی دنیا آماده شنیدن سخنان و نظرات مقامات، مسئولان و کارشناسان ایرانی هستند، باید جدای از رسانه های داخلی، نسبت به حضور این افراد در رسانه های دنیا و بیان نقطه نظرات ایران اقدام کرد تا پاسخ شایسته ای باشد به ادعاهای آمریکا و بیان رویکردهای یکجانبه گرایانه ایالات متحده در دنیا و علیه کشورهایی که می خواهند مستقل باشند و تحت تاثیر قدرت های زورگو تصمیم نگیرند. به نظر می رسد وقت آن است که به جای «مذاکره»؛ اینبار با مقامات آمریکایی در رسانه‌های دنیا «مناظره» کنیم.

پسندیدم 0 برچسب ها مناظره مقامات ایرانی مقامات آمریکایی پاسخ به ترامپ رسانه های دنی

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون «وضعیت خاورمیانه؛ (سوریه)» بر خروج فوری تمامی نیروهای نظامی آمریکا از سوریه که بخش‌هاییا ز خاک این کشور را اشغال کرده‌اند، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، متن سخنان امیرسعید ایروانی به شرح زیر است:
 
خانم رئیس،

وضعیت انسانی در سوریه همچنان وخیم است. مردم سوریه از چالش‌های اقتصادی عمیقی رنج می‌برند. بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، 16.7 میلیون نفر، یعنی نزدیک به 70 درصد جمعیت سوریه، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. سطح بودجه فعلی تخصیص‌یافته برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه نگران‌کننده است.

گزارش سازمان ملل تاکید می‌کند که برای اجرای کامل طرح واکنش بشردوستانه سوریه در مجموع 4.07 میلیارد دلار نیاز است. این مبلغ جهت برآورده‌سازی نیازهای فوری 10.8 میلیون فرد آسیب‌پذیر از میان این 16.7 میلیون نفر، مورد نیاز است.

خانم رئیس،

ارائه کمک‌های فوری بسیار مهم است، با این حال، این یکراه حل پایدار در دراز مدت نیست. تلاش‌ها باید بر بازسازی زیرساخت‌های حیاتی، ایجاد شرایط برای بازگشت امن پناهندگان و آوارگان داخلی و پیشبرد روند سیاسی متمرکز شود. متأسفانه ایالات متحده و متحدانش تصمیم گرفته‌اند چشمان خود را بر وضعیت انسانی ببندند و به برنامه سیاسیخود در سوریه ادامه دهند. آن‌ها از تحریم‌ها به‌عنوان ابزاریبرای دستیابی به اهدافی استفاده می‌کنند که از طریقمجاری نظامی یا دیپلماتیک نتوانسته‌اند به آن دست یابند.

همچنین، آن‌ها تلاش‌های مذبوحانه‌ای مانند سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه و ممانعت از بازگشت آوارگان انجام دادند.چنین اقدامات غیرقانونی تنها می‌تواند به طولانی‌تر شدن بحران و تشدید رنجی که مردم سوریه متحمل شده‌اند کمک کند.

جمهوری اسلامی ایران خواستار لغو فوری تحریم‌های یکجانبهاست. تداوم چنین اقدامات غیرانسانی حقوق اولیه بشریمردم سوریه را نقض می‌کند، کل جمعیت سوریه را مجازاتمی‌کند و وضعیت اسفبار آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه را تشدید می‌کند.

خانم رئیس،

جمهوری اسلامی ایران از دولت سوریه به دلیل همکاری با سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی، که تسهیلاتضروری برای امدادرسانی و کمک به مناطق آسیب‌دیده از بحران را فراهم می‌کند، قدردانی می‌کند. هر مکانیسم کمکیباید با هماهنگی نزدیک با دولت سوریه اجرا شود و نهایتاحترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را تضمین نماید.

خانم رئیس،

جمهوری اسلامی ایران بار دیگر حملات تروریستی بزدلانه رژیم اسرائیل در 1 آوریل 2024 علیه اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را به شدت محکوم می‌کند.

رژیم اسرائیل مرتکب نقض آشکار منشور ملل متحد، به‌ویژهماده 2 (4) منشور سازمان ملل متحد، قوانین بین‌المللی،حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریهشد. این نقض فاحش نیز نقض مصونیت نمایندگان و اماکن دیپلماتیک و کنسولی بود. ما همچنین اقدامات تجاوزکارانه رژیم تروریستی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضیجمهوری عربی سوریه را که با مصونیت کامل و بدون هیچواکنشی از سوی شورای امنیت ادامه دارد، به شدت محکوممی‌کنیم.

خانم رئیس،

جمهوری اسلامی ایران متعهد به حل این بحران از طریق راه حل سیاسی است. ایران به حمایت از یک فرآیند سیاسی که به‌صورت واقعی تحت رهبری و مالکیت سوریه و با تسهیل سازمان ملل، و همچنین کمک به مردم و دولت سوریه برای بازگرداندن وحدت و تمامیت ارضی کشورشان، قرار دارد ادامه خواهد داد.

ما به حمایت خود از تلاش‌های آقای پدرسون، فرستاده ویژه،برای از سرگیری جلسات کمیته قانون اساسی به عنوان مکانیزمی موثر برای پیشبرد روند سیاسی ادامه می‌دهیم.

احیای تمامیت ارضی سوریه مستلزم تلاش‌های بی‌وقفه برای مبارزه مداوم با تمامی گروه‌های تروریستی است. در این زمینه، جمهوری اسلامی ایران به‌طور کامل از دولت سوریه در تلاش‌های ضد تروریسم حمایت و کمک می‌کند.

با این حال، ضروری است که حفاظت از غیرنظامیان در طول تلاش‌های ضد تروریسم مورد توجه ویژه قرار گیرد.
جمهوری اسلامی ایران بار دیگر درخواست خود را برای خروج فوری تمامی نیروهای نظامی آمریکا از سوریه که بخش‌هاییاز خاک این کشور را اشغال کرده‌اند، تکرار می‌کند. ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه نه تنها حاکمیت و خاک سوریه را نقض می‌کند، بلکه منشأ اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در این کشور است و تنها فضا را برای گروه‌های تروریستی فراهم می‌کند تا موقعیت خود را مستحکم نموده و جنایات بیشتری مرتکب شوند.

خانم رئیس،

همراه با شرکای خود در فرایند آستانه، جمهوری اسلامی ایران متعهد به کار در جهت عادی‌سازی شرایط به صورت طولانی‌مدت و پایدار در داخل و اطراف سوریه است.

همچنین بسیار مهم است که تمام تلاش ممکن را برای تسهیل بازگشت امن و شرافتمندانه آوارگان سوری به وطن خود و رفع نیازهای بشردوستانه آن‌ها انجام دهیم.

در پایان، تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح و امنیت به منطقه این است که شورای امنیت رژیم سرکش اسرائیل را مجبور کند تا فورا جنگ و نسل‌کشی در غزه را متوقف کرده، آتش‌بس فوری و دائمی برقرار کند و به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه پایان دهد.


انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • اعتراض دانشجویان در آمریکا و اروپا خبر اول رسانه‌های دنیا + فیلم
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام