Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقوع بهمن در ارتفاعات اشترانکوه موجب جان باختن ۴ نفر از اعضای تیم ۱۵ نفره کوهنوردان خراسانی شد، هویت این افراد مشخص‌شده و ۹۰ کوهنورد در حال جستجوی ۵ مفقودی حادثه هستند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: ۱۴ نفر کوهنورد مشهدی که به همراه یک کوهنورد الیگودرزی برای صعود به ارتفاعات اشترانکوه- آلپ ایران- عازم منطقه شده بودند دچار حادثه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کوهنوردان به‌رغم اعلام هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد جوی با همراهی یکی از کوهنوردان الیگودرزی راهی منطقه می‌شوند که متأسفانه در ادامه مسیر با «بهمن» مواجه شده و از هم فاصله می‌گیرند.

تاکنون ۴ نفر از اعضای این تیم جان خود را از دست داده‌اند. ۵ کوهنورد دیگر نیز مفقود هستند و برخی مسئولان از احتمال مدفون شدن آن‌ها در زیر برف خبر می‌دهند.

بنابراین گزارش منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه یکی از مناطق منحصربه‌فرد و پرجاذبه طبیعی غرب کشور است که به لحاظ برخورداری از شرایط زیست‌محیطی و ویژگی‌های زمین‌شناسی زیستگاه مناسب و مستعدی برای رشد و تکثیر وحوش به‌خصوص پستانداران محسوب می‌شود.

اشترانکوه به دلیل واقع‌شدن در قلب سلسله جبال زاگرس دارای قلل سرد مرتفع بالای سه هزار و ۵۰۰ متر از سطح دریا و همچنین دره‌های نسبتاً گرم است. اشترانکوه رشته‌کوهی به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر است که در جهت شمال غربی-جنوب شرقی امتداد دارد.

یخچال‌های طبیعی و دائمی این رشته‌کوه که یکی از زیباترین کوه‌های کشور به شمار می‌رود، در تمام سال از برف و یخ پوشیده است. اشترانکوه در جنوب شهر دورود و ازنا قرار دارد و به «آلپ ایران» نیز معروف است؛ البته این نام تنها به خاطر بلند بودن آن به آن تعلق نگرفته است بلکه به دلیل شیب تند کوه‌هایش و دره‌های جوان و «وی» شکل و یخچال‌های طبیعی است. ارتفاع بلندترین قله آن سن بران ۴۱۵۰ است.

اخبار تکمیلی مربوط به این حادثه را در زیر می‌خوانید.

۱۲:۲۲ ادامه عملیات جستجو در اشترانکوه تا پیدا شدن همه کوهنوردان مفقودی

به گزارش خبرنگار مهر، صارم رضایی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع حادثه برای کوهنوردان در منطقه اشترانکوه اظهار داشت: در این راستا ۶۰ کوهنورد شامل ۴۸ کوهنورد حرفه ای و ۱۲ نفر امداد گر جمعیت هلال احمر برای یافتن اجساد کوهنوردان مفقود شده به منطقه اعزام شده است.

وی با بیان اینکه تمام تجهیزات هلال احمر و مدیریت بحران لرستان در این رابطه به کار گرفته شده است، عنوان کرد: عملیات امداد و نجات تا زمان پیدا شدن جسد کوهنوردان مفقودی ادامه خواهد داشت و یک لحظه هم درنگ نخواهیم داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان خاطرنشان کرد: کار جستجوی مفقودین حادثه بهمن در اشترانکوه را با جدیت ادامه می دهیم و امیدواریم امروز بتوانیم همه آنها را پیدا کنیم.

۱۲:۱۵ یک تیم ۳۰ نفره به جستجوگران حادثه اشترانکوه اضافه شد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش قیاسیان پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: از صبح امروز ۵ سورت پرواز به محل حادثه اشترانکوه داشته ایم و ۴۸ نفر کوهنورد حرفه ای در منطقه حاضر هستند و کار جستجوی اجساد را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه این ۴۸ نفر از تیم های کوهنوردی استان های خراسان و لرستان به منطقه اعزام شده اند، تصریح کرد: کوهنوردان و امدادگران جمعیت هلال احمر نیز در محل حضور دارند.

رئیس هیئت کوهنوردی لرستان با اشاره به اینکه اداره کل راهداری لرستان با همکاری فرمانداری الیگودرز، یک جاده برای اعزام تیم های زمینی احداث کرده اند، اظهار داشت: یک تیم ۳۰ نفر از جستجوگران از طریق این مسیر در حال اعزام به محل حادثه در اشترانکوه هستند.

قیاسیان ابراز امیدواری کرد که امروز کار جستجوی همه اجساد به نتیجه برسد و بتوانیم خانواده های آنان را در جریان قرار دهیم.

۱۱:۵۶ هویت ۲ جان‌باخته حادثه اشترانکوه مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح امروز شنبه و با شروع مجدد عملیات جست و جو در منطقه اشترانکوه، جسد ۲ کوهنورد دیگر پیدا شد.

هویت یکی از این کوهنوردان که سومین جان باخته حادثه به شمار می رود، «مجید زاده تراب» است و هویت چهارمین جان باخته حادثه نیز «امان الله جوکار» اعلام شده است.

«امان الله جوکار» کوهنورد الیگودرزی بوده که همراه با تیم کوهنوردی خراسان و به عنوان راهنما عازم اشترانکوه شده است.

در روز نخست حادثه و بر اساس اعلام مسئولان، ناصر اکبری، مرتضی غلامپور، اکرم حقانی، مهشید جوانمحمدی، علی قاسم زاده، مجید زاده تراب، علی حسینی و امان الله جوکار، ۸ کوهنورد مفقود شده در اشترانکوه بودند که تا کنون اجساد مجید زاده تراب، امان الله جوکار و مرتضی غلامپور شناسایی شده است.

همچنین «علیرضا عامری» کوهنورد ۲۳ ساله خراسانی یکی دیگر از اعضای گروه ۱۵ نفره کوهنوردان بود که در روز نخست حادثه و بر اثر سرمازدگی جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، تاکنون ۴ کوهنورد در این حادثه جان خود را از دست داده اند و ۵ کوهنورد دیگر همچنان مفقود هستند.

۱۱:۰۱ جسد ۲ کوهنورد دیگر حادثه سقوط بهمن اشترانکوه پیدا شد

به گزارش خبرنگار مهر، جسد ۲ جانباخته دیگر حادثه اشترانکوه دقایقی پیش از سوی نیروهای امدادی و کوهنوردان پیدا شد.

تاکنون ۴ کوهنورد در جریان حادثه اشترانکوه جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش، وقوع بهمن در ارتفاعات اشترانکوه موجب مفقود شدن ۸ نفر از تیم ۱۵ نفره کوهنوردان خراسانی شد که تا کنون ۴ کوهنورد از این تیم ۱۵ نفره جان باخته اند و همچنان عملیات جستجو برای پیدا کردن جسد ۵ کوهنورد دیگر ادامه دارد.

۰۹:۲۲ جمعه تلخی برای ورزش کشور رقم خورد/ پیگیر حادثه اشترانکوه هستم

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود سلطانی فر در سخنانی اظهار داشت: خبر ناگوار حادثه بهمن برای گروهی از کوهنوردان عزیز کشور در ارتفاعات اشترانکوه، جمعه تلخ و ناگواری را برای من و همکارانم در ورزش کشور و مسئولین استان لرستان رقم زد.

وی ادامه داد: همزمان با اطلاع از خبر مفقود شدن کوهنوردان خراسانی، در مسیر بازگشت از ارتفاعات اشترانکوه، در تماس های پیاپی با استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان لرستان و مقامات کشوری و استانی، پیگیر آخرین وضع عملیات امداد و نجات کوهنوردان حادثه دیده در اشترانکوه بودم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: از رییس فدراسیون کوهنوردی خواستم در استان و محل حادثه حاضر شود و در آخرین تماسم ساعت یازده جمعه شب، پیگیر اقدامات فدراسیون و گروه های کوهنوردی اعزامی از استان های مختلف بودم.

سلطانی فر با تاکید بر اینکه امروز شنبه عملیات جستجو به کمک مقامات و جمعیت هلال احمر و پشتیبانی هوایی برای یافتن حادثه دیدگان ادامه می یابد، گفت: لحظات سختی را خانواده های این عزیزان می گذرانند که از صمیم قلب با آنها همدرد هستم و امیدوارم دیگر شاهد این حوادث دردناک در جمع کوهنوردان عزیز نباشیم.

۰۹:۱۴ آغاز دومین روز جستجو در اشترانکوه/ ۶۰ کوهنورد به منطقه اعزام شد

رضا آریایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: تاکنون دو نفر از اعضای تیم ۱۵ نفره کوهنوردان صعود کننده جان‌باخته‌اند و عملیات جستجو برای پیدا کردن کوهنوردان مفقود شده در دومین روز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا دو بالگرد به‌کارگیری شده است، عنوان کرد: همچنین ۶۰ نفر کوهنورد حرفه‌ای استان به همراه همه تجهیزات و امکانات به منطقه اعزام‌ شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با تأکید بر اینکه عملیات جستجو برای پیدا کردن کوهنوردان مفقودشده با تمام توان و امکانات آغاز شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم طی امروز هفت کوهنورد مفقود شده را با استفاده از بالگردها و نیروهای حرفه‌ای کوهنورد پیدا کنیم.

آریایی با تأکید بر اینکه منطقه اشترانکوه بسیار سخت گذر است، تصریح کرد: با این‌وجود همه امکانات خود را در راستای دستور مدیریت ارشد استان برای پیدا کردن کوهنوردان مفقود شده به کار گرفته‌ایم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت مجوز فعالیت زنان در این رشته صادر نشده است.

طرفداری | مهرعلی باران‌چشمه، رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، در خصوص حضور زنان به عنوان تماشاگر در زورخانه‌ها، گفت:

ورزش زورخانه‌ای به طور قطع سوای تربیت جسم در ترویج فرهنگ جوانمردی تاثیرگذار است و این مجوز صادر شده تا مادران و زنان از نزدیک در زورخانه‌ها برای تماشای این ورزش اصیل ایرانی حضور یابند. البته در طرح شهید طوقانی که با همکاری وزارت آموزش و پروش برای مقاطع چهارم تا ششم ابتدایی برگزار شد، خانواده‌ها به عنوان تماشاگر شاهد هنرنمایی فرزندان خود بودند.

وی طی گفت‌وگویی با ایرنا، در خصوص فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای نیز توضیح داد:

پیش تر اعلام شد که فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای منوط به تصمیم و مجوز نهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان است. در شورای سیاست‌گذاری وزارت ورزش تصمیم‌گیری نهایی در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت آنان در رشته‌های مختلف تصمیم‌گیری خواهد شد، چنین مجوزی تاکنون برای ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • ۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند