Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، 60 نفر از نیروهای طرح خرید خدمات آموزشی و پرورشی در شهرستان بانه روز چهارشنبه در پیامی که به کانال تلگرامی ایرنا سنندج ارسال شد، اعلام کردند با داشتن حدود سه تا چهار سال سابقه کار در آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید از وجود آنها برای حضور در کلاس های درس استفاده نشده و این افراد هنوز بلاتکیلف هستند و مسئولان نیز تلاشی برای بکارگیری آنها انجام نمی دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این افراد اعلام کردند: عدم بکارگیری ما در حالیست که حدود 40 مدرسه شهرستان بانه در سال تحصیلی جدید بدون معلم بوده اند در این شرایط از مسئولان آموزش و پرورش خواستند وضعیت آنها را روشن کند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سنندج برای روشن شدن موضوع به سراغ مسئولان آموزش و پرورش استان کردستان رفته است.
رئیس اداره مشارکت های آموزش و پرورش کردستان در این رابطه می گوید: طرح خرید خدمات آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی و مربوط به سال های 94 و 95 است و در راستای پوشش تحصیلی دانش آموزان در جاهایی که آموزش و پرورش برابر قانون امکان تشکیل کلاس درس ندارد، اجرایی شد.
حسن حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح بین آموزش و پرورش با مدارس غیر دولتی قراردادی مبنی بر تشکیل کلاس درسد و تامین نیرو برای پوشش تحصیلی این دانش آموزان منعقد شد بنابراین قرارداد نیروها با مدارس غیر دولتی بود و آموزش و پرورش دخل و تصرفی در این زمینه نداشته است.
وی اظهار کرد: هدف آموزش و پرورش از اجرای این طرح پوشش کامل تحصیلی دانش آموزان نقاط دور افتاده بود که تلاش کردیم با هر شیوه ای اجازه ندهیم هیچ دانش آموزی از چرخه تحصیلی باز بماند.
رئیس اداره مشارکت های آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه این طرح در سال تحصیلی جاری در استان اجرا نمی شود، افزود: اجرای این طرح بدلیل نبودن ردیف بودجه مشخص در وزارت آموزش و پرورش با مشکلاتی روبرو شد و بر این اساس در کمیته برنامه ریزی استان تصمیم به اجرا نشدن آن گرفته شد.
وی تاکید کرد: هم اکنون تعدادی از نیروهایی که در این طرح بکارگیری شده اند خواستار بکارگیری در بدنه آموزش و پرورش به عنوان حق التدریس یا به روش دیگری هستند اما آموزش و پرورش تعهدی نسبت به استخدام این افراد ندارد و قرارداد آنان با مدارس غیر دولتی و برای مدت مشخصی بوده است.
حیدری ادامه داد: تعدادی از نیروهای این طرح علاوه بر بانه در شهرستان های دیواندره و سنندج نیز اعلام بلاتکلیفی کرده و به آموزش و پرورش نیز مراجعه کردند که به آنها اعلام شد به هیچ عنوان امکانی برای استخدام و بکارگیری آنان وجود ندارد.
به گفته وی، تعدادی از این افراد از نیروهای سرباز معلم بودند که در این طرح نیز بکارگیری شدند که تعهدی هم برای استخدام آنان نیست.
وی در ادامه با بیان اینکه این طرح در تعدادی از استان های کشور از جمله سیستان و بلوچستان و کردستان اجرا شد، گفت: در سال های 94 و 95 و با اجرای طرح خرید خدمات آموزشی و پرورشی از مدارس غیردولتی حدود یک هزار و 700 دانش آموز در شهرستان های بانه، دیواندره و تعدادی از روستاهای ناحیه 2 سنندج شرایط ادامه تحصیل پیدا کردند.
رئیس اداره مشارکت های آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه این طرح امسال اجرا نمی شود، یادآور شد: آموزش و پرورش کردستان در سال تحصیلی جاری خود را مکلف کرده با هر روشی نیرو برای پوشش کامل تحصیلی دانش آموزان حتی در روستاهایی که چند دانش آموز بیشتر ندارد، را تامین کند.

** کادر آموزشی شهرستان بانه تکمیل است
مدیر آموزش و پرورش بانه نیز در رابطه با موضوع نیروهای طرح خرید خدمات آموزشی در این شهرستان گفت: استخدام نیروهای بکارگیری شده در این طرح جزو تعهدات آموزش و پرورش نیست و طرف قرارداد آنان شرکت ها و مدارس غیردولتی هستند.
رضا خضری افزود: این طرح بنا به تصمیم اتخاذ شده در استان کردستان امسال اجرا نمی شود لذا نیروهایی که در این طرح بکارگیری شده بودند را آموزش و پرورش نمی تواند در مدارس بکار بگیرد ضمن اینکه تعهدی نیز در این خصوص ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که این افراد می گویند 40 مدرسه این شهرستان معلم ندارد، واکنش نشان داد و گفت: این موضوع صحت ندارد و کادر آموزشی ما در شهرستان تکمیل است.
خضری تاکید کرد: در تعدادی از مدارس کلاس هایی بودند که معلمان آن از میان نیروهای فارغ تحصیل دانشگاه فرهنگیان جذب شده اند و بدلیل آماده نبودن مدارک چند روزی دیرتر سر کار حاضر شدند و در چند روز اول مهر این کمبود توسط سایر همکاران جبران شد.
سال تحصیلی جدید (97 - 96) در استان کردستان در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی با 12 هزار کلاس درس و حضور 285 هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با 26 هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی آغاز شد.
از این تعداد مدرسه حدود 260 مدرسه شهری و روستایی با 30 هزار دانش آموز در شهرستان بانه است.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف

 

 

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف گفت: این مدرسه با ۳۶۳  متر مربع زیربنا در مجموع با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ساخته شد.  


روح الله غلامپور سدهی افزود: در راستای طرح سه شنبه های امیدآفرین، از سال گذشته تاکنون هر سه شنبه یک مدرسه با همراهی خیران و اعتبارات دولتی و معادن در مناطق شهری و روستایی خواف به بهره برداری رسیده یا کلنگ زنی شده است.


مدیر آموزش و پرورش خواف گفت: در یک سال گذشته ۶۰ تفاهم نامه توسط شرکت های صنعتی و معدنی و ۱۶۴ تفاهم نامه توسط خیرین مردمی برای ساخت مدارس در شهرستان خواف به امضا رسیده است.

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند