Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@17:51:01 GMT

22 طرح ملی در اولویت بودجه سال آینده است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۷۲۸۸

22 طرح ملی در اولویت بودجه سال آینده است



رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: به رغم کاهش اعتبارات در پروژه‌های عمرانی در سطح کشور در سال آینده راه‌آهن اردبیل از رشد 22 درصدی اعتبار بهره‌مند خواهد بود.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، داود شایقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: با تقدیم لایحه بودجه سال 97 به مجلس اولویت اصلی ایجاد اشتغال برای جوانان از منابع مختلف تعریف شده است که در این بین قرار است از منابع اشتغال فراگیر صندوق توسعه برای اشتغال مناطق روستایی و عشایری و اشتغال حمایتی گام‌های موثری برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اصلاحات ساختاری بودجه 97 را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده برمبنای عملکرد خواهد بود به طوری که 34 درصد بودجه کشور در سال آینده مبنای عملکردی خواهد داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به شفافیت بودجه‌ریزی در لایحه سال آینده اشاره کرد و افزود: در ردیف بودجه سال آینده بیشترین تاکید بر تمرکززدایی است و بر همین مبنا اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شده است تا نسبت به اجرا و تکمیل بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌ها اقدامی عملی انجام دهد.
شایقی توسعه حمل و نقل ریلی، عمومی، توجه به محیط زیست و حوزه آب و راه را از دیگر اولویت‌ها و شاخص‌های بودجه سال 97 اعلام کرد و بیان داشت: حذف فقر مطلق و ساماندهی یارانه‌ها دیگر رویکرد بودجه سال 97 است.
وی با قدردانی از همت استاندار اردبیل در پیگیری حق و حقوق استان از منابع اعتباری ملی گفت: از زمان ورود استاندار جدید اردبیل با همراهی مدیران برخی از دستگاه‌ها به صورت هفتگی با مراجعه به سازمان برنامه و بودجه سعی کردیم تا برای بودجه سال آینده ردیف‌های اعتباری برای تخصیص منابع به پروژه‌های در حال اجرای استان نظیر راه‌آهن اردبیل اختصاص یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی برای تکمیل راه‌آهن اردبیل و تخصیص اعتبارات مختلف از ردیف‌های ملی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده علاوه بر اعتبار 86 میلیارد تومانی راه‌آهن در همین یک ماه اخیر 100 میلیارد تومان اعتبار نیز با تخصیص 100 درصد جذب شده تا در اختیار پیمانکاران قرار گیرد.
شایقی اضافه کرد: براساس زمان‌بندی انجام شده استاندار اردبیل قول داده‌اند تا با پیگیری همه‌جانبه در جذب اعتبارات ملی از ردیف‌های مختلف راه‌آهن اردبیل- میانه ظرف سه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل خاطرنشان کرد: راه‌آهن اردبیل در بین 18 پروژه راه‌آهن اولویت‌دار کشور قرار گرفته اما به رغم کاهش 20 تا 60 درصدی اعتبار سایر پروژه‌ها راه‌آهن اردبیل از یک رشد 22 درصدی اعتبار بهره‌مند خواهد شد.

شایقی بیان کرد: را توجه به اینکه راه‌آهن اردبیل مطالبه عموم مردم است به صورت هفتگی از طریق استاندار اردبیل و رایزنی با شرکت راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شود و برای سال آینده نیز 105 میلیارد تومان در لایحه برای این پروژه اعتبار پیش‌بینی شده که این رقم قابل افزایش تا 200 میلیارد تومان خواهد بود.

وی به پروژه‌های ملی و شاخص استان و ضرورت تکمیل آنها اشاره کرد و گفت: در مجموع 280 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها اعم از پروژه‌های ملی و استانی شده پیش‌بینی شده که به رغم کاهش اعتبار سایر طرح‌های عمرانی در کشور پروژه‌های مربوط به استان اردبیل از وضعیت به مراتب بهتری برخوردار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل نمونه این پروژه‌های ملی را دوبانده اردبیل- مشگین‌شهر، پارس‌آباد – مشگین‌شهر، پارس‌آباد- بیله‌سوار، سه راهی صحرا به گرمی، سرچم – اردبیل، نمین- آستارا همچنین سد هشجین، راه‌آهن اردبیل- پارس‌آباد، بهسازی کانال دشت مغان، توسعه بیمارستان مشگین‌شهر، محور درام – کلور و ... اعلام کرد.

شایقی اضافه کرد: این 22 طرح ملی که عمدتا در حوزه آب و خاک است جزو پروژه‌های مهم استانی محسوب می‌شود به طوری که تلاش کردیم در لایحه 97 ردیف بودجه‌ای این پروژه‌ها حذف نشود.

وی در پایان اظهار کرد: ما در استان اردبیل منتظر تصویب لایجه سال آینده نخواهیم بود بلکه با همکاری ادارات راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای از هم اکنون انتشار آگهی مناقصه و انتخاب پیمانکاران را آغاز کردیم تا به سرعت زمینه اجرای آنها فراهم آید.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است

فرماندار ایلام گفت: تسریع در اجرای کنارگذر جنوبی شهر ایلام‌ از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالصاحب نادری امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در حاشیه بازدید از پروژه کنارگذر جنوبی شهر ایلام اظهار کرد: با توجه به اینکه احداث کنار گذر جنوبی شهر ایلام به طول چهار کیلومتر و ۲ تقاطع غیر هم‌سطح در طول مسیر نقش بسیار مهمی در مدیریت ترافیک درون و برون شهری ایفا می‌کند از اولویت‌های بخش راه در شهرستان ایلام است.

وی افزود: استاندار و معاونت عمرانی استاندار سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان اعتبار از محل تملک داریی‌های شهرستان به این پروژه اختصاص دادند.

فرماندار ایلام خاطرنشان کرد: این پروژه نقش مهمی در مدیریت ترافیک اربعین و تسهیل در تردد زوار ایفا خواهد کرد.

نادری اضافه کرد: با توجه به اهمیت پروژه امید می‌رود با همکاری مردم و مالکان برای تملک زمین‌های مسیر احداث پروژه و اهتمام مسئولان راه و شهرسازی در اسرع وقت شاهد بهره‌برداری باشیم.

کد خبر 748472

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • پیش‌بینی هوای استان اردبیل در ۵ روز آینده
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد