Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@03:38:13 GMT

چالش نهنگ آبی، ناتوی فرهنگی غرب است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۸۰۰۹

چالش نهنگ آبی، ناتوی فرهنگی غرب است

در منطقه ما گیم نت هایی وجود دارند که نوجوانان و جوانان ما در آنجا مشغول وقت گذرانی با بازی های آمریکایی و انگلیسی هستند تا بهتر با فرهنگ آنها آشنا و با فرهنگ خودمان بیگانه شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فردیسان، در هر جامعه ای افراد در کنار هم زندگی می کنند و اهدافی دارند بنابراین باید به بعضی قوانین مقید باشند مانند داشتن برنامه برای رسیدن به اهداف مورد پسند آن جامعه، در این بین مهم ترین نکته برای اهداف بلند مدت ،پرورش انسانهایی است که برای رسیدن به آن اهداف تلاش می کنند که کار بسیار مهمی است،مانند اینکه شما تغییر بزرگی را داخل جامعه به وجود بیاورید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر نسل بعد آن تغییر را نپسندد و یا نخواهد به آن تغییر پایبند باشد و برای اهداف آن تغییر تلاش نکند کار نسل قبلی آن جامعه بیهوده و تبدیل به یک نتیجه کوتاه مدت خواهد شد.

در این بین کشورهای مختلف کارهای فراوانی برای قشر نوجوان و جوان جامعه خود انجام می دهند مانند قانون اجباری آموزش هنرهای رزمی در چین تا کودک به اداب و رسوم گذشته کشور پایبند باشد و یا قانون تحصیل اجباری برای کودکان در آمریکا و……

همه برای اینکه در آینده جامعه ای مناسب با اهداف از پیش تعیین شده داشته باشند برای افراد جامعه از دوران کودکی و نوجوانی برنامه ریزی و اجرا می کنند تا به آن اهداف برسند در این بین باید کاری هم انجام بدهند تا جامعه کشور رقیب نتواند به اهداف خودش برسد و جامعه کشور رقیب را به سمت اهداف خودشان متمایل کنند مثل تولید انبوه انیمیشن های آمریکایی و یا بازی های انگلیسی و یا حتی چالش روسی نهنگ آبی برای سنین ۱۲ الی ۱۸ سال

بله،درست متوجه شدید این نرم افزارها فقط برای تفریح و وقت گذراندن نیست برای تحت تاثیر قرار دادن کشور رقیب ساخته شدن تا جلوی رشد و رسیدن به اهداف  بلند مدت کشور رقیب را یگیرند،

چالش نهنگ آبی که هیچ رسانه ایی در داخل کشور موافق آن نیست و این همه در مورد آثار مخرب آن تذکر دادن و یا حتی جمله ی سازنده آن که می گوید:(این چالش رو طراحی کردم تا افرادی که لیاقت زندگی کردن ندارن خود کشی کنند ) ماهیت آن را مشخص می کند ولی مورد توجه نوجوانان است و اینها همه بیانگر این موضوع است که چالش و یا بازیی معادل آن و یا حداقل با جذابیت آن برای نوجوانان ما در داخل کشور نیست که با این همه معایب حاضر هستند تا این چالش را شروع کنند ادامه بدهند و در آخر #خود_کشی کنند…!!؟؟

از زمان ورود این چالش و یا چالش های قبلی مثل بازی کامپیوتری انگلیسی که نحوه های قتل رو آموزش میداد در کشور ما بازی کامپیوتری و یا چالشی جذاب برای سنین نوجوانان ساخته نشده تا او راجذب انرژیش را تخلیه و جهت دهی کند.

در منطقه ما گیم نت هایی وجود دارند که نوجوانان و جوانان ما در آنجا مشغول وقت گذرانی با بازی های آمریکایی و انگلیسی هستند تا بهتر با فرهنگ آنها آشنا و با فرهنگ خودمان بیگانه شوند.

اینکه باید به این موضوع توجه بشود و ضرورت دارد از هیچکس پوشیده نیست سوال این است که چرا تا الان کاری موثر و قوی صورت نگرفته!؟

بیاییم قصور خودمان را در این امر قبول کنیم و همه تقصیر کشور رقیب و سازند های بازی ها و چالش های کشور رقیب نیندازیم.

تا به حال چند موزیک ویدیو برای قشر نوجوان ساخته ایم که مورد توجه آنها قرار بگیره!؟

چند انیمیشن،بازی کامپیوتری و یا چالش های هدف دار برای این قشر تولید شده!؟

چند برنامه ی تلویزیونی مخصوص این نوجوانان هست که ساعت پخش آنها مناسب برای نوجوان ها باشه!؟

چند  برنامه برای جهت دهی فرهنگی،هنری،عقیدتی و… ساخته شده است؟

چون ما ضعیف کار کردیم کار دشمن بزرگ و قوی جلوه می کند..

کلام آخر؛خانواده گرامی، معلمان عزیز و مسئولین محترم اگر هر چه سریعتر فکری نکنیم و عملی نداشته باشیم این #ناتوی_فرهنگی که از غرب و شرق جاری کشور ماست باعث تربیت و بزرگ شدن فرزند ما با فرهنگ های بیگانه است اگر کشور و آینده آن برایمان مهم است برای نوجوان ها و کودکانمان برنامه داشته باشیم و کمکشان کنیم تا اینده ی کشور رو بسازند و راه را نشانشان بدهیم.

یادداشت: سجاد معاضدی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ محمدحسین رنجبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس روز معلم را نقطه عطفی در تاریخ کشور اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: تعلیم و تربیت مهم‌ترین رکن تعالی و پیشرفت جوامع و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه‌های انسانی و اجتماعی کشور بوده و نباید فقط در یک روز یا یک هفته خلاصه شود؛ بلکه این روز باید پیش درآمدی بر حرکت‌های نوین فرهنگی در حوزه تعلیم، تربیت و آموزش باشد.

وی  با تأکید بر نقش تعلیم و تربیت در اسلام و تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی در سایه آموزه‌های دینی افزود: نقش تعلیم تربیت به‌عنوان احیاکننده تمدن عظیم اسلامی باید به‌عنوان اصل در اولویت دانشگاه‌ها قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان  شهید مطهری را نمونه بارز انسان تعلیم یافته و تربیت‌شده در حوزه مبانی دینی معرفی کرد و گفت: تفکرات و اندیشه‌های بی‌نظیر این شهید فرهیخته؛ راهگشای حرکت‌های بزرگ فرهنگی در زمان خود شد، توانست تغییرات شگرفی را در حوزه تعلیم و تربیت و شناخت مبانی دینی و اخلاقی در اختیار ما قرار دهد و حرکت جامعه را به این سمت‌وسو رقم بزند.

رنجبر، تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و توانمند را از اهداف حرکت‌های نوین دانشگاه آزاد خواند و اضافه کرد: رویکرد تحولی هم در مبانی نظری و اهداف و هم در ساختارها، روند‌ها و فرآیند‌ها و روش‌ها باید مبتنی بر ارزش‌های اسلامی به سرعت جامه عمل بپوشد و با سرعت در راستای تحولات سریع اجتماعی، فناورانه و متأثر از تحولات جهانی به‌منظور بقا، خلق و آفرینش آینده مطلوب باشد.

وی مسئولیت خطیر دانشگاهیان دانشگاه آزاد را در تحقق سیاست‌های کلی نظام، گام دوم انقلاب و نقشه مهندسی فرهنگی و علمی کشور به‌ویژه سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی را مهم و حیاتی برشمرد و عنوان کرد: بالا رفتن بصیرت انقلابی، انگیزه جهادی و تبیین عملکرد و انسجام بخشیدن و تقویت شبکه‌های ارتباطی و هم‌افزایی در بهره‌گیری از خلاقیت‌ها و نوآوری همکاران دانشگاهی می‌تواند در عملیاتی ساختن بسیاری از این برنامه و تحقق اهداف دانشگاه نتایج خوبی حاصل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است