Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت اله میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمان اجرای برنامه دوم تا پایان سال 98 تعیین شده بود اما به دلیل اشکالات زیاد در این برنامه مدیریت شهری جدید تصمیم گرفت برنامه سوم را یکسال زودتر (از ابتدای سال 98) اجرا کند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه برنامه سوم شهر تهران یک برنامه توسعه ای است، بنابراین در تدوین این برنامه از شیوه مشارکتی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرزایی کار تدوین برنامه سوم را نفس گیر توصیف کرد و افزود: تدوین برنامه های توسعه با شیوه بوروکراتیک امکان پذیر نیست.
وی اظهارکرد: تلاش می شود کار تدوین برنامه تا خرداد ماه سال آینده در شهرداری تهران انجام شود تا پس از آن در شورای شهر مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.
به گفته میرزایی یکی از نقدهای وارد شده به برنامه دوم در مدیریت شهری گذشته، تدوین آن خارج از مجموعه شهرداری تهران است.
معاون شهردار تهران، دستیابی به اهداف سازمانی و آموزش کارکنان را از جمله مهمترین کارکردهای برنامه های مشارکتی عنوان و خاطرنشان کرد: همه سازمان ها با مسئولیت پذیری در فرایند تدوین برنامه وارد این کار جمعی می شوند و در آن مشارکت خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی شهری یک ضرورت پذیرفته شده در دنیاست تأکید کرد: گذر از وضعیت موجود، آسیب شناسی آن و حرکت به سمت وضعیت بهتر باید در دستور کار تدوین برنامه سوم شهرداری تهران قرار گیرد.
میرزایی گفت: ممکن است عده ای از کارشناسان برنامه ریزی در سطح ملی را ضروری ندانند، اما بر برنامه ریزی شهری و محلی تأکید می کنند.
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران با اشاره به اینکه برنامه سوم برنامه ای برای شهر و شهرداری است ادامه داد: این برنامه، افقی را برای شهر و در مقابل تکالیفی را برای شهرداری مشخص می کند.
میرزایی در ادامه یادآور شد: فقر شهری، مدیریت ضعیف منابع، تخریب محیط زیست شهری، رشد تقاضا برای زیرساخت ها و خدمات شهری مهم ترین چالش های حوزه شهری به شمار می روند.
وی شناخت محیط پیرامونی تهران در امر برنامه ریزی را ضروری دانست و گفت: منطقه پیرامونی شهر تهران با نرخ بالای جمعیت پذیری مواجه است که این جمعیت برای کار به تهران سرریز می شود؛ بنابراین باید محیط پیرامونی پایتخت را بشناسیم.
معاون شهردارتهران همچنین خاطرنشان کرد: یک برنامه توسعه باید از سه ویژگی هدفمندی، عقلانیت و مشروعیت برخوردار باشد.
این استاد اقتصاد با بیان اینکه طرح جامع شهر تهران از سال 1384 آغاز شده و تا سال 1404 ادامه دارد گفت: انحرافات از برنامه دوم و برنامه های پیشین بسیار زیاد بوده است.
وی با اشاره به اینکه کار آسیب شناسی از برنامه دوم در حال انجام است، عنوان کرد: برنامه باید مجموعه ای از منابع در اختیار را شناسایی و میزان کارآمدی آنها را بررسی کند.
معاون شهردار تهران تأکید کرد: همه فرآیندها باید با ذینفعان انجام شود و از مناسک بوروکراتیک به سمت مشارکت حرکت کنیم.
وی گفت: باید خرد جمعی را به صورت رایگان در اختیار برنامه ریزی قرار دهیم.
میرزایی یادآور شد: با مشخص شدن مأموریت ها، تحلیل ذینفعان و فرآیندنگاری می توان به یک چشم انداز دست یافت.
وی افزود: برنامه سوم دارای سه سطح توسعه کلانشهر، توسعه منطقه و توسعه محله خواهد بود.
به گفته این استاد اقتصاد، برنامه سوم باید یکپارچگی های فضایی (عمودی)، افقی و ذینفعان را تأمین کند.
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران اظهارکرد: چهارکمیسیون فرابخشی و شش کمیسیون بخشی برای تدوین برنامه سوم تشکیل شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام//17359353 / 1539

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست

به گزارش همشهری آنلاین، لطف اله فروزنده در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ماه سال ۱۴۰۲، گفت: ما توانسته‌ایم بودجه را محقق کنیم و برای تحقق درآمدها نیز به لایحه توجه ویژه داشته‌ایم.

او با بیان اینکه ما عین بودجه که رقم ۱۱۳ هزار میلیاردی بود را ابلاغ کرده‌ایم، گفت: شهردار تهران به شهرداران مناطق ابلاغ کرد که سقف بودجه را حتی در رقمی بیشتر از بودجه مشخص شده،محقق کند. تمام رقم متمم صرف امور سرمایه‌ای شد و این چه اشکالی دارد؟ رقم ابلاغی مشخص است و بر اساس آن گزارش ارائه خواهیم کرد.

فروزنده با اعلام اینکه در تبصره ۱۳ به شهرداری اجازه داده شد تا بدهی با بانک‌ها را تسویه و گزارش آن در تفریغ بودجه ارائه کند، گفت: رقم بدهی ۱۷۹ هزار میلیارد تومان بوده و برای مثال بدهی ۱۶۰ هزار میلیاردی به یکی از بانک‌ها به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسید که از طریق اعطای ملک و یا دیگر اقدامات، انجام شده است. با وجود همین رقم بدهی که به بانک شهر پرداخت کردیم، بازهم ۵۰ همت بدهکاریم.

تحقق بودجه و متمم آن جای افتخار دارد

او افزود: واریز برداشت ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای ما افتخار است، تمام موارد کاملا شفافیت دارد. قبلا گزارش حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌ها قرائت نمی‌شد و با تلاشی که انجام دادیم گزارشات حسابرسی ارائه شد.

فروزنده با بیان اینکه این عملکرد به نوعی عملکرد شورا و شهرداری به شمار می‌رود، گفت: این افتخار است که بودجه و متمم محقق شود و در کنارش طرح‌های عمرانی اجرایی و حقوق‌ها نیز در روز بیست و ششم هر ماه پرداخت شود. ما پرداخت بدهی‌ها را بر اساس تبصره ۱۳ انجام دادیم، تسهیلات را نیز بر اساس مصوبه دریافت کردیم و اگر تسهیلاتی که اخذ شد برای خرید اتوبوس‌ها بوده است. این کار اشکالی دارد؟

شورا ناظر بر ما است

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: نگاه ما این است که شورا سیاست گذار و ناظر بر ماست. تقاضای ما این است که حرمت‌ها رعایت شود. تا کار مشترکی انجام ندهیم برنامه ها به نتیجه نمی رسد. یک فرد مسئله دار موضوعی در مورد قرارداد چین مطرح کرده و اگر سوالی داریم می توانیم جلسه برگزار کنیم. قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست. این خریدها از محل اموال بلوکه شده بوده که پیگیری کرده‌ایم.

او ادامه داد: دریافت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض گمرکی را شهرداری پیگیری کرده که دریافت شده و هیچ کاری بدون پیگیری محقق نمی شود. افتخار ما این است که ۱۰۲ هزار میلیارد تومان سند تحقق بودجه را ثبت کرده‌ایم. تقاضا می‌کنیم به گونه‌ای صحبت کنیم که از افتخاری که نصیب مدیریت شهری شده است، سخن به میان آید.

کد خبر 849345 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها شوراى شهر تهران شهردارى تهران اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه چین

دیگر خبرها

  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • خبر خوب| شهری که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی هست
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند