Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید پاک سرشت مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در خصوص فعالیت های شرکت ملی گاز ایران در حوزه پروژه‌های پژوهش و فناوری گفت: مهم‌ترین برنامه‌های ما تمرکز بر انیستیتوهای تخصصی با دانشگاه های کشور است که براساس قرارداد فی‌مابین وزارت نفت و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: در زیر مجموعه شرکت ملی گاز ایران سه انیستیتو جاری و فعال وجود دارد. انیستیتو ال ان جی که با دانشگاه تهران، انیستیتو فرآورش گاز با پژوهشگاه صنعت نفت و انیستیتو توربین گازی و اندازه گیری هوشمند با دانشگاه علم و صنعت انجام می شود.

پاک‌سرشت تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت های ما در سال‌جاری تمرکز بروری انیستیتوها است که در مرحله تدوین برنامه برای این انیستیتوها هستیم. می‌توان گفت تقریبا کار تدوین برنامه انیستیتوها انجام شده است و در مراحل پایانی قرار دارد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: نیازهای صنعت نفت در این حوزه تدوین شده و با همکاری این مراکز برنامه ها تهیه شده است. هم اکنون در مرحله تصویب طرح‌های ارائه شده هستیم که بعد از این مراحل وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

پاک‌سرشت افزود: در همین رابطه پروژه‌هایی تعریف و در مرحله اجرایی قرار دارد؛ به عنوان نمونه در بخش ال ان جی ما امیدواریم که اولین واحد مینی ال ان جی را در قالب همکاری انیستیتو دانشگاه تهران کلید بزنیم و یک واحد مینی ال ان جی با کاربرد مشخص را طراحی کنیم. هم اکنون در حال مراحل اخذ مجوز برای برگزاری مناقصه هستیم تا به سمت احداث اولین واحد مینی ال ان جی حرکت کنیم.

او ظرفیت این واحد مینی ال ان جی را 30 تن در روز عنوان کرد و افزود: پیش بینی اولیه ما این است که این واحد در منطقه شمال شرق تهران احداث شود. بنابراین منتظر تهیه اسناد مناقصه هستیم و امیدواریم تا پایان سال 96 این کار عملیاتی شود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: همچنین یک همکاری تحقیقاتی با کنسرسیوم کره ای مربوط به احداث مینی ال ان جی پرتابل است که خوشبختانه هم اکنون برنامه این طرح به خوبی جلو می رود و باید گفت یک تیم ایرانی که متشکل از انتیستیتو پژوهشگاه صنعت نفت، شرکت گاز و تعدادی از سازندگان داخلی است، آن را برعهده دارد. در همین راستا تیم ایرانی به منظور برگزاری جلسات فنی سفری را به کره خواهد داشت. بعد از این مراحل تکنولوژی های مورد نظر برای ساخت مشخص می شود.

پاک سرشت تصریح کرد: در حوزه فرآورش گاز با پژوهشگاه صنعت نفت برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده ایم. به واسطه سابقه همکاری که با پژوهشگاه صنعت نفت داشتیم طرح های خوبی تعریف شده است، به طوری که چند مورد از پروژه ها به نتیجه رسیده است و برخی نیز در مراحل اجرایی قراردارد. به عنوان مثال ساخت واحد پایلوت سطح جذبی در پالایشگاه پارسیان است و به زودی تجهیزات ساخته شده به محل مورد نظر منتقل می شود تا مراحل نصب و راه اندازی آن انجام شود. این پروژه به منظور تجهیز وتست مراحل میدانی تحت شرایط واقع برای انواع جاذب ها که عمدتا اکنون در داخل کشور قابلیت ساخت پیدا کردند برای ارزیابی عملکردی آنها نیاز به تجهیزاتی داریم.

او افزود: بحث تصفیه گاز با فرآیند غشایی که شامل چندین پروژه است که مهم ترین آنها ساخت پایلوت با همکاری یک شرکت روسی است که ظرف یک سال آینده در پالایشگاه فجر جم نصب شود که وظیفه پیش تصفیه گاز را در این مکان به عهده خواهد داشت.

همچنین فرایند شیرین سازی گاز با استفاده از حلال ها را دنبال می کنیم که در پالایشگاه ایلام انجام شده است در حال ارزیابی و ادامه کار در منطقه هستیم.

پاک سرشت ادامه داد: در همکاری با دانشگاه علم و صنعت نیز ساخت توربین گازی یا هوشمندسازی و بحث اندازه گیر هوشمند را دنبال می کنیم .

او خاطرنشان کرد: ما با هیچ نهاد یا سازمانی به خصوص دانشگاه ها منع همکاری نداریم و اگر موضوعی مطرح شود با دانشگاه آزاد همکاری می کنیم.

402

انرژی گاز پژوهش فناوری ال ان جی دانشگاه علم وصنعت تهران فرآورش گاز

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود

خیابان لاله‌زار قدمتی به درازای تاریخ پایتخت دارد. زمانی تنها یک باغ خارج از حصار شاه طهماسبی بود و به مرور به یکی از شلوغ‌ترین و پررفت‌وآمدترین خیابان‌های تهران تبدیل شد.

روزگاری لاله‌زار مدرن‌ترین خیابان تهران نام داشت و بسیاری از اولین تجربه‌های مدرنیته را در حافظه خود ثبت کرده است. زمانی نیز به‌عنوان خیابان فرهنگی تهران قدیم از آن یاد می‌کردند.

شواهد امر می‌گوید که لاله زار باید پیش از سال ۱۱۹۰ خورشیدی به وجود آمده باشد. در عصر قاجاریه، این باغ مکان تفریح و تفرج پادشاهان به حساب می‌آمد و در سال ۱۱۵۴ خورشیدی و دوران فتحعلی‌شاه قاجار نیز، باغ لاله زار را محل سکونت رییس هیئت اعزامی ناپلئون بناپارت در نظر گرفتند. با توسعه شهر تهران، این باغ و اراضی اطراف آن نیز جزئی از محدوده پایتخت شد و روند رو به رشد خود را با سرعت پشت سر گذاشت.

سال ۱۲۵۲ خورشیدی و در عهد ناصری، ناصرالدین شاه در سفری به فرنگ، از تماشای خیابان شانزلیزه پاریس به وجد می‌آید. در بازگشت او، باغ لاله زار ۹۰ هزار تومان فروخته می‌شود و مسیری از میان این باغ می‌کشند تا خیابانی به سبک خیابان‌های اروپایی و شبیه شانزلیزه پاریس، در طهران آن روز‌ها ساخته شود.

اولین سیم تلگراف را از باغ لاله زار کشیدند، اولین چراغ گاز تهران قدیم را در شب‌های لاله زار روشن کردند، اولین سالن سینما و اولین مغازه گل فروشی هم در همین خیابان افتتاح شد.

یک خط واگن اسبی، برای گشت‌زنی در خیابان لاله زار تدارک می‌بینند. «محله دولت» نیز در غرب باغ لاله زار، به‌عنوان جدیدترین محله مسکونی تهران، یکی از زیباترین و مصفاترین کوچه باغ‌ها و از مرغوب‌ترین اراضی شهر معرفی شد.

در دوران مشروطه، لاله‌زار اوج رونق و شکوفایی خود را پشت سر گذاشت و تا پایان عصر قاجاریه نیز، یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری پایتخت بود. در پایان عصر قاجار و اوایل دوره پهلوی نیز، خیابان لاله زار یا «شانزه‌لیزه تهران» نماد نوگرایی و هنر ایران را بر پیشانی داشت. خیابانی که ترکیبی از هنر و تجارت را در دل خود جای داده و تئاترها، سینماها، رستوران‌ها و ویترین مغازه‌های مختلف آن، رفت و آمد بسیاری را در این خیابان رقم می‌زد.

امروزه از آن لاله زار طهران قدیم تنها «خانه امین‌السلطان» یا «خانه و باغ اتحادیه» باقی مانده که خوشبختانه از دام تخریب رها شده و به دست مرمت و بازسازی رسیده است. خیابان لاله‌زار قدیمی که امروزه به آن قسمت جنوبی لاله‌زار می‌گویند، حد فاصل خیابان جمهوری تا میدان توپخانه را شامل می‌شود؛ میدانی که خود داستان‌های شنیدنی در خاطر دارد.

دیگر خبرها

  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • (تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن