Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@07:16:46 GMT

بودجه مناسبت‌های مذهبی کاهش پیدا نکرده است

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۶۱۷۱

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، عصر امروز دوشنبه 8 آبان 96 در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در مصلای تهران برگزار شد.
هاشمی در ابتدا با اشاره به گزارش اخیری که تهران را ششمین شهر پراسترس دنیا معرفی کرده بود اظهار کرد: البته این نوع طبقه‌بندی‌ها باید از لحاظ اصالت مورد بررسی قرار گیرد و این آمار را نمی‌توانیم تأیید کنیم اما واقعیت این است که شهر تهران باید برای شهروندان دلپذیر باشد و مردم در آن احساس راحتی کنند چراکه شهر تهران دارای زیرساخت‌های مناسبی است اما برخی مسائل همانند ترافیک و آلودگی هوا، مردم تهران را آزار می‎دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: البته بحث آلودگی، معضل بزرگی در دنیاست و حتی پکن و پاریس هم با این معضل مواجه هستند. البته مشخص است که مهم‌ترین علت آلودگی هوا، سوخت فسیلی است و چون دارای ترافیک بسیاری هستیم و شهر تهران هم دارای شیب زیادتری نسبت به شهرهای دیگر است، همین امر هم باعث تولید مواد نامرغوب شده است بنابراین برای رفع چنین مشکلاتی باید چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.
رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: راه اصلی حل این مشکل این است که مصرف سوخت را کاهش دهیم و در این راستا باید حمل و نقل عمومی گسترش پیدا کند؛ به گونه ای که خود افراد، ماشین‌هایشان را کنار بگذارند. براساس طرح جامع حمل و نقل عمومی شهر تهران باید 10 میلیون حمل  نقل توسط مترو و 5 میلیون هم توسط اتوبوس انجام شود اما هنوز چنین هدفی محقق نشده است.
هاشمی افزود: همچنین باید اشاره کنم که برخی فعالیت‌های اقتصادی در اطراف شهر تهران انجام می‌شود که در اختیار ما نیست اما آلودگی آن به سمت شهر تهران می‌آید. در اطراف تهران چند نیروگاه بزرگ وجود دارند که همان‌ها آلودگی بسیاری را تولید می‌کنند بنابراین باید به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر همانند انرژی بادی و خورشیدی حرکت کنیم و این مسئله نیازمند بودجه است و ما می‌توانیم این مشکل را با اقتصاد شهر تهران برطرف کنیم.
رئیس شورای شهر تهران در ادامه به بیان لوازم درآمدزایی در شهرداری تهران پرداخت و گفت: البته جناب آقای نجفی شهردار محترم تهران، دو هسته را در شهر داری، مسئول درآمدزایی کرده‌اند و با توجه به اینکه تهران بسیار گران اداره می‌شود بنابراین به دنبال کم کردن هزینه‌ها هستند، اما اگر از اقتصاد تهران عوارض درستی گرفته شود هزینه‌ها هم تأمین می‌شود چراکه بخش زیادی از عوارض در اختیار دولت و شهرداری قرار نمی‌گیرد و مثلا قیمت گذاری زمین به صورت درست انجام نشده است اما اگر شهردار بتواند این مشکل را برطرف کند طرحی نو خواهد بود و امیدواریم  ایشان موفق باشند.
وی در ادامه درباره وضعیت اختصاص بودجه برای مناسبت‌های مذهبی اظهار کرد:  در طول سال‌های گذشته مراسم‌های مذهبی که در تهران برگزار شده، عمدتا مناسبت محور بوده‌اند و در این شرایط، این مردم هستند که هزینه های لازم برگزاری این مراسم ها را تأمین می‌کنند و لازم نیست از پولی که به عنوان مالیات و عوارض از مردم دریافت می‌کنیم برای هزینه های مناسبات مذهبی خرج کنیم اما باید اشاره کنم که هنوز قصد کم کردن آن را نداریم چراکه ما مشغول اجرای قانون بودجه ای هستیم که سال گذشته تصویب شده است و هنوز امکان تغییر در آن را نداریم.
هاشمی ادامه داد: قطعا بخش فرهنگی و هنری موضوع بودجه و هزینه مراسمات مذهبی را مورد بررسی قرار خواهد داد تا اگر لازم بود تصمیمات مورد نیاز اتخاذ شود اما باید این نکته را هم تأکید کنم که مسائل فرهنگی و مذهبی، مورد علاقه اعضای شورای شهر و شهردار است و سعی خود را در راستای برگزار مناسب این مناسبات انجام خواهیم داد و هنوز بودجه مراسمات مذهبی کاهش پیدا نکرده است.
رئیس شورای شهر تهران در ادامه در خصوص نظارت و شفافیت سازی در شورای شهر و شهرداری تهران اظهار کرد: شهرداری تهران براساس قانون بودجه‌ای که هر سال تصویب می‌شود، درآمد کسب کرده و هزینه می‌کند و شهداری موظف به عمل کردن براساس این قانون است و باید گزارش عملکرد شهرداری هم به شورای شهر داده شود.
وی یادآور شد: در زیرمجموعه مجلس شورای، سازمان حسابرسی برای نظارت بر عملکرد دولت وجود دارد اما ما در شورای شهر چنین نهادی را دارا نیستیم و سعی میکنیم چنین اقدامی را انجام داده و چنین نهادی را تأسیس کنیم تا نظارت ما بر عملکرد شهرداری عمیق تر شود اما همچنان با نظارت مجلس شورای اسلامی فاصله زیادی داریم بنابراین باید شوراهای شهر، بیش از این تقویت شوند تا فعالیت‌های شهرداری‌ها به صورت جدی‌تر از شرایط کنونی و براساس خواست و نظر مردم پیگیری شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی حق‌بین در صد‌وهجدهمین پویش امید و افتخار که در مورد پروژه تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان، تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آسیا با بزرگراه شهید لشگری گفت: شاید ابعاد این پروژه کوچک باشد، اما آنقدر پیچیده و سنگین بود به گونه‌ای که یک سال است که همکاران ما در کنار سنگین‌ترین ترافیک عبوری در حال فعالیت هستند و باید بگویم که در پیشبرد پروژه‌ها ابعاد پروژه مهم نیست بلکه ما به نیاز شهروندان و خدماتی که به آنها ارائه می‌شود توجه می‌کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این‌که در منطقه ۲۱ پروژه بزرگ‌مقیاس زیادی تعریف شده است، تصریح کرد: در نظر داریم ظرف شش ماه اول سال نسبت به تکمیل تقاطع فتح – باغستان اقدام کنیم چرا که تاثیر زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به بزرگراه آزادگان دارد.

حق‌بین همچنین از تجهیز کارگاه پروژه دوگاز اظهار کرد: این پروژه سال‌ها متوقف بود، اما امسال احداث آن را شروع می‌کنیم و امیدواریم فاز اول آن تا پایان سال وارد مدار بهره‌برداری شود تا موجب بازگشایی ترافیک در این محدوده شود.

مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران نیز با بیان این‌که شاید این پروژه از نظر حجم و وسعت کوچک باشد، اما واقعیت این است که معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران با این پروژه حل شد.

وی با بیان این‌که افزایش دو به سه خط در لاین کندروی آزادگان باعث گشایش ترافیکی شده به گونه‌ای که دیگر ترافیک چند کیلومتری در این محدوده نمی‌بینیم اظهار کرد: ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان تحکیم بستر شد و با این تحکیم بستر اصولی چندین سال به عمر مفید این محدوده اضافه شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی عمران شهرداری تهران اضافه کرد: در مسیر جنوب به شمال محدوده فتح به ابوسعید نیز به طول کیلومتر لاین کندرویی افتتاح شده است که موجب کاهش شدید ترافیک در این محدوده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان