Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر پنج شنبه، 16 آذرماه در جمع مردم شیعه و سنی دهستان کرات از توابع بخش مرکزی شهرستان تایباد، محرومیت زدایی را مهم ترین اصل در اسلام دانست و ابراز کرد: بنیاد نورآوران سلامت با هدف محرومیت زدایی در مناطق محروم تاکنون موفق به اجرای این عمل خیرخواهانه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به وحدت مسلمانان افزود: وحدت، نماد انسان دوستی در بین مسلمانان است و حضور این بنیاد خیریه در مناطق مرزی تایباد با نیت خدمت رسانی به تشیع و تسنن این امر را به ثمر رسانده است.
وی تصریح کرد: مسلمانان با پیروی از آیات قرآن با وحدت و انسجام در مقابل استکبار ایستادگی کرده و همچنین حفظ وحدت و انسجام مسلمانان باعث ذلت و خاری دشمنان می شود.
جهان اسلام مهد علم و دانش است
هاشمی در ادامه با اشاره به بنیاد علم و دانش در جهان اسلام بیان کرد: علم و دانش و تمدن از اسلام و کشورهای اسلامی به پا خواسته و از این طریق به جهان غرب انتقال یافته است، و پیشرفت مسلمانان در علم و دانش سبب پیشرفت جهان اسلام خواهد شد.
وی در ادامه توضیح داد: هدف دشمنان جهان اسلام از ابتدا ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمانان بوده و مسلمانان با عمل به فرامین کتاب حق و پیروی از مقام معظم رهبری در مقابل استکبار ایستادگی می کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر خود به شهرستان مرزی تایباد، به دیدار حجت الاسلام والمسلمین محدثی، امام جمعه شهرستان رفت و برای بازدید از گمرک عازم مرز دوغارون شد.
استقلال و خودکفایی در تولید از پتانسیل های موجود در شهرستان مرزی تایباد است
حسین شرافتی راد، فرماندار شهرستان تایباد گفت: مردم مناطق مرزی شهرستان تایباد در استقلال و خودکفایی در امر تولید پیشتاز بوده و این مهم در صنعت کشاورزی این شهرستان دیده می شود.
وی با اشاره به اهمیت مرز تایباد تصریح کرد: این شهرستان مرزی تنها معبر رسمی با کشور افغانستان است و با وجود منطقه ویژه اقتصادی و گمرک دوغارون، یک دروازه تجاری محسوب شده که روزانه بیش از 5 هزار تبعه افغانستان و 2 هزار تریلی از این معبر رفت و آمد می کنند.
وی با اشاره به اقدامات بنیاد خیریه نورآوران سلامت افزود: اقدامات طرح تحول سلامت این بنیاد با همه کمبودها و محرومیت با حضور پزشکان فرهیخته ماندگار است.
وی در ادامه توضیح داد: شهرستان وحدت مدار تایباد، در دولت یازدهم و دوازدهم در بخش سلامت، روستاهای دوردست شهرستان از مراکز بهداشتی و درمانی بهره مند شده اند.
نماینده عالی دولت در شهرستان ابراز کرد: در حوزه سلامت و درمان باید چالش ها را از بین برد و حضور تیم بنیاد خیران نورآوران سلامت در مناطق محروم و مرزی تایباد این مهم را رفع کرده است.

سید محمد موسوی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تایباد با بیان اینکه برای اولین بار پروتز دندان توسط تیم نورآوران سلامت در شهرستان تایباد انجام شد، گفت: پروتز و ساخت دندان در حوزه دندانپزشکی برای اولین بار در تایباد، گام بزرگی بود که توسط بنیاد خیریه نورآوران سلامت در این شهرستان به صورت رایگان انجام شده است.
وی با ارائه خدمات بنیاد خیریه نورآوران سلامت در شهرستان تایباد بیان کرد: طی سه ماه 160 مورد عمل جراحی در بخش چشم پزشکی در این شهرستان صورت گرفته است و امروز20 عمل جراحی توسط وزیر بهداشت و درمان با همراهی کادر پزشکی نورآوران سلامت در دهستان کرات انجام پذیرفت.
دسترسی آسان مردم در مناطق محروم مرزی به امکانات پزشکی و درمانی
وی با اشاره به اهمیت حضور این بنیاد خیریه در مناطق محروم تصریح کرد: وجود تیم پزشکی در نورآوران سلامت، دسترسی مردم در مناطق محروم و مرزی تایباد را آسان کرده و رایگان بودن خدمات پزشکی در حوزه چشم پزشکی و دندانپزشکی سبب شده افراد محروم سلامت خود را در این دو حوزه دوباره به دست آورند.
وی در پایان فرایند خروجی این تیم پزشکی را مثبت ارزیابی کرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد