Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مطالبات بخش درمان از بیمه‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان است، گفت: ۱۳ میلیارد تومان در استان برای احداث کلینیک‌های ویژه صرف شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدرضا عبادیان ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین شهادت اباعبدالله(ع) اظهار داشت: دولت یازدهم دولتی سلامت‌محور بود که در تاریخ علوم پزشکی کشور دولتی با این عملکرد و فعالیت بهداشتی و درمانی دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نگاه ویژه مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و مقامات وزارت بهداشت نتیجه تغییر نگرش به مجموعه سلامت بوده است، افزود: در مقوله سلامت نمی‌توان با سفارش و توصیه اخلاقی مشکلات را حل بلکه در این حوزه نگاه ویژه و صرف هزینه مؤثر است.

عبادیان با بیان اینکه میزان رضایت‌مندی مردم از حوزه بهداشت و درمان همواره از شاخص‌های مورد پیگیری اصحاب رسانه است، عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید مشکلات و مسائل بهداشتی و درمانی مردم بسیار مرتفع شد در حالی که مشکلات مالی دولت بر هیچ کسی پنهان نبود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه در سال 92 هنگام تحویل گیری، بیمارستان‌ها در حال ورشکستگی و تجهیزات پزشکی معیوب و در حال از کار افتادن بود، گفت: در آن زمان عموماً چندان امکان ارائه خدمات پزشکی به بیماران وجود نداشت.

عبادیان با اشاره به اینکه تغییرات در نیروی‌های انسانی و هتلینگ بیمارستان‌ها از جمله اقدامات انجام شده است، بیان کرد: بیمارستان‌های استان یکی از درخشان‌ترین دوره‌های تعمیرات اساسی خود را پشت سر گذاشتند.

وی با بیان اینکه در تجهیزات پزشکی استان امکان بهره‌گیری از ام آر آی دولتی وجود نداشت، ابراز کرد: در حال حاضر دو دستگاه ام آر آی دولتی در بیمارستان‌های بعثت همدان و امام حسین(ع) ملایر خدمات ارائه می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه استان همدان در چند مدت گذشته دارای آندوسکوپی‌های محدودی بود، اظهار داشت: امروز مجهزترین بخش آندوسکوپی زیر بیهوشی کشور در بیمارستان بهشتی همدان است.

عبادیان با اشاره به اینکه در حوزه شیمی‌درمانی 50 تخت سرپایی سرطان در کلینیک امام خدمات فوق تخصصی و در حد رایگان ارائه می‌کنند، گفت: در سال 95 دانشگاه با انجام اقداماتی نسبت به راه‌اندازی مرکز جامع سرطان در بیمارستان بعثت اقدام کرد که ساختمان این مرکز با کمک بنیاد فرشچیان در حال احداث است

وی با بیان اینکه در چند مدت گذشته شهرستان‌های استان با عدم وجود متخصص یا محدودیت متخصص مواجه بودند، افزود: با توجهات و اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان امروز کوچک‌ترین شهرستان استان یعنی فامنین مجهز به لوکس‌ترین بخش زایمان استان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه ایجاد فضاهای بیشتر بیمارستانی از دیگر اقدامات دولت بوده است، تصریح کرد: بیمارستان شهید قدوسی نهاوند در شهریورماه امسال به بهره‌برداری رسید که در حال رسیدن به ظرفیت کامل است.

عبادیان ابراز کرد: از شهریورماه بخش‌های اورژانس، چشم، گوش، حلق و بینی و رادیولوژی بیمارستان شهید قدوسی نهاوند ارائه خدمت می‌کند این بیمارستان منتظر دریافت نیرو از طریق برگزاری آزمون است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان اسدآباد از 64 تخت دو برابر و به 128 تخت بیمارستانی رسید، اظهار داشت: بخش اورژانس اکثر بیمارستان‌های استان توسعه یافتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: در مجموع استان به جز فامنین کلینیک‌های ویژه‌ای برای شهرستان‌های طراحی و احداث شده است که اغلب این کلینیک‌ها احداث و منتظر دریافت تجهیزات هستند تا با دریافت کمترین هزینه‌ها خدمات تخصصی ارائه کنند.

عبادیان با بیان اینکه در سه سال گذشته 80 درصد به ظرفیت بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها اضافه شده است، گفت: با اجرای طرح تحول باید 100 میلیارد تومان هزینه از مردم دریافت می‌شد که این هزینه به عنوان یارانه به مردم داده شد.

وی با تأکید بر اینکه در سه سال گذشته 8 میلیون نفر در استان در مراکز درمانی دولتی ویزیت شده‌اند، بیان کرد: رضایت‌مندی مردم در حوزه درمان به 83 درصد رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه اجرای دو طرح فاخر در استان در حال انجام است، تأکید کرد: ارائه خدمات به بیماران دچار سکته حاد قلبی و مغزی در مرکز در نظر گرفته شده دو طرح فاخر است چرا که عروق خون رسان این افراد در حالت سکته گرفته شده و سیستم‌های درمانی بیمار را به مرکز درمانی ارجاع می‌دهند تا عروق این افراد را با اقداماتی باز کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه معتادان که در مراکز حوزه دید و دسترس پزشکان عمومی به 137 مرکز ام ان تی مراجعه می‌کنند، گفت: آمارگیری معتادان استان در حال انجام است که اطلاعات این افراد به هیچ‌وجه در اختیار هیچ نهاد دیگری قرار نمی‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه استان همدان در سه سال گذشته دوران طلائی جهشی در حوزه اهدای عضو را داشت، گفت: در استان همدان نزدیک به 600 بیمار دیالیزی خدمات پزشکی دریافت می‌کنند.

عبادیان با اشاره به اینکه بیماران بسیاری در استان منتظر پیوند کبد، کلیه، ریه و قلب هستند، بیان کرد: در همدان برداشت اعضا انجام نمی‌شد اما با آموزش تعدادی از کادر پزشکی این اقدام در استان نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در مدت‌های آینده پیوند کبد نیز در استان انجام می‌شود، عنوان کرد: اما پیوند قلب و ریه بیماران استان همچنان در تهران انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه تا سال 93 تعداد اهداکنندگان عضو در استان همدان 14 نفر بود، تأکید کرد: اما امروز این تعداد به 90 نفر رسیده است.
عبادیان با تأکید بر اینکه در آینده‌ای نزدیک بیمارستان بدون سی‌اتی اسکنی نخواهیم داشت، ابراز کرد: هدف ما در طرح تحول سلامت افراد ناتوانی بودند که امکان بهره‌مندی از برخی خدمات پزشکی را نداشتند.

وی با تأکید بر اینکه برای هر متر از ساختمان کلینیک‌های مراکز ویژه یک‌میلیون تومان هزینه صرف شده است، تصریح کرد: 13 میلیارد تومان در استان برای احداث کلینیک‌های ویژه صرف شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه بیمارستان‌های در حال آماده‌باش برای پشتیبانی از بیمارستان‌های مرزی هستند، بیان کرد: 22 تخت ایزوله تنفسی به بیماران بسیار بدحال ک مشکل تنفسی دارند خدمات ارائه می‌کنند.

عبادیان با بیان اینکه قسمت اصلی مرکز جامعه سرطان در حال احداث است، عنوان کرد: امیدواریم به کمک‌های بنیاد فرشچیان و دریافت اعتباراتی این مرکز در سال 97 یا 98 آماده ارائه خدمات باشد.

وی با تأکید بر اینکه مطالبات ما از بیمه‌ها 300 میلیارد تومان است، اظهار داشت: روزانه یک میلیارد تومان خدمات به بیمه‌ها خدمات ارائه می‌کنیم.

انتهای پیام/

R41405/P1377/S6,75/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از نظر بهورز در سال گذشته طی یک مرحله ۱۶۰ نفر و در مرحله دیگر ۲۰۰ نفر بهورز در سطح استان همدان جذب شده که سهم شهرستان رزن از این تعداد، در مجموع ۲۸ نفر بوده و امسال و سال آینده این شهرستان ورودی بهورز خوبی خواهد داشت.

دکتر محمدمهدی مجذوبی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در دیدار با فرماندار رزن، اظهار کرد: در حوزه بهداشت شهرستان رزن دارای مرکز بالای ۳۰ سال و فرسوده بوده که باید این مراکز به عنوان پروژه جدید تعریف شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت در بحث شاخص‌ها شهرستان رزن رتبه‌های اول و دوم استان را به خود اختصاص داده و این باعث افتخار است، تصریح کرد: در حوزه فوریت‌های پزشکی شهرستان رزن دارای شش مرکز فوریت بوده که میانگین حضور بر بالین بیمار توسط همکاران مراکز فوریت رزن با متوسط استانی برابری می‌کند.

مجذوبی با اشاره به اینکه در حوزه درمان رزن اتفاقات خوبی در سال گذشته داشته‌ایم، افزود: ضریب اشغال تخت بیمارستانی طی یک‌سال اخیر در شهرستان رزن ۲۰ درصد اضافه شده است که این امر نشان از ارائه خدمات خوب حوزه درمان شهرستان رزن به مردم، تنوع خدمات، افزایش امکانات و تجهیزات و تعداد پزشکان متخصص حوزه درمان این شهرستان دارد.

وی ادامه داد: در استان همدان دارای دو پروژه بسیار مهم در حال اجرا شامل بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی شهرستان رزن و  پروژه مرکز جامع سرطان بیمارستان بعثت همدان هستیم که تمام انرژی خود را برای تکمیل این دو طرح گذاشته‌ایم که تا پایان دولت سیزدهم به انجام برسد.

بهره‌برداری پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی در دهه فجر، اهتمام دانشگاه علوم پزشکی را می‌طلبد

فرماندار شهرستان رزن هم اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان به منظور اتمام پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی در حال ساخت شهرستان رزن اهتمام و پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا در دهه مبارک فجر بتوانیم از این پروژه برای خدمت‌رسانی به مردم بهره‌برداری کنیم.

علی‌اصغر غفاری‌آثار با تأکید بر ضرورت نیاز شهرستان به پزشک متخصص و جراح افزود: در سطح شهرستان تنها دارای یک پزشک به مدت هشت روز از ماه و در بخش رادیولوژی تنها یک پزشک به مدت ۱۵ روز در ماه و یک پزشک بیهوشی در مدت ۱۵ روز از ماه هستیم که در این رابطه حضور پزشک ثابت در این موارد در تمامی روزهای هفته برای شهرستان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه پزشک متخصص چشم، متخصص گوش، حلق و بینی نداریم و متخصص اورولوژی فقط یک روز در هفته در سطح شهرستان در حال خدمت‌رسانی است، گفت:  تنها یک پزشک عمومی در بیمارستان داریم که خواستار افزایش پزشک عمومی بیمارستان به سه پزشک عمومی هستیم ضمن اینکه بخش آزمایشگاه بیمارستان ولیعصر(عج) شهر رزن نیاز به تأمین دستگاه اتوآنالایزر دارد.

غفاری‌آثار یادآور شد: از ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان درخواست داریم تا به منظور اتمام و تکمیل مراکز جامع سلامت روستاهای چایان و سورتجین تا هفته دولت اقدامات و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم