Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، محسن مهرعلیزاده در کارگروه اشتغال استان اصفهان اظهار داشت: باید با آن‌چه بر عهده ما گذاشته شده و در حیطه وظایف به شمار می‌رود به صورت دقیق آشنا شویم و بدون فوت وقت و بدون وقفه به انجام این وظایف بپردازیم و از فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مدیران در حوزه مأموریت خود در خصوص ایجاد اشتغال نگاهی عمیق‌تر، اساسی‌تر، کلی‌تر و جامع‌تر داشته باشند، افزود: میزان بیکاری در اصفهان زیبنده‌ این استان نیست، در این راستا باید در نحوه برگزاری جلسات و جهت‌گیری برنامه‌ها و نحوه عملکرد دستگاه‌ها تغییرات قابل ملاحظه‌ای صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان تصریح کرد: در خصوص صحت و دقت کار باید براساس سند آمایش سرزمین شهرستان‌ها، حوزه‌های مختلف اشتغال در شهرستا‌ن‌ها تهیه شود و یک مسیر مشخص برای فعالیت‌ها تعیین گردد.

وی به لزوم برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت اشتغال در آینده تأکید کرد و گفت: استان اصفهان ظرفیت ارائه‌ نظرات، رویه‌ها و پیشنهادات مشخص برای بهبود وضعیت اشتغال حتی در سطح ملی را دارد و بر همین اساس بررسی برای آتیه در توسعه اشتغال از فعالیت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهرعلیزاده با اشاره به وظایف کارگروه اشتغال بیان کرد: تعیین فعالیت‌های اولویت‌دار از نظر استفاده از تسهیلات بانکی با رعایت تصمیمات شورای عالی اشتغال، بسترسازی‌های مناسب برای سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بخش‌های مختلف اقتصادی با اولویت ایجاد اشتغال در مناطق توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته استان، ارائه راه‌ حل جهت کاهش میزان بیکاری در سطح استان، هماهنگی در سیاست‌ها و خط مشی‌های اجرایی به منظور هدفمند کردن آموزش‌ها و تطبیق آن با نیاز بازار کار، از جمله وظایف کارگروه اشتغال هستند.

وی با بیان اینکه همه فعالیت‌های کارگروه اشتغال معطوف به ارائه‌ تسهیلات نمی‌شود، خاطرنشان کرد: علی‌رغم خشکسالی‌های پیاپی در شرق اصفهان و بیکاری کشاورزان این منطقه، هنوز اشتغال پایدار با تأسیس کارخانه‌های جدید در این منطقه ایجاد نشده و کارگروه اشتغال باید در این خصوص برنامه‌های مشخصی داشته باشد.

استاندار اصفهان گفت: یکی از وظایف اصلی کارگروه اشتغال به‌کارگیری توان بخش خصوصی است و اینکه چرا هنوز بعد از گذشت 10 سال از طرح منطقه ویژه اقتصادی و ایجاد بندرخشک در شرق اصفهان، این پروژه‌ها به نتیجه نرسیده است باید آسیب‌شناسی شود و کارگروه اشتغال وظیفه‌ پیگیری این موارد را دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه تسهیلات ابلاغی به این کارگروه از تهران تعیین می‌شود و موارد هزینه کرد آن‌ها نیز مشخص است، کارگروه اشتغال نمی‌تواند سیاست‌گذاری داشته باشد و باید در راستای دقت و صحت در انجام فعالیت‌ها و تسریع انجام کارها اقدام کند.

مهرعلیزاده به تغییرات صورت گرفته در معاونت‌های استانداری اشاره کرد و اظهار داشت: تغییر با برنامه‌ها و فکرهای جدید همراه می‌شود و امیدواریم که با این تغییرات شاهد شکوفایی بیشتر در کارها باشیم.

محمد علی شجاعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری نیز در این جلسه گفت: برای پیشبرد اهداف کارگروه نیاز به هم‌افزایی و استفاده از دانش و تجربه‌ همه مدیران و انسجام در برنامه‌ها و پیگیری‌های مضاعف برای رفع مشکلات داریم.

وی با تأکید بر اینکه ادبیات شفاهی، گره‌ها را باز نخواهد کرد، تصریح کرد: از مدیران دستگاه‌ها درخواست می‌شود شخصاً در جلسات گارگروه حضور داشته باشند.

901

استاندار اصفهان بیکاری اشتغال مهرعلیزاده

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از ذخیره ۳۳۵۰ واحدی گروه‌های خونی در این استان خبر داد.

کیان دهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به میزان ذخیره گروه‌های خونی در استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر میزان ذخیره گروه‌های خونی در استان اصفهان برابر با ۳۳۵۰ واحد، معادل ۸.۳ روز و میزان ذخیره گروه‌های خونی در شهرستان اصفهان برابر با ۲۲۰۳ واحد، معادل ۶.۶ روز است.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته به ازای هر روز کاری، ۵۸۰ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده بودند، افزود: از این تعداد، ۴۶۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به نیاز استان اصفهان به مراجعه روزانه ۶۴۰ نفر برای اهدای خون تصریح کرد: اهدای خون علاوه بر کمک به سلامت نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی، به سلامت فرد اهداکننده نیز کمک می‌کند.

دهراب‌پور ادامه داد: با توجه به اهمیت مایع حیات‌بخش خون، انتظار می‌رود شهروندان همانند همیشه اهدای خون را مد نظر داشته باشند و به یاری هم‌نوعان خود بشتابند.

کد خبر 749972

دیگر خبرها

  • خطرناک‌ترین استان‌های ایران در میزان «فرونشست»
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور