Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در نشستي صميمانه که با حضور عبدالهي نماينده مردم اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي ، زارعي ، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اهر و روساي انجمن هاي فرهنگي و هنري و جمعي از اصحاب و فرهنگ و هنر اين شهرستان برگزار شد ، مسائل فرهنگي و هنري اهر مورد بحث و بررسي قرار گرفت .
در نشستيصميمانه که با حضور عبدالهي نماينده مردم اهر و هريس در مجلس شوراياسلامي زارعي،رئيس اداره فرهنگ و ارشاداسلامي اهر و روساي انجمن هاي فرهنگي و هنري و جمعي از اصحابو فرهنگ و هنر اين شهرستان برگزار شد،مسائل فرهنگي و هنري اهر مورد بحث و بررسيقرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





درابتداينشست ، زارعي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اهر از فعاليت مستقيم وغيرمستقيم بيش از يک هزار نفر در عرصه فرهنگ و هنر اين شهرستان خبر دادو گفت: اصليترين دغدغه اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اهر بيمه و درآمد پايدار است.
مهديزارعي در نشست صميمي اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اهر با نماينده مردم اهر و هريس درمجلس با اشاره به اينکه فرهنگ و ارشاداسلامي در 30 حوزه شاخص قعاليت مي کند، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان هوراند بهدليل نداشتن اداره اي مستقل زير نظر شهرستان اهر قرار گرفته و اين شهرستان ها درمجموع 74 کانون فرهنگي و هنري مساجد دارند که از اين تعداد 36 مورد متعلق به اهر و38 مورد به شهرستان هوراند تعلق دارد.
وي باابراز تاسف از اين که زيرساخت فرهنگي و گردشگري هنري که بتواند ميهمانان را اسکاندهد در شهرستان اهر وجود ندارد، افزود: به طور مثال در جشنواره سراسري تئاتر کوتاهاهر ارسباران که سالانه شاهد حضور صدها ميهمان از اقصي نقاط کشور در اهر هستيممتاسفانه هتل يا مهمان سرايي جهت اسکان آنها نداريم و عملاً در روزهاي برگزاريجشنواره در اسکان ميهمانان با مشکلاتي مواجه مي شويم.
زارعيبه نيمه کاره ماندن تنها مجتمع فرهنگي و هنري شهرستان اهر اشاره کرد، گفت: مجتمعفرهنگي و هنري شهرستان اهر که در جريان زلزله سال 91 آسيب ديده بود تاکنون بخشي ازاين مجتمع بازسازي شده است اما هنوز برخي نواقصات وجود دارد ولي در مجموع برايتکميل نواقص و اتمام بازسازي مجتمع فرهنگي و هنري اهر نيازمند اعتبار بيش از 400ميليون توماني هستيم.
رئيساداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اهر احداث کتابخانه و مجتمع فرهنگي جديد درحاشيه هاي شهر به دليل تمرکز کتابخانه ها در مرکز در فاصله نزديک به هم را ضروري دانست، اضافه کرد: شهر اهر تنها دو کتابخانهعمومي دارد که اين کتابخانه ها از نظر مسافت به همديگر نزديک هستند و عملاً درمناطق حاشيه اي شهر اهر هيچ گونه مجتمع فرهنگي و کتابخانه نداريم.
ويخواستار پيگيري نماينده مردم اهر و هريس جهت اختصاص اعتبار خاص براي فعاليت هاي فرهنگي در مساجد و کانونها و موسسات قرآني شد، گفت: افزايش اعتبارات ملي و رفع موانع در حوزه بيمههنرمندان از جمله درخواست هاي اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اهر است.
زارعيبابيان اينکه يکي از مهم ترين مشکلات جشنواره سراسري تئاتر کوتاه اهر (ارسباران)نبود رديف بودجه ابراز داشت: هر ساله جشنواره سراسري تئاتر کوتاه اهر (ارسباران)با مشکلات متعددي از جمله نبود اعتبار مواجه مي شود و تقويت نيازهاي مالي اينجشنواره به صورت ملي ضرورتدارد .
رئيساداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اهر جشنواره سراسري تئاتر هاي کوتاه ارسباران ، جشنواره سراسري عکسسال ارسباران، جشنواره منطقه اي ( شمالغرب کشور) نظيره سرايان حيدربابايه سلام وجشنواره استاني شعر ارسباران را از خاصترين برنامه هاي فرهنگي و هنري اين شهرستان عنوان کردوگفت: براي تداوم اين برنامه ها که خود هنرمندان و شهروندان در برگزاري آنهانهايت تلاش خود را مي نمايند ، جذب مساعدت ها و منابعمالي بسيار ضروري است به طوريکه گاهاً دربرگزاري از لحاظ منابع مالي با مشکلات متعددي دست و پنجه نرم مي کنيم.
وي تاميناعتبار براي تکميل نواقص تجهيزاتي اتاق هاي مجتمع فرهنگي و دفاتر انجمن ها، افزايشاعتبار براي حمايت از آثار فرهنگي و هنريدر قالب خريد اثر، عنايت کافي به حوزه اشتغال و اقتصاد فرهنگي و هنري و رفع موانعتبديل وضعيت همکاران قراردادي را از ديگر مشکلات ذکر کرد.
زارعياز برپايي پنج نمايشگاه هنري در طول سال جاري در شهرستان اهر خبر داد، بيان داشت:در طول سال جاري علاوه بر نمايشگاه هنري، 4 مورد همايش هاي فرهنگي و هنري درمناسبت هاي روز شهرستان، اعتياد، ادبي و کارگاهي در شهرستان اهر برگزار شده است.
رئيساداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اهر با تاکيد بر اين که در حال حاضر 7 پايگاهخبري و اطلاع رساني و 3 نشريه در شهرستان اهر فعاليت مي کند، خاطرنشان کرد:شهرستان اهر علاوه بر پايگاه هاي خبري و نشريات 27 خبرنگار دارد که عمده مشکل برخياز خبرنگاران نبود درآمد ثابت و بيمه است.
وي ازفعاليت مستقيم و غيرمستقيم بيش از يک هزار نفر در عرصه فرهنگ و هنر اين شهرستانخبر داد، بيان کرد: شهرستان اهر با ظرفيت هاي فرهنگي و هنري که دارد در اين حوزه فرصت هايي براي اشتغال به وجود آورده و در اينخصوص مي توان گفت که بيش از يک هزار نفربه صورت مستقيم و غيرمستقيم در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اهر اشتغال دارند.
زارعيبا اشاره به اينکه شهرستان اهر نويسندگان متعددي دارد که کتاب هاي آنها نشان ازهويت فرهنگي شهرستان دارد، يادآور شد: در طول سال جاري بيش از ده مورداز کتاب هاي نويسندگان شهرستان اهر به چاپ رسيده است. و تاليفات زيادي در دست چاپاست که به دلايل هزينه هاي چاپ مسکوت مانده است .


در ادامه ، روساي انجمن هاي ادبي ، نمايش ، هنرهاي تجسمي ، عکاسي و پيشکسوتان عرصه فرهنگ وهنر به بيان مسائل و مشکلات و نيازمندي ها پرداختند .






سپس نمايندهمردم شهرستان هاي اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي گفت: فرهنگ، پايه و اساس توسعهجامعه است.
بيتالله عبدالهي افزود : در صورتي که فرهنگ نباشد، توليد، اشتغال و سرمايه گذاريصورت مي گيرد، گفت: اينکه از سرمايه گذار حمايت مي کنيم، به معني اين نيست که مافرهنگ را کنار گذاشته ايم، بلکه معتقديم فرهنگ، پايه و اساس توسعه جامعه است.
وي بابيان اينکه هدف از برگزاري اين جلسه، استفاده از فکر و ايده‌هاي اهالي فرهنگ و هنراست افزود: اين نشست را بنده پيشنهاد داده‌ام و برگزاري چنين جلساتي را براي خودوظيفه مي‌دانم . نگاه‌هايمان را به همديگرتغيير دهيم و اگر نگاه‌ها تغيير نيابد نمي‌توانيم به آنچه که مي‌خواهيم دست‌يابيمدر حالي که و اگر راه را اشتباه مي‌روم انتظار داريم تا هنرمندان در کنارمباشند و به من راه درست را نشان دهند و از طرفي اگر شما کنار مسئولين نباشيد قطعاًافراد ديگري جاي شمارا در کنار همان مسئول خواهد گرفت.
نمايندهمردم اهر و هريس اضافه کرد: زماني که سخن از توسعه همه جانبه مي گوييم، بدان معنينيست که صرفاً بايد به مسائل اقتصادي و غيره توجه کنيم، بلکه فرهنگ، هنر، اقتصاد وسرمايه گذاري با همديگر هستند.
عبدالهيبا بيان اينکه فرهنگ بدون اقتصاد بدين معني است که فرهنگ مشکل دارد و نتوانستهزمينه تحقق اقتصاد را فراهم کند، گفت: از هنرمندان درخواستي که داريم اين است کهبراي جذب سرمايه گذار در حوزه هاي مختلف به ياري مسئولان بشتابند.
وي بااشاره به اينکه برخي ها به خاطر منافع شخصي و عدم درک صحيح از مسائل شهرستان قدمدر راهي مي‌ گذارند که باعث فرار سرمايه گذاران مي شود، گفت: اگر در شهرستان اهرسرمايه گذاراني همچون مهندس مقيمي شکست بخورند، يقيناً ديگر کسي حاضر به سرمايهگذاري در اين شهرستان نخواهد بود.
نمايندهمردم اهر و هريس در پايان با ذکر اينکه اولويت نخست ما در شهرستان هاي اهر و هريساشتغال است، گفت: فرهنگ و رسانه ها در توسعه نقش بسزايي دارند ولي اگر اشتغال وبيکاري ناديده گرفته شود، نه‌ تنها در بهبود وضعيت جامعه تأثير مثبت نمي‌ گذارد،بلکه وضعيت فعلي را بدتر هم مي‌کند.
عبدالهيبا اشاره به توسعه همه جانبه و تاکيد بر توسعه فرهنگي در کنار توسعه اقتصادي تصريحنمود: چه کسي گفته من نگاه فرهنگي ندارم؟ مگر مي شود نگاه فرهنگي نداشته باشم؟ امامعتقدم نمي توان گفت فرهنگ دارم اما اقتصاد ندارم، فرهنگي که نتواند اقتصاد وسرمايه گذاري و فتاوري بياورد به چه درد مي خورد؟ فرهنگي که اشتغال نداشته باشدفرهنگ نيست
وي باتأکيد بر اينکه اصحاب فرهنگ و هنر اجازه ندهند انتخاباتي پيش از اتمام انتخاباتديگري آغاز شود و اينکه اگر کسي نماينده هم شد چه‌کاري مي‌تواند انجام دهد، گفت:همه به اين فکر هستند که اگر نماينده مجلس شوند منطقه را بهشت مي‌کنند ولي اين‌گونهنيست اما درخواستي که از هنرمندان دارم اين است که براي جذب سرمايه‌گذار در حوزه‌هايمختلف به ياري مسئولان بشتابيد.

عبدالهيدر بخش پاياني سخنان خود قول پيگيري مطالباتهنرمندان واهالي فرهنگ و تلاش در جهت رفع آنها را داد .

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان اشنویه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هم اکنون ۹ مدرسه با ۵۵ کلاس درس در این شهرستان درحال ساخت است که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند و از این تعداد دو مدرسه به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

رئوف برهانی افزود: همچنین به همت دستگاه قضایی ۴۰۰ میلیون تومان احکام حبس جایگزین صادر و در حوزه‌ آموزش و پرورش  این شهرستان هزینه شده است.

برهانی، در ادامه با بیان اینکه به همت همکاران فرهنگی ۵۳ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در شهرستان اشنویه جذب شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۸ نفر در مقطع ابتدایی، ۱۵ نفر متوسطه اول و ۱۰ نفر متوسطه دوم بازمانده از تحصیل جذب شدند.

در پایان نشست از اصحاب رسانه تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر