Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@15:25:15 GMT

مبارزه با قاچاق کالا باید هوشمند شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۷۴۲۶

مبارزه با قاچاق کالا باید هوشمند شود

امروز جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی ضمن اعلام ضرورت مقابله با قاچاق از روش‌های اقتصادی و مبارزه هوشمند اهتمام ویژه مسئولان کشور به مبارزه با قاچاق کالا و ارز را خواستار شد. بازار نیوز - جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور معاون اول قوه قضاییه و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به گزارش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص پروژه ها و برنامه های مرتبط با مبارزه هوشمند با قاچاق کالا، پدیده قاچاق را از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری و سایر مسئولان کشور برشمرد و گفت: با توجه به آسیبی که قاچاق به اقتصاد کشور وارد می کند، مبارزه با قاچاق کالا و ارز همواره مورد اهتمام مسئولان کشور بوده است و به آن حساسیت داشته اند و تلاش شده است که این پدیده زشت از اقتصاد کشور برطرف شود.
معاون اول رئیس جمهور افزود: مقررات دست و پاگیر و هزینه های اداری در امر تجارت شرایطی را ایجاد کرده است که برخی سوء استفاده گران به دنبال واردات کالا از راه های غیررسمی و غیرقانونی باشند که باید زمینه بروز این گونه تخلفات هم از راه های اقتصادی و هم از روش های بازدارنده نظیر ایجاد و راه اندازی سامانه های هوشمند از بین برود.
وی با اشاره به تفاوت دیدگاه های دستگاه های اجرایی در خصوص آمار و میزان قاچاق و نیز راهکارهای مقابله با این پدیده، از دبیرخانه ستاد خواست جلساتی را با دستگاه های مرتبط برگزار کند تا همه دستگاه های ذی ربط به تفاهم و اجماع در خصوص پدیده قاچاق و میزان واقعی آن دست پیدا کنند تا بتوانیم راهکارهای موثری برای از بین بردن قاچاق کالا و ارز تدوین کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه نیز در این جلسه اقدامات انجام شده در راستای ایجاد و راه اندازی سامانه های هوشمند را اقداماتی خوب و موثر دانست و با تاکید بر اینکه این مسیر همچنان باید ادامه پیدا کند خواستار رفع نواقص و اختلاف دیدگاه ها درخصوص آمار مربوط به قاچاق کالا و ارز شد.
در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، نیرو، نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، گزارشی از پروژه ها و برنامه های مرتبط با مبارزه هوشمند با قاچاق کالا ارائه و اعلام شد که این مبارزه با دو جهت گیری دنبال می شود که یکی رویکرد سخت افزاری و برخورد با پدیده قاچاق و دیگری مبارزه هوشمند و همه جانبه از طریق ایجاد و راه اندازی سامانه هاست که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته میزان کشف و مبارزه با قاچاق در سال های اخیر از رشد مناسبی برخوردار بوده است. برچسب ها: اقتصاد مقاومتی ، مبارزه با قاچاق کالا ، واردات کالا

منبع: بازار نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد