Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا – فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: بسیج دانش آموزی و فرهنگیان باید در راستای ترویج فرهنگ نماز در مدارس استان و تقویت ارتباط دانش آموزان با منشاء هستی و ارزش های دینی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا سردار یعقوبعلی نظری پنجشنبه در همایش دوسالانه کمیته های هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی خراسان رضوی افزود: نماز محور ارتباط با خداست و اگر این در ذهن دانش آموزان جا بیفتد بسیاری از مسائل حل می شود زیرا عمده مشکل از آنجا ناشی می شود که ارتباط با منشاء انرژی قطع می شود و انسان با دنیایی از فریب ها و آلودگی ها تنها می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: باید زمینه برقراری این ارتباط و کیفی سازی آن را فراهم کنیم و فضای مدارس را به نماز و ارزش های دینی قوت بخشیم.
وی با اشاره به در پیش بودن 13 آبان هم گفت: امروز استکبار از حذف نظام اسلامی و تفکر انقلاب اسلامی کاملا ناامید شده و با ایجاد داعش و انواع توطئه ها در پی مهار انقلاب اسلامی است.
سردار نظری اظهار کرد: اساس قدرت انقلاب اسلامی قدرت نرم است و باید در این راستا تفکر استکبارستیزی و روحیه جهاد استقامت را در دانش آموزان تقویت کنیم و بدون نگاه به مسائل سیاسی ظلم ستیزی، دفاع از مظلوم و مقاومت در برابر کفر را به صورت مبنایی قوت بخشیم.

*نیاز به رفتار دینی بیش از دانش دینی است
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: امروز بیش از آنکه به دانش دینی نیاز داشته باشیم به رفتار دینی نیاز داریم و یکی از مهمترین متغیرهای تعلیم و تربیتی فضا و محیط جامعه است.
علیرضا کاظمی با بیان اینکه امروز دانش آموزان در فضای آلوده ای سیر می کنند که در اختیار ما نیست، گفت: از در منزل تا فضای مجازی و رفاقت و همنشینی که خود مهمترین عنصر در تعلیم و تربیت است دارای حساسیت زیادی است و باید این رفتار دینی با تعلیم و تربیت صحیح در همه ابعاد جامعه تقویت شود.
وی ادامه داد: امروز بسیج و سپاه مظهر اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی است و هرجا مشکلی وجود داشته باشد با ایثار و اقتدار حضور همه جانبه دارند و در عرصه جنگ نرم فرهنگی هم سپاه و بسیج یکی از مهمترین پشتیبانان آموزش و پرورش در عرصه دفاع فرهنگی از نظام جمهوری اسلامی هستند.
وی گفت: ما به تنهایی نمی توانیم ماموریت فرهنگی را به انجام برسانیم و امروز بزرگترین شبکه سازمانی در حوزه بسیج دانش آموزی است که با شکل گیری و تقویت هم افزایی ها نتیجه ای ارزشمند در پی دارد و از این رو باید تمامی مقدمات این هماهنگی و هم افزایی را فراهم کرده و ذره ای کوتاهی نکنیم.
کاظمی با بیان اینکه ما به این همکاری بالنده نیازمندیم، افزود: برای تحقق آموزش و پرورش تمام ساحتی و نیز کیفیت و عدالت که این دو روح حاکم بر سند تحول آموزش و پرورش و روح نظام اسلامی است باید وحدت و همگرایی و برنامه داشته باشیم.
وی گفت: آموزش و پرورش استان برنامه عملیاتی خود را تدوین و بر سه راهبرد و اولویت متمرکز کرده که نخستین آن توسعه و ترویج فرهنگ نماز، قرآن، عترت و فرهنگ ایثار و شهادت است.
کاظمی ادامه داد: امروز برگزاری یک هزار یادواره در آموزش و پرورش کافی نیست، و برنامه هر دانش آموز یک شهید و هر کلاس یک شهید طرحی است که برای آشنایی همه دانش آموزان با سیره و یاد شهدا برنامه ریزی شده است.
وی عنوان کرد: از سویی در حوزه ترویج سیره و فرهنگ رضوی هم برنامه های گسترده ای تدارک شده که یکی از آنها گام های رضوی و درسنامه رضوی با رویکرد قرآنی است.
وی توسعه آموزشی مدارس با تاکید بر مدارس شاهد و توسعه کمی و کیفی دبستان و پیش دبستانی ها را از دیگر اقدامات بنیادی و اثرگذار در فضای آموزش و پرورش دانست.
وی افزود: فعالیت های بسیج را در راستای تلاش های خود می دانیم و باید این همکاری و هماهنگی تقویت شود.
وی با بیان اینکه امروز دشمن تمرکز هجمه های خود را بر بنیادی ترین و ارزشی ترین نهاد جمهوری اسلامی یعنی سپاه قرار داده، گفت: از این رو باید در گفتار و رفتار حمایت همه جانبه خود را از این نهاد مقدس داشته باشیم و در راهپیمایی روز 13 آبان حضوری همه جانبه داشته و به یاوه گویی های ترامپ و دشمنان این نظام پاسخی دندان شکن بدهیم.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۶۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه علی‌رغم مخالفت‌های بسیاز زیاد، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در دولت به تصویب رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نادر کریمی بیرانوند پیش‌از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که در آموزش و پرورش کردستان برگزار شد ضمن تبریک هفته معلم، اظهار داشت: یکی از موارد بسیار مهم سند بنیادین وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است به گونه‌ای که دانش‌آموز در پایان دوره تحصیلی خود مهارتی برای ورود به بازار کار را کسب کرده باشد.

وی گفت: بسیاری از دانش‌آموزان در رشته‌های نظری بعد از فارغ‌‌التحصیلی توانایی برقراری ارتباط با بازار کار را ندارند و دلیل آن این است که 6 ساعت آموزشی که در اختیار داریم ساعت اقتصادی برای دانش‌آموز به درستی انجام نشده است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه موضوع مهارت‌آموزی بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در دوسال اخیر این موضوع با جدیدت پیگیری شده و خوشبختانه روز چهارشنبه هفته گذشته علی‌رغم مخالفت‌های بسیاز زیاد، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در دولت به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه به واسطه برگزاری 2 کار بزرگ در استان کردستان حضور پیداکرده‌ایم، افزود: امسال دوره‌های توانمند‌سازی مدیران مدارس شبانه‌روزی برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در سه قطب غربی، مرکزی و شرقی کشور را در دستور کار قرار داده‌ایم و بر این اساس این دوره در مدارس شبانه‌روز استان کردستان نیز اجرا خواهد شد.

بیرانوند تصریح کرد: به منظور تحقق ترویج روحیه کار‌آفرینی دانش‌آموزان و آشنایی آنان با مهارت‌های بومی محلی، نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌‌روزی در سنندج برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تغییر ساختار آموزشی دوره متوسطه را در دستور کار قرار دادیم، اظهار کرد: با تغییر ساختار آموزشی، حدودا 300 ساعات آموزش مهارت‌آموزی در طول سه سال تحصیلی برای هر دانش‌آموز پیش‌بینی شده است که بعد از این دوره دانش‌‌آموز مهارت کافی برای ورود به بازار کار را کسب خواهد کرد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری با بیان اینکه مدراس شبانه‌روزی استان ظرفیت مناسبی برای کسب مهارت دانش‌آموزان است، عنوان کرد: باید از فضای این مدارس استفاده و تجربیات به دست آمده را به مدارس کل کشور انتقال داد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه هنرستان‌های استان تجهیزات لازم جهت برگزاری دوره‌های مهارت آموزی را دارند و جدا از این مورد، این ماموریت از طریق استاد شاگردی و همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: یکی از مشکلات عمده آموزش و پرورش کمبود نیرو است که این مشکل حداقل تا چهار سال آینده نیز تداوم خواهد داشت. بازنشستگی همکاران و پذیرش کم نیروی جدید در سالیان اخیر، ما را با کمبود شدید نیرو مواجه کرد.

بیرانوند با ذکر اینکه خوشبختانه امسال با شناسایی نقاط ضغف این روال تغییر خواهد کرد، اضافه کرد: در استان کردستان نیز با کمبود نیرو  مواجه هستیم و برای جبران از نیروهای بازنشسته استفاده کردیم و 9 هزار ساعت آموزش در حوزه نظری به صورت غیر موظف انجام شد.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست