Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > خوزستان - ایرنا نوشت: 13 روز از حادثه سقوط صخره در منبع آب که به کشته شدن 2 کودک چهار و 6ساله منجر شد، می گذرد؛ حادثه ای که قرار بود زنگ هشداری برای مسئولان و البته ساکنان این محله ها باشد.

ساعت 6 و 45 دقیقه روز شنبه 30 مهر زمان برای اهالی منبع آب متوقف شد، از همان لحظه که پیکرهای بی جان شقایق و شادمهر کوچک در میان چشم انتظاری صدها زن و مرد نگران و گریان از زیر خروارها خاک بیرون آمد شادی هم در این محله به زیر خاک رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا از شادمهر فقط یک عکس خندان بر روی دیوار محله و از شقایق یک دیوار خراب شده صورتی رنگ با اسباب بازی های تکه پاره شده در بین نخاله های منزلشان باقی مانده و پدر و مادرهایی که در یک بازی نابرابر، فرزند و تمام زندگی خود را باهم باختند تا بار دیگر ترس بی خانمانی را به جان سایر اهالی محل اندازد.

هزینه بیمارستان و سردخانه را از ما گرفتند
خانم کاظمی مادر جوانی که حالا در سوگ دخترش سیاه پوش شده به دیوارهای صورتی اتاق شقایش اشاره می کند و می گوید: ما همه زندگی خود را باهم از دست دادیم و دیگر هیچ چیز ما را تسلی نمی دهد؛ هربار که به گهواره خاکی شقایق نگاه می کنم تمام وجودم آتش می گیرد.

وی با اشاره به اینکه حتی هزینه سردخانه دخترم را نیز از ما گرفتند افزود: دختر دیگرم هشت روز در بیمارستان بستری بود و نصف هزینه های بیمارستان او را هم گرفتند این درحالیست که ما تمام زندگی خود را از دست داده ایم.

مادر شقایق به دفن دخترش در یکی از روستاهای شهرکرد اشاره و بیان کرد: به دلیل نداشتن پول برای خرید قبر در اهواز و مکانی که مراسم را آنجا برگزار کنیم مجبور شدیم دخترم را در روستای خانوادگی مان دفن کنیم.

خانه های تخریب شده باعث هجوم عقرب ها شده است
یکی از ساکنان محل با اشاره به اینکه در این حادثه، منزل سه نفر دیگر هم دچار خسارت شده است به ایرنا گفت: پس از این حادثه، برق و آب منازل ما را هم قطع کردند به همین دلیل مجبور شدیم برای تامین روشنایی سیم برق را از منازل دیگر بکشیم.

موسوی یادآور شد: شب ها از ترس خراب شدن خانه در خیابان می خوابیم اما آنجا هم از وجود حیواناتی همچون هزارپا و عقرب در امان نیستیم.

وی بیان کرد: گفته اند خانه هایمان را به مبلغ 100 میلیون ریال می خرند اما با این پول هیچ کجای شهر نمی شود خانه ای حتی اجاره کرد؟

تنها یک چادر به ما اختصاص داده اند
آقای بارانی یکی دیگر از افرادی که منزلش دچار خسارت شده می افزاید: به جز 2 خانه ای که به صورت صد در صد در حادثه سقوط صخره تخریب شد سه خانه دیگر هم آسیب دیده است.

وی ادامه داد: انتظار داشتیم پس از آن حادثه مسئولان بیشتر پیگیر مشکلات ما باشند اما از آن زمان تاکنون تنها یک چادر برای این پنج خانوار اختصاص داده اند.

به امید ساختن آینده بهتر برای فرزندانمان به اهواز آمدیم
خانم بارانی نیز با اشاره به اینکه با سه فرزندم در چادر هلال احمر زندگی می کنیم گفت: چهار سال است که دچار بیماری افسردگی هستم اما از آن روزی که جنازه این 2 کودک را دیده ام حال و روزم بدتر شده است.

وی افزود: قرار بود مبلغ 100 میلیون ریال بابت این خانه به ما پرداخت کنند و ما هم به همین امید یک خانه در خیابانی دیگر گرفته ایم و حالا منتظر واریز پول هستیم تا به آنجا نقل مکان کنیم.

بارانی که از آینده نامعلوم خود و فرزندانش نگران بود ادامه داد: سال ها در یکی از روستاهای ایذه زندگی می کردیم؛ به دلیل کمبود امکانات بی سواد ماندم اما نمی خواستم فرزندانم هم مانند من شوند. به امید ساختن آینده بهتر برای فرزندانمان به اهواز آمدیم.

2 شهر رامین و شیرین شهر برای اسکان خانواده های منبع آب آماده است 
سرپرست فرمانداری اهواز با اشاره به اینکه 2 شهر رامین و شیرین شهر برای اسکان 30 خانه در منبع آب در نظر گرفته شده گفت: کار تحویل واحد تعدادی از این خانواده ها که در معرض خطر قرار دارند انجام شده و در چند روز آینده منتقل می شود.

نبی اله خون میرزایی با بیان اینکه تعدادی کمی حاضر به سکونت در هیچ کدام از شهرهای رامین و شیرین شهر نشده اند افزود: به این افراد تا سقف صد میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به متقاضیان سکونت در این 2 شهر تا سقف 150 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود یادآور شد: تسهیلات ویژه ای هم برای 2 خانواده ای که منزلشان به صورت صد درصدی تخریب شده در نظر گرفته ایم.

سرپرست فرمانداری اهواز خاطر نشان کرد: خانواده کاظمی و منصوری برای دریافت مساعدت و تهیه لوازم زندگی به سازمان بهزیستی معرفی شده اند. 

خون میرزایی گفت: به این 30 خانواده دستور تخلیه فوری داده شده و پس از آن کار تخریب این منازل نیز انجام می شود.

حادثه منبع نتیجه اجرا نکردن مصوبات گذشته ساخت و ساز بود
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز حادثه سقوط صخره بر چند خانه در منطقه منبع آب اهواز را اجرای نکردن مصوبات گذشته که مربوط به ساخت و سازها بوده دانست و توضیح داد: جدای از وجود برخی از افراد سودجو که اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می کنند، فقر، بیکاری، و مهاجرت از روستا به شهر موجب می شود که افرادی در حاشیه شهر اقدام به احداث ساختمان غیرمجاز کنند که موجب تهدید جانی برای آنها می شود و دلیل این اتفاق اجرا نشدن برخی مصوبات از سوی مسئولان است. 

کیامرث حاجی زاده با اشاره به اینکه کار تخلیه 17 باب مسکونی در منبع آب انجام شده گفت: هم اکنون 30 واحد مسکونی در 2 شهر رامین و شیرین شهر برای ساکنان منبع آب مهیا است.

وی افزود: تخلیه فوری 84 باب واحد مسکونی در منبع آب در دستور کار قرار دارد. جابجایی 818 واحد مسکونی نیز از اقدامات میان مدت ما است. به این افراد تسهیلات بدون عوض 120 میلیون ریالی پرداخت می شود. 

تامین چادر منوط به درخواست خود افراد حادثه دیده است
مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان درخصوص توزیع چادر بین حادثه دیدگان گفت: مدیر بحران های شهری سازمان آتش نشانی است و شهرداری است.

مجتبی طحان ادامه داد: هرگاه سازمان آتش نشانی از هلال احمر درخواست کمک کند ما هم وارد کار می شویم اما به شخصه نمی توانیم اقدامی انجام دهیم.

وی درخصوص اینکه تنها یک چادر به خانواده های حادثه دیده اختصاص یافته یادآور شد: هرکدام از خانواده ها که درخواست چادر داشته باشد از سوی هلال احمر تامین می شود. هلال احمر آمادگی تامین چادر و خوارکی این خانواده ها را دارد و در مدت زمان کوتاهی برای آنها ارسال می شود.

کوی منبع آب از نخستین هسته های حاشیه‌نشینی در اهواز ،در حوزه استحفاظی منطقه 7 شهرداری و در شرق این هواز واقع است. این منطقه در سال 1388 دارای وسعتی بیش از 750 هزار مترمربع و جمعیتی حدود 22 هزار نفر با یکهزار و 170 خانوار بود.
ساخت‌وساز غیر مجاز، نداشتن پروانه ساخت و سند قانونی، نارسایی خدمات شهری، آلودگی زیست‌محیطی، بیکاری، اشتغال کاذب و ... از مشکلات این منطقه حاشیه نشین اهواز است.

در سال های گذشته تاکنون چند حادثه سقوط صخره بر روی منازل مسکونی این منطقه رخ داده که منجر به کشته و مصدوم شدن تعدادی از شهروندان شده است.

بنا بر آمار اعلام شده خوزستان دارای حدود 770 هزار نفر حاشیه نشین است که 400 هزار نفر آن در شهرستان اهواز ساکن هستند.

 

46

کلید واژه‌ها : استان خوزستان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاز قسمتی از کرج قطع می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت گاز استان البرز در نظر دارد نسبت به قطع گاز شهری قسمتی از کرج به آدرس کلاک پایین، خیابان نیایش، بعد از پل راه آهن، حد فاصل نیایش یک، دو و سه انشعاب‌ها در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کند.

از ساکنان مناطق مذکور درخواست می‌شود تمهیدات لازم را پیش بینی کنند. بدیهی است پس از پایان عملیات نسبت به وصل مجدد گاز مشترکان اقدام لازم معمول خواهد شد.

شایان ذکر است به منظور رعایت کامل مسائل ایمنی در زمان وصل گاز حضور ساکنان در محل سکونت الزامی است. در صورت نیاز، مشترکان می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گازرسانی تماس حاصل کنند.

کد خبر 6088356

دیگر خبرها

  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند
  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • گاز قسمتی از کرج قطع می شود
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز