Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:04:16 GMT

نمایش شور و شعور استکبارستیزی در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۳۱۹۰۲

نمایش شور و شعور استکبارستیزی در آذربایجان شرقی

تبریز - ایرنا - مردم آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور در روز 13 آبان با حضور گسترده و با شکوه شان، بر علیه استکبارجهانی هم صدا شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، امروز روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، روزی که سفارت امریکا به دست دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام تسخیر شد و امام امت ' خمینی کبیر' از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کرده و بانیان این امر را مورد تکریم قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگر چه امروز به عنوان روز دانش آموز نامیده شده و دانش آموزان پیشروان مبارزه با استکبار هستند اما اقشار مختلف مردم، از بسیج اساتید دانشگاه گرفته تا کسبه و بازاریان، بسیج طلاب و روحانیون، بسیج بانوان، بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی، بسیج رسانه و بسیج مردمی در این راهپیمایی حضور گسترده داشتند.
دانش آموزان ' نسل چهارم' انقلاب، امروز در کنار مسئولان با سر دادن شعارهای 'مرگ بر آمریکا'، 'مرگ بر اسراییل'، 'هیهات من‌الذله' و 'امریکا در چه فکریه ایران پر از بسیجیه' نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا به نمایش گذاشتند.
وقتی پای صحبت دانش آموزان تبریزی نشستیم شور و هیجان در وجودشان موج می زد، دانش آموزانی به حق امروزی و آگاه در مسایل روز سیاسی که با توجه به سن کم شان تحلیل های بخردانه ای از مسایل دارند که نویدی برای آینده جامعه ایران و هشداری برای ترامپ است.

** تا آخرین نفس پشت نظام ایستاده ایم
هلیا عزیزیان دانش آموز کلاس دهم در مورد انگیزه حضورش در راهپیمایی 13 آبان به خبرنگار ایرنا گفت: تا آخرین نفس پشت آرمان های انقلاب ایستاه ایم و هیچ وقت کشور و رهبر عزیز را تنها نمی گذاریم.
وی ادامه داد: پیام من و دوستان مان از این راهپیمایی به امریکا این است که ما پشت کشورمان محکم و باصلابت ایستاده ایم و هیچ موقع نمی توانند به کشور ما دست درازی کنند.
معصومه فردینی دانش آموز دیگر کلاس دهم نیز با بیان اینکه در برابر تهدیدات باید آگاهانه و استوار بایستیم، گفت: به دشمنان و به ویژه امریکا اعلام می کنیم که ایران حافظان آگاهی چون ما دانش آموزان دارد.
مهدی فتحی دانش آموز دانش آموز کلاس نهم نیز گفت: حضور در راهپیمایی وظیفه همه است و ما هم با حضور در این راهپیمایی جواب دندان شکنی به یاوه گویی های امریکا می دهیم و به ترامپ اعلام می کنیم که تا ما دانش آموزان پشت این نظام و رهبری ایستاده ایم، امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

** افزایش دشمنی استکبار موجب وحدت بیشتر ملت ایران
امام جمعه تبریز نیز در مراسم راهپیمایی 13 آبان در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از حضور باشکوه دانش آموزان، دانشجویان و هم مردم قهرمان و همیشه در صحنه تبریز و آذربایجان تشکر می کنم که امروز هم با حضورشان وحدت و یکدلی را به نمایش گذاشتند.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم گفت: تجربه نشان داده که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هر زمان دشمنی دشمنان و استکبار با ایران و ملت اش زیاد شده است، در داخل هم اتحاد و انسجام مردم بیشتر می شود.
امام جمعه تبریز افزود: با توجه به یاوه گویی و سخنان سخیف و دیوانه واز ترامپ، انسجام داخلی و وحدت مردم بیشتر شده است و امسال حضور دانش آموزان و مردم در راهپیمایی مبارزه با استکبار باشکوهتر است.
حجت الاسلام آل هاشم در موردپیام این راهپیمایی به جهانیان خاطر نشان کرد: پیام راهپیمایی این است که دشمنان هر چقدر تلاش کنند بر علیه ایران اسلامی برنامه ریزی کنند؛ در مقابل مردم قهرمان ایران اسلامی هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
وی با توجه به بدعهدی امریکا در مورد برجام نیز گفت: معلوم است امریکا هیچ وقت بر روی عهدهای خود پایبند نبوده و نیست و مساله برجام نشان داد با اینکه رهبر معظم انقلاب هشدار داده بود که من با مذاکرات مخالفت نمی کنم، اما من اعتمادی به امریکا ندارم' و دیدیم که امریکا قابل اعتماد نیست و مسئولان ما هیچ وقت به حرف امریکایی ها گوش نمی دهند.

** دانش آموزان پشتیبانان نظام و انقلاب اسلامی
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نماد مبارزه نظام جمهوری اسلامی با مظهر استکبار امریکا است و نسل سوم انقلاب اسلامی که این دانش آموزان فعال در راهپیمایی هستند؛ با انسجام و وحدت برای نشان دادن پشتیبانی خود از انقلاب اسلامی در صحنه حضور یافته اند.
جعفر پاشایی در مورد بدعهدی امریکا گفت: طبیعی است که خوی استکباری می تواند بدعهد هم باشد، ملت عزیز ایران با یکدلی و هماهنگی به این بدعهدی ها پاسخ دادند و از این پس هم با حضور در صحنه ها بیشتر از گذشته پشتیبان نظام جمهوری اسلامی خواهند بود.

** تراز انقلاب اسلامی تراز جهانی است
فرمانده سپاه عاشورا در مراسم سخنرانی روز 13 آبان با اشاره به اینکه امام خمینی از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان انقلاب دوم و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول یاد کرده‌اند، اظهارکرد: امروز همه اسلام در برابر همه کفر قرار گرفته و پرچمدار اصلی این نهضت اسلامی و حسینی ایران است.
سردار غلام عسکر کریمیان با بیان اینکه با وقوع انقلاب، آمریکا و دشمنان احساس خطر کردند، افزود: دشمن با تجزیه ایران به دنبال شکست انقلاب بود ولی انقلاب اسلامی در ایران تثبیت شد.
فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اینکه تلاش بعدی دشمنان تحریف انقلاب و ورود افکار التقاطی و منافقانه در ایران با رویکرد لیبرالی بود، گفت: توطئه‌های دشمنان با حضور مردم در صحنه و بصیرت مثال زدنی نقش بر آب شد.
وی با تاکید بر اینکه آمریکا برای جلوگیری از نشر انقلاب و محدود بودن انقلاب به جغرافیای ایران هر کاری کرد، خاطرنشان کرد: با سیاست آندلوسی کردن ایران و کودتاهای رنگی به دنبال تضعیف ایران بودند که با حضور مردم نقشه‌هایشان در هم پیچیده شد.
کریمیان با بیان اینکه بعد از فتنه 88 دشمن به فکر حمله مستقیم به ایران بود که این اطلاعات بر اساس مستندات اندیشکده‌های آمریکایی است، افزود: اندیشکده‌های آمریکا متفق‌القول شدند و به اوباما نوشتند که اگر فکر می‌کنید با یک حمله برق آسا به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران، این کشور را شکست خواهید داد، این فکر احمقانه است زیرا که شاید شروع کننده نبرد شما باشید ولی هرگز تمام کننده آن نیستید.
وی با اشاره به اینکه دشمنان با راه‌های دیپلماتیک و تحریم‌های اقتصادی خواستند مانع پیشروی انقلاب ایران شوند، خاطرنشان کرد: مذاکرات هسته‌ای و تشدید تحریم‌ها را در دستور کار قرار دادند ولی از روزهای نخست برجام، آمریکا اصلی‌ترین ناقض برجام بوده و است.
سردار کریمیان ادامه داد: امریکا روز به روز تحریم‌ها را تشدید می‌کند و می‌خواهد با ایجاد مشکلات اقتصادی و معیشتی، مردم را از انقلاب دلسرد کند.
وی با تاکید بر اینکه با تاسی به شعار راهبردی 'هیهات منا الذله' همچنان در برابر دشمنان ایستاده‌ایم، اظهارکرد: انسجام ملی را روز به روز افزایش داده و و راه امام و شهیدان را با وحدت ادامه می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم پرچمی را که امام راحل برافراشتند به زمین بیفتد.
سردار کریمیان با بیان اینکه در یک جنگ تمام عیار در برابر دشمن ایستاده‌ایم، اظهارامیدواری کرد: با حضور جوانان با بصیرت و مقابله با تهدیدات نرم دشمن، انقلاب اسلامی را حفظ کرده و پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن، حضرت ولی عصر (عج) برسانیم.
فرمانده سپاه عاشورا تراز انقلاب اسلامی را تراز جهانی دانست و افزود: انقلاب ما در مرزهای جغرافیایی محصور نبوده و نخواهد بود بلکه جهان شمول است و باید با قدرت و هیبت در برابر فشارهای دشمن بایستیم.
کریمیان خاطرنشان کرد: ما در خط مقدم مقابله با استکبار هستیم و باید این خط مقدم را روز به روز با تبعیت از رهبری و تکیه بر توان داخلی تقویت کنیم.
وی ادامه داد: ما هیچ راهی به جز جهاد کبیر در برابر دشمنان نداریم و امروز در روز 13 آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی اعلام می‌کنیم که با جهاد کبیر سد راه دشمنان شده و همیشه در صحنه خواهیم بود.
راهپیمایی 13 آبان به صورت همزمان در سایر شهرستان های آذربایجان شرقی هم برگزار شد.
گزارش: نعمت مرادپور ** انتشار: پرویز انصاری
6132/3071

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور مهرداد بذرپاش، عملیات ساخت ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی در استان آغاز شد.

با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات آماده سازی نخستین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی با مساحت ۱۵۲ هکتار در شهرستان آذرشهر آغاز می‌شود.

فرایند آماده سازی نخستین دهکده شهری استان نیز با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ قطعه در شهرستان سراب با حضور وزیر کلید خواهد خورد.

افتتاح یک باب مدرسه هوشمند به مساحت هزار و ۸۶۵ متر مربع و کلنگ زنی ۴ باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع در شهر جدید سهند و آغاز عملیات ساخت مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت ۲ هزار و ۵۲۴ متر مربع در شهر سهند از جمله برنامه‌های وزیر راه در آذربایجان شرقی است.

کد خبر 6088930

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند