Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@03:01:53 GMT

مذاکره مجدد با آمریکا کاملاً نفی شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۹۲۵۷

سخنگوی دولت گفت: مذاکره مجدد با آمریکا کاملاً نفی شده است چون اهدافی که در ذهن دارند با منافع ملی ما همراه نیست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران افزود: درباره مواردی که مذاکره کرده ایم اگر بخواهیم مستحکم بماند دوباره وارد مذاکره نمی شویم.
وی ادامه داد: تا اطلاع ثانوی با طرف هایی که پایبندی هایشان به تعهدات بین المللی پایدار نیست مذاکره نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوبخت افزود: آنچه به مباحث منطقه و کشور ما مربوط است، رصد می کنیم و در جهت ثبات بخشی و مقابله با تروریسم هر کجا که لازم باشد وارد می شویم.
  هدف لایحه اصلاح ساختار دولت بزرگ تر شدن دولت نبود
سخنگوی دولت گفت: لایحه اصلاح ساختار دولت به هیچ وجه با هدف بزرگ تر شدن دولت نبود.
محمد باقر نوبخت در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اینکه این لایحه در خرداد ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه شد افزود: به دنبال آن بودیم تا مثلا به جای اینکه مباحث صنعت، معدن و تجارت توسط یک وزیر انجام شود، معادن و تجارت به یک وزیر و امور بازرگانی به وزیر دیگری واگذار شود.
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه در لایحه اصلاح ساختار دولت به دنبال افزایش بهره وری هستیم گفت: نظرهای دولت در کمیسیون های مختلف مجلس مطرح شده است و امیدواریم تصمیم نهایی را مجلس اتخاذ کند.

از فعالان اقتصادی که به ایران بیایند استقبال می کنیم
سخنگوی دولت گفت: از همه فعالان اقتصادی که برای توسعه اقتصادی به کشور بیایند استقبال می کنیم.
نوبخت افزود: هر روزه هواپیماهایی که از کشورهای خارجی و اروپایی در ایران می نشینند با ایرانیانی همراه است که برای سرمایه گذاری و مشارکت به کشور می آیند.
وی ادامه داد: هفته و روزی نیست که نامه ای به ما نرسد و ایرانیان خارج از کشور برای نقش آفرینی اقتصادی اعلام آمادگی نکنند.
نوبخت در پاسخ به این سوال که بعضی از افراد به ایران برگشتند و با مشکل روبرو شدند گفت: اگر مسائلی پیش بیاید قوه قضائیه باید پاسخگو باشد.
کمتر از 14 درصد از واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی بوده
سخنگوی دولت گفت: بر اساس گزارشی که از مجلس شورای اسلامی دریافت کرده ام کمتر از 14 درصد از واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی بوده و بقیه واقعی نبوده است.
محمد باقر نوبخت در پاسخ به سوالی درباره اهداف تشکیل جلسه شورای عالی اصل 44 با تاکید بر اینکه خصوصی سازی واقعی باید از طریق بورس انجام شود افزود: به همین منظور امروز جلسه ای برای استماع گزارش در این خصوص برگزار شده است و اینکه برای واگذاری به صورت واقعی چه راهکارهایی باید اعمال شود.
سخنگوی دولت تصریح کرد: جلسه شورای عالی اصل 44 برای این برگزار شده است تا ما اشتباهات گذشته را در واگذاری به بخش خصوصی تکرار نکنیم و نظرهای مختلف را در این باره بررسی کنیم.
وی تاکید کرد: در واگذاری ها به بخش خصوصی می خواهیم بهره وری بالاتر رود و مشارکت تعاونی ها و بخش خصوصی را افزایش دهیم.
نوبخت با اشاره به سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اصل 44 گفت: در این سیاست های کلی تصریح شد که بنگاه ها تا چه سطحی می توانند واگذار شوند تا انحصار به وجود نیاید و اینکه انتقال مالکیت به بخش غیردولتی و استقرار دولت بر مبنای نظارت و سیاست گذاری از ابتدا چگونه باشد.

­گام بلند ایران برای حذف دلار از مناسبات تجاری سخنگوی دولت گفت: جمهوری اسلامی از سال های قبل هم گام هایی را برای حذف دلار از مناسبات تجاری بین المللی برداشته و در حال حاضر بیشتر این مناسبات تجاری براساس یورو است.  محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران افزود: با هماهنگی هایی که بین کشورهای منطقه از جمله جمهوری آذربایجان، روسیه و ایران وجود دارد این مواضع را حتی در جهت استفاده از پول های ملی نیز دنبال می کنیم و در این جهت حرکت خواهیم کرد.
هدف ما ارتقاء جایگاه سازمان نظام رسانه ای است
سخنگوی دولت گفت: هدف دولت ارتقاء جایگاه سازمان نظام رسانه ای است و هر کدام از اصحاب رسانه را که نظری برای اصلاح و تکمیل این لایحه دارند، قبول می کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: دولت در چارچوب منشور حقوق شهروندی همه تلاش خود را برای اجرایی کردن این منشور به کار بسته و در احکامی که برای وزرا  صادر شده دو پیوست برای این وزرا تعریف شده است.
وی ادامه داد: این اقدام هم در جهت تبیین حقوق شهروندی و هم برای هدایت دست اندرکاران رسانه ای است.
نوبخت افزود: هر نظری را که برای اصلاح و تکمیل این لایحه در جهت ارتقاء جایگاه سازمان نظام رسانه ای است، قبول می کنیم و از اصحاب رسانه می خواهیم هر پیشنهاد تکمیلی را که دارند، ارائه دهند تا رسانه ها را در جایگاه رفیع تری قرار بدهند.
­سخنگوی دولت گفت: از نقاط قوت قرارداد با توتال این است که برای هر شرایط غیر معمول حق را برای استیفای طرف ایرانی قائل شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران افزود: یکی از امتیازاتی که پیرامون قرارداد ایرانی برای طرف ایرانی وجود داشت این است که در شرایط غیر معمول از جمله اعمال تحریم ها این حق را برای استیفای طرف ایرانی قائل شده است.
وی ادامه داد: من در هیئت نظارت این قرارداد هم حضور داشتم و اینکه این حق و نقش را برای ایران قائل شده ام از جمله نقاط قوت این قرارداد است.

برخی تیترها منافع ملی را به خطر بیندازد برخورد می کند
سخنگوی دولت گفت: ارائه تیترهای غیر معمول یک تخلف آشکار رسانه ای است و برخوردهای قانونی برای این تخلف در حال اجراست که امیدواریم قاطع تر صورت بگیرد.
وی ادامه داد: هیچ چیزی برای ما مهمتر از منافع ملی نیست اما متأسفانه برخی افراد نظرات شخصی خود را در زدن این تیترها اعمال می کنند.
نوبخت افزود: با تیترها و عناوینی که تحریک آمیز باشد و منافع ملی را به خطر بیندازد حتماً قانون برخورد خواهد کرد.

تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات  مالباختگان موسسات مالی
سخنگوی دولت از تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات مالباختگان موسسات مالی خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما محمد باقر نوبخت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که به تجمع مالباختگان موسسه مالی در نمایشگاه مطبوعات اعتراض کرده بود گفت : خوشبختانه سران سه قوه هفته پیش در جلسه ای که داشتند تصمیمات بسیار مهمی برای حل مشکلات مالباختگان گرفتند و قرار شد کارگروهی با حضور نمایندگان سران سه قوه کار را دنبال کند.
وی گفت:کار این کارگروه رصد و ادامه اجرای تصمیمات سران سه قوه است.
نوبخت با ابراز امیدواری به اینکه مشکل مالباختگان موسسات مالی در آینده نزدیک حل شود خواستار نظارت بیشتر بانک مرکزی برای جلوگیری از هرگونه اشتباهات این موسسات شد.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود

محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در دیدار با وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در حاشیه مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با تاکید بر از سرگیری تبادلات فرهنگی بین دو کشور اظهار داشت: ما تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضا شود؛ کشور ایران مرز‌های آبی و دریایی مشترک و طولانی با جمهوری آذربایجان دارد و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهر‌های مرزی ایجاد شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با همتای آذربایجانی خود با اشاره به ضرورت برگزاری نشست مشترک سینماگران ایرانی و آذربایجانی ادامه داد: آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک برگزار کنیم.

اسماعیلی در این دیدار با تاکید بر بازطراحی رابطه فرهنگی با همسایگان در دوره دولت سیزدهم گفت: دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با یکدیگر دارند و به همین خاطر یک ایرانی در جمهوری آذربایجان و یک فرد ار کشور شما در ایران احساس غربت نمی‌کند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد چهارشنبه ١٢ اردیبهشت  برای حضور در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها عازم باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

باکو از امروز چهارشنبه تا جمعه ۱۴ اردیبهشت میزبان وزیران فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

پیش از این پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم جهت گسترش تعاملات توسط دولت دنبال می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • گفتگوی سخنگوی دولت با یک دانشجو درباره پیشرفت‌های ایران + فیلم
  • ببینید | زاکانی: آماده همکاری با پلیس در طرح نور هستیم
  • زاکانی: شهرداری تهران از اقدامات پلیس در طرح نور حمایت می‌کند
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • تصویر سخنگوی گردان‌های القسام در یکی از دانشگاه‌های آمریکا