Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید جواد حسینی روز چهارشنبه در دوره آموزشی بخشداران در مشهد افزود: بخشداری پایه ترین واحد دولت و واحد عملیاتی آن می باشد که نقش مهم در ایجاد فضای نشاط یا فضای نخوت و ایستایی در روستا دارد.
وی اظهار کرد: بخشداری ها نقش ممتاز در پویایی منطقه داشته و ارتباط مستقیم با مردم دارند و محوری ترین نقش را در مدیریت منطقه ایفا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بخشداری در منطقه نماد حاکمیت است، گفت: بعد از انقلاب به سبب از هم پاشیدگی نظام کدخدایی در روستاها، خلاء مدیریتی در آنها بوجود آمد و تا قبل از تشکیل شوراها، روستاها فاقد یک مدل نهادینه شده مدیریتی بودند که با تشکیل شوراها بخشداران مهمترین نقش را در این بخش ایفا کردند.
حسینی افزود: استان خراسان رضوی بیشترین دهیاری را در کشور دارد و دارای 2 هزار و 600 روستای بالای 20 خانوار است و تنها استانی است که از 100 درصد قیر سهمیه ای خود برای آسفالت معابر روستایی بهره گرفته و همچنین پوشش گازرسانی روستایی را به 75 درصد رسانده است.
وی اظهار کرد: امسال از سوی دولت 11 هزار میلیارد تومان برای رونق اقتصادی روستاهای این استان اختصاص یافته که به زودی به خراسان رضوی ابلاغ می شود و بخشداران در استفاده مناسب از این اعتبارات نقش مهمی ایفا می کنند.
وی گفت: خراسان رضوی 18 درصد از اشتغال بخش کشاورزی در کشور را به خود اختصاص داده که پنج درصد از میانگین کشوری بیشتر است و سهم بخش کشاورزی در اشتغال استان 23.6 درصد می باشد که این امر نقش روستاها و بخشداران در اشتغال را نشان می دهد.
حسینی افزود: نظام جامع مدیریت و برنامه ریزی در استانداری خراسان رضوی مستقر شده و در این نظام 16 هدف راهبردی دولت ترسیم شده است که از این تعداد هشت هدف مربوط به حوزه اجتماعی است و این اهداف در قالب 78 هدف کوچکتر، 127 هدف عملیاتی و 780 فعالیت تدوین شده که هر چهار ماه مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: امسال 6 راهبرد استراتژیک برای خراسان رضوی تدوین شده که نخستن راهبرد 'رونق تولید و اشتغال در قالب اقتصاد مقاومتی' است و براساس آن باید 8.7 درصد رشد اقتصادی استان در طول برنامه ششم توسعه و افزایش 4.6 درصدی ظرفیت اشتغال استان در سال معادل ایجاد 87 هزار فرصت شغلی محقق شود.
وی گفت: با این حال از تابستان پارسال تا پایان تابستان امسال، 184 هزار فرصت شغلی معادل 23 درصد ظرفیت اشتغال کشور در خراسان رضوی محقق شده است.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین قرار است در طول برنامه ششم توسعه نرخ بیکاری در خراسان رضوی به هفت درصد برسد که هم اکنون این نرخ 10.1 درصد است و 300 هزار جوان بیکار در استان وجود دارد.
وی اظهار کرد: سهمیه اشتغالزایی این استان در سال جاری 160 هزار فرصت شغلی است که بر این اساس 100 هزار فرصت شغلی از ابتدای امسال تاکنون ایجاد شده، 2 هزار و 600 میلیارد تومان پروژه صنعتی قابل افتتاح در استان وجود دارد و تا پایان امسال 10 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه صنعتی آماده بهره برداری می شود.
وی گفت: هم اکنون 164 شرکت دانش بنیان و 255 شرکت فناور در این استان وجود دارد که 350 محصول جدید تولید می کنند.
حسینی دومین راهبرد امسال استان را کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی دانست و افزود: در این زمینه طرح کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی تدوین و برش استانی آن به خراسان رضوی ابلاغ شده است.
وی اظهار کرد: در اجرای این طرح 18 آسیب اجتماعی در کشور شناسایی شده و به 21 دستگاه اجرایی برای کاهش و کنترل آسیبها ماموریت داده شده و اعتباری نیز خارج از بودجه سنواتی به طرحها و پروژه های مرتبط با آن اختصاص یافته است.
وی گفت: در همین راستا سال گذشته 84 پروژه مربوط به کاهش آسیب های اجتماعی در خراسان رضوی اجرا شد و امسال نیز 15 تفاهم نامه با نهادها و بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار خارج از بودجه سنواتی استان به این بخش اختصاص یافته است.
حسینی سومین راهبرد استراتژیک در خراسان رضوی را استقرار امنیت دانست و افزود: تامین امنیت از اساسی ترین و نخستین وظیفه دولتهاست و بخشداران نیز به نوبه خود مسئولیت تامین امنیت منطقه زیرپوشش را برعهده دارند.
وی اظهار کرد: براساس تحقیقات انجام گرفته 15 مولفه می تواند امنیت استان را به مخاطره بیاندازد اما با تلاش های انجام گرفته 93.5 درصد مردم استان از امنیت استان رضایت دارند که این میزان 5.5 درصد از میانگین کشوری آن بیشتر است.
وی توسعه مشاکرت مردمی را از دیگر راهبردهای استراتژیک استان ذکر کرد و گفت: بدون افزایش مشارکت های مردمی نمی توان به توسعه پایدار و همه جانبه دست یافت و این مشارکت در چند نوع تقسیم بندی می شود که مهمترین و اساسی ترین نوع آن، مشارکت مستمر، نظام مند ساختارگرای مردم در حکومت است.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: در دولت یازدهم 400 تشکل غیردولتی به تشکلهای مردمی استان افزوده شد و در این زمینه به 74 درصد رشد دست یافت و دایره فعالیت تشکلها نیز در خراسان رضوی به 21 قلمرو افزایش یافت.
وی راه اندازی خانه احزاب، خانه تشکلهای غیردولتی، شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت، شورای گفت و گوی دولت با اصحاب فرهنگ و هنر و پارلمان مشورتی زنان را از دیگر اقدامات خراسان رضوی برای توسعه مشارکت های مردمی برشمرد و اظهار کرد: بخشداران موظف هستند دست کم یک تشکل غیردولتی را در هر روستا ایجاد نمایند و با گروه های سیاسی مناطق خود نشست و گفت و گو برگزار کنند.
وی گفت: پارسال 30 تشکل غیردولتی در روستاهای استان ایجاد شد و تا پایان امسال نیز تمام روستاهای بیش از یکهزار و 500 خانوار استان باید دست کم یک تشکل غیردولتی داشته باشند.
وی حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع، توسعه فعالیت های فرهنگی در روستاها را از دیگر راهبردهای 6 گانه امسال خراسان رضوی برشمرد و افزود: فعالیت های فرهنگی در روستاها نادیده گرفته می شود لذا کارگروه ارتقای فعالیتهای فرهنگی در روستاها در استانداری تشکیل شده و بر این اساس قرار است از دی ماه امسال هفته های فرهنگی ویژه شهرستان ها در مشهد برگزار شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: امسال 170 هزار زائر از این استان در مراسم راهیپمایی اربعین حسینی شرکت کردند و 25 هزار زائر افغانستانی به منظور شرکت در این راهپیمایی مزبور از مرز استان عبور کردند.
وی اظهار کرد: در دهه آخر صفر امسال نیز چهار میلیون و 700 هزار زائر در مشهد مقدس حضور یافتند که از این تعداد 300 هزار زائر پیاده بودند و پس از طی 800 کیلومتر راه از هفت معبر وارد مشهد شدند.
وی گفت: اربعین و ایام پایانی دهه صفر در خراسان رضوی با کمترین تهدید امنیتی مواجه بود و امنیت زائران در این مدت به نحو مطلوب حفظ شد.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489 / 6053

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در شرایطی که در هفته‌های گذشته کار واگذاری استقلال و پرسپولیس به کنسرسیوم‌هایی متشکل از زیرمجموعه‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و 6 بانک کشور انجام شده بود، اما همچنان در سامانه سازمان بورس و اوراق بهادار، این تغییرات صورت نگرفته است.

به نقل از ورزش سه در واقع پس از واگذاری 85 درصد از سهام پرسپولیس به بانک‌های: بانک شهر (30 درصد)، تجارت و ملت (هر کدام 20 درصد) و رفاه، اقتصاد نوین و صادرات (هر کدام 5 درصد) و واگذاری 85 درصد از سهام استقلال به: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (۵ درصد)، شرکت‌های پتروشیمی بندرامام خمینی (ره)، شهید تندگویان، بوعلی و پارس (هر کدام 20 درصد)، این دو باشگاه از زیر سایه وزارت ورزش و جوانان خارج شدند.

با این حال، همچنان در سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار و مقابل نام سهامداران دو باشگاه، تغییری دیده نمی‌شود. با مراجعه به سایت مذکور و جستجوی نام استقلال و پرسپولیس، مشاهده می‌شود که از وزارت ورزش و جوانان به عنوان سهامدار اصلی سرخابی‌ها با 90 درصد سهام نام برده شده است.

ضمن اینکه از زمان واگذاری سرخابی‌ها، هنوز این دو باشگاه هیچ اطلاعیه رسمی مبنی بر واگذاری را در سامانه کدال منتشر نکرده‌اند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902817

دیگر خبرها

  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • ماماها سفیر جوانی جمعیت هستند
  • قدردانی از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان سازی جمعیت
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!