Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امسال برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی به ویژه مس و سنگ آهن با اجرای طرحهای صنعتی رشد مطلوبی در صنایع معدنی این استان بدست آمد.

راضیه علیرضایی پنجشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: مرداد ماه امسال واحد پنج میلیون تنی فولاد سنگان به بهره برداری رسید و تا انتهای سال با راه اندازی شرکتهای اپال پارسیان مجتمع فولاد خراسان 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون تن دیگر به ظرفیت گندله استان افزوده می شود.
وی ادامه داد: تولید کنسانتره مس در خراسان رضوی از 13 هزار تن در سال 1392 به 26 هزار و 100 تن تا پایان شهریور ماه امسال با بیش از 100 درصد رشد رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تولید کنسانتره آهن و فولاد خام در استان از 1.7 میلیون تن در سال 1392 به 11.2 میلیون تن تا پایان شهریور ماه امسال با بیش از 558 درصد رشد رسید.
وی افزود: تولید طلا و مصنوعات طلا نیز در خراسان رضوی از 681 کیلوگرم در سال 1392 به سه هزار و 2 تن تا پایان شهریور ماه امسال با بیش از 340 درصد افزایش و تولید سنگ ساختمانی از 180 هزار تن به 206 هزار تن تا پایان شهریور ماه امسال با بیش از 14 درصد افزایش رسید.
علیرضایی ادامه داد: طبق برنامه ریزی امسال تولید گندله آهن برای نخستین بار در خراسان رضوی به 12.5 میلیون تن می رسد.
وی گفت: طی 6 ماه نخست امسال 124 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 16 هزار و 413 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 2 هزار و 703 نفر صادر شده که از نظر حجم سرمایه گذاری در پروانه های بهره برداری در رتبه نخست کشور قرار دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: از این تعداد پروانه بهره برداری صادره 44 درصد پروانه بهره برداری ایجادی و مابقی ناشی از توسعه واحدهای فعال است.
وی ادامه داد: مقایسه ارقام مذکور با مدت مشابه سال گذشته نشاندهنده روند افزایشی 33 درصدی در اشتغال و 477 درصدی در سرمایه گذاری است.
علیرضایی گفت: پیش بینی می شود امسال ارزش سرمایه گذاری در پروانه های بهره برداری صادره 10 برابر سرمایه گذاری صنعتی و پروانه های صادره سال 92 شود.
وی افزود: از محل تسهیلات رونق تولید و طرح بازسازی و نوسازی ماشین آلات امسال 162 میلیارد ریال به 30 واحد تولیدی پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی یکی از مهمترین دلایل معوقات واحدهای صنعتی استان را هزینه کرد تسهیلات سرمایه در گردش در پروژه های توسعه ای واحدهای تولیدی و بخش ثابت ذکر و بیان کرد: تسهیلات کوتاه مدت 6 ماهه و یک ساله مشکل پروژه ها را حل نمی کند و نیاز تولید، تسهیلات بلندمدت کم بهره می باشد.
وی ادامه داد: 175 واحد تولیدی با سرمایه گذاری هزار و 296 میلیارد تومان و اشتغالزایی 23 هزار و 106 نفر متقاضی تسهیلات طرح بازسازی و نوسازی ماشین آلات صنعتی در استان هستند که میزان نیاز آنها 774 میلیارد تومان تسهیلات و 38.7 میلیارد تومان یارانه است.
او درباره بودجه درخواستی از محل پروژه های تملک دارایی سرمایه ای زیرساخت های شهرک های صنعتی گفت: تامین اعتبار 15 پروژه ضروری در حوزه تامین زیرساخت شهرکها و نواحی صنعتی استان با اعتبار 231 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ارتقای شاخص های اقتصادی تقاضا شده که پس از طرح در کارگروه های استانی مربوطه از این تعداد 12 پروژه با اعتبار 206 میلیارد و 500 میلیون ریال مصوب شده است.
وی اضافه کرد: در مجموع اعتبارات مورد نیاز بخش صنعت و معدن از محل ارتقا شاخص های اقتصادی 167 هزار و 35 میلیارد تومان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: میزان صرفه جویی به عمل آمده با اجرای عملیات انتقال آب با لوله، آبیاری تحت فشار، احیا و توسعه قناتها پارسال 677 میلیون مترمکعب با اعتبار تخصیص یافته به میزان 610 میلیارد تومان بوده است.
مجتبی مزروعی با اشاره به سهم 7.8 درصدی بخش کشاورزی از منابع مالی استان، عمده مشکلات این بخش را کمبود اعتبارات با توجه به سهم بالادر اشتغال و اقتصاد استان، کمبود منابع تسهیلاتی متناسب با فعالیتهای بخش کشاورزی، کمبود منابع تسهیلاتی برای توسعه منابع فرآوری، محصولات و بسته بندی، کمبود اعتبار برای خرید محصولات کشاورزی ذکر کرد.
وی اختصاص اعتبار به میزان 153 میلیارد تومان برای خرید گندم، 100 میلیارد تومان برای انتقال آب با لوله، 53 میلیارد تومان برای احیا و مرمت قنوات استان، 210 میلیارد تومان برای تامین تسهیلات به منظور جبران خسارت ناشی از سرمازدگی برای باغداران را خواستار شد.
مدیرعامل آب منطقه ای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: مطالعات اولیه برای انتقال آب از دریای عمان در سه فاز انجام شده است که در مرحله نخست 750 میلیون مترمکعب آب را می توان برای سه استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان تامین کرد.
وی با تاکید بر لزوم تامین اعتبار برای انتقال آب از کوه های هزار مسجد به مشهد به صورت میان مدت گفت: درخواست می شود اعتبارات لازم برای تکمیل مطالعات به منظور انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی و انتقال اب از کوه های هزار مسجد به مشهد در بودجه سال آینده دیده شود.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به طرح ملی توسعه کمی و کیفی زیارت با 825 پروژه مصوب آن گفت: در سال گذشته 120 پروژه از محل این طرح در استان اجرا شد و برای اجرای 300 پروژه دیگر نیازمند اعتبار هستیم.
محمد حسن واحدی افزود: در دولت تدبیر و امید به بخش زیارت خراسان رضوی تا پایان سال 94، 77 میلیارد تومان اختصاص یافت اما در سال 95 هیچ اعتباری به این بخش تخصیص نیافت.
وی بیان کرد: این در حالیست که از محل اعتبارات استانی در سال گذشته 776 پروژه در حوزه زیارت با اعتبار 44 میلیارد تومان اجرا شد و امسال نیز برای اجرای 38 پروژه در این حوزه نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.
وی اظهار کرد: هم اینک 291 پروژه عمرانی در بخشهای مختلف رفاهی، سیاحتی و زیارتی با اعتبار پنج هزار و 800 میلیارد تومان برای تسهیل زیارت زائران در خراسان رضوی در حال اجراست که پیشرفت اجرایی این پروژه ها بین 50 تا 90 درصد است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اهم اقدامات مهم دولت تدبیر و امید در حوزه عمرانی پیشبرد 38 طرح مهم اجرایی و مطالعاتی عمرانی استان مانند انتقال آب از دریای عمان، قطار مشهد – بیرجند – زاهدان، برقی کردن قطار مشهد – تهران، قطار مشهد – فریمان می باشد که 10 هزار و 910 میلیارد تومان اعتبار برای آنها مصوب شده است.
محمد مقدوری افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ها 48 هزار و 610 میلیارد تومان است که امیدواریم این اعتبارات تامین شود و ردیف اعتبار ملی برای مطالعات انتقال آب از دریای عمان و ردیف اعتبار ملی برای پروژه انتقال آب از هزار مسجد اختصاص یابد.
وی درباره شهرداران استان نیز گفت: تاکنون 66 شهردار در استان معرفی شده اند و 43 نفر از آنان حکم خود را گرفته اند و در کل شوراهای اسلامی شهر و روستای استان، هشت هزار و 140 نفر مشغول فعالیت هستند.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب اعتبارات پروژه‌های شاخص سفر رئیس‌جمهور به لرستان پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری امروز سه‌شنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با اشاره به تخصیص ۷,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر اول و تأمین اعتبار بیش از هفت هزار میلیارد تومان در استان، اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات خوبی که در استان انجام شده بخش مهمی از مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان نهایی شده و یا با درصد بالا در دست تکمیل هستند.

وی ادامه داد: بااین‌وجود چند پروژه شاخص با نیاز به اعتبارات بالا وجود دارند که نیاز است به‌صورت ویژه برای جذب اعتبار و تسریع در پیشرفت در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: کارخانه پارسیلون، راه‌آهن دورود به خرم‌آباد و سد معشوره از مهم‌ترین این پروژه‌های شاخص هستند که به‌صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد.

منصوری در مورد وضعیت پارسیلون، گفت: زیرساخت‌های این کارخانه بسیار مناسب بوده؛ اما تجهیزات آن باید به‌روزرسانی شوند.

وی افزود: هفته آینده جلسه‌ای را با حضور تشکیلات متولی امر از جمله نهضت احیا، ستاد حمایت از واحدهای راکد در وزارت صمت و ستاد تسهیل کشور برگزار و تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور در مورد وضعیت پروژه راه‌آهن، اظهار کرد: پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبارات مصوب این پروژه از جمله تهاتر نفت انجام شده و روند فعالیت مجدد آن ازسرگیری خواهد شد.

منصوری همچنین به پروژهٔ سد معشوره اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مانع سد راه این پروژه کسب مجوز ماده ۲۳ است که طی تماسی که با دبیر آن گرفتیم این مجوز نیز به‌زودی دریافت و روند جذب اعتبارات آن آغاز خواهد شد.

وی بر اقدام جهادی مدیران و شعار مهم دولت سیزدهم تأکید کرد و گفت: پروژه‌های با بیش‌ترین درصد پیشرفت باید در اولویت قرار گیرند تا اقدامات بهتر انجام شوند.

کد خبر 6099859

دیگر خبرها

  • جذب اعتبارات پروژه‌های شاخص سفر رئیس‌جمهور به لرستان پیگیری شود
  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • ۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی