Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: مدیران استان باید در جذب اعتبارت اشتغالزایی 15 هزار میلیارد ریالی جدیت داشته باشند و کم کاری در این بخش پذیرفتنی نیست.

محمد ناصر نیکبخت روز پنجشنبه در همایش تبیین و نحوه اجرای برنامه اشتغال فراگیر در استان همدان افزود: مهمترین وظیفه، کار و ماموریت ما ایجاد اشتغال است؛ چراکه بیکاری می تواند پاشنه آشیل و آسیب اصلی هر نظامی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه باید برای حل مشکل بیکاری، اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم، افزود: طرح اقتصاد مقاومتی در استان همدان خوب پیگیری شده است اما کافی نیست.
وی ادامه داد: نرخ بیکاری در استان همدان تک رقمی است و رسمی ترین مرکز آمار کشور این آمار را اعلام کرده است اما دلیل این نیست که بیکاری کم شده است؛ چراکه تعداد مراجعه کنندگان و متقاضیان شغل بسیار زیاد است.
استاندار همدان با بیان اینکه باید 20 هزار شغل تا پایان سال ایجاد کرد، افزود: تاکنون 11 هزار و 400 شغل ایجاد شده است و تا پایان سال همدان به تعهد خود عمل خواهد کرد اما این میزان کافی نیست.
نیکبخت افزود: 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی در استان موجود است و همه مدیران باید سعی کنند این اعتبارات را جذب کنند.
وی با بیان اینکه علاوه بر این تسهیلات از اعتبارات منابع داخلی بانک ها نیز تاکنون هفت هزار و 120 میلیارد ریال توسط بانکها پرداخت شده است، افزود: اعتبارات رونق تولید 6 هزار میلیارد ریال است اما متاسفانه تاکنون بانک ها فقط 500 میلیارد ریال پرداخت کرده اند که باید علت پرداخت نشدن این اعتبارات را در گزارشات بعدی اعلام کنند.
وی ادامه داد: در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد که اگر بانکی در استان عملکرد خوبی نداشت، مدیر عامل آن برکنار شود که من اعلام کردم که از بانک های استان راضی هستم.
وی ادامه داد: همه ظرفیت ها برای توسعه در استان فراهم است و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دستگاه های نظارتی در این مسیر همراه هستند و باید از این شرایط استفاده کرد.
وی با بیان اینکه هم اینک پرونده 650 متقاضی در کارگروه تسهیل و رونق تولید، در بانک ها است، افزود: یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات 6 درصدی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است که اگراین اعتبارات جذب نشود و تقاضای تسهیلات بیشتری نشود، مسئولان این بخش دفاعی نخواهند داشت.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: اعتبارات فنی و عمرانی را به عنوان یارانه برای کاهش سود تسهیلاتی که سود 18 درصدی دارند، در نظر گرفته ایم و همه دستگاه های نظارتی در سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی برای ایجاد اشتغال همراه مدیران هستند.
نیکبخت با بیان اینکه از سال 92 و قبل از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، 600 واحد تولیدی در استان تعطیل شده بود، افزود: 86 میلیارد ریال در همین چند سال در استان همدان سرمایه گذاری شده است.
وی اظهار کرد: در بخش کشاورزی کارهای خوبی شده و بازدهی افزایش یافته است و 85 درصد از کل اراضی کشاورزی استان مجهز به سامانه آبیاری مدرن شده است که شاید در ایران بی نظیر باشد.
وی اضافه کرد: 20 هزار و 500 فقره تسهیلات مسکن روستایی تاکنون پرداخت شده است و 126 طرح بهداشتی در استان به اتمام رسیده است و صدور مجوز دانشگاه گروه دی 8 برای همدان، کار بزرگی بود که جا دارد از رئیس جمهوری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و نمایندگان مجلس تشکر کرد.
وی با بیان اینکه اجلاس پایتخت گردشگری آسیا و اجلاس شورای جهانی گردشگری سال آینده میلادی در همدان برگزار می شود، افزود: همدان باید زیباترین استان ایران شود.
وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید به همدان هشت هزار و 540 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که این رقم به 10 هزار میلیارد ریال افزایش یافت، گفت: 22 طرح بزرگ مصوب سفر رئیس جمهوری در همدان بهره برداری شد و 17 طرح بالای 70 درصد، پنج طرح بالای 50 درصد و یک طرح کمتر از 50 درصد پیشرفت داشته است.
وی اظهار داشت: در بازدیدی که از نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط داشتم یکصد واحد تقاضای تسهیلات برای توسعه داشتند که بسیار خوشحال شدم، مدیران بانک ها و دستگاه‌های اجرایی همراهی می‌کنند اما کار بین کارشناسان بانک ها معطل می‌ماند.
نیکبخت اضافه کرد: از تولید کننده‌ای اسناد ضمانت را نپذیرفته بودند، بنده و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سفته‌های وی را امضا کردیم.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۵ میلیارد ریالی صافکار متخلف اردبیلی

علی رحیمی آذر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پرونده تقلب در ارائه خدمات صافکاری نقاشی خودرو به میزان ۵۰۰ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل رسیدگی شد.

وی خاطرنشان کرد: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال خسارت در حق شاکی خصوصی متهم را به پرداخت ۵ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

رحیمی آذر گفت: بازرسان سازمان صمت اردبیل، گزارش تخلف را با شکایت شاکی خصوصی و در بازرسی از یک واحد صافکاری و نقاشی خودرو کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی اردبیل ارسال کردند.

کد خبر 6093205

دیگر خبرها

  • ۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی صافکار متخلف اردبیلی