Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@12:23:30 GMT

ترامپ و هذیان های پراکنده

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۳۹۶۸

ترامپ و هذیان های پراکنده

در این یادداشت آمده است: ... می گویند: ترامپ یک اقتصاددان است و چند کتاب در باب اقتصاد نوشته است…
من اقتصاددان نیستم و کتابی هم در زمینه اقتصاد نخوانده ام ولی می دانم سرمایه اولیه هر مرد یا زنی که وارد بازار و کار اقتصادی می شود، اعتماد است زیرا اعتماد سرمایه است و اگر فرد یا گروه یا شرکتی اعتمادش را در میان خریداران و فروشندگان از دست بدهد با هیچ ترفندی نمی تواند اعتماد مردم را جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ اعتماد جهانی به آمریکا را از دست داده و تصور می کند همه چیز پول، اسلحه و یا قدرت سیاسی و نظامی است و می تواند با تهدید و ارعاب زمینه نفوذ و استیلای خود را بر کشورهایی مانند ایران، کره شمالی و یا کشورهای اروپایی فراهم نماید غافل از آنکه ایران سال 96 ایران سال 32 نیست. مردم ایران در طول 38 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ داخلی، جنگ تحمیلی، تهدید، تحریم، ایران هراسی، اسلام هراسی و جوسازی های ممتد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اجتماعی همه جانبه آمریکا و حامیان منطقه ای اش را تجربه کرده و از گدارهای سخت و باتلاق های موحش و جانفرسای اقتصادی و سیاسی عبور کرده اند.
مردم شرافتمند و قهرمان ایران در شرایطی جنگ تحمیلی دشمنان را مدیریت و کنترل کردند که نه سلاح های درخوری داشتند که در مقابل دشمن دست بالا داشته باشند و نه موشکی که بتواند حتی تا به بغداد برسد. اولین موشک های پرتاب شده از نوع موشک های کرم ابریشم با برد کوتاه بود که بعد از موشک پراکنی های بیرحمانه و ممتد صدام بعثی که طول بعضی از آنها از عرض کوچه های تنگ منازل مسکونی بزرگتر بود به بانک رافدین بغداد اصابت کرد.
اگر امروز ارتش و سپاه ما مجهز به موشک های با برد دو هزار کیلومتر و بیشتر هستند به دلیل تجربه تلخ جنگ تحمیلی است که دورترین نقاط جنوبی و مرکزی کشور ما در تیررس موشک های ارتش بعث عراق بود و نیمه های شب غیرنظامیان و مردم ستمدیده ما از انفجار موشک های اهدایی آمریکا و کشورهای غربی در امان نبودند.
اگر آمریکا در این اندیشه است که آسیب پذیری ما در مقابل حملات آمریکا و شرکای منطقه ای اش همانند اوایل انقلاب باشد سخت در اشتباه است زیرا هر انسان مؤمنی که زیرک باشد از یک سوراخ بیش از یک بار نباید گزیده شود.
و اما بعد:
مخالفت با انقلاب اسلامی، فناوری های هسته ای و موشک و سایر ایرادات دیگر صرفاً بهانه است. آمریکا که فعلاً مرد اول آن ترامپ است به دنبال منافعی در منطقه است که ایران را مزاحم خود می داند در برابر عربستان که تسلیم محض شده و آب به آسیاب دشمن می ریزد، آمریکا از موشک ما نمی ترسد؛ از ایدئولوژی ما می ترسد که هر سرباز مؤمنی کار ده ها موشک می کند.
اگر همانند زمان سلطنت پهلوی ها منافع بی حد و حساب آمریکا در کشور حفظ شود و ارتش و سپاه و نیروهای انتظامی گوش به فرمان دولت آمریکا باشند از محل اموال غارت شده نفت و سایر منابع مالی و معدنی جیره ای هم نصیب دولت و کمتر عاید ملت می شود زیرا زمانی بود که افرادی مانند اسکندر، تیمور، چنگیز و روس و انگلیس برای کشورگشایی با نیروی نظامی وارد کشور ما شدند و ما با آنها جنگیدیم و شکست خوردیم. اما بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای غربی به نام عمران و آبادانی و کمک با مستشارانشان کشور و دولت را قبضه کردند که حسن صدر آن را استعمار نو و یا کلینانیسم نامید و مرحوم جلال آل احمد در غرب زدگی به تفصیل و تفسیر آن پرداخت.
اینک با همان هدف و با روش های دیگری از طریق تهاجم رسانه ای و فرهنگی وارد شده و امواج تصاویر و صداهای مسموم آنها به داخل حریم خانه های ما رسیده و در تلاشند تا نیروی مقاومت ما را با تخریب باورهای عقیدتی و اخلاقی بشکنند که تا حدودی هم در این راه گام هایی برداشته اند.
اما تجربه تاریخی به ما می گوید هر زمان تهاجم سرنوشت سازی از جانب دشمنان ایران و مردم و دولت آن را تهدید کرده همه جناح ها، احزاب و گروه ها دست از مخالفت با یکدیگر کشیده و متحد و یکپارچه به مقابله با دشمنان برخاسته و پیروز هم شده اند که اگر چنین نبود نه از ایران خبری بود و نه از مردم آن.
تاریخ مکتوب 2500 ساله ایران حکایت از جانفشانی های قهرمانان خود دارد که یکی از مهم ترین آنها انقلاب اسلامی است.
و این انقلاب اسلامی چه شباهت های بسیاری که با نهضت پیامبر اسلام (ص) دارد که توانست بعد از فتح مکه بخش عمده ای از کشورهای جهان را بیدار کند و آنها را اسلامی نماید اما در همان شرایطی که اسلام مرزهای دیگر کشورها را درمی نوردید در مکه و مدینه که ام القرای اسلام بودند اختلاف بر سر تصاحب قدرت بالا گرفته بود و عدالت در کوره خشم نابخردان به ظاهر مسلمان که مرحوم دکتر شریعتی آنها را ناکثین، مارقین و قاسطین نامید ذوب می شد که متأسفانه امروز هم کشور و ملت ما در داخل و خارج با این سه گروه و خیانت های آنان مواجه است.
و اما بعدتر:
آمریکای امروز طبل توخالی است و نباید از تهدیدات نظامی و تحریم های آن هراس به دل راه داد؛ پای آمریکا در گرداب افغانستان، عراق و سوریه گیر کرده، و ترامپ غافل است که روی سنگ مزار کشته های آمریکا نوشته شده این سرباز در منطقه خلیج فارس کشته شده و نامی از نام مجعول خلیج عربی نیست. آنچه او را بدین سخن ناصواب کشانده برای رضایت خاطر امیران ترسیده از نفوذ ایران است که آمریکا جیب هایشان را خالی کرده و دستشان را از اسلحه پر کرده است اما جرأت شلیک حتی یک تیر هم ندارند زیرا می دانند چه جهنمی بر پا خواهد شد وقتی هیچ نقطه ای از خاک آنان از اصابت موشک های ایران در امان نمی ماند.
اگر کمی عقل و شجاعت و استقلال داشتند دوستی با ایران را با قول های بی اعتبار دولت آمریکا عوض نمی کردند وقتی می بینند ایران تا چه میزان و به چه بهایی سوریه و لبنان را حفظ کرده و از پس تمامی جنگ افروزان حتی آمریکا و اسراییل برآمده و در دل آنان هراس افکنده است بدیهی است صلح بهتر از جنگ است و هیچ آدم عاقلی جنگ را به صلح ترجیح نمی دهد. اما وقتی برای حفظ کشور، ملت و شرافت نوامیس ما جنگ آخرین گزینه است و راه دیگری هم باز نیست عقب نشینی انتحار است.
امام راحل در آغاز جنگ تحمیلی گفت: ما مرد جنگیم، ما را از جنگ نترسانید.
دوم گفت: دیوانه ای سنگی انداخته و فرار کرده، چنان سیلی به صدام بزنیم که از جایش بلند نشود.
و سوم گفت: جنگ جنگ است و عزت و شرف ما به همین جنگ بستگی دارد.
حال ببینیم پس از 8 سال دفاع مقدس چه اتفاقی افتاد. ما کجاییم؟ بعثی ها کجایند؟ ما پیرو قرآنیم خداوند در قرآن تکلیف ما را روشن کرده و به ما فرموده: «تفکر کنید، تعقل کنید، تدبر کنید، آماده سازید نیروهای پنهانی خود را برای مقابله با دشمنان خدا و خودتان…»
یکی از راه های آمادگی تن دادن به قناعت و پرهیز از اسراف است. دیگر دستگیری از بیچارگان برای حفظ امنیت اقتصادی، و نهایتاً پیشگیری از معضلات اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، بیکاری، قاچاق، ولنگاری و فساد از هر نوع است.
جامعه سالم هم تن سالم دارد و هم روان سالم، تن سالم و روان سالم زرهی است که هیچ مفسده ای به آن کارگر نیست. کافی است تن و روان خود را از مفسده ها دور کنیم تا دشمن راه نفوذ به داخل ما پیدا نکند و نا امیدانه و شرمسار دست از باجخواهی بردارد و بر سر عقل آید. آنان که ترامپ را تشویق می کنند که با کشور و ملت ما چنین و چنان کند؛ وطن فروشانی بیش نیستند که شرافت خود را به بهای دلبستگی و وابستگی به غرب فروخته اند و عزت و هویت خود را فدای دشمنان کرده اند.
6114/ 2027
دریافت : علی اکبر خرامش ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!

ترامپ به اعتراضات حمایت از فلسطین در تجمعات دانشجویی اخیر در آمریکا واکنش نشان داد و خواستار توقف آن شد.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.   به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»   این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.   همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه واکنش عباس عبدی به اعتراضات دانشجویان در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان پخته نمی‌شود نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)

دیگر خبرها

  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟