Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - ایرنا- مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت:با حمایت دولت تدبیر و امید ورزش دانش آموزی نسبت به گذشته رشد یافته است و کسب مدال های رنگارنگ ورزشی نیز حاصل توجه و دلسوزی معلمان تربیت بدنی در حوزه ورزش دانش آموزی مدارس است.

به گزارش ایرنا، وحید یعقوبی روز سه شنبه در آیین تجلیل از 79 معلم نمونه تربیت بدنی مدارس آموزش و پرورش این ناحیه که در مرکز آموزشی - رفاهی قلم برگزار شد، افزود: تلاش دولت تدبیر و امید برای تقویت نشاط، پویایی و تحرک دانش‌آموزان در مدارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: با توجه به زندگی آپارتمان نشینی و استفاده از اتومبیل در رفتار و آمدها که باعث کم تحرکی افراد جامعه به ویژه دانش آموزان شده است به همین دلیل دانش آموزان با همت معلمان تربیت بدنی و خانواده باید به سمت ورزش روزانه سوق داده شوند.
وی با اشاره به اینکه استفاده از فناوریهایی مانند،‌ تلفن همراه، اینترنت، تبلت و سیستم‌های رایانه‌ای باعث شده تا افراد اغلب اوقات در حال نشسته و فاقد تحرک لازم باشند لذا در مدارس باید به آموزش های مستمر در زمینه نقش و تاثیر ورزش بر سلامتی برای دانش آموزان و والدین در قالب برنامه های آموزشی و مسابقات گام برداشت.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با تاکید بر اینکه تحرک باید جزو اصلی برنامه‌های زندگی دانش‌آموزان باشد، تصریح کرد: عدم تحرک لازم باعث افزایش وزن، چاقی و شیوع بیماری در افراد می شود.
یعقوبی اضافه کرد: در 4 سال گذشته به دلیل توجه دولت به ورزش دانش آموزی با اجرای طرح های مختلف در حوزه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش شاهد رشد فعالیت های تخصصی دانش آموزان در رشته های مختلف ورزشی و قهرمان شدن آنان در مسابقات کشوری و برون مرزی هستیم.
وی تاکید کرد: دانش آموزان در حوزه ورزش نیاز به زیرساخت ها ی مناسب ورزشی از جمله فضا و تجهیزات دارند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این آیین گفت: سال گذشته 270 هزار دانش آموز البرزی در طرح فراگیر المپیادورزشی درون مدرسه ای شرکت کردند.
فرشید علیزاده اظهار کرد: تمامی برنامه های طراحی شده در سطح وزارت و معاونت تربیت بدنی وسلامت با رویکرد علمی و تخصصی بودن برنامه ریزی شده اند و پشتوانه علمی دارند.
وی بیان کرد: اجرای این برنامه ها در مدارس برای ارتقاء سلامت دانش آموزان و جامعه تدوین شده است که منجر به کشف استعدادهای ورزشی درسطح استان و کشورمی شود.
وی از دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت و تحرک جسمانی در خانه ، مدرسه و اجتماع یاد کرد.
وی یاد آور شد: 500 دانش آموز ورزشکار دختر و پسر البرز در مسابقات کشوری در تابستان 96 شرکت کردند و برای استان 218 مدال و 15 کاپ قهرمانی و اخلاق را به ارمغان آوردند.
وی تاکید کرد: معلمان تربیت بدنی در موفقیت های ورزشی دانش آموزان نقش مهمی دارند.
در این آیین از 79 معلم تربیت بدنی نمونه و پیشکسوت در مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.
استان البرز 643 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم در استان، از معلمان و فرهنگیان مازندران قدردانی کرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ضمن یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری، با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید و با قدردانی از زحمات و خدمات علمی،تربیتی، پرورشی، آموزشی جامعه فرهنگیان ، گفت: اهمیت تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: برای جهاد تبیین باید از نظر افرادی که با ذهنیت این نسل آشنا هستند استفاده کنیم، در خود مدارس پرورشی را باید جدی بگیریم، همانطور که قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده، پرورش مهمتر از تعلیم است.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: مدارس هیات امنایی از ولایت و قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست، باید حساب شده باشند، در عین اینکه دولتی هست برنامه‌های، اخلاقی فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای را باید برای دانش آموزان داشته باشند، ما اینجور مدارس را تشویق می‌کنیم در این راستا شاهد همکاری مسئولین شهری هم بودیم، در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیات امنایی داشته باشیم

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم در این دیدار از اجرای برنامه های متنوع به مناسبت روز معلم در سطح استان خبر داد و گفت: در این هفته به مدارس توصیه شد برنامه ای با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان در تجلیل از جایگاه معلم برگزار کنند 

کمالی با بیان اینکه در آیین تجلیل استانی نیز از ۶۰۰ معلم قدردانی خواهد شد افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته؛ با معرفی ۹۸ معلم منتخب شهرستانی و ۹ معلم برای معرفی به کشور از مقام آنان ویژه تجلیل شود.

دیگر خبرها

  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم