Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مواضع اخیر ترامپ مواضع شخصی وی نیست بلکه این سیاست سیستمی هیات حاکمه آمریکا بوده و از بدو پیروزی انقلاب این دشمنی به دلیل ماهیت ایدئولوژیک انقلاب وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مهرداد یوسفی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با سفیرمشکین با اشاره به تداوم فلسفه 13 آبان و ضرورت مقابله با آمریکا گفت: در آستانه 13 آبان  ،1396ترامپ با نادیده گرفتن گزارش های جامعه اطلاعاتی آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تایید پایبندی ایران به برجام، در سومین گزارش ۹۰ روزه خود به کنگره، نه تنها پایبندی ایران به برجام را تایید نکرد بلکه در توهین و تهدیدنمایی و لفاظی های بی ادبانه و سخیف گوی سبقت را از همه دشمنان انقلاب ربود و خواستار تشدید تحریم ها علیه ایران و بر هم زدن برجام و حتی براندازی نظام اسلامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مواضع به قدری سخیف و بی مغز و سبک سرانه بود که مور انتقاد جدی مقامات و رسانه های غربی قرار گرفت.

یوسفی تصریح کرد: رییس فعلی شورای روابط خارجی و رییس کارکنان برنامه ریزی وزارت امور خارجه آمریکا در دولت بوش معتقد است که حاکمیت آمریکا در معرض خطر نیست و این یک تاکید عجیب از سوی ترامپ در سازمان ملل متحد بود، وی گفت که سازمان ملل جایی است که باید هدف تلاش مشترک علیه مشکلات رایج باشد و به نظر او سخنان ترامپ اساسا متناقض بوده است این در حالی است که تنها کسی که در صحن علنی مجمع عمومی سازمان ملل از اظهارات ترامپ علیه برجام خشنود شد، نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بود.

 

وی گفت: اتخاذ سیاست ها و راهبردهای جدید از سوی دونالد ترامپ و اعلام بلافاصله روند تحریمی فراهسته ای علیه ایران مانند تحریم های مادر یا کاتسا با تنوع و گستردگی از سوی نمایندگان کنگره با همکاری کاخ سفید آغاز شد و این امر نشانگر این است که آمریکا عوض نشده و همچنان در ذهن خود دشمنی با ایران را دنبال می کند.

تحلیلگر مسائل سیاسی در خصوص چرایی تداوم مواضع خصمانه ترامپ با جمهوری اسلامی افزود: این سیاست فردی ترامپ نیست بلکه سیاست سیستمی هیات حاکمه آمریکا بوده و از بدو پیروزی انقلاب این دشمنی به دلیل ماهیت ایدئولوژیک انقلاب دایر بوده است بنابراین برخی از تحلیلگران و سیاسیون که در داخل به دنبال جداسازی آمریکا از شخص ترامپ هستند دچار خطای راهبردی در اثر شناخت ضعیف و واقع بینانه از سیستم آمریکا هستند لذا مواضع اخیر ترامپ مواضع شخصی وی نیست بلکه نظام و سیستم آمریکاست.

وی ادامه داد: ترامپ با مواضع اخیر خود نشان داد که آمریکا واقعا شیطان بزرگ است و آمریکا ستیزی کمترین راه برای مقابله و مبارزه با شیطنت‌های آنهاست و آنهایی که به تقلید از دستگاه غرب آمریکا ستیزی را از شعارهای مارکسیست ها می دانند، با بررسی این واقعیت در قبل، حین و پس از انقلاب اسلامی و ملاحظه اهرم ها و فشارهای آمریکا علیه این افراد و کشورها به واکنشی بودن مقابله با آمریکا پی می‌برند.

یوسفی گفت: آمریکایی‌ها به دلیل نگرانی از توان و پیشرفت ایرانی‌ها، همچنان با ملت ایران دشمنی می کنند و با این نگاه است که سران کاخ سفید پیگیر تحریم های جدید، ایجاد دو قطبی هایی مثل اقتصاد و معیشت و امنیت و آزادی و ... هستند تا به سطح اختلافات و دوگانگی ها دامن بزنند.

وی خاطر نشان کرد: مایکل روبین یکی از کارشناسان آمریکایی پنج راهبرد مقابله با ایران را ارائه داده است که مهم‌ترین راهبرد آن تحریم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهانه حمایت از تروریسم بود.

 

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: آمریکا نسبت به اقتدار روز افزون ایران به شدت نگران هستند و از نگاه آمریکایی‌ها از نابودی تدریجی داعش که با سرعت بیشتری در روزهای اخیر در حال سقوط و عقب نشینی از مواضع اشغالی است و ایران در منطقه غرب آسیا نظمی ایجاد می‌کند که سازنده آن سپاه پاسداران خواهد بود بنابراین آنان معتقد هستند که باید در مقابل ایران ایستادگی کنند تا بیشتر از این ترتیبات منطقه را به هم نریزد.

 

یوسفی گفت: جایگاه تاریخی ایران و نفوذ این کشور در منطقه خاورمیانه، ایران را مستعدترین کشور منطقه برای ایجاد برتری و تشکیل یک امپراتوری قوی در خاورمیانه تبدیل کرده است لذا نقشه خاورمیانه در حال تغییر است و مرزهای کنونی که ماحصل سال‌های پس از فروپاشی عثمانی و جنگ اول جهانی در حال از بین رفتن هستند.

 

وی ادامه داد: این مساله از نظر استراتژیک یک فرصت بی نظیر در اختیار ایران قرار داده است و در شرایط کنونی یک محور شیعه از ایران تا بغداد و سوریه و از آنجا تا جنوب لبنان و مرزهای مدیترانه کشیده شده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به مقاله رئیس دانشکده دیپلماسی دانشگاه تافت که فرمانده عالی سابق نیروهای ناتو بود، گفت: رئیس دانشکده دیپلماسی دانشگاه تافت در مقاله خود می‌نویسد: «یک رهبر کاریزماتیک ایرانی به دنبال گسترش مرزهای کشورش به سمت همسایگان در منطقه و به خصوص غرب است و اکنون ایران در بسیاری از پایتخت‌های منطقه ای اعمال نفوذ می‌کند، از بغداد تا بیروت. نمی خواهیم ایران امروز را یک قدرت امپراتوری تصور کنیم، اما مطمئنا ایرانیان چنین تصوری دارند- در واقع این مسئله در دی ان ای ملی و دیدگاه فرهنگی آنها تنیده شده است. استراتژی ژئوپولیتیک تهران- که با ایمان شیعی به عنوان یک جنبش مذهبی تحکیم شده- به طور مستقیم از راهکارهای سه امپراتوری نخست ایران که هزاران سال قدمت داشتند، گرفته شده است».

 

وی افزود: فلسفه قیام دانشجویان در 13 آبان 58 همچنان از سوی آمریکایی ها حفظ و حتی در بسیاری از موارد و مصادیق روند تندتری را نیز طی می‌کند لذا لازم است مطابق با راهبرد کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر متن صریح قرآن و دین مبین اسلام باید به ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و سلطه ایستاد.

 

وی ادامه داد: نگاهی به الگوهای موفق مقاومت در برابر آمریکا مانند ویتنام و جنگ 33 روزه و حمایت آمریکا در طول 7 سال از گروه‌های تروریستی تکفیری در دو کشور عراق و سوریه نشان می دهد می توان با مقاومت و ایستادگی با آمریکا و افزون طلبی های آن ایستادگی کرد.

 

یوسفی با اشاره به کشورهای همسو با آمریکا پس از دهه‌های متعدد از لحاظ پیشرفت و توسعه در چه وضعیتی قرار دارند و چه مقدار و میزان از کمک های آمریکایی ها برخودار شده اند گفت: در طی دهه ها و سال های اخیر، این سئوال که عمدتاً از سوی جریان سیاسی خاصی در کشور طراحی و دامن زده می شود، ذهن برخی از جوانان را نیز به خود مشغول کرده است که اگر در پی حادثه تسخیر سفارت، رابطه ایران و آمریکا قطع نمی شد، اوضاع سیاسی و اقتصادی ما بهتر از آنچه که امروز هست می‌شد حال باید دید آیا واقعاً کشورهای منطقه که با آمریکا روابط حسنه دارند، از لحاظ اقتصادی، سیاسی، روابط‌بین‌الملل و... در وضعیت مناسبی قرار دارند؟ که با مشاهده وضعیت برخی از کشورهایی که با آمریکا رابطه دارند، مشخص می‌شود که اگر جمهوری اسلامی هم در مقابل آمریکا نمی‌ایستاد، به چه سرنوشتی دچار می‌شد هر چند برخی معتقدند که جمهوری اسلامی نباید با آمریکا مقابله می‌کرد، بلکه باید در ابتدا قدرتمند و سپس با آمریکا درگیر می‌شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه

آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم بازیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بار‌ها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود. اساسا تشخیص اینکه چه فردی جزو جاماندگان سهام عدالت می‌شود با وزارت رفاه بوده و شرایط را این وزارتخانه تعیین کرده است.

وی تاکید کرد: بررسی و تشخیص این موضوع بر عهده وزارت رفاه است و اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به زودی بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را ارائه می‌کنیم و هرگونه واگذاری‌های جدید سهام عدالت منوط به دارایی دولت، ادامه داد: به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام (ارائه سهام به ۵ میلیون مشمول) به ایستگاه پایانی می‌رسد به شرط اینکه پرتفوی پیشنهادی را از محل دارایی‌های دولت فراهم و بتوان این سهام را واگذار کنیم.

بازیان گفت: وزارت رفاه شرایطی را تعیین کرده که هر فردی واجد آن شرایط باشد مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند، در نهایت اگر فردی بر این باور است که شامل شرایط دریافت سهام عدالت جاماندگان است می‌تواند اعتراض خود را به مجموعه وزارت رفاه که متولی این موضوع هست، منتقل کند.

وی در پاسخ به این سوال که بنابراین واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه مشکل دریافت سهام عدالت می‌شدند، تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چراکه واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هرگونه واگذاری دارایی و منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ