Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - 'شکست خورده های دیروز سوریه، فتنه انگیزان امروز لبنان'؛ ثمرنشینی تلاش های ایران و دیگر متحدان در مبارزه با تروریسم؛ تثبیت حق کشورها در دفاع از خود؛ بمباران مراکز داعش در ابوکمال؛ انتقاد بشارالجعفری از هزینه 137میلیارد دلاری عربستان و قطر برای ویران‌کردن سوریه؛ افشاگری بی بی سی از خروج امن صدها داعشی از رقه با نظارت ائتلاف آمریکایی؛ دفع حمله تروریست ها به مواضع ارتش سوریه در منطقه حرستا؛ و دیرالزور بدون مین؛ از خبرهای مهم روز چهارشنبه کشور سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** امیل لحود، فشارهای اخیر به لبنان را به دستور آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دانست و گفت: کسانی که در جنگ سوریه شکست خورده اند، امروز با فتنه انگیزی لبنان را تهدید می کنند.
رئیس جمهوری پیشین لبنان سه شنبه شب در گفت و گو با شبکه تلویزیونی المیادین با اشاره به پشت پرده استعفای سعد حریری و تاکید بر این موضوع که افراد در پس سخنان وی به دنبال فتنه انگیزی در لبنان هستند؛ اضافه کرد که حریری مجبور به استعفا شده و برای تقدیم استعفایش به لبنان بازخواهد گشت؛ اما پس از چندی کشور را مجدد ترک می کند.

** امیل لحود طی سال های 1998 تا 2007 میلادی به مدت 9 سال رئیس جمهوری لبنان بود و ترور رفیق الحریری نخست وزیر پیشین این کشور از مهم ترین حادثه زمان ریاست جمهوری وی به شمار می رود.

** حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان امروز پس از دیدار با وزیر خارجه سوریه در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن تاکید بر این که پیشرفت ها و موفقیت های خوبی در سطح ابتکار عمل های سیاسی داشته ایم که باید مجموعه این تحولات مثبت تکمیل و تثبیت شود، گفت که طی ماه های گذشته تلاش های چندساله جمهوری اسلامی ایران، سوریه و دیگر متحدان در رویارویی با تروریسم به ثمر نشسته است.

** حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان امروز بلافاصله پس از ورود به دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و در باره روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.
وی روز گذشته نیز در مسکو با میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در خصوص آخرین تحولات منطقه و همکاری های دو کشور برای حل و فصل بحران سوریه گفت‌وگو و رایزنی کرده بود.

** بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز در این دیدار با اشاره بر این موضوع که تحولات کشورهای منطقه و جهان نشان داد که سیاست های سوریه از ابتدای جنگ تحمیلی در مقابله با سیاست های برخی کشورهای منطقه ای و غربی درست و به جا بوده است؛ گفت: پیروزی های ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان در میدان نبرد و مواضع سوریه و کشورهای متحد به ویژه ایران در صحنه سیاسی، نه تنها شکست های پی در پی به گروه های تروریستی وارد کرد، بلکه قانون بین المللی و حق کشورها در دفاع از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی و حق ممانعت از دخالت دیگران در امور داخلی خود را تثبیت و تقویت کرد.

** بمب افکن های دورپرواز راهبردی توپولف-22 ام.3 روسیه مراکز گروه تروریستی داعش در نزدیکی شهر البوکمال سوریه را بمباران کردند.
براساس اعلام امروز دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه، شش فروند بمب افکن راهبردی توپولف-22 ام.3 روسیه با پرواز از پایگاه های هوایی این کشور و عبور از حریم هوایی ایران و عراق، مقرهای فرماندهی، مراکز تجمع تروریست ها و نفربرهای زرهی داعش را مورد حمله قرار دادند که در جریان این بمباران تمام اهداف داعش در این حملات نابود شد.
روسیه از مهر ماه سال 94 به درخواست دمشق عملیات ضدتروریستی در سوریه اجرا می کند.

** بشار الجعفری طی سخنان در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت که عربستان و قطر فقط برای وارد کردن تروریسم بین المللی به سوریه و جنگ علیه این کشور 137 میلیارد دلار و در کنار آن برای نابودی یمن و عراق و لیبی نیز مبالغ نجومی دیگری هزینه کرده اند.
نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل با اشاره به رویکرد حمایتی عربستان از تروریسم، تاکید کرد که سوریه به نیابت از همه کشورها در حال مبارزه با تروریسم است.
الجعفری همچنین از نقش مخرب ترکیه در حمایت از تروریسم و دست داشتن این کشور در آوارگی میلیون سوری و سواستفاده از آن ها به عنوان اهرم فشار سیاسی علیه اتحادیه اروپا و روانه کردنشان به سوی مرگ و غرق شدن در دریای مدیترانه، انتقاد کرد.

** به استناد افشاگری بی بی سی، ائتلاف بین المللی به اصطلاح مبارزه با داعش به رهبری آمریکا صدها تن از عناصر این گروه و خانواده هایشان را به همراه 10 کامیون اسلحه، مهمات و مواد منفجره با نظارت خود و نیروهای دمکراتیک کرد سوری از شهر رقه خارج کرده است.
برخی سرکرده های داعش و اعضای خارجی این گروه تروریستی همراه ساکنان غیرنظامی شهر رقه با حدود یکصد اتوبوس از محاصره خارج شدند و این درحالی است که ائتلاف بین المللی پیش از عملیات آزاد سازی رقه اعلام کرده بود که به عناصر داعش اجازه خروج از این شهر را نخواهد داد.
به گزارش بی بی سی، عناصر داعش با فرار از این شهر بلافاصله پراکنده و شماری از آن ها به سمت مرزهای ترکیه متواری شده اند.

** از سه سال پیش شهر رقه در شمال شرقی سوریه با حدود دویست هزار جمعیت به دست تروریست های جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه افتاد و از دو سال پیش نیز داعش کنترل آن را در اختیار گرفت و رقه را پایتخت خود اعلام کرده بود.

** وزارت دفاع روسیه روز گذشته با صدور بیانیه ای حمایت آمریکا از داعش را علت خودداری این کشور از حمله هوایی به تروریست های این گروه در شهر بوکمال دانست.
در این بیانیه می خوانیم: واشنگتن به همین دلیل از ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه پس از آزادسازی شهر بوکمال از اشغال داعش به نقل و انتقالات گروهی تروریست های داعشی در این منطقه هیچ گونه واکنشی نشان نداد و حتی برای جلوگیری از سرکوبی تروریست ها توسط هواپیماهای روسیه تلاش کرد.

** به نوشته روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم در سرمقاله امروز خود، آمریکا با وجود ناکامی طرح تجزیه طلبانه خود در سوریه و سوختن کامل برگ برنده اش یعنی مخالفان مسلح دولت بشار اسد، نمی تواند بپذیرد که شکست خورده است، و می خواهد با نگه داشتن 500 نظامی خود در خاک سوریه از آن ها برای برهم زدن ثبات این کشور و انتقام جویی استفاده کند.
این منبع خبری می افزاید: وزارت خارجه سوریه کاملا حق دارد خواستار خروج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور باشد، همچنان که حق داشت آزادسازی رقه به دست نیروهای دمکراتیک کرد را به رسمیت نشناسد و اعلام کند که این شهر را نیز همانند مناطق دیگر سوریه آزاد خواهد کرد.

** دولت سوریه حضور نیروهای آمریکایی را تجاوز به حاکمیت خود می داند و خواستار خروج آن ها از خاک این کشور است چرا که بهانه ای که تحت لوای آن وارد خاک سوریه شده اند دیگر وجود ندارد و اکنون 95 درصد از مناطق در دست اشغال داعش آزاد شده است.

** ارتش سوریه دیروز یورش گروه های تروریستی به مواضع خود در منطقه حرستا در غرب پایتخت این کشور را دفع کرد.
گروه های تروریستی جبهه النصره، جیش الاسلام و فیلق الرحمن در مناطق دوما و حرستا در غوطه شرقی حضور دارند و محله های مسکونی را با موشک و خمپاره هدف قرارمی دهند.

** بشار اسد سه شنبه شب در همایش مقابله با ائتلاف امریکایی - صهیونیستی - ارتجاعی و حمایت از مقاومت مردم فلسطین، هدف اصلی از جنگ تحمیلی هفت ساله علیه کشورش را بازگرداندن کشورهای منطقه به عقب دانست.
رئیس جمهوری سوریه این سخنان را پس از اظهارات جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا مبنی بر ادامه حضور نیروهای نظامی آمریکا در سوریه تا زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات ژنو ایراد کرد.

** رئیس مرکز روسی آشتی طرف های سوری مستقر در پایگاه حمیمم با اعلام تکمیل مین روبی شهر دیرالزور، تاکید کرد که نیروهای شرکت کننده در مین یابی دیرالزور بیش از 45 هزار ماده انفجاری (اعم از مین، بمب، گلوله های توپ یا خمپاره عمل نکرده) یافته اند.
نیروهای روسی مرکز بین المللی مین یابی در سوریه متشکل از نیروهای روسی و سوری 1238 هکتار و 246 جاده و خیابان در دیرالزور را از مین و مواد انفجاری پاکسازی کردند.
کارشناسان ارتش روسیه هفتم مهر ماه کار مین روبی شهر دیرالزور سوریه را که اواسط شهریور ماه از محاصره سه ساله تروریست های داعشی خارج شده بود، آغاز کردند.
خاورم**7074**3404**خبرنگار: مینا غفرانی آذر**نتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۶۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در حمله شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش (ISWAP) و باندهای مسلح به ایالت‌ های بورنو و سوکوتو واقع در نیجریه علیه نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی (CJTF)، ۲۵ نفر جان باختند.

به گزارش رسانه‌ های محلی نیجریه، مین کارگذاشته شده توسط شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش در جاده منطقه گامبورو نگالا در ایالت بورنو (واقع در شمال غرب نیجریه) حین عبور خودروی نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی منفجر شد.

تیجانیما عمر، رئیس نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی اعلام کرد که در نتیجه این انفجار ۱۱ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۲ تن دیگر زخمی شده‌ اند.

اسماعیل هارونا، از کارکنان نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی نیجریه در ایالت سوکوتو نیز اعلام کرد که در حمله‌ ای که توسط اعضای باندهای مسلح در منطقه ایسا در ایالت سوکوتو انجام شد، ۱۴ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

منابع رسانه ای در این خصوص اضافه کردند که تعداد زخمی های این حادثه تا کنون به صورت دقیقی مشخص نشده است؛ اما بیم آن می رود که تعداد کشته شدگان به دلیل شدت برخی جراحات وارده، افزایش یابد.

گفتنی است، نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی در نیجریه برای کمک به ارتش در مبارزه با باندهای مسلح و همچنین گروه‌ های تروریستی بوکوحرام و داعش در مناطق مختلف این کشور ایجاد شده است.

کد خبر 6092356

دیگر خبرها

  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • رژیم صهیونیستی در کف میدان شکست خورده است