Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-وزیرآموزش و پرورش در همایش بزرگ باغبانان مهر و مهربانی، گفت: در راستای توسعه عدالت آموزشی دولت به طور میانگین ۳ میلیون تومان برای هر دانش آموز هزینه می‌کند.صبح امروز سید محمد بطحایی در همایش بزرگ باغبانان مهر و مهربانی که با حضور مدیران و موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد ، با تقدیر از زحمات مدیران و موسسان مدارس غیردولتی که بخشی از بار سنگینی تعلیم و تربیت را به دوش می کشند، اظهار کرد: موضوع مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت مسئله است که سال ها مطرح است و تلاش هایی نیز برای تحقق آن صورت گرفته است اما هنوز با این هدف فاصله داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : آنچه درآموزش و پرورش باید اتفاق بیفتد در مدرسه باید محقق شود بنابراین اصل مدرسه است و تمام ساختارهای آموزش و پرورش درخارج از مدرسه وظیفه پشتیبانی و خدمت رسانی را برعهده دارند.

بطحایی گفت: هرچه فاصله ها با مدرسه محوری زیادتر باشد موفقیت کمتر و هرچه این فاصله کمتر باشد شاهد موفقیت بیشتری خواهیم بود.

وی ادامه داد : تا زمانی که در تلقی ما، مدرسه فرع و وزارتخانه و حوزه های ستادی اصل باشد اهداف تعلیم و تربیت محقق نخواهد شد.

وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری تدابیری اتخاذ کردیم تا به جای تصمیم گیری در حوزه های ستادی، کلیه تصمیمات در خود مدارس اتخاذ و عملیاتی شود.

وی ارتقای شایستگی های مدیران را اولین برنامه مدرسه محوری در سال تحصیلی جدید بر شمرد و خاطر نشان کرد : برای رسیدن به این مطلوب شایستگی های مدیران مدارس در طول سال همواره باید افزایش یابد بنابراین، دانش – مهارت و توانایی های آنها با برنامه ریزی ها و آموزش هایی که ارائه می شود ارتقا می یابد.

عضو کابینه تدبیروامید از ارسال فراخوانی با هدف اعلام ظرفیت های مدیریتی مدارس و جذب مدیران شایسته در پرتال وزارت آموزش و پرورش خبرداد و افزود: ظرفیت های لازم در این فراخوان که از امروز در سایت مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش قرار می گیرد اعلام می شود تا معلمان متقاضی با ارائه سوابق خود برای تصدی پست های مدیریتی اعلام کاندیداتوری کنند.

وی ادامه داد: تیمی درآموزش و پرورش این سامانه را پیگیری می کنند و با ثبت امتیازات متقاضیان مدیران شایسته و متقاضی را به روسای مناطق معرفی و روسا نیز از بین آنها شایسته ترین انتخاب می کنند . بنابراین، اولین گام را برای شایسته سالاری بدین ترتیب برداشته ایم.

بطحایی تفویض اختیار و تمرکز زدایی را دومین برنامه در سال تحصیلی جاری برای مدرسه محوری عنوان و اظهار کرد : تا امروز حدود ۷۰۰ صفحه مقررات برای مدارس ارسال شده تا مدرسه براساس آن برنامه ریزی کند این درحالی است که هیچ کشوری تمرکز گرایی تا این حد ندارد. بنابراین با کمی تاخیر برنامه تمرکز زدایی نیز پس از ارتقای شایستگی مدیران در مدارس اجرایی می شود.

وزیرآموزش و پرورش طراحی و استقرار نظام کنترل کیفیت را سومین برنامه مدرسه محوری در سال جاری بر شمرد و خاطرنشان کرد: تاکنون تفاوتی بین مدارس دولتی موفق و غیرموفق نبوده است اما با استقرار این سامانه با عملکرد مدرسه در مقایسه با چند ماه قبلش سنجیده می شود را در پیشرفت تشویق و مواردی که ضعف داشته تذکرداده می شود.      

وی از ضرورت تغییر نگاه ها به بخش غیردولتی خبر داد و افزود: اگر داعیه دلسوزی برای آینده نظام و آموزش و پرورش را داریم باید نگاه ها نسبت به بخش خصوصی تغییر دهیم زیرا توسعه مشارکت ها امروز یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است.

بطحایی گفت: متاسفانه به ۲ دلیل نگاه برخی سیاستمداران نسبت به بخش خصوصی نگاه خوبی نیست، اول؛ تصور نادرستی که از مشارکت غیردولتی ها وجود دارد برخی معتقدند افرادی در قالب مشارکت تنها با هدف سودجویی و استفاده از آموزش و پرورش وارد این عرصه می شوند درحالیکه چنین نیست و دوم ، با مطرح شدن مشارکت غیردولتی برخی فکر می کنند آموزش و پرورش میخواهد وظیفه خود را به بخش خصوصی واگذار کند در حالیکه هر ۲ این تصورات اشتباه است.

وی ادامه داد : در راستای توسعه عدالت آموزشی دولت به طور میانگین ۳ میلیون تومان برای هر دانش آموزی هزینه می کند؛ حال اگر توسعه مشارکت های بخش غیردولتی محقق شود با این تعداد هزینه می توان کیفیت آموزش و پرورش را ارتقا داد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش خوزستان با بیان اینکه ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند گفت: امتحانات نهایی در ۱۰۰۰ حوزه و ۴۰ منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عبدالله حبیبی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن امتحانات نهایی گفت: امتحانات نهایی امسال از اهمیت خاصی برخوردار است و در آینده و سوابق تحصیلی دانش آموزان نقش ایفا می کند.

وی با بیان اینکه 140 هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت می کنند، افزود: امتحانات نهایی در 1000حوزه و  40 منطقه آموزشی در سطح استان برگزار می شود.

حبیبی با اشاره به اینکه فضای مناسبی در بخش های مختلف حوزه‌های امتحان نهایی فراهم شده است، گفت: برای ایجاد آمادگی در دانش آموزان امتحانات شبهه نهایی در روزهای گذشته برگزار شد تا مقدمه ای برای شروع امتحانات نهایی باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سوالات امتحان نهایی سوالاتی مفهومی هستند و معیار اصلی امتحانات کتاب درسی خواهد بود، عنوان کرد:  نتایج امتحانات شبه نهایی را رصد و این نتایج را به دانش آموزان اعلام خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: جامعه مدیون معلم است و بدون شک، معلم جایگاهی مقدس است و در همین راستا برنامه های هفته معلم امسال به صورت ویژه و متفاوت خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه جشنی متفاوت از هر سال با کمک استانداری و دستگاه اجرایی در مرکز استان برگزار خواهد شد، افزود: بنا داریم این جشن بزرگ را روز 18 اردیبهشت در یک مرکز شهر اهواز ویژه فرهنگیان برگزار کنیم و یک شب متفاوت و به یادماندنی را برای همکاران و خانواده های آنها رقم بزنیم. 

وی با عنوان اینکه معلمان برگزیده و نمونه استان در 12 اردیبهشت به دیدار رهبر معظم انقلاب اعزام خواهند شد، افزود:  دیدار با علما و نماینده محترم رهبر انقلاب در خوزستان از دیگر برنامه های هفته معلم است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس سراسر استان گفت: 14 معلم نمونه خوزستانی نیز در مراسمی استانی تقدیر خواهند شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه 103 هزار نو آموز در پایه اول ثبت‌نام خواهند کرد، افزود: 59 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در حال انجام فرآیند سنجش سلامت هستند.

وی با عنوان اینکه سنجش سلامت در 13 زمینه غربالگری انجام می گیرد افزود: شرط ورود به پایه اول و ثبت نام کتب درسی سنجش سلامت دانش آموزان است که باید هرچه سریعتر انجام شود. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند