Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سعید رفیع‌فر عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در نشست خبری با تاکید بر اهمیت ایجاد نهاد رگولاتوری برای این اتحادیه گفت: ایجاد نهاد رگولاتوری به ایجاد اشتغال کمک زیادی می‌کند، زیرا در صورتی که نهاد رگولاتوری ایجاد شود، یک واحد تولیدی می‌داند که در آینده می‌خواهد چه حجمی از محصولات را تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد نهاد رگولاتوری بحث جدیدی در کشور نیست و پیش از این نیز در کشور اجرا شده است.

او با تاکید بر اینکه اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با تک‌نرخی شدن ارز موافق است، افزود: در صورتی که نرخ ارز تک‌نرخی شود، رقابت‌های ناسالم و رانت از بین خواهد رفت. اتحادیه با هر عددی که بازار را به تعادل برساند، موافق است.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه نرخ خوراک برای واحدهای مختلف متفاوت است، افزود: پالایشگاه‌ها، پالایشگاه‌های پایین دست قیر و پتروشیمی‌ها با نرخ ارز مبادله‌ای خوراک دریافت می‌کنند اما این موضوع در مورد برخی واحدهای کوچک پارافینی صدق نمی‌کند.

رفیع‌فر در ادامه با اشاره به برگزاری جلساتی بین اتحادیه و شرکت بورس کالا گفت: در این جلسات اتحادیه پیشنهاداتی برای اصلاح آیین نامه اجرایی در بورس ارائه کرده است که در این پیشنهاد منافع خریداران حفظ خواهد شد. در حال حاضر آیین‌نامه‌ها یکطرفه و به نفع عرضه‌کنندگان است. امیدواریم سازمان بورس برای شفافیت بیشتر این پیشنهادات را در آیین‌نامه‌های اجرایی ترتیب اثر دهد.

همچنین وحید شیخی رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان نفت و گاز و پتروشیمی، با بیان اینکه ۷۵ شرکت بزرگ قیر عضو این اتحادیه هستند، در مورد مشکلات این کمیسیون توضیح داد: یکی از مشکلات کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان، قیر تهاتری و ترانزیت قیر از کشور عراق به اسم قیر ایران است.

رییس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد:‌ قیر تهاتری و ترانزیت قیر از کشور عراق به اسم قیر ایران صورت می‌گیرد که با توجه به پایین بودن کیفیت قیر عراق از ایران، این موضوع به نام قیر ایران آسیب وارد می‌کند.

او افزود: این موضوع به نام قیر ایران آسیب وارد می‌کند زیرا کیفیت قیر عراق بسیار پایین‌تر از قیر ایران است.

رئیس کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه در سال گذشته سه میلیون تن قیر به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار صادر شد، افزود: برای رعایت استاندارد قیر کارگروه فنی تشکیل شده و پایش انجام می‌شود. با این حال به دلیل عرضه قیر تقلبی به نام ایران و عدم تعادل نرخ فروش قیر داخلی و صادراتی مشکلاتی پیش آمده است.

شیخی ادامه داد: قیر داخلی ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان بالاتر از قیر صادراتی است، چرا بورس کالا نباید به عنوان محلی برای فروش بر این موضوع نظارت داشته باشد.

402

صادرات نفت گاز پتروشیمی قیر تک نرخی ارز اتحادیه رانت بازار رگولاتوری نرخ خوراک

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۹۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران

بانک سامان با تیمی کامل از مدیران و کارکنان خود، از صادرکنندگان کشور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ میزبانی می‌کند.

به نقل از سامان رسانه، ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور فعال بانک سامان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه رویدادی است که در آن معتبرترین شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از جمله بانک سامان، توانمندی‌های صادراتی خود را به مراجعه کنندگان معرفی می‌کنند.

بانک سامان که به‌واسطه خدمات گسترده و کامل خود در سال‌های گذشته به انتخاب اول شرکت‌ها و بنگاه‌های صادراتی کشور تبدیل شده است، در مدت برگزاری این رویداد با برگزاری جلسات و ملاقات حضوری آخرین خدمات و امکانات خود را در اختیار صادرکنندگان کشور قرار خواهد داد.
گفتنی است، این نمایشگاه از ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و غرفه بانک سامان در سالن ۵ پذیرای بازدیدکنندگان است.

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید