Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: تازه ترین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی با خبرهایی از جمله فراهم سازی مقدمات لازم برای تاسیس کارخانه لاستیک سازی بارز در شهرستان اسفراین با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی هزار نفری همراه بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی چهارشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: مقدمات کار تاسیس کارخانه لاستیک سازی بارز در  اسفراین انجام و زمین مورد نیاز سرمایه گذاری در شهرک صنعتی این شهرستان واگذار شده و امیدواریم و به زودی شاهد انتقال تجهیزات و ساخت واحدهای این کارخانه در اسفراین باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه حدود هزارو 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای انجام این اقدام لازم است، افزود: با بهره برداری از این کارخانه برای هزار نفر مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه همکاری و همیاری همگانی برای راه اندازی و به ثمر نشستن هرچه سریعتر این سرمایه گذاری موجب ایجاد اطمینان خاطر در  سرمایه گذاران داخلی و خارجی می شود، تصریح کرد: سرمایه گذاران با احساس این که سرعت روند انجام فعالیت ها و اقدامات لازم سرمایه گذاری از سوی استان بالاست، رغبت و تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در این استان خواهند داشت.


آماده سازی نقشه جامع سرمایه گذاری و راه اندازی سامانه آن از دیگر خبرهای خوش این نشست بود که صالحی در این مورد گفت: نقشه جامع سرمایه گذاری با ارائه اطلاعاتی همچون زیر ساخت های موجود در هر منطقه و معرفی فرصت های سرمایه گذاری، دست مدیران را برای مباحث مرتبط با سرمایه گذاری بازتر می کند.


مقام عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر این که حفظ و به روز رسانی سامانه نقشه جامع سرمایه گذاری مهم تر از ایجاد آن است، گفت: اطلاعاتی که در این سامانه بارگذاری می شود برای توسعه سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران مختلف بسیار مهم است و بنابراین باید تغییرات احتمالی در سریع ترین زمان ممکن وارد سامانه شود.

 

صالحی با بیان اینکه در دسترسی ها فردی حق اصلاح و تغییر در اطلاعات را نداشته باشد و تنها دبیرخانه مجاز به انجام این کار باشد، افزود: برای تکمیل تعداد کاربرانی که به سامانه دسترسی خواهند داشت باید با مرور زمان و رعایت مباحث امنیتی افزایش یابد، زیرا سطح دسترسی به اطلاعات سامانه نباید صرفا در مراحل ستادی باقی بماند و باید برای بخش های اجرایی نیز قابل دسترس باشد.

 

وی همچنین به آمادگی لازم استان جهت اختصاص اعتبار برای تسهیل در روند صدور مجوزها اشاره کرد و خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: طی 15 روز آینده تمامی موافقت نامه های مربوط به طرح های عمرانی با سازمان برنامه و بودجه جهت درخواست وجه از خزانه تنظیم شود.


افزایش 5 درصدی در تخصیص اعتبارات به صورت ماهانه برای پرداخت حقوق نیروهای قراردادی دستگاه های اجرایی از درخواست های مورد طرح در این جلسه بود که رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان در این خصوص عنوان کرد: این درخواست به آقای نوبخت طی نامه ای اعلام خواهد شد و همچنین همراه با نمایندگان و دستگاههای اجرایی استان خواهان تعیین تکلیف وضعیت نیروهای قراردادی از سازمان اداری و استخدامی کشور هستیم.


نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در خصوص برخی مباحث مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اختلاف نظر مدیران و مسئولان ارشد استان در ترسیم آینده اقتصادی استان مطرح کرد: بحث ها و مناظرات اعضاء در جلسات مختلف به معنای اختلاف و درگیری نیست و بلکه با هدف بهبود در پیشرفت امور و در راستای ملاحظات توسعه ای استان است.

 

صالحی اظهارداشت: در مباحث توسعه اقتصادی استان برنامه ریزی های بلند مدت باید مبتنی بر توسعه صنایع بزرگ استان و در برنامه ریزی های کوتاه مدت توجه به مشاغل ارزان قیمت مدنظر باشد که این دو موضوع مورد تاکید تمامی مسئولان، مدیران و نمایندگان استان است.

 

وی با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی خدمات رسانی به مردم نباید قطع شود، افزود: مطالبات بین دستگاهی نباید منجر به قطع خدمات به مردم شود و این موارد باید با کمک سازمان برنامه و بودجه برطرف شود.
 

در این نشست کلیات برگزاری جشنواره پنیر در استان با تاکید بر شناسایی و توانمندسازی ظرفیت جوامع محلی به تصویب رسید.

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: باید از عهده مدیریت‌ها به خوبی بربیاییم برنامه‌های توسعه‌ای، تولید و اشتغال در عرصه زمین اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: زیرساخت تولید و اشتغال به عنوان پیشران و توسعه کشور تثبیت مالکیت است. عرصه زمین، حد نگار و تثبیت مالکیت یعنی حد و حدود آن مشخص باشد.

وی گفت: رکن اول در تثبیت مالکیت، رفع تداخلات است که یک بار برای همیشه مالکیت دولت را از مردم جدا می‌کنیم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: بعضی کارها را یک بار برای همیشه انجام می‌دهیم که یک خدمت ماندگار می‌شود.

افلاطونی ضمن اشاره به اهمیت رفع تداخلات افزود: رفع تداخلات نماد همدلی بین سه قوه برای ارائه یک خدمت ماندگار به مردم است.

وی ادامه داد: یکی از اثرات بازر رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی می‌باشد.

وی در مورد رکن دوم تثبیت مالکیت به بحث آمایش سرزمین اشاره کرد و اظهار داشت: آمایش سرزمین یعنی مدیریت زمین که تعریف بالقوه و بالفعل دارد به عنوان مثال در شهرک‌های صنعتی یک بار زیرساخت تعریف می‌شود و هزینه آب و برق و گاز یک بار پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری‌های لازم در خصوص ایجاد شهرک‌های مولد داشته باشد.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری باید منطبق با آمایش سرزمین باشد و این فرصت بسیار مناسبی برای استان بوشهر است که از این ظرفیت استفاده کند و شهرهای مولد که هر واحد سکونت گاه در روستا یک واحد مولد هم باشد.

وی گفت: هدف ما در سازمان امور اراضی این نیست که اموال عمومی را تبدیل به اموال شخصی افراد کنیم این طرح را به شرکت شهرک‌های کشاورزی که ۱۰۰ درصد دولتی است واگذار می‌کنیم.

کد خبر 6089897

دیگر خبرها

  • مقدمات برگزاری دادگاه‌های صلح در لرستان فراهم شود
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود