Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت: با هدف نا امن کردن فضا برای سارقان و افزایش ریسک برای آنان، نقاط خرید و فروش اموال سرقتی جمع آوری شده و خریداران دستگیر می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، از ابتدای پیدایش جوامع بشری، هیچ گاه نشده است که عده ای از مردم در کنار هم زندگی کرده و فارغ از دغدغه‌های امنیتی چند صباحی را سپری کنند، در واقع در تمامی جوامع سازمان‌یافته و قانونمند جهان، وجود نظم و امنیت اجتماعی اساسی‌ترین عامل توسعه و رشد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به‌ شمار رفته و این مهم از اهمیت بالایی برای مردم و دست اندرکاران آن جامعه برخوردار بوده است، تاجایی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و نظریه پردازان سیاسی و اجتماعی، توسعه در هر کشور تنها مبتنی بر وجود امنیت اجتماعی است و با توجه به این مهم که وجود امنیت اجتماعی خود به تنهایی مستلزم وجود امنیت در ابعادی دیگر چون امنیت حقوق فردی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر باید به این نکته نیز توجه داشت که امنیت و نظم، لازم و ملزوم یکدیگرند، این به آن معناست که جامعه بدون نظم اجتماعی فاقد امنیت بوده و نبود امنیت در یک جامعه نیز حاکی از نبود نظام اجتماعی مقتدر و با ثبات است، حال با توجه به این تعریف باید گفت با نبود هر یک از این دو، دیگری نیز در عمل وجود نداشته و به مرور زمان احساس امنیت میان یک ملت رنگ باخته و دیگر مشاهده نمی شود.

 

پلیس حافظ امنیت در جوامع انسانی است

نقش نیروهای پلیس در تأمین امنیت و برقراری احساس آرامش در میان مردم یک جامعه، بسیار مهم و غیر قابل انکار است، محافظت از اجتماع در برابر قانون شکنان و مخلان نظم و امنیت، کمک به مردم، ایجاد اطمینان قلبی و احساس آرامش و امنیت در آنان و همچنین انجام برنامه های برای پیشگیری از وقوع جرم در کنار اجرای درست قانون، از وظایف عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

پیشگیری انتظامی بر پایه اقدامات پلیسی در جهت حمایت از شهروندان آسیب‌پذیر، افزایش آگاهی‌های عمومی، نظارت بر اماکن عمومی و افزایش هزینه‌های ارتکاب جرم استوار است، امروزه نیروی پلیس دوره اقتدارگرایی خود را پشت سر نهاده و وارد دوره جامعه‌گرایی شده است به گونه ای که در این دوره پلیس به دنبال ایجاد رابطه نزدیک با افراد جامعه بوده و به صورت کلی تعامل نزدیکی با افراد جامعه دارد، به آموزش و آگاهسازی آنان می‌پردازد و به مردم در حل و فصل منازعات و اختلافات محلی کمک می کند.

بر اساس این تفکر و گرایش، پلیس باید همیشه در دسترس عموم، همجوار با مردم و در تماس مستقیم و مستمر با شهروندان و مسائل آنان باشد، در این سیستم نوین پلیس می‌تواند با آگاهی از واقعیت‌های جامعه شناختی، به برنامه‌ریزی برای پیشگیری از جرایم بپردازد.

 

مبارزه با فروشندگان مواد مخدر از اولویت های پلیس

در همین رابطه فرمانده انتظامی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به اولویت های کاری پلیس در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: موضوع توزیع مواد مخدر و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی در استان است.

سرهنگ علی عارف‌نژاد افزود: از آنجائیکه فعالیت خرده فروشان مواد مخدر به صورت کلی بر امنیت روانی جامعه تاثیر مستقیم داشته و چهره اجتماع را لکه دار می کنند، برخورد جدی با آنان امری ضروری است در نتیجه  هرچه در کوتاه کردن دست خرده فروشان در توزیع مواد مخدر موفق عمل کنیم به همان اندازه به سلامت روحی و روانی افراد جامعه کمک کرده ایم.

 وی با اشاره به اینکه زاهدان شهر خرده فروشان مواد مخدر است نه تولید کنندگان، بیان کرد: در واقع آنچه در شهر زاهدان موجب آزار ما و مردم می شود توزیع مواد مخدر توسط خرده فروشان است نه تولید مواد، چرا که خوشبختانه در خصوص تولید مواد مخدر فعالیت خاصی مشاهده نمی شود، از سوی دیگر نیز آمار عملکرد پلیس در حوزه نا امن سازی محیط های توزیع مواد مخدر و مبارزه با این پدیده شوم در حاشیه شهر، نشان دهنده موفقیت چشمگیر نیروی انتظامی در برخورد با خرده فروشان مواد مخدر است.

عارف‌نژاد ادامه داد: در موضوع ترک اعتیاد و جمع آوری معتادین متجاهر و نخ نما نیز ما نیازمند یک کار هماهنگ از سوی دستگاه‌های متولی امر هستیم اما متأسفانه اقدامات انجام شده در برابر تعداد این افراد معتاد و گسترش آلودگی به نقاط مختلف شهر، بسیار کم و غیرقابل قبول است.

 

سارقان در تور امنیتی پلیس گرفتار هستند

وی همچنین با اشاره به اقدامات پلیس در زمینه مبارزه با سارقان، خاطرنشان کرد: پلیس در بحث مبارزه با جرایم بخصوص سرقت به دنبال نابودی کلی جرم می باشد که نا امن کردن فضا برای سارقین یکی از برنامه های اصلی نیروی انتظامی است تا با دستگیری خریداران اموال مسروقه، کار را به گونه ای پیش ببریم که دیگر سارقان دیگر نتوانند به راحتی اموال مسروقه را به فروش برسانند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان اذعان داشت: در واقع به هر اندازه که میزان خطر دستگیری را برای سارق افزایش دهیم به همان اندازه در پیشگیری از وقوع جرم موفق عمل کرده ایم و این به آن معناست که مجموعه پلیس و مردم در موضوع آموزش همگانی باید طوری عمل کنند که خروجی آن عدم خلق فرصت برای مجرم و سارق باشد، گذشته از این چند نقطه در مرکز شهر پاتوق دستفروشان و افرادی است که معمولاً اموال سرقتی را به فروش می‌رسانند که این موضوع در جلسات مختلف مطرح و تصمیماتی نیز اتخاذ شد اما متاسفانه مجموعه تصمیمات گرفته شده در این زمینه نتیجه بخش نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات و طرح های مقطعی پاسخگوی خواسته پلیس و مردم نخواهد بود، ادامه داد: به طور مثال چیزی که همیشه با آن روبه رو هستیم عدم توجه مردم به ثبت سریال لوازم خانگی است تاجایی که علیرغم کشف این اقلام در مخفیگاه های سارقان، بازهم پلیس نمی تواند مال باخته را شناسایی و اموال او را مسترد کند.

 

آموزش همگانی بهترین گزینه برای کاهش جرم در جامعه

عارف‌نژاد با اشاره به نقش علما، معتمدین و سران طوایف در گسترش دامنه امنیت اجتماعی و کاهش جرم، گفت: نشست صمیمی با ریش سفیدان و معتمدین به صورت فصلی، بازگو نمودن مشکلات، جرائم به آنان و انتقال مطالبات پلیس و حاکمیت به آنان و سهیم نمودن بزرگان در بحث آموزش همگانی ،سخنرانی در بین قبایل و طایفه‌های تحت امر از جمله اقدامات پلیس است که تاکنون اثرات مثبت زیادی را به دنبال داشته و موجب کاهش چشمگیر جرم در استان شده است.

وی در پایان با بیان این مطلب که پلیس به دنبال ارتقاء آموزش همگانی و کاهش جرم در جامعه است، تصریح کرد: حضور عوامل انتظامی در منازل و آموزش مستقیم به خانواده‌ها، حضور عوامل انتظامی در مدارس و آموزش تهدیدها و آسیب های اجتماعی به دانش آموزان، حضور عوامل انتظامی در مساجد و تکایا و ارائه آموزش های پیشگیرانه، آموزش به رانندگان خودروها و موتورسیکلت سواران، استفاده از ظرفیت همیار پلیس در مدارس، گوشه ای از اقدامات نیروی انتظامی استان برای ارتقاء آموزش همگانی و کاهش جرم در جامعه است که امیدواریم با انجام آنها بتوانیم شاهد کاهش چشمگیر وقوع جرم در استان باشیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 

به گزارش جام جم آنلاین تهران،توحید مظفری دادستان شهرستان فیروزکوه با اعلام این خبر گفت:
اقدام ضربتی و غافلگیرانه دایره مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان فیروزکوه در کشف مقادیر قابل توجه ای مواد مخدر و دستگیری عاملین توزیع آن در شهرستان فیروزکوه با دستور ویژه از سوی دادستانی انجام شد.
وی خاطر نشان کرد:این عملیات ویژه روزگذشته ۱۰ اردیبهشت ماه به صورت ضربتی و غافلگیرانه توسط فرماندهی انتظامی شهرستان انجام که طی آن مقداری مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین از منازل سوداگران کشف و ۲ نفر نیز در این خصوص دستگیر شدند.
مظفری یادآور شد:دادستانی در راستای تامین حقوق روانی و اجتماعی شهروندان با هیچ کسی مصالحه و متعارفی ندارد، با خاطیان و کسانی که سبب ناهنجاری اجتماعی در شهرستان می شوند به شدت برخورد خواهیم نمود.

دیگر خبرها

  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • ۱۸ رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد