Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@03:38:03 GMT

چند خبر کوتاه از شهرستان های ابرکوه ، بافق

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۴۹۶۹

چند خبر کوتاه از شهرستان های ابرکوه ، بافق

امام جمعه ابرکوه گفت: شهید فهمیده به عنوان بهترین اسوه برای جوانان و نوجوانان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی به مناسبت هشت آبان سالروز شهادت فهمیده و روز بسیج دانش آموزی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهید فهمیده حقانیت ایران اسلامی رابا خون خود در دنیا ترسیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) عنوان رهبر را بر این شهید 13 ساله نهادند، یادآورشد: باید برای همیشه تاریخ انقلاب اسلامی یاد و خاطره این شهید و 36 هزار دانش آموز شهید دفاع مقدس را گرامی بداریم.
امام جمعه ابرکوه ادامه داد: شهید فهمیده ها نمونه ای از الگو برای جوانان و نوجوانان امروز و آینده خواهد بود، باید با افتخار به این شهید در تداوم راه وی در سنگر مدرسه و علم و دانش بکوشند تا استقلال این کشور از نظر علوم و فنون حفظ شود.
امام جمعه ابرکوه افزود: شهید فهمیده در دوران دفاع مقدس آموزگار ایثار و مقاومت نام گرفت شخصیت و اراده فولادینش ، عشق و علاقه ای که به اسلام ، میهن اسلامی و ولایت فقیه نشان داد.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

**
رئیس اداره بهزیستی بافق با بیان اینکه ضرورت دارد تمام کودکان سه تا 6 سال در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم معاینه شوند، گفت: تاکنون 2 هزار و 767 نفر در اجرای این طرح در مهدها کودک ها و مراکز پیش دبستانی معاینه شدند.
وی با بیان اینکه این طرح هر سال از اول آبان به مدت 60روز با همکاری بهزیستی ،شبکه بهداشت و آموزش و پرورش در کشور اجرا می شود، افزود: غربالگری، پیشگیری از بیماری چشمی و بینایی و تشخیص به هنگام و درمان به موقع اختلالات بینایی از مهمترین اهداف این برنامه است.
وی جلوگیری از هزینه های بالای درمان، تشخیص و جلوگیری به موقع از تنبلی چشم را از دیگر اهداف این برنامه برشمرد.
خوشگذران با اشاره به اینکه تنبلی چشم علامت ظاهری در کودکی ندارد عنوان کرد: پیشرفت آن در سنین بالا منجر به کم بینایی و حتی نابینایی می شود.
وی اضافه کرد: غربالگری با دستگاه برای کودکان یک تا سه سال صورت می گیرد و همشهریان می توانند به پایگاه دایمی دردانه ( در روستای مبارکه) مراجعه کنند.
این مسئول ادامه داد: بیماری های تنبلی چشم تاکنون در 10نفر و عیوب انکساری در 21 نفر تشخیص داده شد.
از سه هزار کودک مشمول این طرح در شهر ستان بافق، 315 تن در روستاها سکونت دارند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

**
رئیس پلیس پلیس مبارزه با موادمخدر یزد گفت: ماموران در 24 ساعت گذشته 185 کیلوگرم تریاک و حشیش در این استان کشف کردند.
به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ محمدحسین ستوده ­نیا افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در حین کنترل راه های استان یک دستگاه تریلی را برای بازرسی متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران در ارتباط با کشف این محموله ، 2 متهم را دستگیر و به مقامات قضایی معرفی کردند.

**
سرهنگ محمد مهرجردی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خاتم در نشست با فرماندهان پایگاه های حوزه امام حسین (ع) از راه اندازی صندوق های قرض الحسنه در این شهرستان خبر داد.
وی تاکید کرد : این صندوق ها با هدف رفع مشکلات اقتصادی مردم، اشتغالزایی و کاهش آسیب های اجتماعی راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه صندوق باید گام به گام و طبق زمان بندی راه اندازی شود، یادآور شد: اصلی ترین وظیفه کارگروه تعیین نقاط هدف است باید نقاطی را که در شهرستان برای راه اندازی صندوق استقبال می کنند شناسایی کند.
7540*7543 *7536*7534 *204* خبرنگاران: کارگر ابرقوئی- اصغر عسکری - کاظم سبحان زاده - شهلا حیدری** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر

فریدون بندری فرماندار ماهشهر گفت: در جلسه ستاد برگزاری مراسمات دهه کرامت در شهرستان مصوب شد جشن‌های زیر سایه خورشید دهه کرامت در تاریخ ۲۶و۲۷ اردیبهشت باحضور خادمان امام رضا (ع) شهرستان بندر ماهشهر برگزار شود.

او می‌گوید: جشن های دهه کرامت با استقبال از خادمان امام رضا (ع) و غبارروبی گلزار شهدا با حضور مسئولان شهرستان آغاز می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی در پی شهادت مامور گلستانی فراجا
  • رفسنجانی‌ها رسم مهمان‌نوازی را به جا آوردند + فیلم
  • افتتاح نمایشگاه جواهرانه در بافق
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۰ هزار راس دام در بافق
  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق