Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@07:07:15 GMT

گشایش های درمانی ایران بعد از برجام

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۹۶۹۰

گشایش های درمانی ایران بعد از برجام

خبرگزاری شبستان: پس از اجرایی شدن برجام همکاری های بهداشتی و درمانی ایران با کشورهای انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی، تایوان و چین افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، پیش از آنکه از شهریور ۹۲ دولت یازدهم مذاکرات هسته ای را کلید بزند تحریم ها به جایی رسیده بود که گفته می شد به زودی در قبال خرید دارو از خارج از کشور قرار است نفت ایران خریداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما پس از اجرایی شدن برجام و لغو شدن تحریم های هسته ای امکان خرید دارو از خارج از کشور امکان بیشتری یافت تا جایی که در طرح تحول سلامت دست دولت چنان باز شد که خرید داروهای سرطانی را رایگان کرد.

 

اما در آخرین گزارشی که وزارت امور خارجه در مورد دستاوردهای برجام در حوزه سلامت و بهداشت به مجلس شورای اسلامی ارایه داد به صورت جزئی تر و دقیقتر در مورد این مساله آمده است:

 

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزایش درآمدها و عواید اقتصادی و کاهش هزینه‌ها: در دوره تحریم، شاهد کاهش صادرات دارو از کشور و عدم امکان وصول مطالبات و مشکلاتی در بخش بیمه کالاهای وارداتی و حمل و نقل کالاها در حوزه ی سلامت و بهداشت بوده ایم، اما طی ماههای اخیر شاهد افزایش صادرات تجهیزات پزشکی، دارو و نیز انتقال فنآوری به خارج، تعیین تکلیف طلب 37 میلیون دلاری از کوبا، سرمایه‌گذاری بنیاد مریو فرانسه در زاهدان به ارزش 480 هزار یورو و ارائه مشاوره در ساخت و تجهیز آزمایشگاه در کرج، کاهش هزینه خرید اقلام اساسی سازمان انتقال خون ایران از جمله کیت های غربال گری و کیسه های خون، و کاهش 350 میلیون دلاری قیمت داروهای وارداتی با حذف واسطه ها، بوده‌ایم.

 


- جذب همکاری‌های بین المللی و سرمایه گذاری خارجی در بخش دارو و تجهیرات: در این خصوص می‌توان به پیشرفت 10 درصدی سرمایه گذاری مستقیم شرکت نوونوردیسک (برای یک بازه زمانی 10 ساله به ارزش 70 میلیون دلار)، سرمایه گذاری 130 میلیون یوروئی شرکت آسترازنکا، سرمایه‌گذاری 50 درصدی شرکت فرانسوی در زمینه تولید کیسه های خون در طرح هزار میلیارد ریالی، همکاری و انتقال تکنولوژی تولید فیلتر صافی دیالیز از شرکت ایتالیائی، انتقال تکنولوژی برای تولید آنتی سرم های خونی از شرکت انگلیسی، تحقق 60 درصدی از طرح انتقال تکنولوژی شرکت کره‌جنوبی برای تولید دستگاه تست قند خون به ارزش تقریبی 186 هزار دلار، همکاری و سرمایه گذاری شرکت تایوانی برای تولید ملزومات مصرفی تخصصی بیهوشی، پیشرفت 15 درصدی در طرح سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری جهت انتقال تکنولوژی CT Scan توسط شرکت چینی، اشاره کرد.

 

به گزارش شبستان، همچنین روزهای گذشته حمید بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در لندندر کانال تلگرام خود نوشت: وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ایران روز دوشنبه با گروه بین‌المللی بیمارستان (IHG) که گروه بزرگ و معتبر انگلیسی در ساخت و سرمایه‌گذاری در بخش‌های درمانی است یادداشت تفاهم همکاری و سرمایه‌گذاری امضاء کرد.

 

این یادداشت تفاهم که پس از چند ماه مذاکره در خصوص ابعاد فنی پروژه، توسط وزارت بهداشت امضا شده بود، به طور رسمی به امضای رئیس هیات مدیره شرکت IHG رسید.

 

بر اساس این یادداشت تفاهم که در سفارت ایران در لندن به امضا رسید، این شرکت انگلیسی اقدام به تامین مالی ساخت شبکه‌ای از مراکز پیشرفته درمان سرطان در سطح ایران شامل تهران و شهرستان‌های مختلف خواهد کرد که همه با جدیدترین تجهیزات و پروتکل‌های درمان سرطان مجهز شده و در قالب یک شبکه با یکدیگر ارتباط و هماهنگی دارند که از جمله می‌توانند در صورت نیاز، بیماران را ابتدا در سطح تشخیص یاری کنند و بنا به نیاز به مراکز مجهزتر معرفی کنند.

 

بر اساس این تفاهم، دو طرف در مرحله بعدی گفت‌وگوها، تمامی جزئیات مربوط به تأمین نیازهای هر یک از این مراکز را تعیین خواهند کرد و بعد از مشخص کردن نیازهای مالی هر یک از این مراکز برای ساخت، تجهیز و تکمیل، قرارداد نهایی را برای شروع به تکمیل و ساخت مراکز درمانی سرطان در سراسر ایران و طراحی شبکه منعقد خواهند کرد.

 

طرف انگلیسی ضمن تامین هزینه‌های اجرای این طرح از طریق جذب منابع مالی برای ساخت، راه‌اندازی و تجهیز مراکز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و دستگاه‌های تشخیص و درمان، همچنین در زمینه تبادل آخرین یافته‌های علم پزشکی در خصوص مقابله با سرطان و آموزش نیروی انسانی با مراکز این شبکه درمانی همکاری خواهد کرد.

 

حجم سرمایه‌گذاری مالی این پروژه حدود یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون یورو تخمین زده می‌شود و کار ساخت این شبکه با توجه به ویژگی‌های آن در سه فاز آماده به کار خواهد شد.

 

این پروژه که چندین سال است منتظر جلب سرمایه‌گذار و تامین مالی است در صورت تکمیل، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های درمانی کشور خواهد بود که با استفاده از منابع تامین مالی خارجی به اجرا درخواهد آمد که با مشاغل وابسته برای چندین هزار نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد کرد.

 

بر اساس این همکاری قرار است ۴۰ مرکز درمان سرطان نوسازی و ۶۰ مرکز تشخیص و درمان سرطان از سوی طرف انگلیسی در ایران ایجاد شود.

پایان پیام/281

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته

سرهنگ خلبان برزو فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خلبانان پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته با انجام ۶ پرواز امدادی توانستند در کمترین زمان ممکن مصدومانی را از استان‌های کرمانشاه و همدان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان‌ها منتقل کنند.

وی افزود: هفته گذشته در پی درخواست مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان‌های قصرشیرین، دالاهو و همدان خلبانان این پایگاه طی عملیات مردم یاری با بالگرد در مناطق صعب‌العبور توانستند به ۶ نفر از هموطنان امدادرسانی کنند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: این مصدومین به علت سوختگی، تصادفات رانندگی، مشکلات تنفسی دچار مصدومیت شدید شده و نیاز فوری به مراقبت‌های ویژه داشتند که در کمترین زمان به بیمارستان‌های کرمانشاه و همدان منتقل شدند.

فرجی با اشاره به تفاهم‌نامه این پایگاه با وزارت بهداشت، بیان کرد: بالگردهای اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز کرمانشاه وظیفه انتقال مصدومان و بیماران بدحال در مناطق دور افتاده، صعب‌العبور و… را به مراکز درمانی بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: اورژانس هوایی این پایگاه مجهز به تیم پزشکی اورژانس، دستگاه کمک تنفسی، دستگاه شوک و احیا و جعبه کمک‌های اولیه است.

فرجی خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی مستقر در استان‌های همدان، لرستان، کردستان و کرمانشاه تحت فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه قرار دارد و در مواقع ضروری بیماران و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل می‌کند.

کد خبر 6089398

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت