Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین نشست مشترک شوراها و شهرداران شهرهای کنگان ، بنک و سیراف به میزبانی شهرداری بنک در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل کوگانا، رییس شورای اسلامی شهر بنک گفت: مشکل اشتغال با تجمع ها حل نمی شود و برای بکارگیری نیروهای بومی باید به دنبال راهکاری جدی و عملی بود تا جوانان ما مجبور نشوند مقابل فازها تجمع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی هوشیار افزود: بخش زیادی از جمعیت جوان جویای کار از این شهرستان ، تحصیل کردگان دانشگاهی اند که از بیکاری رنج می برند.

وی به مسئولیت ها و انتصاب مدیران در دستگاههای اداری اشاره و بیان نمود: بسیاری از جوانان نخبه این شهر دارای شرایط لازم برای پذیرش پست های مدیریتی اند و انتظار اینست در انتصاب ها به نیروهای بومی این منطقه توجه شود.

شهردار بنک نیز گفت: کارگروهی برای پیگیری مطالبات شوراها بعنوان وکلای مردم تشکیل شود.

مهندس حجت ریحانی نیا افزود: هماهنگی شود تا شوراها و شهرداران جهت طرح مسائل و مشکلات بویژه مطالبات مردمی دیداری با استاندار محترم بوشهر داشته باشند.

وی به ماههای پایانی سال و سفرهای آخر سال و نوروزی اشاره و بیان کرد: از همین الان بایستی ستاد سفر در شهرداری ها فعال و شرایط لازم برای میزبانی دوام مهمانان نوروزی فراهم شود.

شهردار بنک در پایان خواستار نامگذاری خیابان در شهرهای سه گانه به نام بنک ، کنگان و سیراف برای تقویت ارتباط و تعامل شد.

رییس شورای اسلامی کنگان نیز گفت: به رغم اینکه بخش اعظمی از سرمایه و درآمد کشور از کنگان است اما روز به روز بی توجهی و بی مهری ها به این خطه بیشتر می شود.

نادر احمدی افزود: مسئولان مربوطه بویژه حوزه صنعت بدانند صبر و شکیبایی مردم حد و اندازه ای دارد و اگر کاسه صبر لبریز شود مسئولیت عواقب آن بر عهده آنها خواهد بود.

وی با گلایه از کم توجهی مدیران استانی و مدیران صنعت به جایگاه خطیر شوراها عنوان نمود: ارتباط بایستی دوسویه و متقابل باشد و مسئولان استانی و حوزه صنعت باید به جایگاه شوراها بعنوان وکلای مردم احترام بگذارند و در تصمیم گیری ها از نقش شوراها غفلت نکنند.

رییس شورای اسلامی شهر بار دیگر اشتغال را خواسته تمام مردم ، جوانان و حتی مسئولان دانست و خاطر نشان ساخت: شرم آور است برای متولیان صنعت که جوان تحصیل کرده و بومی این شهرستان بخاطر بیکاری درخواست پاکبانی و نظافت چی به شهرداری بدهد.

وی افزود: با تسامح و تساهل نمی شود مشکل اشتغال را حل کرد و مسئولان صنعت بایستی جوابگوی مردم این منطقه بعنوان میزبانان صنعت باشند.

رئیس شورای اسلامی بندر کنگان این سوال را طرح کرد: بی توجهی مدیران صنعت تا کی ادامه خواهد داشت و آیا زمان پایان این کار فراهم نرسیده است؟!

احمدی با حمایت از رییس بومی دانشگاه آزاد اسلامی کنگان خواستار دقت نظر بیشتر مسئولان در جابجایی ها و عزل و نصب ها و لزوم حمایت از مدیران بومی شد.

معرفی جاذبه های گردشگری و پتانسیل های شهرستان در حوزه جذب سرمایه گذار ، معرفی بیشتر توانمندی های شهرستان از طرق مختلف ، لزوم اجرای تقاطع های غیر همسطح در جاده کمربندی در محور کنگان و نیز پیگیری دریافت حق آلایندگی از شرکت ها از دیگر مباحث مطرح شده توسط احمدی بود.

رییس شورای اسلامی شهر سیراف نیز گفت: موفقیت شوراها در گرو همدلی و وحدت است.

حسین روشن افزود: اگر مسئولان در رده های مختلف و شوراها بعنوان وکلای مردم و نخبگان جامعه با هم هماهنگ و همصدا باشند می توان خواسته های مردم را جامه عمل پوشاند.

وی همچنین خواستار برگزاری نشست ها با حضور مسئولین شهرستانی برای پیشبرد بیشتر و بهتر امور شد.

عضو شورای عالی استانها نیز گفت: همگرایی گره گشای بسیاری از مشکلات است.

طاها دشتی مطلق افزود: این نشست ها در حقیقت یک مجمع مشورتی است و تداوم چنین جلساتی با هدف ارائه راهکارهای مناسب و مشترک در حوزه های مختلف می تواند منجر به نتیجه مطلوب شود.

وی افزود: مصوبات این مجمع برای داشتن پشتوانه قانونی از کانال شورای شهرستان صورت پذیرد.

عضو شورای اسلامی شهر کنگان اشتغال فقط منحصر در صنعت نیست و برای بسیاری از شغل های دیگری که اکنون در دست افراد غیربومی است بایستی برنامه ریزی شود.

دشتی مطلق به مسئله راه آهن اشاره و بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها جهت بهره مندی این منطقه از نعمت خط ریلی تاکید کرد.

رییس شورای اسلامی شهرستان کنگان نیز ضمن تسلیت درگذشت مرحوم دکتر علی ماندگار ، به جذب متخصص جراح مغز و اعصاب توسط بیمارستان اشاره و بر لزوم حمایت شوراها و شهرداری ها از چنین اقداماتی تاکید کرد.

مرتضی منصوری به زمزمه های جابجایی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کنگان اشاره و عنوان نمود: رییس فعلی فردی بومی و توانمند و صاحب دانش است و ضرورتی ندارد مدیرانی از شهرستان مجاور مسئولیت ها را در این شهرستان عهده دار شوند.

وی جابجایی ها را اقدامی شتابزده و عجولانه دانست و گفت: با احترام به همه نیروهای شهرستان های دیگر اعلام می کنیم کنگان دارای مدیران بومی توانمند است و لزومی ندارد مدیران بومی منطقه جابجا شوند.

منصوری افزود: در شرایطی که در حوزه های مختلف روز به روز فشار به مردم در حال تشدید است ، نبایستی با برخی از کارهای عجولانه نگرانی و تشویش فکری مردم را بیشتر کرد.

وی در پایان بر ضرورت فعال شدن کارگروه ها و اعمال تصمیمات فراتر از شعار و نوشتن بر روی کاغذ تاکید کرد.

در این نشست صمیمی نواب رییس و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای سه گانه به طرح و بیان مسائل و مشکلات مختلف بویژه اشتغال نیروهای بومی پرداختند.

لزوم تداوم جلسات مشترک ، تعیین رییس مجمع مشورتی شوراها ، تعیین افرادی برای پیگری مصوبات ، پرداختن به دیگر مشکلات مردم از جمله صید و صیادی ، تجارت و بازرگانی و ته لنجی ، تعیین یک نماینده در مرکز کشور برای دنبال کردن مطالبات ، جذب سرمایه و سرمایه گذار ، استفاده از ظرفیت نیروهای غیربومی توانمند و نخبه ساکن کنگان در برخی امور ، سامان دهی روزبازارها و دروره گردها ، حل مسئله فاضلاب شهری و پیگیری برای دریافت حق شهرستان کنگان از منطقه گازی نار کنگان و دیگر شرکت ها از مهمترین مسائل مطرح شده توسط اعضای شوراهای اسلامی بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است

به گزارش جام جم آنلاین لرستان ابوطالب شفقت در آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: اهداف اصلی نظام نباید فراموش شود و در یک جامعه اسلامی و انقلابی هستیم باید مبانی نظری را شناسایی و بر آن اساس حرکت کنیم.
وی گفت: دستیابی به تمدن اسلامی و آماده‌سازی برای ظهور منجی عالم از اهداف ما در نظام اسلامی است و باید رفاه اجتماعی و رفاه فردی در شأن نظام اسلامی و شیعی باشد.
وی افزود: پذیرفتن مسوولیت یعنی نوکری برای مردم و تعامل با مردم نیز باید بر اساس خدمت و نوکری باشد.
شفقت وحدت، همدلی و همراهی مردم و دولت را عامل شکوفایی و اعتلای نظام دانست و گفت: کوچکترین خطا را دشمنان بزرگ شمرده و مسوولان را نالایق جلوه می‌دهد و رسانه‌ها باید در این راستا اقدام کرده و به مردم اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است