Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: عملکرد این استان در حوزه جذب سرمایه گذار قابل دفاع نیست.

به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده در جلسه مرکز توسعه خدمات سرمایه گذاری استان با بیان اینکه تلاش سرمایه گذاران برای حضور در استان به انتفاع آنها و بالا بردن حجم سرمایه گذاری در استان می انجامد، اظهار کرد: در استان مرکزی در حوزه جذب سرمایه گذاری به شدت ناکام بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، حجم یک میلیارد دلاری سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی از ابتدای انقلاب تا امروز را نتیجه ای بسیار نامطلوب برای استان دانست و افزود: جذب این میزان سرمایه گذاری برای یک استان در طول 40 سال به هیچوجه مطلوب نیست.

آقازاده اظهار کرد: حتی جذب 375 میلیون دلار سرمایه گذاری در دوره دولت تدبیر و امید نیز عملکرد مطلوبی در این بخش  نیست و به طور کلی در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی عملکرد خوب و قابل دفاعی نداشته ایم.

وی با بیان اینکه در واقع می توان گفت که چراغ مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خاموش است، اظهار کرد: برای اینکه این مرکز فعالیت مطلوبی داشته و به رونق اقتصادی برسد باید به محلی برای رفت و آمد سرمایه گذاران تبدیل شود.

آقازاده بر لزوم همکاری بخش خصوصی و تلاش این بخش در راستای توفیق استان در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی تاکید کرد و افزود: یکی از اولویت های من رسیدگی و رفع مشکلات سرمایه گذاری بخش خصوصی است. به همین جهت از این پس یک روز در هفته را باتفاق مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه و مسئولان بخش خصوصی در این مرکز حضور خواهیم داشت و پذیرای سرمایه گذاران خواهیم بود تا امور مربوط به آنان از این طریق با سرعت بیشتر پیگیری و مشکلات موجود در مسیر فعالیت آنها رفع شود.

وی با بیان اینکه در این حوزه نیازمند برنامه ریزی و تعریف هدف مشخص هستیم و تحقق هدف تعیین شده با همکاری دولت و بخش خصوصی ممکن خواهد بود، از تمامی مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا با دید مثبت موضوعات مربوط به سرمایه گذاری را بنگرند و بر لزوم هماهنگی و انجام حمایت های لازم در این حوزه تاکید کرد.

آقازاده اظهار کرد: در برخی موارد قانون باید تفسیر شود. گاه قانون از برخی ایرادات برخوردار بوده و منطبق با واقعیت های یک استان یا حتی یک کشور نیست، این مشکل قابل حل است و اگر انسجام داخلی در استان وجود داشته باشد بیش از 60 درصد مشکلات سرمایه گذارانی که می خواهند به استان وارد شوند رفع می‌ شود.

وی با تاکید بر اینکه این عقب افتادگی باید جبران شود و من از موضع نماینده دولت از همه دستگاه های اجرایی می خواهم با دید واقعگرایانه و مبتنی بر رفع مشکل به این حوزه وارد شده و با بخش خصوصی تعامل سازنده و کارساز داشته باشند، افزود: بزرگ‌ترین ضعف استان مرکزی به رغم برخورداری این استان از ظرفیت های صنعتی و غیر صنعتی اینست که نتوانسته در حد شان و جایگاه خود سرمایه گذاران را به خود جذب کند.

وی با بیان اینکه ریسک سرمایه گذاری نیز در کشور ما بالاست و یکی از دلایل آن وجود مشکلات بین دستگاه های دولتی و اجرایی، جزیره ای عمل کردن و عدم برخورداری از نگاه ملی است، افزود: در چنین جلساتی می توان بخش عمده‌ای از این مشکلات را حل کرد.

همچنین استاندار مرکزی گفت: با استقرار فناوری های نو زمینه توسعه صنعت استان فراهم شود.

به گزارش ایسنا، سید علی آقازاده در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری با تاکید بر برگزاری جلسات کارگروه به صورت مداوم و منظم عنوان کرد: جلسات این کارگروه نباید صرفا به هفته پژوهش منتهی شود و لازم است با توجه به نیازهای استان حداقل در هر فصل جلسه‌ای با محوریت این حوزه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه لازم است از حضور محققین و پژوهشگران استان و خارج از استان در این کارگروه بهره‌مند شویم، گفت: باید از کلیه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تحقیقاتی و پژوهشی جهت رفع نیاز استان استفاده کرد.

آقازاده تصریح کرد: استان مرکزی استانی صنعتی است که متاسفانه در آن با فرسودگی صنایع مواجه هستیم. به رغم فعال بودن صنایع در این استان نیاز به نوسازی و استفاده از فناوری جدید در بخش صنعت استان مرکزی ضروری است و باید نسبت به تولید فناوری به منظور رونق اقتصادی و تولید ثروت اهتمام داشت.

وی با اشاره به اقتصاد تک محصولی کشور بر ضرورت توجه به فناوری‌های جدید اظهار کرد: کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری می‌تواند کمک‌کننده و هدایتگر توسعه فناوری جدید در استان مرکزی باشد و با توجه به تحصیل بیش از 80 هزار دانشجو و بیش از 300 هزار دانش‌آموز در استان می‌توان شمار بسیاری از نخبگان را در بین آنها یافت که زیربنای کار باشند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: باید نیاز استان مرکزی در حوزه های مختلف ارزیابی شود تا با هدایتگری کارگروه جهت رفع مسائل با استفاده از پژوهش و فناوری جدید اقدام و با استقرار فناوری های نو زمینه توسعه صنعت استان فراهم شود، موفقیت در این امر به مجموعه عملکرد مراکز علمی و دانشگاه باز می‌گردد.

وی با اشاره به استفاده از حضور بخش خصوصی و صنایع در جلسه کارگروه استان، بر لزوم هم‌افزایی به منظور کسب خروجی مثبت و توسعه صنعت و کشاورزی و خدمات در استان تاکید کرد.

آقازاده اضافه کرد: در حوزه کشاورزی نیز نباید از فناوری جدید غفلت کرد. با توسعه شیوه‌های نوین می‌توان به کاهش بحران آب و خاک کمک کرد و در این راستا می‌توان از ظرفیت و نیروی نخبه استان بهره‌مند شد.

 به گزارش ایسنا، در این جلسه رئیس دانشگاه اراک عنوان کرد: دانشگاه اراک به عنوان دبیر ستاد هفته پژوهش استان مرکزی کار اجرایی خود را از مهرماه آغاز کرده است و در این راستا کمیته ها، شرح وظایف و احکام مورد نیاز مشخص و صادر شده است. این هفته با شعار "پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری زیربنای تولید و اشتغال" از 21 تا 27 آذرماه برگزار می‌شود.

حمیدی اضافه کرد: هشتم آذرماه همزمان با هفته پژوهش مراسم معرفی و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر برگزار می‌شود، همچنین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان از هفتم تا دهم آذرماه در محل نمایشگاه های بین‌المللی اراک دایر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه‌های پژوهش و فناوری سال‌های اخیر شاهد ارائه دستاورد و یافته‌های 20 سال اخیر دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌کنندگان نمایشگاه بودیم، بیان کرد: رویکرد امسال نمایشگاه بر ارائه و نمایش یافته‌های سه سال اخیر است و در صدد ایجاد محدودیت جهت ارائه جدیدترین دستاوردهای هستیم.

حمیدی تصریح کرد: اگر ایران سال‌ها امکان فروش نفت داشته باشد، همچنان درگیر مشکلات اقتصادی خواهد بود در حالی که امروز دنیا از فرصت‌های پژوهشی و فناوری‌های نو جهت توسعه اقتصادی بهره بسیار می‌برد، بر همین اساس باید زمینه توسعه پژوهش و فناوری در کشور و استان مرکزی مهیا شود.

در این نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار کرد: این سازمان مسئولیت انتخاب پژوهشگر برتر را بر عهده دارد و تا فردا پرونده 30 پژوهشگر بررسی و سه نفر توسط 10 داور انتخاب می‌شوند.

رقیه یادگاری افزود: همچنین در این راستا اسامی سه دستگاه اجرایی برتر در حوزه استفاده بهینه از اعتبار یک تا سه درصدی پژوهشی نیز تا فردا نهایی و به دبیرخانه ستاد اعلام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در دیدار با جامعه روحانیت لرستان با ابراز خرسندی از دیدار با جامعه روحانیت استان، اساتید و رؤسای حوزه‌های علمیه و نمایندگان روحانیت در دستگاه‌های اجرایی و خاصه نماینده معظم ولی‌فقیه در استان به ظرفیت جامعه روحانیت، ظرفیت‌های مادی و طبیعی استان و قابلیت مردم اشاره کرد و اظهار داشت: پیشنهادها ارائه شده توسط روحانیت معظم در این جلسه را مخلصانه می‌پذیرم.

وی تصریح کرد: اولین مسئله داشتن مبانی فکری است که اشراف بر اقدام دارد و اگر مبانی فکری ما مشخص نباشد اقدام ما ناصحیح است .

استاندار لرستان، افزود: دیدگاه بنده رسیدن به یک حکمرانی قدرت محور مبتنی بر اراده مردم است، من معتقدم اگر بتوانیم شناخت لازم و چیدمان خوبی داشته باشیم قابلیت ایجاد و با چیدمان صحیح قابلیت‌ها، قدرت تولید می‌شود.

شفقت، تصریح کرد: توسعه کشاورزی، بهره‌برداری از معادن و گسترش صنعت گردشگری از جمله ظرفیت‌های مهم لرستان است که باید موردتوجه قرار گیرد و لازم است از فرهنگ گردشگری با رویکرد قرآنی محافظت شود.

وی گفت: اگر قرار است به جایگاه تمدن اسلامی و امت اسلامی که زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) است برسیم نیاز به یک بازنگری اساسی در ساختار اداره کشور داریم تا رشد همه‌جانبه فراهم شود و جامعه روحانیت با اندیشه‌ورزی، مقدمات رسیدن به دولت اسلامی را فراهم کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه دبیرخانه تأمین مالی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در تهران تشکیل شده است، گفت: تاکنون با ده‌ها سرمایه‌گذار تماس گرفته‌ایم تا در بخش‌های دولتی و عمومی در لرستان سرمایه‌گذاری کنند.

شفقت، تصریح کرد: باید پیشرفت را به‌عنوان یک مسئله جدی در نظر بگیریم و از روحانیت محترم انتظار می‌رود ازآنجاکه هدف اصلی تربیت و کمال انسان است و بخشی از این مهم بر عهده آموزش‌وپرورش و سایر بخش‌های دولتی است اما مردم هنوز به روحانیت وفادار هستند و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد و با گسترش مسجد محوری طرحی ارائه دهیم تا متناسب با رشد فن آوری به رشد معنوی انسان افزوده شود.

وی افزود: اولین و بالاترین قدرت تولیدی، نیروی انسانی است که مغفول مانده و لازم است به این منظور تعلیم‌وتربیت را دریابیم؛ زیرا نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

کد خبر 6093634

دیگر خبرها

  • آمادگی سرمایه گذار برای ساخت مدرن ترین شهربازی در نیشابور
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر
  • ادامه رایزنی شورای شهر بیرجند درباره برج ۴۶ طبقه ارتش
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار