Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-03@00:21:24 GMT

کدامیک از مشاغل تسهیلات دریافت می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۳۲۷۵

کدامیک از مشاغل تسهیلات دریافت می‌کنند؟

کلیه طرح‌های بخش خصوصی و تعاونی که از طریق فرایند برنامه اشتغال فراگیر در سال ۱۳۹۶ و بعد از آن در رسته فعالیت های منتخب، تسهیلات دریافت نموده باشند مشمول شیوه نامه اشتغال فراگیر می‌شوند.به گزارش بلاغ، مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تحت عنوان «برنامه ی اشتغال فراگیر در سال 1396» تیرماه امسال با هدف افزایش جمعیت شاغل کشور به میزان970 هزار نفر از سوی اسحاق جهانگیری رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس برنامه اشتغال فراگیر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شد با همکاری دستگاه‌های ذیربط، نسبت به تهیه بسته سیاستی و حمایتی هر یک از «رسته فعالیت‌های منتخب مشتمل بر وظایف و ماموریت‌های دستگاه‌های اجرایی» در سطح ملی و استانی اقدام کند.

اما چه طرح هایی مشمول این شیوه نامه می شود؟

ماده 2- طرح های مشمول این شیوه نامه به شرح زیر است:

کلیه طرح‌های بخش خصوصی و تعاونی که از طریق فرایند برنامه اشتغال فراگیر در سال 1396و بعد از آن در رسته فعالیت های منتخب، تسهیلات دریافت نموده و به بهره برداری رسیده باشند.

ماده 3- منابع اعتباری مربوط به یارانه سود تسهیلات بانکی موضوع این شیوه نامه از محل اعتبارات ردیف شماره 108-550000 جدول شماره 9 پیوست قانون بودجه سال 1396 کل کشور تامین می‌شود که بر اساس موافقت نامه متبادله بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صرف تحقق اهداف آئین نامه می‌شود؛

تبصره: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است به گونه ای عمل نماید که تعهدات سال جاری و سالهای آتی برای یارانه سود تسهیلات و حمایت های نهادی، آموزشی و اجرایی موضوع آئین نامه از سقف ردیف یاد شده بیشتر نشود و چنانچه تعهداتی بیش از سقف تعیین شده ایجاد شود از سایر منابع آن وزارت باید پرداخت گردد.

ماده 4-مبنای محاسبه و میزان یارانه سود تسهیلات پرداختی به طرح‌های مصوب کارگروه اشتغال و کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال که از نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار کسر می گردد،

تبصره 1: برای مناطق روستایی، یا مرزی و یا نقاط محروم معادل3 واحد درصد و برای مناطق روستایی یا محروم مرزی نیز 5 واحد درصد به یارانه نرخ سود تسهیلات مندرج در جدول فوق اضافه خواهد شد. همچنین میزان یارانه سود تسهیلات در طرح های دانش بنیان در رشته فعالیت های مصوب شورا، یک واحد درصد افزایش می یابد، منوط به آنکه از دیگر مشوق های مالی دولت بهره مند نشده باشند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است

میثم برجعلی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به نقش مهم کارگران در اقتدار و پیشرفت‌های کشور ضمن گرامیداشت هفته کارگر اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم،» کارگران نقش بسیار مهمی در تحقق این شعار خواهند داشت.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رودسر افزود: دفاع از حق و حقوق کارگران به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار این اداره بوده و در این راستا تلاش فراوانی انجام شده است.

برجعلی زاده بابیان اینکه شهرستان رودسر بیش از ۱۰ هزار کارگر بیمه شده دارد، گقت: امیدوارم که با تاکیداتی که مقام معظم رهبری امسال و سال های گذشته خصوصاً در هفته کارگر داشتند شاهد افزایش امنیت شغلی کارگران و ایجاد آرامش روانی و اقتصادی و در نتیجه شکوفایی تولید و چرخش هر چه بهتر چرخ اقتصاد کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه کل تعهد اشتغال شهرستان رودسر ۱۸۳۲ نفر بوده که تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۷۱ نفر معادل ۱۰۸ درصد محقق شده است، ادامه داد: سال گذشته ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات در رودسر پرداخت شد که بیش از ۵۰ درصد کل تسهیلات توسط کمیته امداد انجام شد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی رودسر از جمله برنامه های اداره تعاون شهرستان را همکاری بامجموعه فرمانداری و اعضای کمیسیون کارگری شهرستان غبارروبی مزار شهدا، بازدید از شرکت ها، میزخدمت در نماز جمعه، دیدار با کارگران و پاسخ به سوالاتشان در خصوص قوانین کار و تامین اجتماعی، برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم های کارگری و نیز تجلیل از ۸۰ کارگر و کارآفرین نمونه ذکر کرد.

کد خبر 6093675

دیگر خبرها

  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • اشتغال اهمیت دارد
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند