Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، در این آیین در مقطع ابتدایی؛ محمدحسن احمدی، ابوالفضل سجده، حسین صادقی به ترتیب رتبه اول تا سوم، در مقطع متوسطه اول؛ محمدرضا جدیدوند، علی معینیان، محمدمهدی فردوسیان به ترتیب رتبه اول تا سوم و در مقطع متوسطه دوم؛ محمدجواد اکبری، عرفان علمی و علی جعفری به ترتیب رتبه اول تا سوم را از آن خود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نفرات برگزیده اول تا سوم هر مقطع علاوه بر تندیس، لوح تقدیر و تکه ای از سنگ قبر مطهر امام حسین(ع) در قالب نگین انگشتر به ترتیب مبلغ 5 میلیون ریال، 3 میلیون ریال و 2 میلیون ریال اهدا شد.
در بخش ویژه(دانش آموزان مداح روشندل) در مقطع متوسطه اول؛ جمال ولی و در مقطع متوسطه دوم سجاد بابایی برگزیده شدند که به آنان نیز علاوه بر تندیس ویژه، لوح تقدیر، مبلغ 2 میلیون و 500 هزار ریال اهدا شد.
همچنین در این آیین از حاج مهدی عاصفی و حاج یدالله بهتاش پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت تجلیل شد.

*راهپیمایی اربعین حسینی، بزرگترین تجمع دینی و انسانی جهان است
محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این آیین ضمن تسلیت رحلت پیامبر اسلام(ص)، شهادت امام حسن عسگری (ع) و امام رضا (ع) با بیان اهمیت نهضت عاشورا اظهار کرد: امسال نیز همچون سال های گذشته بزرگترین تجمع انسانی و دینی جهان حول محور محرم و حماسه عاشورا در روز اربعین برگزار شد.
وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی افتخاری برای شیعیان، تمامی مسلمانان و آزادگان جهان است، افزود: در روز اربعین حدود 20 میلیون انسان با پای پیاده، ماشین و هواپیما خود را به کربلا می‌رسانند و این راهپیمایی درسی بزرگ برای تمام مسلمان و مردم جهان است.
صلاحی گفت: امسال 2 میلیون نفر نیز در راهپیمایی اربعین حسینی در تهران با عنوان «جاماندگان حسینی» از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شرکت کردند و از نهاد‌هایی که اقداماتی را برای فرهنگ سازی درباره امام حسین (ع) و متجلی شدن هرچه بیشتر پیاده روی اربعین انجام می دهند، قدردانی می کنم.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به خدمات موکب ها که به صورت مردمی در راهپیمایی اربعین حسینی برپا شده بود، اظهار کرد: با خدمات این موکب ها زائری در مسیر راهپیمایی گرسنه و بدون وسایل گرمایشی(پتو) نماند و با توجه به زلزله غرب کشور باید موکب هایی برای خدمت رسانی و امدادرسانی به مردم این مناطق به نام امام حسین(ع) برپا شود.
صلاحی خطاب به نوگلان حسینی گفت: خدمت کردن به امام حسین (ع) سعادتی است که نصیب شما شده، مداحان باید برای امام حسین(ع) و هدایت انسان ها بخوانند و هر مجلسی که برای امام حسین(ع) تشکیل می دهیم باید خالصانه برای ایشان باشد.

*دانش آموزان مداح به وظایف خود آگاه باشند
مصطفی خرسندی رئیس کانون مداحان نیز در این آیین خطاب به دانش آموزان مداح با بیان اهمیت ویژگی های مداحی گفت: شما باید به وظایف خود در خانواده، مدرسه، جامعه و مداح بودن آگاه باشید و به آنها توجه کنید.
وی افزود: دانش آموزان مداح باید بدانند از کدام استاد تلمذ کرده، چگونه مطالعه کنند و در هنگام مداحی و ذاکری اهل بیت(ع) چه اشعار و مطالبی را از کدام منبع و سند معتبری بیان کنند.
خرسندی با تاکید بر اینکه دانش آموزان برای ارتقای مهارت خود در مداحی نباید تنها از طریق لوح های فشرده و با تقیلد پیش بروند، اظهار کرد: در شروع کار لازم است سبک مداحی را از کسانی که شایستگی های لازم را داشته باشند، تقلید کنید و فعالیت خود را نزد استادی که استاد دیده است، ادامه دهید و از دانش او بهره مند شوید.
رئیس کانون مداحان با اشاره به اجزای کلمه مداح گفت: «میم» مداح یعنی متدین بودن، نماز اول وقت، ترک محرمات، احترام به والدین، «دال» مداح یعنی دانش، در هر عرصه ای که می خواهید وارد شوید باید دانش لازم آن را داشته باشید، «الف» مداح یعنی اخلاص، ادب، اخلاق و «ح» مداح یعنی حسن سلیقه و حسن انتخاب که چه مطلبی را کجا بخوانیم.

*عزت مداری، اساس تربیت انسان ها در مکتب امام حسین(ع)
علیرضا بیگی نژاد رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران نیز در این آیین با بیان اینکه در مکتب امام حسین(ع) اساس تربیت انسان ها عزت مداری، حریت و آزادگی است، اظهار کرد: عاشورا یک روز بود اما آرمان والای امام حسین(ع) در قیام مقدسشان تا ابدیت ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) از لحاظ جانبازی، فداکاری، ایثار و شهادت و جنبه پیام رسانی، مورد توجه است، گفت: عزاداری امام حسین(ع) امروز به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شده و بعد از گذشت 1400 سال شاهد هستیم که میلیون ها نفر عزادار سرور و سالار شهیدان هستند و شیعیان برای نگهداشت اهداف امام حسین(ع)، فرهنگ عاشورا و رساندن پیام امام حسین(ع) به سراسر جهان تلاش ویژه ای دارند.
بیگی نژاد افزود: یکی از بزرگترین مصادیق این فرهنگ بزرگ اسلامی مداحی است، مداحی نوعی الگودادن به مخاطبان و شخصیت پردازی اجتماعی در قالبی است که پیام اصلی امام حسین(ع) به گوش جهانیان رسانده شود و مداحان دانش آموز به عنوان پرچمداران اصلی در حال اشاعه این فرهنگ بزرگ هستند.
رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران با اشاره به روند برگزاری یازدهمین دوره تجلیل از نوگلان حسینی اظهار کرد: در بیش از 4هزار مدرسه تهران در سه مقطع ابتدایی، متوسط اول و دوم حدود 15هزار نفر در این آیین ثبت نام کردند و از هر مدرسه حداقل 5نفر به مناطق آموزش و پرورش معرفی شدند که بعد از بررسی و داوری از هر مقطع پنج دانش آموز یعنی 300 دانش آموز به مرحله استانی راه پیدا کردند.
وی گفت: در نهایت این 300 دانش آموز مداح در فرهنگسرای اندیشه مورد داوری قرار گرفتند که امروز از دانش آموزان برگزیده تجلیل می شود.
بیگی نژاد خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در یازدهمین دوره تجلیل از نوگلان حسینی اظهار کرد: همه شما حائز رتبه هستید و به علت برخی محدودیت ها، چند نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند و همه شما به عنوان پیرغلام و مداح امام حسین(ع) آینده درخشانی خواهید داشت.
اجرای سرود توسط گروه سرود دانش آموزی آوای رضوان از دیگر بخش های این آیین بود.
حجت‌الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدمیثم میثمی رئیس فرهنگسرای اندیشه و جمعی دیگر از مسئولان آموزش و پرورش نیز در آیین اختتامیه یازدهمین دوره تجلیل از نوگلان حسینی حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، آئین تجلیل از نوگلان حسینی، دانش آموزان مداح شهر تهران همه ساله در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با همکاری سازمان دانش آموزی شهر تهران، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، کانون مداحان و شاعران آیینی کل کشور و فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.
فراخوان یازدهمین دوره این آئین با همکاری سازمان دانش آموزی شهر تهران آبان ماه سال جاری در سطح مدارس شهر تهران در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه اعلام شد.
تقویت و انتقال هویت دینی، مذهبی و سیره‌ اهل‌بیت (ع)، تشویق و ترغیب نوجوانان عاشق اهل‌بیت (ع) و شناسایی استعدادهای بالقوه‌ مداحان نوجوان برای هدایت در مسیر شایسته از جمله اهداف آیین تجلیل از نوگلان حسینی اعلام شده است.
همچنین بهره‌مندی از صوت خوش و متعارف، مقتل خوانی، شعر، حسن اجرا، صوت و لحن، ظاهر و پوشش، حسن کلام، دعا و حسن ختام شاخصه‌های اصلی یازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی بود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزری علم وفناوری آنا، مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با حضورعلی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی، جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان رادیو، برنامه سازان، اهالی رادیو و اصحاب رسانه در استودیو شماره یک ساختمان شهدای معاونت صدا با معرفی برگزیدگان در بخش‌های برنامه‌های مستمر، مستند‌های مستمر، مشاغل عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت، همزمان با سالروز رادیو برگزار شد.

علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی ضمن قدردانی از اهالی رادیو در سالروز ۸۴ سالگی این رسانه گفت: بالندگی رادیو مدیون زحمات همکاران ما در رادیو است. امروز سالی پرشکوه برای رادیو بود. طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما، رادیو در مقایسه با سال گذشته افزایش مخاطب داشته است.

معاون صدا با اشاره به دلایل برگزاری جشنواره مستند رادیو افزود: مستند رادیویی یکی از قالب‌های برنامه سازی است که نیاز به احیا داشت. این قالب فراموش شده بود و ما با برپایی جشنواره پژواک تلاش کردیم تا این قالب جذاب برنامه سازی را زنده کنیم. حیف بود این قالب تاثیرگذار که بهترین ساختار برنامه سازی برای تبیین پیشرفت‌های کشور است، مغفول واقع شود.

وی ضمن قدردانی از ریاست سازمان صدا و سیما از بین المللی شدن چهارمین دوره از جشنواره پژواک خبر داد و عنوان کرد: سال آینده چهارمین دوره، بین المللی برگزارخواهد شد و قرار است تمام قالب‌های برنامه سازی در رادیو را پوشش دهد.

بخشی‌زاده یادآور شد: جا دارد یاد و خاطره مرحومه صدیقه اعتماد سعید، مدیر فقید شبکه رادیویی سلامت را گرامی داشته باشیم که سال‌ها برای خانواده رادیو زحمت کشید.

معاون صدا با اشاره به سند تحول در رسانه ملی گفت: رادیو در جهت تحول گام‌های بسیاری برداشته است و قرار است این مسیر با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

بخشی‌زاده در ادامه به بحث ذائقه شناسی مخاطب اشاره کرد و افزود: ما باید به فکر سلیقه و ذائقه مخاطبان باشیم.
معاون صدای رسانه ملی با تاکید بر اینکه ما باید برای پاسداشت زبان فارسی تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از متولیان زبان فارسی، رسانه ملی است و ما سعی می‌کنیم مساله آموزش در این حوزه را با جدیت پیگیری کنیم.

بخشی زاده در پایان گفت: رویکرد اصلی ما در رادیو، امیدآفرینی و نشاط آفرینی خواهد بود.

حمیدرضا افتخاری، دبیر جشنواره با یادی از شهید تهرانی مقدم گفت: این شهید افتخار و سربلندی ما در اجرای عملیات تنبیهی وعده صادق بود.

وی افزود: به عنوان کسی که ۲۸ سال از زندگیش را در رادیو گذرانده این روز را به اهالی رادیو تبریک می‌گویم. ما صدای لحظه‌ها هستیم. رادیو این توان را دارد که به روز و در لحظه صدایش را به گوش مخاطب برساند.

افتخاری در ادامه از افزوده شدن بخش جدیدی به جشنواره خبر داد و افزود: در یک ماه باقیمانده یک بخش ویژه به اختتامیه جشنواره اضافه کردیم و قرار است مستند‌هایی که با محوریت عملیات تنبیهی وعده صادق پخش شده، اختصاص بدهیم.

دبیر جشنواره پژواک در پایان صحبت هایش یاد هنرمندان و پیشکسوتان رادیو را که امروز در میان ما نیستند، گرامی داشت و بیان کرد: یاد عزیزان درگذشته گرامی و آرزوی سلامتی برای استاد مسعود اسکویی داریم که در بستر بیماری هستند.

در بخشی از این مراسم از محمد قربانی پیشکسوت رادیو تجلیل شد. همچنین برگزیدگان در بخش‌های برنامه‌های مستمر، مستند‌های مستمر و مشاغل معرفی شدند که به شرح ذیل است:

برگزیدگان بخش مشاغل

فهرست برندگان گویندگی مرد

برگزیده: مهبد قناعت پیشه / نام برنامه: شما و صبا/ شبکه: رادیو صبا

برگزیده: پیمان طالبی / نام برنامه: جوان ایرانی سلام / شبکه: رادیو جوان

فهرست برندگان گویندگی زن

برگزیده: آرزو جعفرپور / نام برنامه: جوونی مجاز / شبکه: رادیو جوان

فهرست برندگان گزارشگری

برگزیده: گیتی محمدی / نام برنامه: سلام صبح به خیر / شبکه: رادیو ایران
دیپلم افتخار: زهرا متقیان / نام برنامه: روزی نو گروه ۱ / شبکه: رادیو اقتصاد

فهرست برندگان برگزیدگان بازیگری

برگزیده: مهدی مجنونی / نام برنامه: تهران من / شبکه: رادیو تهران

فهرست برندگان نویسندگی

برگزیده: محمدرضا حاج حیدری / نام برنامه: سرزمین من / شبکه: رادیو فرهنگ

دیپلم افتخار: فاطمه شهبازی / نام برنامه: زیست رو / شبکه: رادیو سلامت

فهرست برندگان صدابرداری

برگزیده: مجید آینه / نام برنامه: یک دو صدا / شبکه: رادیو قرآن

دیپلم افتخار: محمد خاتونی / نام برنامه: بوستان تلاوت / شبکه: رادیو قرآن

فهرست بخش برنامه‌های مستمر صبحگاهی

برگزیده: امیرحسین ثقفی/ نام برنامه: شهر آفتاب/شبکه: رادیو تهران

دیپلم افتخار: امیر اکبری/نام برنامه: صبح صبا/ شبکه: رادیو صبادیپلم افتخار: مجتبی حسنی/ نام برنامه: جوان ایرانی سلام/شبکه: رادیو جوان
فهرست بخش برنامه های مستمر ترکیبیبرگزیده: مینا نیکانیک/نام برنامه: تهران من/شبکه: رادیو تهران

فهرست بخش برنامه های مستمر مسابقهبرگزیده: منصوره توحیدلو/ نام برنامه: چوبخط/شبکه: رادیو جوان

فهرست بخش برنامه های مستمر تولید محتوای مردمیبرگزیده: الهه سلحشور/ نام برنامه: شما و صبا/ شبکه: رادیو صبا

فهرست برندگان بخش مستندنگاریبرگزیده: حسن حیدرزاده/ نام برنامه: کوچک، بزرگ، بزرگتر/ شبکه: رادیو معارفمنتخب: جمیله توکلی شاندیز/ نام برنامه: زخمه های عاشقی/ شبکه: مرکز خراسان رضویدیپلم افتخار: سمیرا شرافتی نژاد/نام برنامه: طنین کوهساران/ شبکه: مرکز خراسان شمالیدیپلم افتخار: مریم هدیه لو/نام برنامه: باورهای اصیل یک کودک کش/ شبکه: رادیو ایراندیپلم افتخار: طلیعه السادات کمالی/ نام برنامه: بازنمایی خانوار در شبکه های اجتماعی/رادیو: ایرانصدادیپلم افتخار: هاجر کوشکی/ نام برنامه: تکیه گاه/ شبکه: مرکز فارس

فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدسبرگزیده: مجتبی محمدی/نام برنامه: خط مقدم/ شبکه: رادیو معارف

فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع حجاب و عفافبرگزیده: مهدی میرزایی/ نام برنامه: مثل مریم/ شبکه: رادیو معارف

فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع قهرمان ایرانیبرگزیده: فرانک سعیدی آریا/ نام برنامه: فرزند ایران/ شبکه: رادیو معارف

فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع محیط زیستدیپلم افتخار: سیما پاتیمار/ نام برنامه: آوای زمین/شبکه: رادیو ایران

فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع هنر و ادبیات ایرانی - اسلامیبرگزیده: انسیه شمس اللهی/ نام برنامه: موسیقی کبیر/ شبکه: رادیو صبا

فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع آزادبرگزیده: مهدی حجت پناه/ نام برنامه: سرزمین امام باره ها/شبکه: رادیو معارفدیپلم افتخار: محسن شاهمرادی/نام برنامه: آسیا در جام/شبکه: رادیو ورزش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی