Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره هلدینگ سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی از طی شدن مراحل نهایی خرید ۳۰+۳۰ بوئینگ برای هواپیمایی آسمان خبرداد.

به گزارش ایسنا، ولی آذروش با حضور در نمایشگاه مطبوعات به انعقاد خرید هواپیما از شرکت بوئینگ اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی و جهت‌گیری‌مان در سال اقتصاد مقاومتی به گونه‌ای است که بتوانیم گام‌های موثری را برداریم و بر این اساس، پیرو نیازی که در کشور در بخش حمل و نقل وجود دارد، توسعه ناوگان هواپیمایی شرکت هواپیمایی آسمان در زیر مجموعه این هلدینگ را هم در دستور کار قرار داده‌ایم و خوش‌بختانه موفق شده‌ایم از ۸ فروند هواپیمای فعال و مشغول به خدمت در این شرکت، امروز به ۲۴ فروند هواپیمای فعال و در حال خدمت برسیم و همچنین به تازگی قرارداد خرید ۳۰+۳۰ فروند بوئینگ را هم منعقد کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
قرارداد خرید ۳۰ + ۳۰ بوئینگ در مراحل نهایی است
آذروش در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به موضع‌گیری‌های اخیر ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قرارداد خرید هواپیما از بوئینگ چه وضعیتی خواهد یافت، گفت: قرارداد ما با بوئینگ نهایی شده و ۳۰+۳۰ را مدیران این شرکت پذیرفته‌اند و علاوه بر آن، فاینانس این قرارداد را خود بوئینگ عهده‌دار شده است. اکنون در انتظار مجوز اوفک هستیم و تلاش داریم امور فاینانس این قرارداد را به اتمام برسانیم. تاکنون مشکلی در این روند پیش نیامده و کار به روال معمول و عادی به پیش می‌رود.
 
وی در ادامه افزود: امیدواریم در خصوص مجوز اوفک هم مشکلی پیش نیاید و با توجه به اینکه پیشتر هم اوفک برای خرید هواپیماهای دیگر توسط کشورمان که برخی تجهیزاتشان ساخت آمریکا بود، مجوز صادر کرده، احتمالا این مرحله نیز بی مشکل سپری خواهد شد تا به روزترین محصولات بوئینگ که به آخرین تجهیزات و دستاوردهای تکنولوژیکی این شرکت مجهز هستند، بر حسب قرارداد منعقد شده، در اختیار کشورمان قرار گیرند.
 
مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با اشاره به دیگر برنامه‌های در دست پیگیری در این مجموعه سرمایه‌گذاری وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: علاوه بر این اقدامات، احیای برند بزرگ و ملی کفش ملی که در زیرمجموعه آتیه صبا قرار دارد را هم در دستور کار داریم و در شرکت‌های دیگر زیرمجموعه‌مان مانند "آپادانا سرام"، "لاستیک سازی یاسا" و... هم طرح‌های مختلفی را به کار بسته‌ایم تا سهم‌مان در تولید در کشور روزافزون شده و به مدد سود این شرکت‌ها، خدمات بهتری به مجموعه بازنشستگان کشوری که صاحبان این مجموعه ها هستند، ارائه دهیم.
 
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا برخی شرکت‌ها را منحل یا واگذار خواهید کرد و اگر این گونه است، آیا چنین تصمیمی بر اساس دستور رئیس جمهور برای جلوگیری از بنگاه داری صندوق‌ها اتخاذ شده است، گفت: یکی از کارهای بسیار مهم و اساسی که جزو برنامه های اساسی ما نیز هست، حذف بنگاه‌داری از صندوق‌های بازنشستگی و هلدینگ‌ها و شرکت‌های وابسته به آنهاست که بر مبنای ماموریت‌هایی‌ست که دولت، رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن را اعلام کرده‌اند.
 
وی افزود: قطعا شرکت‌هایی که کم بازده هستند یا سودآوری ندارند و حتی زیان‌ده هستند، اولویت ما در انحلال، تسویه یا واگذاری هستند و در این مسیر اعتقاد داریم با این اتفاق، از هزینه‌های بسیار بسیار زیادی که این شرکت‌ها به مجموعه صندوق بازنشستگی تحمیل می‌شود، جلوگیری به عمل خواهد آمد و بر این اساس، این سیاست را با جدیت پیگیری خواهیم نمود.
 
مدیرعامل آتیه صبا در ادامه گفت: ما در مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری آتیه صبا در این خصوص پیش قدم شده و  ۹ شرکت را در بخش‌های صنعت و معدن، حمل و نقل و گردشگری در دستور انحلال و تسویه داریم که امیدواریم با عملیاتی کردن این اقدام، گام‌های مثبت و موثری را به لطف الهی برداریم و البته تلاش داریم که نیروهای کارآمد شاغل در این مجموعه‌ها و حتی آن دسته از نیروهای انسانی که شاید از نظر کارآیی شرایط خوبی را نداشتند را با برنامه‌ریزی‌هایی مورد حمایت قرار داده و این بخش از کار را نیز مدیریت کنیم.
 
وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا قرار است روش مدیریت صندوق‌های بازنشستگی نیز تغییر کند، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده که وزیر تعاون، کار و رفاه و اجتماعی ابلاغ کرده، واگذاری سهام شرکت‌های سودده به بازنشستگان کشوری نیز در دستور کار صندوق‌های بازنشستگی قرار گرفته که با واگذاری سهام "بیمه ملت" الحمدلله آغاز شده و بعد از آن بناست واگذاری سهام بانک رفاه را در پیش داشته باشیم و این روند ادامه خواهد یافت تا بازنشستگان بتوانند از سود این مجموعه ها بیش از پیش بهره مند شوند.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!

تین نیوز نوید حداد :

مهماندار زن سابق اکنون رئیس هواپیمایی ژاپن است. هواپیمایی ژاپن پس از ورشکستگی در سال 2010 در حال پوست اندازی و رشد است.

به گزارش تین نین نیوز به نقل از بی بی سی، انتخاب میتسوکو توتوری (Mitsuko Tottori) به عنوان رئیس خطوط هوایی ژاپن در ژانویه سال جاری موجی از شوک را در میان شرکت های بزرگ ژاپن ایجاد کرد. خانم توتوری نه تنها اولین رئیس زن شرکت هواپیمایی ژاپن (Japan airlines) بود، بلکه کار خود را به عنوان یکی از خدمه کابین (cabin crew) آغاز کرده بود. 

بعد از انتصاب به عنوان رئیس، یک وب سایت حتی او را با عنوان " مولکول جهش یافته " یا " جهش یافته " توصیف کرد، اشاره به آنکه توتوری در سیستم هوایی ژاپن (JAS) - یک شرکت هواپیمایی بسیار کوچکتر که Japan Airlines دو دهه پیش آن را خریداری کرد - کار کرده بود. 

به طور خلاصه، او از جمع تجار نابغه نبود که به طور معمول به جایگاه بالاتر در شغل خود نایل می شوند. لازم به ذکر است که از میان 10 مردی که این پست مدیریتی را تصاحب کرده بودند هفت نفر آنها فارغ التحصیل دانشگاه های برتر ژاپن بودند، در حالیکه خانم توتوری فارغ التحصیل یک کالج با اعتبار پایین است.

با انتصاب خانم توتوری، هواپیمایی ژاپن در میان کمتر از یک درصد شرکت های برتر ژاپن به رهبری زنان پیوسته است. رئیس فعلی این شرکت هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار بی بی سی گفت: من خودم را به عنوان اولین زن یا مهماندار سابق هواپیما نمی بینم، بلکه می خواهم به عنوان یک فرد عمل کنم، بنابراین انتظار نداشتم که این همه توجه را جلب کنم.

لازم به ذکر است که انتصاب توتوری تنها دو هفته پس از آن صورت گرفت که مهمانداران شرکت هواپیمایی ژاپن برای تخلیه موفقیت آمیز مسافران از هواپیمای ایرباس A350 که هنگام فرود با یک هواپیمای گارد ساحلی برخورد کرده بود، مورد ستایش قرار گرفتند. هواپیمای پرواز شماره 516 خطوط هوایی ژاپن پس از برخورد در باند فرودگاه هاندا توکیو به آتش کشیده شد. 

در این سانحه، پنج نفر از 6 خدمه هواپیمای گارد ساحلی کشته و کاپیتان نیز زخمی شدند. با این حال در عرض چند دقیقه پس از برخورد، تمامی 379 نفر از ایرباس A350-900  با خیال راحت فرار کرده بود. آموزش دقیق مهمانداران در فراری دادن مسافران به طور ناگهانی در کانون توجه قرار گرفت.

به عنوان یک مهماندار سابق، خانم توتوری اهمیت ایمنی حمل و نقل هوایی را در وهله اول آموخت. چهار ماه پس از اینکه او در سال 1985 مهماندار هواپیما شد، خطوط هوایی ژاپن مرگبارترین حادثه هواپیمایی تاریخ حمل و نقل هوایی را در کوه اوسوتاکا تجربه کرد که 520 نفر را به کام مرگ فرستاد. 

توتوری ضمن اشاره به این سانحه مرگبار هوایی گفت که به هر یک از کارکنان JAL فرصتی داده می شود تا از کوه اوسوتاکا بالا بروند و با کسانی که حادثه را به یاد دارند صحبت کنند. همچنین بقایای هواپیما را در مرکز ارتقاء ایمنی خود به نمایش گذاشته می شوند تا به جای خواندن در مورد آن در یک کتاب، کارکنان هواپیمایی  ژاپن با چشمان خودشان نگاه کنند و با پوست خودشان احساس کنند تا در مورد حادثه یاد بگیرند.

انتصاب توتوری به عنوان یک مقام ارشد در حالی به عنوان یک شگفتی قلمداد شد که شرکت هواپیمایی ژاپن از زمان ورشکستگی در سال 2010 به سرعت تغییر کرده است و به لطف حمایت مالی عمده دولت موفق به ادامه پرواز شده و کسب و کار با هیئت مدیره جدید بازسازی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • رسمی؛ قرارداد هوگو اکیتیکه با آینتراخت فرانکفورت دائمی شد
  • وعده لاپورتا به ژاوی پس از موافقتش با ماندن در بارسلونا
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند