Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نقش زنان در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: وجود چهار هزار و 200نفرشهیده و پنج هزار جانباز زن نشان از غیرت زینبی زنان ما در طول هشت سال دفاع مقدس است که اهمیت آن را صد چندان می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، سردار سید ضیاء‌الدین حزنی در مراسم یادواره سرداران و 90شهید شهرستان لنده که شب گذشته برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و با گرامیداشت شهدای مدافع حرم گرفت: آن چیزی در که طول هشت سال دفاع مقدس باعث عزت آفرینی و سربلندی ملت ما شده است همین رشادت ها و فداکاری شهدا، ایثارگران و جانبازان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قدر، ارزش و منزلت حماسه هشت سال دفاع مقدس باید برای نسل جوان کشور تبین، تشریح و به فرهنگ تبدیل شود.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر به آمار و ارقام جنگ ها از زمان مادها، هخامنشیان تا هشت سال دفاع مقدس گذری کوتاه داشته باشیم شاهد آن هستیم که تا کنون بیش از یک هزارو 140جنگ در ایران رخ داده که از این تعداد 670مورد ما پیروز بودم و 414 مورد شکست خوردیم و مابقی نیز منجر به صلح شد که هیچ کدام به اندازه هشت سال دفاع مقدس به لحاظ نظامی، فرهنگی، اجتماعی و شهدا نبوده است.

وی تاکیدکرد: مدیریت و رهبری بی نظیر امام خمینی(ره) در طول هشت سال دفاع مقدس به گونه ای بود که از تمام اقشار مختلف از کارگر، بنا، بزاز، کارمند، وزیر، وکیل، پزشک، پرستار، چوپان، دامدار، کشاورزی و همه صنوف در هشت سال دفاع مقدس حضور داشته و تعداد شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز عمدتاً از همین اقشار بوده اند.

حزنی اظهارکرد: در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 163عملیات از سوی جمهوری اسلامی شکل گرفت که 19 عملیات بزرگ و مابقی متوسط و کوچک بوده اند که در طول جنگ بیش از 36 هزار شهید آن دانش آموزان بوده اند.

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی قرب کوثر خاطر نشان کرد: میانگین سنی شهدای ما در طول هشت سال دفاع مقدس 22سال بوده است که 44درصد این آمار متعلق به جوانان 16تا 18سال است.

وی در ادامه به نقش زنان در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: وجود چهار هزار و 200نفرشهیده و پنج هزار جانباز زن نشان از غیرت زینبی زنان ما در طول هشت سال دفاع مقدس است که اهمیت آن را صد چندان می کند.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در طول جنگ های سده های گذشته تنها کشوری هستیم که در یک روز همزمان 800 شهید زن و مرد در استان کرمانشاه تشیع و دفن شد که همین امر نشان از روحیه ایثار و شجاعت ملت ما در دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد

با تلاش گروه های تفحص شهدا پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه کشف و پس از احراز هویت، خبر شناسایی پیکر به خانواده شهدا اعلام شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ «سلیمان کامیابی» جانشین معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، با حضور در منزل شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» از تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس، خبر شناسایی هویت‌ این شهید والامقام را به خانواده‌اش اعلام کردند.

شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» سال 1327 در روستای «چشمه پهن» بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی از طرف سپاه ایلام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و هشتم مرداد سال 1362 در منطقه مهران، در عملیات «والفجر سه» بر اثر اصابت ترکش مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر استان ایلام پیوست، تا این‌که این‌روزها پس از 41 سال گمنامی، سرانجام پیکرش تفحص و هویت وی از طریق آزمایش دی.ان.ای شناسایی شد.

هویت 7 شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

همچنین پیکر مطهر شهید «جهانگیر بیات» از شهدای جاویدالاثر دوران دفاع مقدس نیز پس از 42 سال کشف و شناسایی شد.

جهانگیر بیات، فرزند جهان‌شاه، به‌عنوان بسیجی از کرج به جبهه اعزام و در سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه بر اثر اصابت ترکش مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر پیوست.

مسئولین استان البرز با حضور در منزل این شهید، خبر تفحص و شناسایی پیکر شهید بیات را به بازماندگانش اعلام کردند. برنامه‌های تشییع و خاکسپاری نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب