Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:45:03 GMT

مهمترین رویدادهای خبری همدان در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۷۳۰۴

مهمترین رویدادهای خبری همدان در هفته ای که گذشت

همدان - ایرنا - برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، کشف آثار سفالی از دوران مادها تا اسلام در همدان، برگزاری آیین های گرامیداشت روز دانشجو و راهپیمایی مردم همدان در محکومیت اقدام اخیر آمریکا از مهمترین رویدادهای خبری همدان در هفته گذشته است.

** انجام تست اچ.آی.وی از بانوان باردار در همدان
کارشناس برنامه اچ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آی.وی - ایدز مرکز بهداشت همدان گفت: طرح غربالگری زنان باردار با هدف انجام آزمایش های اچ.آی.وی در حال انجام است.
مریم جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح پیشگیری از انتقال بیماری مادر به کودک از اواخر سال 95 شروع اما در همدان از اردیهشت 96 آغاز شد.
** نماینده ملایر: روحیه انقلابی گری راه نجات از چنگال دشمنان است
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: راه نجات در مقابل وحشی گری آمریکایی ها و استکبار روحیه انقلابی گری است که باید بیش از گذشته تقویت شود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادی خواه روز شنبه در آیین گرامیداشت شهدای مدافع حرم و جشن پیروزی جبهه مقاومت اظهار کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی علاوه بر تامین امنیت خود، تامین کننده ثبات و امنیت منطقه است.
** کشف آثار تاریخی از دوران مادها تا اسلام در همدان/ کاوش ها تا زمان نتیجه گیری ادامه می یابد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: آثار تاریخی از دوران مادها تا اسلام در کاوش های باستان شناسی میدان امام خمینی(ره) واقع در مرکز شهر همدان کشف شده است و این کاوش ها تا زمان نتیجه گیری قطعی از احتمال وجود آثار دیگر ادامه می یابد.
علی مالمیر عصر شنبه در محوطه کاوش میدان امام خمینی (ره) همدان در جمع خبرنگاران افزود: کشف تابوت سفالی در محوطه میدان امام خمینی (ره) موجب اجرای کاوش های اضطراری شد.
** نماینده مجلس: قوه قضائیه با پرونده های فساد اقتصادی خوب برخورد کرده است
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضائیه با پرونده های فساد و حقوق های نجومی بسیار خوب برخورد کرده و این پرونده ها در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.
محمد کاظمی روز یکشنبه در جمع مردم شهر ازندریان اظهار کرد: هیچکس از این اختلاس ها، حقوق های نجومی و فسادهای گسترده راضی نیست و این برای ما دردآور است.
** استاندار: پنج میلیارد ریال برای ادامه کاوش باستان شناسی در میدان امام همدان اختصاص یافت
استاندار همدان گفت: کاوش در محوطه تاریخی میدان امام خمینی(ره) واقع در مرکز شهر همدان بی وقفه ادامه می یابد و برای این منظور پنج میلیارد ریال اعتبار اختصاص می یابد تا نتیجه نهایی این طرح از سوی متخصصان اعلام شود.
محمد ناصر نیکبخت روز یکشنبه در حاشیه بازدید از محوطه کاوش های میدان امام خمینی (ره) شهر همدان، افزود: امروز معترضیم که زمان طاغوت اجرای برخی طرح ها در این منطقه موجب شده که به پاره ای از آثار تاریخی و باستانی آسیب وارد شود؛ پس تا می توانیم اکتشاف را ادامه می دهیم تا زمانی که متخصصان اعلام کنند که ضرورت ندارد و به خاک بکر رسیدیم.
** صادق خرازی: نمی توان بر دانشجو رنگ و ستاره گذاشت
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه دانشگاه هرگز به هیچ جریان فکری تعلق نداشته است، گفت: دانشجو و استاد آزاد مهمترین آرمان دانشگاه ها است تا بتوانند مطالبات مردم را فریاد کنند.
سید محمد صادق خرازی روز یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان، گفت: دانشگاه مبدا و خاستگاه همه جنبش های اجتماعی و آزادی بخش، و عدالت و آزادی پیام مشترک این جنبش ها است.
** صادق خرازی: در سیاست خارجی دشمن دائمی نداریم / مذاکره با آمریکای ترامپ غیرعقلانی است
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: در سیاست خارجی نه دشمن دائمی داریم و نه دوست دائمی؛ آنچه در سیاست خارجی اهمیت دارد تنها منافع دائمی کشور است.
سید محمد صادق خرازی یکشنبه شب در جلسه پرسش و پاسخ همایش اصلاحات و جنبش دانشجویی در دانشگاه بوعلی سینای همدان در پاسخ به پرسش دانشجویان درباره اظهارات رئیس جمهوری در خصوص غیرعقلانی بودن مذاکره با آمریکا، با بیان اینکه مذاکره با آمریکای اوباما منطقی بود، گفت: اکنون مذاکره با آمریکای ترامپ که برهیچ قاعده منطقی و عقلانی وفادار نیست، به صلاح و منفعت کشور نیست و غیرعقلانی است.
**همدان 2018 در فراسوی مرزها
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: جاذبه های گردشگری استان به ویژه انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری 2018 آسیا، طبق تفاهم نامه منعقد شده با هواپیمایی ترکیش ایر، در فراسوی مرزها تبیلغ می شود.
علی مالمیر روز دوشنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: در همین چارچوب و بر اساس قرارداد یاد شده، پنج استان کشورمان از جمله همدان در تمام پروازهای این خط هوایی در فراسوی مرزها تبلیغ می شود.
** 116 دستگاه خودرو نیسان به مددجویان کمیته امداد(ره) همدان واگذار شد
در آستانه میلاد حضرت رسول اکرم(ص) 116 دستگاه کامیونت نیسان به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای اشتغالزایی مددجویان و توانمندسازی خانواده های نیازمند واگذار شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان روز سه شنبه در حاشیه این آیین در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: این خودروها در موقع خرید از تخفیف هفت درصدی برخوردار بود و مددجویان برای خرید آن از 300 میلیون ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و 60 میلیون ریال تسهیلات کمیته امداد امام(ره) بهره مند شدند.
** نماینده مجلس:حزبی شدن 16 آذر خیانت به دانشجو است/دانشجو را مظروف سیاسی قرار ندهیم
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: روز دانشجو اگر جریانی و حزبی شود، این خیانت به دانشجو است و باید دانشگاهی به روز دانشجو نگاه کنیم.
حجت الاسلام احد آزادی خواه روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر افزود: پایه روز دانشجو مبتنی بر حریت، وطن پرستی و روحیه انقلابی گری است، روزی که دانشجویان اعلام کردند ما خودمان می توانیم این کشور را بسازیم و نیازی به آمریکایی ها نداریم.
** نماینده مجلس: جریان های دانشجویی در کنار هم و متحد باشند
نایب رئیس کیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: جریان های دانشجویی از پیش از انقلاب تاکنون افت و خیزهای زیادی داشته و زمان آن است که با هم و در کنار هم متحد باشند.
محمد کاظمی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه ملی ملایر، اظهار کرد: امروز بیش از گذشته باید در مقابل مثلث شوم واشنگتن، تلاویو و ریاض که هر روز برای ما توطئه ای جدید را رقم می زنند، وحدت خود را حفظ کنیم.
** کواکبیان: باید به فکر مطالبات به حق مردم و احزاب باشیم
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در مجلس دهم قرار نیست کشور را با افراطی گری پیش ببریم و در چارچوب و ساز و کارهای نظام جمهوری اسلامی حرکت می کنیم، تاکید کرد: ما باید به فکر آرمان های مردم و مطالبات به حق ملت و احزاب باشیم.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مصطفی کواکبیان شب گذشته در نشست پرسخ و پاسخ با دانشجویان دانشگاه ملایر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصلاح طلبان مجلس دهم را در شان مجلس ششم نمی بینیم، افزود: ما مجلس ششم نمی خواهیم، چراکه سالها منجر به رد صلاحیت بیش از 80 نماینده مجلس شد، ما در قالب نظام می خواهیم حرکت کنیم.
** معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ایجاد زیر ساخت مهمترین نیاز جشنواره هاست
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهمترین نیاز برگزاری جشنواره ها ایجاد زیر ساخت ها است تا جشنواره ها به شکل بهتری برگزار شوند.
علی مرادخانی در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه از سیاست های مهم دولت تدبیر و امید تمرکز زدایی برای شکوفایی استان ها است، افزود: به همین جهت برای هر استانی یک رویداد بین المللی را پیش بینی کردیم.
** کمک 385 میلیارد ریالی مجمع خیرین سلامت همدان به بیماران
مسئول امور مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان گفت: این مجمع 385 میلیارد ریال کمک مالی به بیماران سخت درمان داشته است.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی علوم پزشکی همدان حمید شاکری صفت اظهار کرد: پرونده هشت بیمار سخت درمان در آخرین نشست امور مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان بررسی شد که پنج پرونده متعلق به بیماران مبتلا به سرطان و سه پرونده جزو سایر بیماران بود
** استاندار همدان: ایجاد موزه در میدان امام(ره) را بررسی می کنم/ انفصال از خدمتم صحت ندارد
استاندار همدان با اشاره به کاوش های باستان شناسی در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان، گفت: فردا (یکشنبه) موضوع احداث سایت موزه که از دغدغه های بحق اهالی فرهنگ و هنر استان و کشورمان است را برسی می کنم.
محمدناصر نیکبخت روز شنبه در نشست اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان، با اشاره به بیانیه تعدادی از هنرمندان در خصوص ادامه کاوش های باستان شناسی در تپه هگمتانه و ایجاد سایت موزه در میدان امام خمینی(ره)، افزود: ورود هنرمندان به این مقوله دغدغه خوبی است و باعث شد که جدی تر به موضوع ورود کنم.
** امام جمعه همدان: طرح انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی شکست می خورد
همدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ضمن محکوم کردن اقدام رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به‌ عنوان پایتخت رژیم‌ صهیونیستی، گفت:‌ بی تردید نقشه دشمنان در اجرای این طرح با هوشیاری جهان اسلام شکست می خورد.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی(ره) همدان، افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب، در طول عمر انقلاب اسلامی، دشمنان بدترین نقشه های شوم را طراحی کردند که همه آنها به شکست انجامید و موجب شد دشمنان ضعیف تر و انقلاب اسلامی قوی تر شود.
***
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار:زهرا پیرنیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان تا اوایل هفته آینده خنک است 

به گزارش خبرگزاری مهر محمدحسن باقری شکیب، در تشریح این خبر گفت: دماهای روزانه از روز چهارشنبه تا پایان هفته بین ۲ تا ۴ درجه خنک‌تر خواهد شد.

وی افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه احتمال بارش در مناطق غربی و جنوبی استان بیشتر بوده و طی ساعاتی از بعدازظهر جمعه و جمعه شب در بیشتر نقاط استان بارش‌های به شکل خفیف پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6094523

دیگر خبرها

  • همدان تا اوایل هفته آینده خنک است 
  • تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید
  • سوت شروع مهمترین هفته فوتبال ایران
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کارگر و عقیدتی سیاسی سپاه
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه