Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «منصور غلامی» وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در صحن علنی مجلس اظهار کرد: به عنوان معلمی کوچک از خانواده بزرگ دانشگاهی وظیفه می‌دانم از حسن نظر و توجه ریاست محترم جمهور برای معرفی اینجانب جهت تصدی وزارت علوم تشکر کنم.

وی ادامه داد: همچنین از یکایک شما نمایندگان محترم که در بررسی صلاحیت اینجانب را مورد لطف قرار داده‌اید سپاسگزارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی تصریح کرد: من اگر امروز با نظر و رای شما توفیق خدمت به نهاد علم،‌ تحقیقات و فناوری کشور را بیایم در معرض آزمون دشواری قرار می‌گیرم.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: تنها عنایت خداوند و حمایت دانشگاهیان و دانشجویان عزیز و پشتیبانی همه ارکان کشور و نهادهای حاکمیت و دولت و جمعه می‌تواند عبور از آن را آسان کند.

وی افزود: با آگاهی از سنگینی بار این مسئولیت و انتظاراتی که بر جامعه علمی کشور وجود دارد وظیفه خود دانستم که اعتبار و تجربه و داشته‌های خود را در این مقطع حساس در خدمت دولت تدبیر و امید و جامعه فهمیم دانشگاهی قرار دهم.

غلامی با تاکید بر اینکه خود را متعهد به قانون و اتخاذ رویکردها و راهکارهای تحول آ‌فرین به تناسب اولویت‌ها و مسایل پیش‌روی دانشگاه و جامعه می‌دانم خاطرنشان کرد: سرمایه‌ای جز سادگی، صراحت و صداقت ندارم هرگز از هیچ امتیاز ویژه‌ای برخوردار نبوده‌ام، فرزند جهاد سازندگی، جهاد دانشگاهی و نهادهای و تشکل‌های صنفی و علمی هستم.

وزیر پیشنهادی علوم بیان داشت: خدمت را از پایین‌ترین سطوح مسئولیت آغاز کرده‌ام و اکنون با تجربه 12 سال مدیریت در یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور نامزد مسئولیت وزارت شدم. خوشحالم که افتخار نمایندگی مناطق محروم و دور از مرکز را در دولت یافتم اما باید بگویم از دل دانشگاهی برآمده‌ام که نخستین تجربه ایرانی را در نظام آموزش عالی برای مساله بنیادی آموزش برمنبای نیاز به در نظام اسلامی دارد.

غلامی اضافه کرد: اندیشه تحول در دانشگاه ایرانی با دانشگاه بوعلی سینا آغاز شد و امروز طرح تاسیس دانشگاه مورد توافق کشورهای در حال توسعه جهان اسلام موسوم به گروه D8 است در همدان شکل گرفته است.

وی افزود: تجربه مدیریت و نقش‌آفرینی در واحدهای دانشگاهی در چند استان اندوخته گرانقدری را فراهم نموده تا بر مشکلات اجرایی آنها واقف باشم و به رفع آن اهتمام ورزم و لذا رویکرد اصلی بنده دانشگاه محوری بر مبنای عمل است قطعا این کار با تاکید بر استقلال دانشگاه‌ها در انجام وظایفشان محقق خواهد شد.

غلامی خاطرنشان کرد: من فرزند انقلاب هستم و برای پیشبرد آرمان انقلاب یعنی استقلال،‌ آزادی و جمهوری اسلامی همواره کوشیده و می‌کوشم تا در چارچوب قانون اساسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری علاوه بر مسئولیت‌های علمی و دانشگاهی نسبت به نیازهای جامعه و زمانه حساس و مسئولیت‌پذیر باشم.

وی ادامه داد: من دانشگاه را عقل نقاد جامعه و محل اصلی گفت‌وگو و تضارب اندیشه و مکان امن رشد و توسعه علمی می‌دانم. آزادی‌های علمی و اجتماعی و رعایت همه حقوق شهروندی و احساس امنیت استاد و دانشجو و کارکنان خدوم آموزش عالی و فراهم نمودن محیط با نشاط و سرشار از امید و اعتماد از نظر اینجانب لازمه حیات علمی در دانشگاه‌ها است.

غلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه را محل همبستگی، تفاهم و وحدت ملی می‌دانم، نهاد دانشگاه در باور من عبادتگاهی است که در آن باید هر کس که وارد می‌شود ارتقای اخلاقی یابد و زیستن و تفاوت را یاد بگیرند.

وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: من با وجود اینکه برآمده از جریان اصلاحات هستم اما معتقدم که اصلاح‌طلب و اصولگرا می‌تواند دور یک میز با تکیه بر حق انصاف و قانون و مدارا بنشیند و برای سربلندی ایران عزیز بکوشند.

غلامی ادامه داد: بر همین اساس تلاش خواهم کرد گوش شنوا برای همه حرف‌ها و نقدها باشم و چشم را بر هیچ حق و حقیقتی نبندم. در این روزها که پس از معرفی پشت سر نهاده‌ام جلسات فراوانی با فراکسیون‌ها و نمایندگان محترم همچنین با استادان و دانشجویان عزیز داشته‌ام. نقدها و نگرانی‌ آنها را در رسانه‌ها و تشکل‌ها دنبال کرده‌ام.

غلامی در این باره افزود: با عمده نگرانی‌ها نظرات منتقدین احساس همدلی می‌کنم اگرچه در بسیاری از موارد به اعتبار اعتقادات و پیشینه‌ام خود را مصداق آنها نمی‌بینم ولی به صراحت می‌گویم اصولگرا و اصلاح‌طلب، استاد،‌ دانشجو و نماینده و مدیر در هر جا حق دارند حساس و منتقد باشند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: باید قدردان این حساسیت و صراحت آنان بود. راه درست پیش روی ما گفت‌وگو است. ما باید بر سر مسائل خرد و کلان پیش روی خود بیاموزیم و بیاموزانیم که گفت‌وگو درمانگر هرگونه سوء تفاهم است. دیدگاه‌ها را به هم نزدیک می‌کند و فرصت‌های نو را برای غلبه بر همه مشکلات فراهم می‌سازد.

وی اعلام کرد: من امروز آمده‌ام که باری از مسئولیت‌های آموزشی را بردارم. برادر عزیزم آقای سیدضیاء هاشمی وزارت را در نخستین روزهای سال تحصیلی به خوبی سرپرستی کرد و اینک در صورت رای اعتماد شما نمایندگان محترم مسئولیت اداره مهمترین دستگاه علمی کشور و خروج آن از بلاتکلیفی برعهده من خواهد بود. در این مسئولیت باید همه دست به دست هم دهیم تا این وزارت محور توسعه علمی کشور شود که بی‌تردید زیربنای توسعه همه جانبه محسوب می‌شود.

وزیر پیشنهادی علوم خاطرنشان کرد: اینجانب صرفا برای حفظ وضع موجود نیامده‌ام. آمده‌ام که در این بخش مهم کشور با همکاری مدیرانی متعهد، توانا، اندیشمند و شایسته تحول ایجاد کنم.

وی افزود: کیفیت آموزش و پژوهش را ارتقا دهم،‌توان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی را در خدمت حل مشکلات جامعه به کار گیرم و از ظرفیت‌های موجود آموزش عالی در راه کمک به دولت برای حل چالش‌های ملی بویژه اشتغال و اقتصاد و بخصوص در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی استفاده کنم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در ماجرای مجیدی و سعادتمند در گود نبودم

به گزارش "ورزش سه"، خسرو حیدری از زمان حضور همزمان با فرهاد مجیدی و دورانی که به عنوان مشاور در کنار احمد سعادتمند حضور داشت صحبت کرد و اعتقاد دارد که رابطه صمیمانه‌ای با فرهاد مجیدی دارد و در مشکلات او با مدیرعامل وقت استقلال داخل گود نبوده و در نقل و انتقالات کمک حال باشگاه استقلال بوده است.

حیدری در ابتدا از رابطه صمیمانه خودش و فرهاد مجیدی پرده‌برداری کرد و گفت: من با فرهاد در زمانی که همزمان در استقلال بودیم هم اتاق بودم، من پاس می‌دادم و فرهاد گل می‌زد، دوستی که داشتیم در زمین هم به کار ما آمده بود و اون هماهنگی لازم برای ما به وجود آمده بود.

او در ادامه گفت: زمانی که شفر از استقلال رفت، فرهاد به استقلال آمد و من همان دوران فرهاد مجیدی بود که از استقلال خداحافظی کردم، برای خداحافظی از فوتبال با علیرضا منصوریان و مجیدی مشورت کردم و او هم گفت خوب است اگر نمی‌خواهی در تیم دیگری بازی فوتبالت را در استقلال تمام کنی.

حیدری در واکنش به اینکه در زمان مشکلات سعادتمند و مجیدی یکی از مشاوران مدیرعامل استقلال بود گفت: آن زمان هم به استقلال کمک می‌کردم، زمانی که فرهاد مربی شد و من هم به کلاس‌های مربیگری رفتم یک مقدار فاصله افتاد ولی هنوز هم در ارتباط هستیم، آن زمان هم که استقلال مشکل داشت و نمی‌توانست بازیکنانش را تمدید کند، تنها بازیکنی که در قراردادش دخالت کردم وریا بود که دوست داشتم در استقلال باشد. به سعادتمند هم گفتم که او کاپیتان استقلال باید تمدید کند و می‌تواند تیم را جمع کند.

او درباره اینکه رابطه او با سعادتمند باعث کدورت با فرهاد شد یا خیر گفت: نه اصلا من وسط گود نبودم، هیچ فردی را شخصا کمک نکردم و فقط هدفم کمک به استقلال بود.

دیگر خبرها

  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • در ماجرای مجیدی و سعادتمند در گود نبودم
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند