Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مرادی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تیم ملی وزنه برداری در فاصله یک ماه تا آغاز رقابت های جهانی آمریکا اظهار کرد: روز گذشته امروز(چهارشنبه) از ۱۲ وزنه برداری که در اردوی بابلسر حضور دارند، رکوردگیری به عمل آمد تا پس از آن از ۱۰ نفر منتخب را به کمیته برگزاری رقابت های جهانی معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن نفرات هم هشت نفر به آمریکا اعزام می شوند.

او ادامه داد: تمام وزنه برداران وضعیت خوبی دارند و امیدواریم با حمایت رسانه ها و دعای خیر مردم بتوانند در رقابت های جهانی هم مدال های خوبی کسب کنند. در کل آنها برای شادی مردم ایران همدل و هم قسم شده اند.

مرادی درمورد ثبت رکورد ۲۱۰ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۵۰ کیلوگرم در دو ضرب توسط سعید علی حسینی گفت: این امر اتفاق بسیار خوبی است. در کل سعید علی حسینی در کنار سایر دلاورمردان وزنه برداری در اوج آمادگی قرار دارند و با توکل بر خدا می توانند از این روند به خوب سمت شرایطی عالی برای ثبت بهترین عملکرد در رقابت های جهانی پیش روند. آسیب دیدگی بهداد سلیمی هم به پایان رسیده است.

او درباره احتمال رکوردشکنی وزنه بردارانی مانند سهراب مرادی در رقابت های جهانی گفت: به کادرفنی و شورای عالی فدراسیون اعلام کرده ایم هدف ابتدایی ما در رقابت های جهانی کسب مدال های ارزشمند و سپس حمله به سمت رکورد جهانی است.

ورزشکاران ما نباید در آمریکا هیچ حریفی را دست کم بگیرند

مرادی درباره تاثیر محرومیت ۹ کشور در نتایج تیم ملی وزنه برداری ایران بیان کرد: باوجود غیبت کشورهایی مانند چین، روسیه، آذربایجان و ارمنستان در رقابت های جهانی سایر حریفان هم شرایط خوب و مطلوبی دارند. بنابراین ملی پوشان ما برای مدال آوری در آمریکا هیچ کدام از حریفانشان را نبایست دست کم بگیرند و باید زحمت بکشند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری درباره احتمال تمدید قرارداد محسن بیرانوند پس از رقابت های جهانی آمریکا تصریح کرد: بیرانوند تاکنون عملکرد خوبی داشته است. از طرفی هرچند وزنه برداران ما حرفه ای هستند و راضی نمی شوند زیرنظر هر مربی ای تمرین کنند اما آن ها از برنامه های تمرینی محسن بیرانوند رضایت کامل دارند و تعامل خوبی هم بین وزنه برداران حاضر در اردوی تیم ملی و کادرفنی این تیم برقرار است.

مرادی ادامه داد: حتی کیانوش رستمی هم برنامه های تمرینی اش را با هماهنگی بیرانوند انجام می دهد و برهمین اساس روحیه مضاعفی به تیم ملی تزریق شده است.

او درمورد آخرین وضعیت تغییر اساسنامه فدراسیون وزنه برداری گفت: مواردی که مدنظر وزارت ورزش و جوانان بوده است به فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کرده ایم و تغییرات اساسنامه در حال پیگیری است.

مرادی درباره شایعه استعفایش گفت: در آستانه رقابت های معتبر جهانی این کم لطفی صورت گرفت اما به لطف خدا حمایت مسئولان و مردم با قدرت به کارم ادامه می دهم. امور زیادی مانند احیای وزنه برداری بانوان و وزنه برداری در سطح روستایی و عشایری وجود دارد که برنامه های ویژه ای روی این موارد داریم و باید آن ها را به دقت پیش ببریم. تعداد محدودی در داخل و خارج از کشور از موفقیت های وزنه برداری ناراحت هستند و چنین شایعاتی را مطرح می کنند اما بدون توجه به این امر برای افزایش شادی مردم تلاش هایمان را بیشتر می کنیم.

او درباره زمان اعزام تیم ملی وزنه برداری به آناهیوم آمریکا گفت: کادرسرپرستی تیم ملی وزنه برداری برای حضور در اجلاس جهانی اوایل آذر به آناهیوم می رود. کادرفنی و وزنه برداران هم چهارم یا پنجم این ماه آمریکا اعزام می شوند.

او درمورد برنامه های استعدادیابی فدراسیون وزنه برداری گفت: وزنه برداری در سطح مدارس حدود ۱۰ سال تعطیل بود اما با برنامه ریزی صورت گرفته و امضاء پروتکل بین فدراسیون وزنه برداری، وزارت ورزش و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش حدود ۴۵ روز پیش مسابقات وزنه برداری دانش آموزی قهرمانی کشور برگزار شد و استعدادهای خوبی از این مسابقات شناسایی کردیم که آن ها زیرنظر محمد حسین برخواه و همکارانش تمریناتشان را دنبال می کنند. در کل نفرات مستعدی در وزنه برداری ایران فعالیت می کنند که می توانند در آینده جایگزین های خوبی برای ستارگان فعلی این رشته باشند. در کنار آن ۱۵ جوان نخبه وزنه بردار اکنون در اردوی تیم ملی جوانان حضور دارند که باید در آینده ای نزدیک در رقابت های المپیک نوجوانان و رقابت های قاره ای و جهانی شرکت کنند.ضمن اینکه قرار شده است یک تیم از تیم ملی جوانان و یک تیم هم از منتخبین استان خوزستان در رقابت های جام فجر شرکت کنند.جام فجر از ۱۵ تا ۲۰ اسفندماه در اهواز برگزار خواهد شد و طبق برنامه ریزی جدید قرار است 30 کشور در این رقابت ها شرکت کنند.

مرادی در پاسخ به این سوال که آیا مشخص شده چه اوزانی قرار است در سال جدید از رقابت های المپیک حذف گردد،پاسخ داد:در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع سال جدید قرار است فدراسیون بین المللی وزنه برداری تشکیل جلسه بدهد و در این جلسه آخرین قوانین جدید را مورد بررسی قرار خواهد داد و انشاالله از ژانویه سال 2018 این قوانین جدید به اجرا در خواهد آمد.مسابقات طبق قانون جدید در هفت وزن برگزار می شود و به نظر می رسد این وزن ها بین آقایان پخش خواهد شد و اینطوری نیست که فقط یک وزن خاص حذف شود.به نظرم این پخش شدن اوزان به نفع کلیه کشورهای جهان خواهد بود از جمله فدراسیون ایران و ورزشکاران ما.

هنوز مشخص نیست بانوان ما چه زمانی در رویدادهای بین المللی شرکت خواهند کرد

او درمورد حضور بانوان در مسابقات هم گفت:خوشبختانه پوشش بانوان کشورهای اسلامی ما مورد تائید فدراسیون جهانی قرار گرفت و خودتان می بینید که با همین پوشش در مسابقات جهانی و المپیک شرکت می کنند و حتی با این لباس ها موفق به کسب مدال هم می شوند.شاید بیراهه نباشد که بگویم این پوشش حتی بهتر از بسیاری رشته های ورزشی چه در داخل چه در خارج کشور است.البته نقطه نظراتی هم معاونت ورزش بانوان در نظر دارد که قرار شده است تمام این موارد از سوی خانم طریقت نایب رئیس فدراسیون مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم با برطرف کردن این نقایص لباسی که زیبننده نام کشورمان است را به فدراسیون جهانی اعلام کنیم.همچنین توانستیم مجوز برگزاری کلاس های داوری و آموزشی را  از وزارت ورزش و جوانان اخذ کنیم و در‌ آینده ای نه چندان دور در نظر داریم مسابقات داخلی را با فعالیت خود بانوان عزیزمان برگزار کنیم و امیدوارم بانوانمان بتوانند با حفظ همین ویژگی‌های ارزشی ضمن شرکت در مسابقات برون مرزی مدال های خوبی را هم برای کشور عزیزمان کسب کنند و توجه به اینکه در حال بررسی رکوردهای بانوان کل کشور هستیم هنوز مشخص نیست چه زمانی آنها بتوانند در رویدادهای بین المللی شرکت کنند.

ورزشکاران ما مرد روزهای سخت هستند

رئیس فدراسیون وزنه برداری در پایان خاطر نشان کرد:ورزشکاران ما مرد روزهای سخت هستند و به سختی در حال تلاش و فداکاری هستند تا بتوانند با کسب مدال های رنگارنگ در مسابقات جهانی دل مردم عزیزمان را شاد کنند. در ضمن با توجه به اینکه رقابت های جهانی در پیش است نزدیک به چند ماهی می شود که آنها نتوانسته اند به دیدن اعضای خانواده شان بروند.تمامی ورزشکاران ما مصمم و با انگیزه ای فراوان در حال تمرین کردن هستند تا بتوانند در رقابت های آناهیوم نتایج فوق العاده ای را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بانوان رده سنی نوجوانان و جوانان کشور و انتخابی تیم ملی از شامگاه یکشنبه به میزبانی همدان آغاز به کار کرد.

دختران شایسته تیم وزنه برداری استان کردستان در روز نخست این دوره از رقابت‌ها موفق به کسب یک مدال سیمین نقره شدند.

در روز اول این پیکارها و در دسته ۵۵ کیلوگرم رده سنی جوانان، «آنیتا فیضی» وزنه‌بردار خوش‌آتیه و صاحب عنوان تیم کردستان به مصاف حریفان خود رفت و توانست در حرکت یک‌ضرب با مهار وزنه ۷۰ کیلوگرمی نشان ارزشمند نقره را کسب کند.

کد خبر 6097731

دیگر خبرها

  • رکورد ایران در دسته ۷۶ کیلوگرم به بانوی مشگین شهری رسید
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • شناگر کردستانییک یک رکورد ملی به نام خود ثبت کرد
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار ملی‌پوشان تفنگ میکس بدون مدال