Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه اقدامات عملی برای کاهش آلودگی هوا باید انجام شود، گفت: ۲ میلیارد دلار برای تبدیل پسماندها به منابع جدید تخصیص داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار شبستان، عیسی کلانتری، رییس سازمان محیط زیست و معاون رییس جمهور در هفدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: 17 درصد جمعیت کشور در تهران متمرکز شده‌اند که این خود آلودگی های زیادی در حوزه پسماندها، آب، هوا و خاک به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در گذشته بررسی‌های زیادی انجام شده و همه عوامل آلودگی شناسایی شده اند، خاطرنشان کرد: امروز موضوعی که خلا آن احساس می شود اراده برای تصمیم‌گیری است چرا که وقتی مشکلات مشخص است باید به دنبال حل آنها برویم.

 

کلانتری با بیان اینکه اراده‌ای برای برطرف کردن آلودگی نیست، اظهار داشت: شورا و شهروندان باید همه به دنبال این اقدام باشند تا اراده کاهش آلودگی هوا به وجود آید.

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دیدار روز گذشته خود با رییس‌جمهور تصریح کرد: کاهش آلودگی کلانشهرها، آب، پسماندها و گرفتن حقابه تالاب های کشور از وزارت نیرو چهار موضوع اصلی است که رییس جمهور در این دیدار بر آنها تاکید کرد.

 

معاون رییس جمهور با بیان اینکه 2 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ساماندهی پسماندها از محله بودجه تخصیص داده خواهد شد، اظهار داشت: باید اقدامات عملی در حوزه کاهش آلاینده‌ها انجام دهیم و تصمیمات کاربردی در این خصوص بگیریم.

 

کلانتری با بیان اینکه آلودگی کلانشهرها در مقایسه با سال های گذشته بهبود یافته است، افزود: امروز تعداد روزهای آلاینده در مقایسه با سال 91 کمتر شده است چرا که وضعیت سوخت بهبود یافته است و آلایندگی به سرعت کاهش یافته است اما همچنان متوسط 90 روز هوای آلاینده داریم.

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در سال 95، 95 روز آلوده داشته ایم در حالی که در سال 220 روز هوای آلوده در تهران بود، گفت: از شورا و شهرداری خواهش می کنم تا با همراهی دولت برای کاهش آلودگی هوا اقدام عملی انجام دهیم و در این زمینه تصمیم گیری کنیم.

 

وی با بیان اینکه 30 درصد آلودگی هوای تهران و ذرات معلق مربوط به کامیون هایی است که شب ها وارد تهران می شود، تصریح کرد: این کامیون ها بالای 10 سال عمر دارند و باعث افزایش آلودگی هوای تهران در هنگام شب می شوند.

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اگر تصمیمات عملی نگیریم مشکلات حل نمی شود، تأکید کرد: البته حل مشکلات سخت است اما باید در این زمینه اقدامات عملی انجام دهیم.

 

کلانتری افزود: وقتی مشکل اصلی تهران آلایندگی هوا است در این خصوص پنج شرکت هم تعطیل می شود و پنج هزار نفر نیز بیکار خواهند شد تا مشکل آلودگی هوا حل شود و دوباره همه چیز به حالت عادی برگردد.

 

کلانتری ادامه داد: اگر رفع آلودگی هوا اولویت شهر تهران است در این خصوص به اندازه کافی تحقیق انجام گرفته و راه حل ارایه شده است و امروز باید وارد اجرا شویم.

 

وی با بیان اینکه در سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات اجرایی آغاز شده است، گفت: در آینده وارد کارت پازل هایی می شویم که نیاز است نهادها و ارگان های مختلف با ما همکاری داشته باشند.

 

معاون رییس جمهور با اشاره به تفاهم های انجام شده با دانشگاه ها گفت: برنامه ای داریم تا با دانشگاه ها قرارداد ببندیم تا ساکن دایم پالایشگاه ها شوند.

 

وی افزود: سازمان محیط زیست باید ساکن دایم در پالایشگاه های کشور شود تا سوخت هایی که تولید می شوند را از نظر استاندارد بررسی کنند و مورد ارزیابی قرار دهند.

 

کلانتری با اشاره به وجود صنایع آلاینده در تهران گفت: در جنوب شهر تهران از فرودگاه امام به سمت تهران در منطقه با وسعت حدود 4 تا 5 کیلومتری بوی نامتبوعی وجود دارد که مربوط به 14-15 واحد آلاینده ای است که برخی در حال اصلاح هستند و برخی نیز تعطیل می شوند و تا تابستان سال 97 این مشکل مرتفع خواهد شد.

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در بیش از 60 منطقه در جنوب شهر تهران زباله ها را شب هنگام می سوزانند و روز نسبت به جمع آوری ضایعات فلزی اقدام می کنند، تصریح کرد: شهرداری و نیروی انتظامی در این زمینه چه کرده اند؟

 

وی با بیان اینکه مباحث مربوط به افزایش آلودگی هوا در شهر تهران تا سه ماه آینده باید تعیین تکلیف شوند، تصریح کرد: شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا در پایتخت باید وارد عمل شود.

 

وی با بیان اینکه در دهها منطقه تهران زباله ها را می سوزانند و این آلودگی ها کمتر از آلودگی نیروگاه شهید رجایی نیست، تصریح کرد: در تفاهمی که وزیر نیرو انجام داده ایم تمام نیروگاه های تهران باید از گاز طبیعی استفاده کنند.

 

کلانتری با بیان اینکه سهم نیروگاه شهید رجایی از آلودگی هوای تهران و کرج 20 درصد است، خاطرنشان کرد: امروز دولت همراه است و وزارت نیرو و وزارت صنایع آمادگی خود را برای همکاری در راستای کاهش آلودگی هوا اعلام کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه 422 صنعت آلاینده در تهران شناسایی شده است، گفت: شهرداری باید عوارض دریافتی از صنایع آلاینده را برای برطرف کردن آلودگی صرف کند در حالی که به منبع درآمد و تامین کسری بودجه شهرداری ها تبدیل شده است.

 

کلانتری با بیان اینکه با 133 واحد آلاینده در شهر تهران به صورت جدی برخورد کرده‌ایم، اظهار داشت: سال 69 برای حمایت از صنعت خودروی داخلی قانون پنج ساله ای تدوین شد، افزود: امروز 30 سال از زمان تصویب آن قانون گذشته است و صنعت خودرو که قرار بود طی پنج سال به استانداردهای جهانی برسد امروز یکی از آلایندگان اصلی کلانشهرها است.

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مقام معظم رهبری و رییس جمهور حامی هوای پاک هستند و حامی این هستند که آلودگی در کلانشهرها به ویژه تهران برطرف شود.

 

وی با اشاره به تفاهم شهرداری تهران و سازمان حفاظت محیط زیست برای ساماندهی و احیای پارک طبیعی پردیسان گفت: پارک طبیعت پردیسان که حدود 200 هکتار است طبق نقشه ای که از قبل وجود داشته است توسط شهرداری تهران نگهداری خواهد شد.

 

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: شهرداری تهران همانطور که با تخلفات ساخت و ساز برخورد می کند به صورت جدی‌تر با آلاینده های هوا و آلوده کنندگان هوا نیز برخورد کند و سازمان محیط زیست آمادگی همکاری لازم با شورا و شهرداری را دارد.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، گفت: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود ۶۰میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده است.

به گزارش مشرق، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: بر اساس توافقات قبلی با هیئت حاکمه افغانستان قرار شد موضوع حقابه تالاب‌ها از بحث قراردادهای قبلی کاملاً تفکیک و جدا شود.

وی با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، افزود: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود ۶۰ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده است.

رییس سازمان محیط زیست بیان داشت: اگر بتوانیم انحراف به‌سمت گوددره را مسدود کنیم وضعیت تالاب‌ها بهتر و مناسب‌تر خواهد شد.

در حال تکمیل... .

دیگر خبرها

  • نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق