Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@23:00:52 GMT

معجزه خرما در سلامتی بدن

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۴۹۵۶

معجزه خرما در سلامتی بدن

خرما خواص بسیاری چون تقویت حافظه، درمان زخم معده موثرتر از دارو و مبارزه با سرطان برای سلامت بدن دارد. ناطقان: خرما ماده غذایی خوش طعم و پرطرفداری است که خواص زیادی برای سلامت بدن به‌ویژه  قلب دارد، انواع خرما به عنوان یک ماده غذایی بسیار مفید برای اندام‌های بدن محسوب می شود، مطالعات زیادی در دنیا در زمینه خواص خرما انجام شده است که نتایج شگفت آوری از خواص این ماده غذایی برای سلامت انسان را نشان می‌دهد، در ادامه با خواص شگفت‌انگیز خرما  آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خرما غذای مغز و بدن
خرما منبع غنی از قند‌های ساده ای چون گلوکز، فروکتوز و ساکاروز محسوب می شود و به همین علتل یک ماده انرژی‌زا با قدرت جذب سریع برای بدن است، متخصصان تغذیه به ورزشکاران توصیه می‌کنند که قبل و پس از تمرین‌های ورزشی ۲ وعده خرما مصرف کنند تا انرژی لازم برای فعالیت های بدنی تامین شود، افزون بر این خرما در بهبود عملکرد مغز موثر است و انرژی لازم برای تقویت حافظه و تمرکز را به مغز می‌رساند و به همین علت متخصصان خرما را در برنامه غذایی کودکان و سالخوردگان قرار می‌دهند تا قدرت یادگیری کودکان افزایش پیدا کند و افراد مسن از خطر ابتلا به آلزایمر در امان بمانند.
با مصرف خرما سرطان به سراغتان نمی آید
خرما غنی ازمنیزیم است و این ماده باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌شود. منیزیم التهاب را در بدن کاهش می‌دهد. التهاب دلیل اصلی بسیاری از بیماری‌ها و از جمله انواع سرطان است. خرما دارای آنتی‌اکسیدانت‌هاست که با رادیکال‌های آزاد می‌جنگند. در تحقیقی که در مجله بریتانیایی تغذیه در سال ۲۰۱۵ منتشر شده خوردن خرما از امکان ابتلا به سرطان معده و روده را کاهش می‌دهد.
خرما بخورید تا سکته نکنید
این ماده غذایی منبع غنی از پتاسیم است که نقش مهمی در سلامت قلب دارد، بر اساس نظر کارشناسان تغذیه، مصرف روزانه ۱۰۰ گرم خرما ۲۰‌درصد پتاسیم مورد نیاز روزانه هر فرد را تامین می‌کند همچنین مطالعه ای نشان می‌دهد، خانم هایی که روزانه ۳۲۰۰ میلی گرم پتاسیم مصرف می‌کنند ۲۱‌درصد کمتر دچار حمله قلبی می شوند.
 
به تازگی در مطالعات نشان داده شده است که مصرف روزانه خرما مانع سخت‌شدن رگ‌ها می‌شود که در نتیجه از بروز سکته قلبی جلوگیری می کند، سخت‌شدن رگ‌ها در اثر افزایش کلسترول بد خون بروز می کند و  مصرف روزانه ۱۰۰ گرم خرما برای مدت ۴ هفته باعث می شود که تری گلیسیرید‌ها در بدن به میزان ۱۵‌درصد کاهش پیدا کند و چربی در خون به میزان ۳۳‌درصد  اکسیده شود و همه این‌ موارد بدون افزایش قند خون رخ می دهد.
زخم معده را به جای دارو با خرما درمان کنید
خرما، به‌دلیل خاصیت تنظیم‌کننده ای دستگاه گوارش، از قرن‌ها پیش برای درمان زخم معده مورد استفاده قرار می گرفته است، مطالعه ای در سال ۲۰۰۵ نشان می‌دهد که خرما، موجب کاهش التهاب حاصل از زخم معده می شود همچنین مصرف این ماده غذایی در درمان زخم معده موثرتر از مصرف دارو است.
درمان کم خونی با خرما
خرما منبع غنی از آهن است و ماده اصلی در هموگلبین خون محسوب می شود، کمبود آهن در بدن منجر به کم‌خونی می‌شود و به همین علت مصرف روزانه خرما مقدار لازم آهن را به بدن می‌رساند و از بروز کم‌خونی به‌ خصوص در کودکان و زنان باردار جلوگیری می‌کند زیرا ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۹/۰ میلی گرم آهن است.


منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خرما ، سلامتی ، تقویت حافظه

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون کار ردیابی سوسک سرخرطومی خرما در سطح بیش از ۷۰ هزار هکتار از باغات نخل استان انجام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، غلامحسین تیموری اظهار داشت: سوسک سرخرطومی حنایی به‌ عنوان یکی از خطرناک‌ترین آفت‌های درختان نخل نام برده می‌شود که برای زندگی و تغذیه به طور معمول از تنه درخت استفاده می‌کند. 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون کار ردیابی سوسک سرخرطومی خرما در سطح بیش از 70 هزار هکتار از باغات نخل استان انجام شده است. 

وی گفت: در جریان ردیابی و مبارزه با سوسک سرخرطومی حنایی تعداد 83 هزار و 857 اصله خرما آلوده تشخیص داده شده که تیمار 83 هزار و 486 اصله درخت خرما انجام و 371 اصله نخل نیز به دلیل میزان بالای خسارت وارده شده امحا شد.

تیموری تصریح کرد: آفت سرخرطومی خرما علاوه بر خسارت مستقیم که از بابت تغذیه لارو آفت از تنه درخت و آوندهای آن انجام می شود عامل ورود عوامل قارچی و باکتریایی به داخل تنه بوده که در نهایت درصورت عدم مبارزه به موقع باعث مرگ درخت می‌شود.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت آموزش کشاورزان و مشارکت آنان در کنترل سوسک سرخرطومی خرما در سطح نخلستان‌های وسیع استان، گفت: کارشناسان حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آمادگی لازم برای آموزش شیوه‌های ردیابی و مبارزه با این آفت خطرناک را دارند.

گفتنی‌است با توجه به اینکه این آفت در سال دارای بیش از سه نسل است و ردیابی باغات آلوده در چند مرحله مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • دو ماده غذایی که انگل روده را از بین می‌برند
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • این دو ماده غذایی انگل روده را نابود می‌کنند